Räägiks läbisõidust

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 19 Juun 2017, 14:23

Miks meil seda mootorrataste läbisõidu numbrit nii hirmasti kardetakse ja eeldatatakse, et 10 aastat vana masina kilometraaz võiks olla alla 20K. Ma tean küll ja küll paari aasta vanuseid masinaid, mille odomeetri näit on tühine aga teades-tundes omanikke ja nende sõiduharjumusi siis ma võtaks iga kell mõne teise tsikli. Suurema läbisõiduga.
SMASHIL võiks igal aastal moodustada värava taga registri masinatest, mida kindlasti kunagi osta ei tohi. SMASHIL teab, mis pikki vahemaid ei läbita...

Kust see legend tuleb, et väike läbisõit on hea ja suur halb?
Millised läbisõidud teie masinatel on, palju ise tolete sõitnud?

Minu Tiigril on ees hetkel 59K ja ise olen sellest sõitnud ~10K. Ei näe selles midagi traagilist, vaadates mootori tänast seisukorda sõidab see masin vabalt järgmised 2 x 59K nii möödaminnes.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 956
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #2 Postitas simp » 19 Juun 2017, 14:30

Ostsin 10a vana ratta 2015. Ees oli ~20k. Selle suve lõpuks on ilmselt 80-90k ees, ei näe ühtegi "suurest läbisõidust" tulenevat probleemi.

Eks ta sellest tuleneb, et läbisõitu oskab igaüks vaadata ja kommenteerida, aga reaalset tehnilist seisukorda/turuväärtust mitte.

Autodega sama teema, mingi olematu varustusega, aga vähe läbisõitnud isend kiidetakse taevani, aga kui viieaastasel normaalse varustusega ja hooldatud sõidukil 200k ees on, siis on 'raibe' valmis.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #3 Postitas Macintosh » 19 Juun 2017, 14:33

simp kirjutas:Ostsin 10a vana ratta 2015. Ees oli ~20k. Selle suve lõpuks on ilmselt 80-90k ees, ei näe ühtegi "suurest läbisõidust" tulenevat probleemi.

Nagu päriselt või? 30K aastas? Vau. Kus sa nii palju sõidad?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7394
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #4 Postitas Piipz » 19 Juun 2017, 14:49

Ta käib ju koeraga "jalutamas" iga päev
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 84
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Suur ja kõrge 950
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #5 Postitas Peet » 19 Juun 2017, 14:59

Mu Adventure 950, 2004a, on 80 000km täis. Ise sõitnud seal 10k. Sõidab ja liigub edasi probleemideta. Eelmine ratas(X11) oli müües samas augus ning töötas ideaalselt.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 293
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #6 Postitas Kauri » 19 Juun 2017, 15:00

Kunagi ammu, kui veel vaba mees olin ja perekond puudus, siis oli suve klassikaline läbisõit aastaid kuskil 12-18 000. Eestist välja sai vist kogu aja jooksul korra Soome põigatud.
Muidu õhtul Pärnusse jäätist sööma, ujuma ja siis tagasi Tallinnasse oli siuke kättevõtmise asi. Vahest paar korda nädalas.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #7 Postitas will111 » 19 Juun 2017, 16:23

