Räägiks mootorratta navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Türi ja Paide.
Vabandust kui nüüd natuke sarkastiline olen, aga....
....et kui navi on kottis ja nutifon ei tööta, siis nagu elu läbi või???
t***, kas paberkaarti ei oskagi enam lugeda või. Mis moodi siis teie arvates 15 aastat tagasi reisil käidi? Polnud ei mingeid telefone ega navisid. Kõik kuradi kohad said ülesse leitud. Ei jäänud midagi kahe silma vahele. Ja oli tore pealekauba veel. Vähem asju mida taskuvaraste eest kaitsta. :bsmile:



Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

yeekim kirjutas:

Kõige tõenäolisemalt on Sul puudu MÄLUkaart :D

Nali naljaks,aga sisse ehitatud mälu sellel seadmel on 8GB ja seda ei pruugi täispaketi uuendamiseks jätkuda.Kui ,aga on piisavalt suur mälukaart lisaks,siis salvestab alati uuendused kaardile ja kui kokku jookseb teed arvutis kaardi tühjaks ning lased kõik uue peale.Seda ei juhtu iga kord ja iga seadmega ,aga vahel juhtub.Mul neid garmineid kasutuses 9tk ja vahel ikka mõnel viskab vimka sisse.Müned aastad tagasi ostsin 2GB kaardid,siis hiljem 4GB ja nüüd on juba 8GB kasutusel,sest uuendused aina kasvavad.
Nüüd muidugi võiks kriitiliselt öelda,et milleks sellist asja üldse vaja?Aga minu kogemus ütleb,et Garmin on siiani ikkagi parim GPS, väga heade kaartidega ning lihtsa käsitsemisega.Peale Garminit tuleb natuke tühja maad,millele järgnevad kõik ülejäänud eesotsas Tomtom-iga.

Hr.Nõel ,muidugi saab ilma ja mul isiklikult on alati paber kaart ka kaasas.Gepsu sisetan trajektoori üldjuhul, enne seda paberkaardil või arvutis oleval kaardil paika pannes.Ka loadära on ilmselt täitsa vabalt ilma selleta hakkama saanud,aga gepsuga on lihtsalt natuke mugavam.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Loadära »

urmas66 kirjutas:

Nali naljaks,aga sisse ehitatud mälu sellel seadmel on 8GB ja seda ei pruugi täispaketi uuendamiseks jätkuda.Kui ,aga on piisavalt suur mälukaart lisaks,siis salvestab alati uuendused kaardile ja kui kokku jookseb teed arvutis kaardi tühjaks ning lased kõik uue peale.Seda ei juhtu iga kord ja iga seadmega ,aga vahel juhtub.Mul neid garmineid kasutuses 9tk ja vahel ikka mõnel viskab vimka sisse.Müned aastad tagasi ostsin 2GB kaardid,siis hiljem 4GB ja nüüd on juba 8GB kasutusel,sest uuendused aina kasvavad.
Nüüd muidugi võiks kriitiliselt öelda,et milleks sellist asja üldse vaja?Aga minu kogemus ütleb,et Garmin on siiani ikkagi parim GPS, väga heade kaartidega ning lihtsa käsitsemisega.Peale Garminit tuleb natuke tühja maad,millele järgnevad kõik ülejäänud eesotsas Tomtom-iga.

Hr.Nõel ,muidugi saab ilma ja mul isiklikult on alati paber kaart ka kaasas.Gepsu sisetan trajektoori üldjuhul, enne seda paberkaardil või arvutis oleval kaardil paika pannes.Ka loadära on ilmselt täitsa vabalt ilma selleta hakkama saanud,aga gepsuga on lihtsalt natuke mugavam.

Pistsin siis nüüd enda vidinale ka lõpuks soolika sappa ja kokku näpuotsaga üle 6GB kaalus kogu kompott, mis alla tuli tirida, ning mul kasutada oleva ühendusega vältas see kõik, koos restartimistega, peaaegu 3h, et asi uuesti toimima saada. Seega ei kujutagi ette, kui hästi see isegi oma raali olemasolul, mingi hotelli kidura wifi otsas üldse õnnestuda oleks võinud...rääkimata siis üle mingi telehvonilaadse seadme veel, ilmselt oleks hiljem arve suurem tulnud kui navi hind. Ühesõnaga ei sooviks sellist jama teel olles kellelegi!

