Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: Super laiad rehvid taga. Annab midagi reaalselt juurde ka?

Lugemata postitus #31 Postitas Tsikkelröövel » 15 Mär 2017, 13:08

Eeh, sõbrad. Füüsika põhimõtted kehtivad siiski alati ja universaalselt. Ja rehvile ei anna pidamist siiski teps mitte deformatsioon, vaid ikkagi ja ainult hõõrdejõud. Deformatsioonijutt iseenesest on õige, aga see on vaid VAHEND, mille abil kujundatakse sobiva kuju ja struktuuriga ning maksimaalse hõõrdeteguriga toetuspind. Aga hõõrdetegur on igasuguse materjali puhul otsesõltuvuses pinnale avaldatavast survest. Võta või sama jalgratas - kui see seisab sul käekõrval, siis kerge müksamine vastu ratast lööb selle paigast. Istu nüüd sellele rattale peale ja lase sõbral lüüa.... enne läheb velg kõveraks kui rehv libisema, kuigi rehv on ju sama - siit ka märkusena, et jalgratas ei püsi kurvis mitte tänu kergusele vaid vastupidi, "raskusele", mille tekitab lisanduv reaktsioonjõud kurvis. Raskema masina laiema rehvi vajadus on tingitud eelkõige siiski sellest, et jõud on raske masina puhul suuremad, rehvi materjal aga olemuselt sama - seega sama pidamise jaoks peab seda toetuspinda lihtsalt rohkem olema. No ja õhkrehvi puhul hoiab su masina ju liikumas siiski rehvirõhk, sa ei saa suruda peenesse rehvi raske masina puhul 15 atmosfääri rõhku - jällegi lahendus suurem rehv, suurem kontaktpind - preemiana mõistlik rehvirõhk. Printsiibina on nii. Ja rehvitootjate võitlus käib eelkõige siiski selle eest, kuidas seda lihtsat füüsikapõhimõtet maksimaalselt rakendada (ja seda osa ma EI kommenteeri, ma pole rehvitootja. Keegi meist siin ilmselt ei ole), mitte seda eirata; see ei õnnestu niikuinii.


Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist