Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Info kaupmeeste ja nende tegemiste kohta, kaupmeeste mootvarustuse pakkumised. Kasutajate avastatud head diilid ja grupiostud.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

jkristjan kirjutas:
Maaks kirjutas:

miks kettad garantii alla ei käinud?

Kettad ei käi garantii alla täpselt samal põhjusel, miks bensiin, õli ja õlifiltergi (kuluosad, normaalne kulumine, etc). Iseasi on see, kui sul õnnestub saada ekspertiisi tulemus, et ketastel (või millelgi muul pidurisüsteemis) oli midagi viga ja seetõttu toimus ebanormaalne kulumine. See on ebatõenäoline, aga teoreetiliselt võimalik, äkki näiteks olid hoopis klotsid valest materjalist ja hööveldasid kettad ära.

Uuel autol esimeste klotsidega ketaste vahetus on minu silmis ebanormaalne kulumine ilma ekspertiisita. Ei näe ühtegi võimalust, et asi garantiisse ei läheks.



Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

puna kirjutas:

Luba küsiti, aga sellel autol olid all esimesed pid klotsid seega tahad väita, et kettad kuluvad kiiremini kui klotsid
Suht esimestkorda kuulen sellist väidet, et kettad kuluvad kiiremini tänavasõidu autol kui klotsid

Mul läksid Volvo XC90 2007a autol esimesed kettad ja esimesed klotsid korraga vahetusse 140tkm hoolduses.Ehk siis tehasest all olnud asjad ja uuena Info autost ostetud auto.Ketaste kohta küll mainiti,et natuke veel saaks sõita,aga kulumispiirini oli a´1+mm ja läksid vahetusse.Järgmiste kotsidega poleks kettad enam välja vedanud.
Samas mul venna LC100 2005a. vahetati esimesi kettaid vist mitu jooksu ,garantii korras,sest läksid kõveraks peale iga vähe tugevamat pidurdust suuremalt kiiruselt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Madlobster kirjutas:

Uuel autol esimeste klotsidega ketaste vahetus on minu silmis ebanormaalne kulumine ilma ekspertiisita. Ei näe ühtegi võimalust, et asi garantiisse ei läheks.

No mis see "sinu silmis" loeb, loeb see, kuidas seaduses on kirjas. Sinu silmis on nii, nende silmis on teisiti, suluseisust aitab välja eksperdi hinnang. Iseasi on see, et sa võid ju alati arve maksmata jätta, aga kuskilt on sul vaja ka edaspidi garantiilisele autole hooldust saada niiet mingi kokkulepe või seaduslik lahendus peab lõpuks ikkagi tulema.

PS. Liisingu korral on kõik keerulisem, sest auto kuulub tegelikult liisingu ettevõttele, tarbijakaitse seadused ei rakendu jne. Liisingu korral on klient põhimõtteliselt see viimane sibi, kelle ainuke õigus on kõik ära maksta, kanda kõik kulud ja ebamugavused, istuda remondi järjekorras, sõita bussiga samal ajal kui maksed tiksuvad. Lõpuks liisingule tagasi andes tuleb veel korralik kapremont ka teha, sest viimase põhjaliku ülevaatuse käigus leitakse terve p*setäis vigu, mida garantii ajal kohe nagu üldse polnud :wink:

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Arve jõustub kui ma selle aktsepteerin. Aga jah kui sa eelnevalt nõus olid siis oled jah sõna andnud.

Aga siis üleüldiselt:
Ma ei kujutaks ette kui peaksin iga klotsiringiga kettad ka vahetama :shock:
Letitagusel läheks üsna pikalt (liiga pikalt), et mulle selgeks teha, et see on normaalne ning garantii alla ei kuulu. Tegelikult ma ei saagi aru, mis moodi see juhtus? Panid liiva sees rämedalt? (Jah hiljem kui oled mingid valed klotsid pannud siis pole mingi ime, kuid originaal kettad originaal klotsidega tavakasutuses ei tundu see ühestki otsast loogiline)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas:
jkristjan kirjutas:
Maaks kirjutas:

miks kettad garantii alla ei käinud?

Kettad ei käi garantii alla täpselt samal põhjusel, miks bensiin, õli ja õlifiltergi (kuluosad, normaalne kulumine, etc). Iseasi on see, kui sul õnnestub saada ekspertiisi tulemus, et ketastel (või millelgi muul pidurisüsteemis) oli midagi viga ja seetõttu toimus ebanormaalne kulumine. See on ebatõenäoline, aga teoreetiliselt võimalik, äkki näiteks olid hoopis klotsid valest materjalist ja hööveldasid kettad ära.

Uuel autol esimeste klotsidega ketaste vahetus on minu silmis ebanormaalne kulumine ilma ekspertiisita. Ei näe ühtegi võimalust, et asi garantiisse ei läheks.

Kõik algab sellest,kui suur oli läbisõit,sel hetkel.Škodal on mingid veermiku asjad garantiilised 6kuud või 10tkm ja edasi kuluosad enam garantii alla ei käinud.Kui sa vaataksid tänapäevaste ja vanemate autode kettaid,siis paljud tänased on palju õhemad ehk siis ka kulmis piir on tutavalt väiksem.Ilmselt võib tegemist olla kaalu tagaajamisega,sest see on tänapäeval oluline teema.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

urmas66 kirjutas:

Ilmselt võib tegemist olla kaalu tagaajamisega,sest see on tänapäeval oluline teema..

Või siis nagu printeril, esimene tahmakassett on "proovikassett", miski 30% mahuga. Et ostad auto, proovid ära 10000km ja siis alles hakkad õigeid kuluosi külge ostma.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma olen enamvähem aegade algusest peale kõigil oma tsiviilautodel ja tsiklitel klotse koos ketastega vahetanud, ausalt öeldes tuleb uudisena, et keegi üldse seda kuidagi teistmoodi teeb. Need kõvad tänavasõiduklotsid ju kuluvad kettaga paarideks, umbes nagu kett ja hammakad - kui viskad ainult sirged klotsid alla, siis võtavad need alguses ainult vagude harjadest. Tõsi, tsikliga küll korra üritasin säästa, sest kettad on mingi 100€ tuuris tükk :) aga eksperimentide tulemus oli see, et pidi nii kettad kui veel ühed klotsid ostma :wack:.

Üldiselt kui tehase hooldusjuhendis on sees, et kettad tuleb vahetada, siis on mõistlik need ka vahetada. Mõttetu on maksta sõiduki eest näiteks tutika KTMi hinda ja siis see sente veeretades pulkhaaval Lifaniks ehitada, siis võiks ju kohe Lifani osta ja allesjääva rahaga midagi muud teha. Tehasehoolduste hind on see põhiline jututeema, kui valitud sõiduk on omaniku majanduslikku seisu arvestades liiga kallis - umbes stiilis et tahaks ikka kallisse restosse sirge seljaga esiuksest sisse marssida, aga siis poole sööma peal annaks kokale tellimuse et äkki saaks kahe kartuli asemel ühe ja veini veega pooleks, et kallis rsk. Uute sõidukite TCO on kuskil viie aasta peale üsna kerge vaevaga välja arvutatav, esindusel ei ole seal millegi kallimaks keeramiseks eriti mingit mänguruumi jäetud, kõik käib raamatu järgi. Kaasa arvatud see garantiiks/kulumiseks määramine, sest esindus peab iga garantiisse läinud jupi veidi aega hiljem tootjale "pähe määrima", seega käib otsustusprotsess tootja reeglite kohaselt.

Viimati muutis Jesper, 31 Mai 2017, 14:40, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

jkristjan kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Ilmselt võib tegemist olla kaalu tagaajamisega,sest see on tänapäeval oluline teema..

Või siis nagu printeril, esimene tahmakassett on "proovikassett", miski 30% mahuga. Et ostad auto, proovid ära 10000km ja siis alles hakkad õigeid kuluosi külge ostma.

Kusjuures klotsid kestavad tänapäeval kindlat palju rohkem ja kettad vähem,kui varasematel aegadel.Minu 2015 Škoda Oct Scout läks just müüki 75tkm läbisõiduga ja klotse-kettaid pole selle ajani vahetatud. 75tkm hoolduse tegin ka veel ise ära ja ei öeldud,et oleks vaja vahetada.Volvol vahetasingi sellise 100-140tkm välbaga ja seda nii kaua,kui auto minu käes oliehk 400tkm läbisõiduni.98a Mondeol vahetasin kettad alles 195tkm pealt ja siis oli ka probleemiks mitte kulumine vaid sisse tekkinud rooste ja sellest(jahutus puudus ilmselt) tulenev kõveraks tõmbamine.Samas sellel Mondeol vahetasin klotse ikka nii 30-40tkm takka vähemalt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Mitte kunagi ei ole pidanud iga klotsiga kettaid vahetama (aga ma kasutan ainult A klotse ja A kettaid) (ma üldse kasutan enamasti A osasid)
Üldse ma olen vist vahetanud kettaid vaid autot ostes kui sinna on eelnevalt paigaldatud odavad klotsid. Peale seda kui originaal kettad ja klotsid alla saab on koguaeg vaid klotse vahetatud.
Kui panna ketastega mitte kokku sobivad klotsid võivad kettad petta enne kui klotsid.

Põhjus: kõverused, soonelisused, vilistamised jms probleemid on A osade puhul 99% vähem esindatud kui suva B osa puhul

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas:

Mitte kunagi ei ole pidanud iga klotsiga kettaid vahetama (aga ma kasutan ainult A klotse ja A kettaid) (ma üldse kasutan enamasti A osasid)
Üldse ma olen vist vahetanud kettaid vaid autot ostes kui sinna on eelnevalt paigaldatud odavad klotsid. Peale seda kui originaal kettad ja klotsid alla saab on koguaeg vaid klotse vahetatud.
Kui panna ketastega mitte kokku sobivad klotsid võivad kettad petta enne kui klotsid.

Põhjus: kõverused, soonelisused, vilistamised jms probleemid on A osade puhul 99% vähem esindatud kui suva B osa puhul

Ma olen 97 a alates ise ainult uute autodega sõitnud ja pere teiseks autoks on olnud Volvo 740 93´,98´ Mondeo ja 2001 Almera kasutatuna.Nüüd selleks autoks ka uus.Kuna tegu uute autodega,siis ka ikkka A-osad ja tööd tehtud esinduses,aga see klotside -ketaste koos läbikulumise teema oli omale ka üllatus selle Volvo puhul.Kahtlustasin,et kas äkki olid klotsid juba eelnevalt vahetatud ja oli jäänud nö kirja panematta?Väideti,et tehasest peal olevatel klotsidel on mingi tähis,mis välistab selle apsaka.Eelneval kahel autol polnud kettaid vahetatudki enne läksid nad müüki.97 Mondeoga sõitsin 192tkm ja 2003 Outlanderiga 150tkm ja mõlemal sai ilmselt klotse vahetatud ning rohkem kui ühe korra tõenäoliselt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Nojah vbl ka kui uue auto ostan saan teada, et selline asi normaalne on.
Aga mulle meeldivad (viimased 10aastat sõidan sellistega) autod, mille esindust Eestis ei ole :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kus teil viimati vahetati täiendavaid juppe ilma kokkulepeta?

Lugemata postitus Postitas puna »

No see masin oli sõitnud nii 85K km

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kaupmehed, kaubandus & ühisostud”