Ja Nõel , no stress...Türi Paide rahvajooks, võidab Pavel Loskutov :D
Et ära väga muretse, ma ju lausa nagu atesteeritud motoorienteeruja...ning tunamullu, seda asja harjutades, olin SM kruusameeste esikolmikus vist üldse üks vähestest, kes oma asja korraldaja ulatatud paberkaardil joonlaua jupiga, st ilma navita ajas. Seega jõudsin nüüdki ikka koju tagasi. Ja tore oli ka. Lihtsalt see ajaski veidigi üritama selle navi elustamisega, et alguses puudusid nii paberkaardid, kui lisaks ka paagikott vms, mis oleks abiks olnud nende kasutamisel. Ning teeviitadega, eriti seal lõunapoolses osas, pole ka nüüd 15a hiljem, endiset just kiita lood ;)

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kuna mul neid Garmini navisid, vaja ka tööalaselt paar korda kuus uuendada, siis võin kinnitada et ühenduse kiirus seda protsessi ei kiirenda.Maht muidugi suur ja mobiilse netiga võid liimiidi kiirelt täis saada.Mul kodus mobiilne ühendus kiirusega 5-10 ja tööl valguskaabliga 100 ,aga uuendamine kestab ikka need 2-3 tundi.Kiirendada saad ainult sellega kui valid allalaadimiseks kogu paketi asemel mingi konkreetse regiooni.Seal neid valikus mitu.Minnes ,aga kodust Itaaliasse või kuskile Balkanile,siis ei ole valikut, vaid tuleb täispakett kaarte uuendada.
On ka mul neid autojuhtidel kokku jooksnud.Kui kaardid on SD kaardile laetud,siis kiireim variant on kaart välja, arvutis tühjeks teha ja uus peale.Kokkuhoid ajas kohati kuni tund.
Mina teen omale alati reisile minnes mingi hulga paberkaarte A4 peale kaasa,sest ka GPS ei ole alati parima tee valikuga ja seda võib kontrollida paberkaardil enne kui rutska põhja keerad

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

samuelm
Postitusi: 33
Liitunud: 03 Juun 2016, 16:03
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas samuelm »

Õhtust!
Kas kellelgi on kogemust Montana seeria display probleemidega? Nimelt ei taha puutetundlik ekraan korralikult vajutusele reageerida ja valib hoopis midagi muud kui näpuga osutatud. Proovisin Restarti ning läbi BaseCampi viimase tarkvara versiooni uuendust, kuid ei midagi. Igasugune info teretulnud!


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Bastard »

mitmetel tuutepundlikel on ekraani kalibreerimise variant - sori menüüs, äkki ka sellel. Või kui ikka lootusetult mööda paneb, siis on ilmselt mehaaniline viga juba, mõni kontakt kehv vms.


wend

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas wend »

Hr.Nõel kirjutas:

Türi ja Paide.
Vabandust kui nüüd natuke sarkastiline olen, aga....
....et kui navi on kottis ja nutifon ei tööta, siis nagu elu läbi või???
t***, kas paberkaarti ei oskagi enam lugeda või. Mis moodi siis teie arvates 15 aastat tagasi reisil käidi? Polnud ei mingeid telefone ega navisid. Kõik kuradi kohad said ülesse leitud. Ei jäänud midagi kahe silma vahele. Ja oli tore pealekauba veel. Vähem asju mida taskuvaraste eest kaitsta. :bsmile:

110% nõus Hr.Nõel-ga. Paber ei lähe rikki nagu nutiputi.

Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 133
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas oojamaa »

TomTom'ilt tuli täna välja üks uus ja lõbus vidin nimega TomTom VIO.
Tegemist veekindla puutetundliku ekraaniga, mis suhtleb üle Bluetoothi taskus oleva telefoniga. Tema tarkus, GPS signaal ja navigeerimise teadmised/juhised tulevad taskutelefonist. VIO "lisa ekraani" toimimiseks vajalik telefoni laadida TomTom VIO app.

"Waterproof smartphone second screen for your ride with at-a-glance navigation, traffic avoidance and caller display."

