Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Siin teemas saab olema väike ülevaade minu garaazis leiduvatest kaherattalistest ning nendega seotud tegemistest.
Ilmselt ei saa see teema olema koht, kust saab iga päev lugeda uute läikivate juppide külge kruvimise saavutusi (kuna ma olen jube aeglane ehitaja) ja samas ei tasu siit ka loota ülipeenete CNC juppide valmimise pilte ega filigraansete keevitusõmbluste näitust.
Kui te nüüd küsite, et mida siit teemast siis üldse lugeda saab? Teate ega ma ise kah kindel veel pole, tõenäoliselt saab see olema üks vaikne ja igav teema kahest (või tulevikus ka loodetavasti enamast) vanast mootorrattast mis aegajalt saavad remonti või täiendusi uute juppide näol.
Nüüd kui sissejuhatus on tehtud, võtaks ette siis kõnealused mootorrattad...
Jawa 360, 1965
Selle sama isendiga sõitis oma 40 aastat tagasi mu isa ning mina sain selle enda kasutusse kusagil 90ndate keskel (siis kui ma olin juba piisavalt vana et suudaks Jawat püsti hoida ja koos sõpradega seda käima lükata). Kuna siis aga lube veel polnud, sai piirdutud külavahe teedel sõitmisega. Üks hetk aga ajad muutusid ning masin jäi oma 20-ks aastaks kuuri tolmu koguma ja helgemat tuleviku ootama. See helge tulevik saabuski lõpuks 2016 aasta kevadel, kus sai lõpuks see pill kuurist välja veetud ning oma garaazi lohistatud.
Sellises seisus see minu garaazi siis ka jõudis:
Üldiselt oli tehniline seisukord selle 20 aasta seismise järel üllatavalt hea, mootor käis kenasti ringi ja eriti hullu roostet kah kusagilt ei paistnud.
Sai siis ära vahetatud paar kriitilisemat juppi (küünlad, süütepool, süütekontaktid, kondekad, küünlajuhtmed, käigukastiõli, siduritross) ning peale mõningast puhastust ja süüte häälestamist saigi masina tööle. Mootor tossas mis kole, aga vähemalt töötas.
Kahjuks aga tulid välja ka osad probleemid, nimelt oli nende aastate jooksul sidur kinni kleepunud. Seega sai siduri kaas maha võetud, sidurikettaid puhastatud ning peale mõningast mängimist sai lõpuks ka selle käima (mitte küll ideaalselt, aga esimesteks sõitmisteks piisas ka sellest).
Kui selgus et masin on enamvähem liikumisvõimeline, sai alla kruvitud uued rehvid ning ära tehtud ka ülevaatus ja peale seda sai juba kenasti masinaga liiklusesse minna. Esimeste maanteesõitude käigus aga selgus, et kõrgematel pööretel viskab mootorisse vibratsiooni sisse. Seega tuli suuremat sorti mootori remont plani võtta.
2017 aasta alguses saigi lõpuks mootor viidud Motorem-i remonti, kus enamus mootori sisu sai uueväärse vastu vahetatud.
Praeguse seisuga on Jawa veel laiali, kere tahab omajagu vanast õli/tavoti/liiva sodist puhastamist, osad kohad tahavad natukene värviparandust saada ning siis võib pilli kokku laduda ning uut hooaega alustada.
Tuleviku plaanid on aga sellel masinal suhteliselt tagasihoidlikud, mingit muuseumi pilli ega restaureeritud prillikivi siit ei tule, soov on lihtsalt masin tehniliselt korras hoida ning visuaalselt enamvähem selline nagu ta oli (kerged roostetäpid summutile jäävad ja pleekinud värv on kah kenasti mootorratta vanusega kokku sobiv). Hetkel on ainuke probleem veel leegitorud, kust suuremas koguses kroomi maha koorub. Vanu uuesti kroomida ei ole mõtet, uued leegitorud aga näeks ülejäänu taustal kuidagi jube naljakalt läikivad välja. Oskab keegi siin miskit head alternatiivi äkki välja pakkuda?
Paar sõna ka siis teisest pillist...
Ducati SS750, 2002
Ducati ostusoov on mul peas keerelnud juba aastaid ning põhisüüdlane on ilmselt kunagine töökaaslane, kes oma Monsterit mul kõrval garaazis regulaarselt putitas.
