Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Tsikkelröövel kirjutas:

Hõõrdejõudu mõjutab kaks aspekti. Üks on toetuspinna suurus. Ja teine on survejõud sellele toetuspinnale.

See kooliõpikuseos kehtib ainult täiskummist rehvi puhul, millega ilmselt on juba kiirusel 5 km/h kurvi võtmine üsna korralik saavutus :) Õhkrehvile annab külgpidamise deformeerimine, lihtsustatult kirjeldades on see nagu väga paljude lülidega linttraktori lint, kus iga lüli satub olenevalt pöörde suunast eelmisest natuke vasakule või paremale, noh ja selle protsessi täpsed parameetrid siis kujundavad reaalse kasutatava maksimaalse külgjõu iga võimaliku survejõu korral. Kuna tsikli puhul tuleb veel kallutamise nurk ka mängu, siis praktikas ei ole mingite lihtsate teooriatega siin suurt midagi teha - kui sa projekteerid uut tsiklit, siis väljastab rehvitootja sulle posu katseliselt mõõdetud graafikuid, mille baasil siis valid enda rakenduseks kõige sobivama rehvi ja projekteerid ülejäänud sõiduki selliselt, et rehvi omadusi maksimaalselt ära kasutada.

Loomulikult igasugu iseehitajad ja kustomeerijad nii ei tee, aga siin tuleb mängu lihtsalt asjaolu, et tänapäevased rehvid on võrreldes 10 või 20 aasta vanustega (mille peale need ümberehituse toorikud projekteeritud on) nii palju paremad, et võimaldavad sellest ideaalist üsna kaugele minna ja tulemuseks on ikka täiesti sõidetav kombinatsioon. Noh ja kui rääkida mingitest stiilis 300 laiustega rehvidest, siis arvatavasti nende tootjad on ka teadlikud sellest, milleks neid enamasti kasutatakse (välimuse parandamine), ja projekteerivad oma kauba sellest lähtuvalt et käituks nii tavarehvi sarnaselt kui võimalik.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”