Link: TomTom VIO

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Nüüd võiks keegi välja tulla tootega mis lihtsalt dubleerib telefoni ekraani, oot, aga miks siis mitte otse sedasama telefoni ekraani passida ja laadida ainult ühte asja :wack:
Kui millestki unistada, siis äpist, mis suudaks telefoni ekraani üle usb/BT auto ekraanile kuvada.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

See Vio on iseenesest väga asine, kui ainult aku jaksaks rohkem, kui 4h ja/või oleks toide võimalik otse seadmesse.
Maaks, välise, võimsama protsessorseadem võimsuse kasutamine odava kuvaseadmele infotöötluseks pole midagi uut - seda on aegu varem tehtud. Senini on töötanud. Siingi on valik: paned lenksule 150€ maksva vidina või ostad 70€ eest telefonikinnituse ja kinnitad sinna +600€ maksva seadme. Väike vahe on. Lisaks eeldan, et selline vidin on kindasõbralik (mobiilid enamuses pole) ja veekindel.

Ma näeksin sellist seadet oma lenksul juhul, kui aku tööaeg oleks 10x ulatuslikm (4 tundi on nali; mul mobiilgi annab 8-9tundi "ekraaniaega") ja/või lisada oleks võimalik väline toide. Ideaalis võiks ekraan olla elektroonilise tindiga, mis kuvab ainult kaugust pöördeni ja pöördekohti. Aga sihtgrupp on hetkel niikuinii rolleristid ja mitte mootorratturid.

Maaks kirjutas:

Kui millestki unistada, siis äpist, mis suudaks telefoni ekraani üle usb/BT auto ekraanile kuvada.

Mis sa sellega peale hakkad?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Macintosh kirjutas:
Maaks kirjutas:

Kui millestki unistada, siis äpist, mis suudaks telefoni ekraani üle usb/BT auto ekraanile kuvada.

Mis sa sellega peale hakkad?

Hakkaks oma Toyota ekraanilt näiteks telefoni navi juhiseid vaatama või youtube videosid või porri ...

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

werder
Postitusi: 15
Liitunud: 09 Dets 2007, 19:40

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas werder »

Soodsalt multifunktsionaalne navi mootorrattale - kinnitus tuleb küll eraldi soetada :
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_ ... tml?wid=21

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

werder kirjutas:

Soodsalt multifunktsionaalne navi mootorrattale - kinnitus tuleb küll eraldi soetada :
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_ ... tml?wid=21

Iseenestest hea mõte aga sellel masinal napib operatiivmälu. Hea tulemuseks jaoks ma sooovitaksin natuke kallimat seadet nimega Nomu S10. ASellel on kõik head omadused mootooratta navina aksutamiseks olemas:

  • suur ekraan
  • veekindel ja tolmukindel IP68
  • gorillklaas ekraan
  • ekraan otses päiksevalguses nähtav
  • 5000mh aku

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_490184.html

Nomu S10
Nomu S10
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas:

Kuna mul neid Garmini navisid, vaja ka tööalaselt paar korda kuus uuendada, siis võin kinnitada et ühenduse kiirus seda protsessi ei kiirenda.Maht muidugi suur ja mobiilse netiga võid liimiidi kiirelt täis saada.Mul kodus mobiilne ühendus kiirusega 5-10 ja tööl valguskaabliga 100 ,aga uuendamine kestab ikka need 2-3 tundi.Kiirendada saad ainult sellega kui valid allalaadimiseks kogu paketi asemel mingi konkreetse regiooni.Seal neid valikus mitu.Minnes ,aga kodust Itaaliasse või kuskile Balkanile,siis ei ole valikut, vaid tuleb täispakett kaarte uuendada.
On ka mul neid autojuhtidel kokku jooksnud.Kui kaardid on SD kaardile laetud,siis kiireim variant on kaart välja, arvutis tühjeks teha ja uus peale.Kokkuhoid ajas kohati kuni tund.
Mina teen omale alati reisile minnes mingi hulga paberkaarte A4 peale kaasa,sest ka GPS ei ole alati parima tee valikuga ja seda võib kontrollida paberkaardil enne kui rutska põhja keerad