Seega kui selgus et Jawa mootor vajab kindlasti kiiremas korras remonti, saigi asendusrattaks ostetud kõnealune SS750, et hooaja ikka ilusti lõpuni saaks sõita (vähemalt see on põhjus mida ma naisele rääkisin ja õnneks jäi ta ka seda uskuma ).
Igatahes see ratas jõudis minu garaazi 2016 aasta juulis. Kindel plaan oli masina välimuse kallal väheke „vägivallatseda“.
Esimene hooaeg sai küll rahulikult selle masinaga originaal konditsioonis ära sõidetud, aga kohe kui talv peale tuli, sai kõik plastikdetailid ratta küljest maha kruvitud ning sealt alt koorus välja juba minu silmis midagi palju kenamat.
Esialgne plaan oli küll selle SS750 välimus jätta margitruuks, kuid umbes 70ndate SS750 disainiga sarnaseks moondada. Pooled nüüd teist raudselt mõtlevad, et ..“Oooei, järjekordne tüüpiline cafekas“. Aga võta näpust, ei olegi (vähemalt esialgu mitte). Põhjus on selles, mis olemasolevate plastikute alt välja ilmus, nimelt kuidagi liiga kenade joontega kere ning mitte ei tahtnud seda itaalia disainerite meistriteost kohe rellakaga lõikuma hakata. Seega sai plaanid olemasoleva olukorraga väheke kokkusobivamaks muudetud.
Seega hetkeseisuga saab uue välimuse ainult esitule ümbrus (tuli, kellad, peeglid, suunad), uus sadula osa ja uus tagatule + numbrialuse osa, muu jääb selleks aastaks selliseks nagu pildilt näha. Kui siis võibolla summutid vahetab ära. No ja äkki proovib veel millalgi süütepoolid ära peita ja airboxi koonustega asendada (seda oleks vaja tulevikule mõeldes kui kütusepaaki välja tahaks vahetada). Muidu aga üldpildis jääb kõik samaks... ...vist... ...ma loodan.
Hetkeolukord on igatahes selline:
Esimeseks postituseks vist aitab kah, eks kevad on teguderohke aeg, seega varsti võib siin teemas uuemate piltide abil lisa loota (või siis ka mitte, kuna nagu alguses mainitud sai, siis jube aeglane ehitaja olen)...
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Samal ajal kui teised juba esimeste soojade ilmadega ringi põristasid, panin mina kiiruga garaazis Jawa mootorit kokku. Kui kõik lõpuks kokku sai ja esimesed käivitused tegin, tundus asi paljulubav, mootor käis kenasti ja ühtlaselt. Kui aga esimest sõitu tegema tahtsin hakata, kadus mootoril jõud. Lähemal vea otsingul selgus et viga on süütes, nimelt ühe poole säde on jube nõrk. Seega sai otsustatud et ei viitsi enam seda vana süütemängu seal jupphaaval parandada (siiani on vahetatud üks kondekas ning mõlemad süütepoolid, küünlajuhtmed ja küünlad). Selle asemel tellisin terve uue süütekomplekti (ikka vanakooli mehhaanilise). Loodetavasti saab selle siis kenasti korda ja käima.
Ehk siis Jawa kokkuvõte on selline, et olenemata kiirest masina kokku ladumisest jäid siiski esimeste ilusate ilmadega sõidud tegemata.
Kui nüüd keegi mõtleb, et aga miks siis esimesi sõite Ducatiga ei teinud? Votjaa, seda mõtlen ma hetkel ise kah, et miks krt oli vaja mõlemad masinad korraga laiali lammutada? Ühel masinal jamab süüde, teisel aga pole tulesid/peegleid veel küljes (seisavad teised alles karpides). Aga ega kedagi teist peale enda süüdistada kah ei saa. Eks siis tuleb niikaua Ducati tulede paigaldusega tegeleda ja eks siis selgub, kumb kiirem on, kas Jawa juppide tarne või siis minupoolne Ducati tulede külge monteerimine.
Igatahes selline on siis hetkeolukord:
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Ducatile said lõpuks viled-tuled külge ning esimene sõit sai kah tehtud......tuleb mainida et krdi külm oli.
