Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

MA arvan siiski, et isegi, kui teed tagakiige laiaks ja teed laiema velje, millele vead siis laia rehvi peale, ei ole võimalik säilitada kurvisõidu omadusi, kui ei muuda ka esiotsas geomeetriat. Point selles, et kui kallutad originaalsest laiema tagarehviga, nihkub tagaratta toetuspunkt mootorratta teljest oluliselt eemale sisekurvi suunas (kaugelt rohkem, kui tehas tsiklit projekteerides arvutas). Ja seega tekib palju suurem jõuõlg, mis takistab kurvi kallutamist. Kui esirehvi ja/või esihargi geomeetriat ei muuda, hakkab ratas käituma nagu jonnipunn. Tõsi, sellega saab sõitma õppida, sest see tekkiv liigne jõuõlg on vähemalt sama kalde juures alati konstantne.
No ja kitsale veljele laia rehviga muna tekitamine annab juurde lisamuutuja, mille kontrollimine dünaamilise sõidu juures on üsna võimatu. See "muna" ei aita ratast "kurvi kukkuda" - see kurvi kallutamise jõud ja kaldenurk ei sõltu rehvi kujust vaid ikkagi kiirusest ja massijaotusest (ratas ja sõitja sellel). Küll aga on sellise suvalise kujuga rehvi puhul haardepind alati etteaimamatu suurusega ning kui kallutad tugevamini, siis ühest hetkest nihkum haardepind väga järsult muna tipust muna küljele, millega väheneb järsult ratta diameeter (veereva ratta teljest haardepinnani). Tulemuseks tahtmatu pidurdus keset kurvi (mootori pöörete tõusu arvel) ning pidamise kaotus, kui ollakse niigi pidamise piiril. Blink-blink võib küll silmale ehk kena olla, aga ratas on tervik ning kui sa üht asja muutes jätad tähelepanuta asjad, mis koos sellega ise muutuvad, ei saa tulemuseks olla head sõiduomadused.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”