Mul endal on mingi ürgvana Nüvi. Kräkitud kaardid ja panen SD kaardi peale. Selles osas nõustun, et kõige kiirem lahendus. Minu GPS toetab kuni 2GB kaarte. 2GB-ga saad umbes pool Euroopat City navigator europe nt kaarte peale panna 2017 versiooni. 2016 suvel oli lausa häda, et kaartide järgi oli kiirtee olemas, kuid tegelikult poolas alles ehitati seda :D

Kuigi siis küsiks ise ka ühe küsimuse vahele? Kas Venemaal on glonassi tuge vaja või saab gps-iga ka kenasti hakkama?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ranel kirjutas:

Kuigi siis küsiks ise ka ühe küsimuse vahele? Kas Venemaal on glonassi tuge vaja või saab gps-iga ka kenasti hakkama?

Venemaa on päris suur. Minu kogemus on selline et kui suurte linnade ja föderaaltrasside läheduses liikuda siis saab GPS-ga väga hästi hakkama. Samuti on teeäärsetes söögikohtades Wifi, saab Google mapi järjest alla laadida, see on ka Venemaal päris detailne.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ehk siis USA sateliitide põhjal Venemaal liikuda pole mingi probleem?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Mtea kelle omad need satelliidid on aga Googli kaart tuleb läbi kohalike telekomide kenasti läbi :D

Oleks ma tark, ma oleks vait.

joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas joha123 »

väga rahul Sygic äpi variandiga, müttasin Saares Viidumäel silmale vähenähtavatel radadel, mida saaks tsikli-atv või maastikurattaga ainult läbida(ilmselt metsavendade või ammste saarlaste vankrijälgedel)- kõik sygici kaardil- müstika, kohati kadus rada hoopis- ikka kaardil!!! testisin äsja ka Hispaanias Valenciast ülespoole ranniku läheduses- päris palju infot ja radasid... ilmselt minu tom jääb riiulile, aga oli ka päris tubli. :wink:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

GPS on jah NASA satelliitide võrgustik,aga nad tiirlevad ikka ümber kogu maakera ja toimivad kõikjal(no peaaaegu kõikjal).Isegi vene hävitajad kasutavad GPS sateliite oma asukoha määramiseks,sest oma süsteem alati ei toimi ja pole piisavalt täpne.Neid asju youtubes näha küll ja veel,kus vene lenduril on auto GPS nina ees.
Mis Garminisse puutub,siis Venemaa kaart on neil täitsa olemas.Aga jah,täna ei taha isegi 4GB SD kaardiga enam uuendada, vaja min 8GB kui full map võtta tahad.Vähimad versioonid on ainult vana euroopa ja läänemere ümbrus ning midagi oli veel.
Aga praegu on ka Garminil päris soodsalt navisid saada,mis on igati korralikud ja teevad kõik vajaliku ära.
Näiteks sellele ostad Givi navi hoidja-koti lenksukinnitusega ümber ja alla 200 eest korralik asi olemas.
https://www.itshop.ee/telefonid-ja-gps/ ... urope-4-38
või vaata louis.de-st seal ka praegu motonavidele suured allahindlused.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Henn »

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_490184.htm

Üks tõsine test ka tehtud. Poistel on kindlasti igasugu serdid-värgid testimiseks olemas, aga see pole ka oluline :)
Kui see telefon on tegelikult poole nõrgem, siis on ta ka ju päris kõva tükk.... 100 raha eest.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Eks sellise vastupidavusega telefone ole veel,aga tsikli peal navideerimisel on suurimaks probleemiks minu arust laadimine.Ehk navigeerimine võtab palju energiat ja vihmas laadijat taga hoida on seda tüüpi seadmete nõrgim lüli.Mul oli ka Garminiga probleeme teist päeva pidevas paduvihmas,kui seade läks justkui lolliks,aga lolliks läks hoopis laadimis juhe,mis oli pistikusse niiskust kogunud ja ei toiminud äkki.Pannes teise juhtme ,kõik toimis.See juhe toimis ka peale ära kuivamist.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas KIBU »

urmas66 kirjutas:

Aga praegu on ka Garminil päris soodsalt navisid saada,mis on igati korralikud ja teevad kõik vajaliku ära.
Näiteks sellele ostad Givi navi hoidja-koti lenksukinnitusega ümber ja alla 200 eest korralik asi olemas.
https://www.itshop.ee/telefonid-ja-gps/ ... urope-4-38
või vaata louis.de-st seal ka praegu motonavidele suured allahindlused.