Muidu on uus lahendus enamvähem hea, aga tagumine tuli ja selle ümbrus tahab veel vähe paremat lahendust ning suunatuled tuleks millalgi külge panna.
Jawa jupid on aga hetkel alles tee peal (trackingu järgi kusagil Leedus vist), seega see masin peab veel oma aega ootama.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Keera kellad enda poole kaldu, tuleb ilusam (minumeelest).
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Tegelikult oleks ma hea meelega need kellad (ja ka peeglid) üldse ära jätnud, aga ilma nendeta kahjuks ei saa.
Kui oleks kellad enda poole kaldu pannud, siis oleks need kuidagi liiga esile tõstetuna olnud, seega praegune lahendus tundus minu silmis halbadest variantidest kõige parem.
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Siiim kirjutas:Tegelikult oleks ma hea meelega need kellad (ja ka peeglid) üldse ära jätnud, aga ilma nendeta kahjuks ei saa.
Kui oleks kellad enda poole kaldu pannud, siis oleks need kuidagi liiga esile tõstetuna olnud, seega praegune lahendus tundus minu silmis halbadest variantidest kõige parem.
Esituli allapoole ja kellad ka allapoole, ning siis kaldu. Kas nii ei õnnestu? Oma monstril tegin uued tulekinnituskõrvad - tuli sai alla - ja ettepoole.
Midagi sellist:
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
See punane Monster tundub kahtlaselt samasugune nagu mul garaazinaabril kunagi oli
Tule allapoole toomine on üks variant jah, aga samas on mul tule kinnitused suhteliselt lühikesed ning siis ei pruugi enam tuli ära mahtuda sinna (esikahvli alumine kinnitus jääb ette).
Igatahes panen siia veel ühe pildi esiotsast:
No ja siis juba üks pilt igaksjuhuks ka veel tagumisest otsast:
Hetkel tahavad nii esi- kui taguotsa lahendused veel natukene täiustamist kuna asi sai kiiruga kokku laotud. Ees on vaja siis kaablid paremini ära paigutada, suunatuled lisada ning taga oleks vaja paremini sobiv tagatule süsteem välja mõelda + suunad lisada.
No ja siis on veel muidugid uus istme osa, paagi tagumine osa, süütepoolide kinnitus, kontrolltuledele alus jne...
Ehk siis igav ei hakka veel niipea
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Sumpsid ja istmekatte värv riivavad kuidagi minu silma ega kombrineeru selle ülejäänud komboga. Kellad ei häiri
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Andrea kirjutas:Sumpsid ja istmekatte värv riivavad kuidagi minu silma ega kombrineeru selle ülejäänud komboga. Kellad ei häiri
Need häirivad ka mind ning plaan need ära muuta/välja vahetada on täiesti olemas
-
- Postitusi: 195
- Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
- Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
- Asukoht: Mähe, Pirita
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Siiim kirjutas:Andrea kirjutas:Sumpsid ja istmekatte värv riivavad kuidagi minu silma ega kombrineeru selle ülejäänud komboga. Kellad ei häiri
Need häirivad ka mind ning plaan need ära muuta/välja vahetada on täiesti olemas
Mul olemas 900SS kus peal must iste. Kui tahad võime vahetust teha - nagunii läheb ümbertegemiseks.
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
red buell kirjutas:Mul olemas 900SS kus peal must iste. Kui tahad võime vahetust teha - nagunii läheb ümbertegemiseks.
See kõlab igati hea plaanina!
Ootaks ühe natukene ilusama päeva ning vuraks siis Ducatiga sinu suunas, nagu ma aru saan siis asukohaks on Mähe?
-
Teema algataja - Postitusi: 10
- Liitunud: 14 Jaan 2017, 13:19
- Tsikkel: Jawa360, Ducati SS750
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 '65 + Ducati SS750 '02
Aega võttis aga lõpuks sai hall iste musta istme vastu vahetatud. Siinkohal veel kord suured tänud kasutajale red buell istmete vahetuse võimaluse eest!
Lisaks mustale istmele said lõpuks ka külge suunatuled, kuna ristmikutel ja rea vahetamisel kätega vehkimine väsitas ära.
Igatahes siin on fototõestused muudatustest:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.