"korralik asi" on väga petlik öelda sellise kombo kohta. kasutaks ikka väljendit "hädapärane/taskukohane" vms. mõni algaja kes MOTO navi otsib, loeb seda teemat ja jõuab järeldusele, et kordi kallimad spetsiaal lahendusi polegi mõtet vaadata kuna kogenud motomehed väidavad, et autonavi+lenksukott on "korralik asi".
tegelt ei ole. ei ole midagi muud kui äärmiselt kokkuhoidlik "hädapärane asi". päriselus ei ole autonavil päiksega pilti. lisaks ei toimi ka puuteekraan kindaga, eriti läbi koti. kui koti kilepind maha jahtub siis enam puutetundlikus ei toimi! lisaks on laadimisühendus alati niiskusele avatud. ainuke korralik lahendus on klemmplaat tüüpi nagu näiteks garmini 590/595LM. kõik sissetorgatavad ühendused on ebakindlad niiskuse vastu. ka spetsiaalsetel motonavidel millede juures peaks justkui olema arvestatud vibra ja veega.
kui tänapäeval "korralikku asja" tahta siis peab valima kõige parema spetsiaal asja ja sinna juurde veel kõvasti lootma/palvetama, et praak ei satuks. kuigi asjad lähevad järjest keerulisemaks ja huvitavamaks siis sellevõrra ka viletsamateks.

5248653
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

KIBU kirjutas:

päriselus ei ole autonavil päiksega pilti

See nüüd küll tõsi pole. Minu oma särab ka kenasti päikese käes. Läbi kile ilmselt ka tõsi pole, kuid niiskuse osas kahjuks on jah kindlasti tõsi.
Mul endal vajutustundlik, mitte puutetundlik ekraan. Võibolla mingid viimase aasta mudelid on jah puutetundlike ekraanidega, kuid vanematel garminitel on näiteks puha vajutustundlikud ekraanid.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

KIBU kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Aga praegu on ka Garminil päris soodsalt navisid saada,mis on igati korralikud ja teevad kõik vajaliku ära.
Näiteks sellele ostad Givi navi hoidja-koti lenksukinnitusega ümber ja alla 200 eest korralik asi olemas.
https://www.itshop.ee/telefonid-ja-gps/ ... urope-4-38
või vaata louis.de-st seal ka praegu motonavidele suured allahindlused.

"korralik asi" on väga petlik öelda sellise kombo kohta. kasutaks ikka väljendit "hädapärane/taskukohane" vms. mõni algaja kes MOTO navi otsib, loeb seda teemat ja jõuab järeldusele, et kordi kallimad spetsiaal lahendusi polegi mõtet vaadata kuna kogenud motomehed väidavad, et autonavi+lenksukott on "korralik asi".
tegelt ei ole. ei ole midagi muud kui äärmiselt kokkuhoidlik "hädapärane asi". päriselus ei ole autonavil päiksega pilti. lisaks ei toimi ka puuteekraan kindaga, eriti läbi koti. kui koti kilepind maha jahtub siis enam puutetundlikus ei toimi! lisaks on laadimisühendus alati niiskusele avatud. ainuke korralik lahendus on klemmplaat tüüpi nagu näiteks garmini 590/595LM. kõik sissetorgatavad ühendused on ebakindlad niiskuse vastu. ka spetsiaalsetel motonavidel millede juures peaks justkui olema arvestatud vibra ja veega.
kui tänapäeval "korralikku asja" tahta siis peab valima kõige parema spetsiaal asja ja sinna juurde veel kõvasti lootma/palvetama, et praak ei satuks. kuigi asjad lähevad järjest keerulisemaks ja huvitavamaks siis sellevõrra ka viletsamateks.

Väga õige jutt.Ma natuke ainult täiendaks.
Minu tavalised Garminid (LM68,LM60,Nüvi 1390 ja veel üks ,mis ei tule meelde)toimetavad kindaga sama hästi kui palja näpuga.Samuti saab neid kas või puupulgaga vajutada ja ikka toimib.Nende ekraan ei ole samalaadne ,kui telefonidel.Olen ka Moto garminit käes hoidnud ja minu silm vahet ei teinud.Vahe on eelkõige veekindlas korpuses ,aga suuremas osas on kõik muu esmapilgul sama.Sama on ka tark-ja riistvara.Givi kile teeb ekraani isegi tundlikumaks,kui muidu on.Uuemaid on päikesega iga nurga alt näha,aga Givi hoidjal on ka päikesesirm.
Auto navi kasutamine on lihtsalt mõistlik,sest autosse(kus mina navi ikka 90%kasutan) on tsikli navi kuidagi nagu kohatu.Näeb lihtsalt jube jurakas välja.Kasutan tsikli peal navi reaalselt ainult reisides 1-2 korda aastas või isegi harvemini,autos aga püsivalt.Kui oled matkaja,kes teeb seda mitu kuud aastas,siis on muidugi mõistlik moto navi soetada.ja muidugi võib omale ka mitu navi soetada.Mis kellele mõistlik otsustagu ikka ise,mina räägin oma kogemusest.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas:
KIBU kirjutas:

päriselus ei ole autonavil päiksega pilti

See nüüd küll tõsi pole. Minu oma särab ka kenasti päikese käes. Läbi kile ilmselt ka tõsi pole, kuid niiskuse osas kahjuks on jah kindlasti tõsi.
Mul endal vajutustundlik, mitte puutetundlik ekraan. Võibolla mingid viimase aasta mudelid on jah puutetundlike ekraanidega, kuid vanematel garminitel on näiteks puha vajutustundlikud ekraanid.

Igaljuhul olid veel paar kuud tagasi ostetutel LM60-tel ka vajutustundlikud ekraanid.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Keegi mõnda uuemat käsigepsu ka kasutab?
Motika peal on mul Garmin Etrex 30, iseenesest rahul tahaks uut ka sarnast aga lihtsalt kiiremat. Siiani ei ole leidnud vastast käsigepsule, täpsuse, tundlikkuse ja aku kestvuse poolest.
Äkki on kellelgi juba Oregon 700 - see huvitaks kõige rohkem hetkel.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas KIBU »

et jutt oleks infona kvaliteetsem, nimetaks asju õigete nimedega. näiteks hädapärane ja "saab kasutada" säästulahendus ei oleks "korralik asi" vaid näiteks "ajab asja ära"
olen ise selliseid "häid" soovitusi järgides "korralike asjade" pähe omajagu jama kokku ostnud ja seega raha raisanud ja teistele seda ei soovi. on olukordi kus säästuvariant on täitsa omal kohal kuid õige valiku saab teha siiski vaid teades mis on mis. näiteks kui ämm jääb ööseks ja lähed selle tarvis madratsit ostma.

ja info mõttes veel mälestusi seoses givi kotiga. kuna niiskus sinna sisse poeb ilusti siis täheldasin vahest kondenseerumist kilepinna all, kuna see pind oli kõige külmem ilmselt ja halligi ei näinud. vahest päiksega ja ka valge pilvise taevaga tekkis kilepinnale peegeldus mis segas oluliselt. ilmselt kuna kile ja ekraani vahel oli jällegi õhuvahe. vihmaga on ette nähtud vutlarile veel omakorda lisa kantoss mis õhemast materjalis ja kortsus. valgus murdub ja peegeldub lisaks kogub kortsus kile vett. puutetundlikusega seoses on mälestus ähmasem aga kindlasti oli seegi osa viletsam. ühesõnaga võrreldes motonavi kasutamisega oli see vutlariga kombo ... "hädapärane".

5248653
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kibu moto GPS-i ja tavakasutaja GPS-i vahe, Garmini puhul, piirdub ainult veekindla korpusega.Ämma magamis alus ei ole kohane võrdlus.Sel juhul on näpp ja m__n ka samad asjad.
Minul on GIVI gpsi kott pidanud mitu päeva vihma ja pole niiskus sisse saanud.Mul on klaasiga ratas ja sõidu ajal vesi otse peale ei tuiska.Võibolla on asi selles.Aga olen selle töödelnud ka Salamanderi core-tex jalatsitele mõeldud impregneeriga-aerosooliga.
Isiklikult kasutan kuivade ilmadega seda sama auto GPS-i lahtiselt, olles kohandanud autohoidja ja tsiklihoidja kokku.Mul on 4,3" aparaat,mille võtan rattast eemaldudes lihtsalt kaasa ja panen tasku.GIVI on kohvris ainult vihma puhuks.Moto GPS on minu arust ka liiga suur jurakas teksa taskus kandmiseks.Ja seda GIVI kotti olen reaalselt kasutanud ainult mõned korrad,sest vajadust pole olnud.
Kui nüüd võtta funktsionaalsus ehk kõige kõigem GPS navigaator, kõigi lisadega,siis sellist moto varianti pole Garmini puhul vist olemaski.
Minu eespool pakutud navigaator on igati korralik asi navigeerimiseks.Olen nõus, et see on odavama otsa toode,aga igati korralik ja navitgeerimiseks piisav.
Raneli küsimus oli ju kuidas oma vana asja uuendada ja ma pakkusin odavaima lahenduse selle vana asemele,sest väga ei õnnestu uuemate kaartide laadimine, väikese mälumahu tõttu.
Ma olen kindel ,et Ranel teab neist moto gps-dest samuti ja tal kindlasti omad põhjused,kas seda osta või mitte osta.
Ma ei soovitanud mingit no name toodet vaid maailma juhtiva tootja toodet,mis ei ole minu arust jama pähe määrimine.Aga igal ühel on oma arvamus ja kui võõras arvamus on vale arvamus,siis pole mõtet selle järgi juhenduda vaid tegutseda oma iseenese tarkusest.
Olen jätkuvalt seda meelt ,et parim asi ,ei ole alati kõige kallim asi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Garmini kaartide uuendamine pole mu jaoks mingi probleem ja olen muldvanadel garminitel 2017 kaardid tööle saanud, millele isegi tehas enam uuendust ei paku. Lihtsalt tuleb piirkondi vähemaks võtta, kuhu minema ei hakka ning tuleb kaart hoida alla 2GB. Lisaks igas vähegi endast lugupidavas telefonis on gps ja internett olemas.

Aga jah, kui raha oleks lademes, siis muidugi võtaks kõige kallimad ja paremad lahendused, kuid kahjuks tuleb siiski mingi eelarve piires püsida. Alustades näiteks kasvõi 93 aasta alpi asemel 2017 Africa Twin. Samas tahaks siiski teatud mugavusi.

Hetkel on endal olemas üks Garmin Nuvi 660 aastast 2004. Aknale kinnituse pesa on katki, aku surnud, kuid mootorrattale sobiks igati ära kasutada. Peal City Navigator® Europe NT 2017 kaardid Ida-Euroopa ning Saksamaa. Sisaldab üle Bluetoothi juhised klappidesse ning MP3 mängijat. Maksis ostes 20 eur(või oli äkki hoopis 300kr, ei mäletagi enam täpselt) ning seetõttu, kui mõni pikanäpumees selle ära lohistab, ei ole kulu ka väga suur. Mida veel tahta.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas KIBU »

urmas66 kirjutas:

Kibu moto GPS-i ja tavakasutaja GPS-i vahe, Garmini puhul, piirdub ainult veekindla korpusega.Ämma magamis alus ei ole kohane võrdlus.Sel juhul on näpp ja m__n ka samad asjad.
Minul on GIVI gpsi kott pidanud mitu päeva vihma ja pole niiskus sisse saanud.Mul on klaasiga ratas ja sõidu ajal vesi otse peale ei tuiska.Võibolla on asi selles.Aga olen selle töödelnud ka Salamanderi core-tex jalatsitele mõeldud impregneeriga-aerosooliga.
Isiklikult kasutan kuivade ilmadega seda sama auto GPS-i lahtiselt, olles kohandanud autohoidja ja tsiklihoidja kokku.Mul on 4,3" aparaat,mille võtan rattast eemaldudes lihtsalt kaasa ja panen tasku.GIVI on kohvris ainult vihma puhuks.Moto GPS on minu arust ka liiga suur jurakas teksa taskus kandmiseks.Ja seda GIVI kotti olen reaalselt kasutanud ainult mõned korrad,sest vajadust pole olnud.
Kui nüüd võtta funktsionaalsus ehk kõige kõigem GPS navigaator, kõigi lisadega,siis sellist moto varianti pole Garmini puhul vist olemaski.
Minu eespool pakutud navigaator on igati korralik asi navigeerimiseks.Olen nõus, et see on odavama otsa toode,aga igati korralik ja navitgeerimiseks piisav.
Raneli küsimus oli ju kuidas oma vana asja uuendada ja ma pakkusin odavaima lahenduse selle vana asemele,sest väga ei õnnestu uuemate kaartide laadimine, väikese mälumahu tõttu.
Ma olen kindel ,et Ranel teab neist moto gps-dest samuti ja tal kindlasti omad põhjused,kas seda osta või mitte osta.
Ma ei soovitanud mingit no name toodet vaid maailma juhtiva tootja toodet,mis ei ole minu arust jama pähe määrimine.Aga igal ühel on oma arvamus ja kui võõras arvamus on vale arvamus,siis pole mõtet selle järgi juhenduda vaid tegutseda oma iseenese tarkusest.
Olen jätkuvalt seda meelt ,et parim asi ,ei ole alati kõige kallim asi.

Parimad asjad pidavat ju elus hoopis tasuta olema!? :) aga head asjad maksavad siiski raha.
ämmale magamiseks madrats ... selle loo juures on point selles, et vahest on just kasulik vilets asi osta. pidasin seda silmas et ei peagi alati kõige paremaid soovitama/soetama aga kui midagi soovitada siis selle õige nime all. st kui asi on kasutatav aga tema headus seisneb pigem odavas hinnas siis "korralik asi" on minuarvates eksitav väide. ...eks minu arvamus on ka sinu jaoks see võõras arvamus.
erinevates teemades sinu postitusi lugedes paistab silma sinu nö "pigem odava hinna" lembus. selles osas jah lähevad meie arvamused lahku. mina olen arvamusel, et kui jutt käib hobist, on odavate asjade haipimine vale . see aga ei tähenda, et mul sinu vastu midagi oleks. lihtsalt meie seisukohad on erinevad ja omi seisukohti kaitstes loomulikult tekib lahkheli.
olen internetis üle keskmise palju erinevaid arvustusi/arvamisi lugenud ja tihti on nö soovitused pigem "aga mina kasutan" lood. jah ka odav asi võib võrdluses kalliga võitjaks tulla aga see võrdlus on adekvaatne vaid juhul kui ka kallist asja on reaalselt proovitud. mitte nii, et olude sunnil mina kasutan odavat asja, midagi kallimat, paremat ei ole kunagi proovinud ja ei ole ka uurinud eriti muid variante aga ikkagi väidan et odav on hea. see teeb netist adekvaatse info leidmise raskeks ja seepärast vähe sõdingi.
niipalju kui mina olen saanud võrrelda erinevaid tooteid, on siiski alati osutunud parem asi ka hinnalt kallimaks. see muidugi ei tähenda et kallis=hea alati.
antud juhul minu vastuväide ei ole selle kohta, et sinu soovitatud toode oleks jama pähemäärimine või et sellise asja soovitamine oleks vale vaid et sellist motovõtmes hädapärast kombot nimetatakse korralikuks asjaks. autonavina väga hea seade väga healt tootjalt, lihtsalt moto võtmes on ta mitte "korralik asi".
oleks ta siis tõeliselt odav lahendus nagu Raneli 20 eurine variant. 200 on juba päris raha ja selle juures antud kombo nii krdi masendavalt keskpärane. aga noh, see selleks.
üks sisuline erinevus auto vs moto navi kohapealt mis kohe pähe tuleb on näiteks "kurvilised teed" valikuvõimalus. otsib just neid nö mototeid. ka telefoni juhtimise võimalus navi ekraanilt, võimalus ühendada sinihambaga telefon navi ja kiivriside üheks terviksüsteemiks, mediaplayer koos erinevate sisendvõimalustega.
suuruse kohapealt... motonavi ei ole niisama ilmaasjata suur. ilmselgelt ehitas garmin ka selle võimalikult kompaktse. aga suurusest pole teisest küljest niipalju lugu kuna enamasti ei ole vaja motonavi rattast eemaldudes kaasa võtta. selle saab tsikli külge (spets aluse puhul) lukustada. üks väga oluline lisa millest palju ei räägita.

5248653
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”