pole üldiselt eriti huvi tundnud, aga vist hirmsuure läbisõiduga masinaid polegi juhtunud. kõige suurem oli ma arvan kuskil 35-40k äkki ostes ja samas selle rattaga sõitsin ise kõige kauem. (ilma, et oleks ühtegi suurt remonti teinud seejuures)
päris kamarajura see läbisõit muidugi ei ole ka. kui sa ikka oled ostmas ratast mis on a'la 75k või 100k ära teinud siis võid kindel olla, et ega keegi nalja pärast ilmselt seda läbisõitu suuremaks kerinud just ei ole :D ja kui nii palju on sõidetud siis järelikult on ikkagi ka masinat niipalju kasutatud, et see number ette tuleks. mis see tähendab on see, et päris paljud tükid ratta juures peavad siiski nüüdseks olema kas välja vahetatud või siis tuleb neid igal juhul väga varsti vahetama hakata kui seda tehtud ei ole. muidugi on jube tore kui kõike persega tunnetad ja teada saad aga noh ega suurem osa siiski seda "teadust" ei oska. eks oleneb ka muidugi mootoritüübist ja rattatüübist...ja natuke ka tüübist, kes müüb. vaatad otsa ja räägid juttu ja võid pisut järeldada, et mismoodi on kilomeetreid läbitud :D
minumeelest ostma minna ei tasu ei väikest läbisõitu ega ka mitte olla täiesti naiivne ja väita, et läbisõit ei tähenda midagi. paratamatult tähendab, osta tuleb siiski kõiki argumente arvestades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #8 Postitas AzA » 19 Juun 2017, 16:26

Kolm asja määravad ju .... masina vanus, hool ja läbisõit + viimase koht nö.
30 aastat vana 1000km läbisõit on närtsinud, tihendid jms.
Läbisõit kulutab liikuvaid osi.
Igal juhul on väiksem läbisõit ju parem kui suurem. Ei pea näiteks laagreid vahetama jne.
He alihtne kantrollida ka.
Ongi kogu lugu.
Oletame, et müün kaht ratast (ma hooldan neid ühtemoodi), ühel kellal 10k, teisel 45k ... kumma soetad?
Läbisõit on lihtsalt üks point ei muud.
Aga suur vahe on, kas see läbisõit on tehtud linnas või maanteel. 2k pööret tiksudes või foori alt foori alla kiirendades ja palju aega koha peal töristades.
Selllest tuleneb asjaolu, et maanteeratastel on 75k ok, linnavõrrikesel on see kapitaalremont, viimane on töötunde oluliselt enam ju saanud.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #9 Postitas M.T. » 19 Juun 2017, 16:35

Macintosh kirjutas:Miks meil seda mootorrataste läbisõidu numbrit nii hirmasti kardetakse ja eeldatatakse, et 10 aastat vana masina kilometraaz võiks olla alla 20K.

Ma samas tempos jätkan, siis mõne aasta pärast võib minult sellise ratta teisele ringile saada küll :wack:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3087
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #10 Postitas urmas66 » 19 Juun 2017, 16:58

Minu 97a rattal oli ees 13000km ja spido vahetusega õigeks keeramata +12000(kajastub meie ÜV andmetes ja müüja jutt oli sama) ehk 25k umbes oli ees 13a vanal rattal.Ise olen sõitnud sinast seina ja tänaseks olen 6 aastaga lisanud vist 26t ringis,millest on üks aasta 10+tkm ja üks 7-8tkm ja kõige vähem ühel aastal 1500km.Lihtsalt pole aega ,et koguaeg tsikliga sõita.Ei saa ka tööl rattaga käia,sest autot on pea iga päev vaja asjadeks,mida tsikliga ei tee.
Ma arvan,et see läbisõit ei näita tsiklite juures väga tihti reaalset olukorda ja väikese läbisõiduga isendid on ka reaalselt olemas või pigem neid on palju rohkem olemas, kui autosid ime väikese läbisõiduga.
Peres oleval väimehe 99a rattal on ees 70+tkm ja tema osa sellest on viimase 10 aastaga äkki 15tkm.Muu oli enne ostu.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #11 Postitas jkristjan » 19 Juun 2017, 17:04

Kunagi sai päris palju autoga sõidetud, käidud ühe aasta jooksul 2 korda Ukrainas, 1 kord Itaalia-Prantsusmaa ring ja 1 kord Portugali ja tagasi. Võin sellest kogemusest väita, et peale puhtaks pesemist ja hooldust ei muutnud 50000km autot mitte kuidagi. Kui odomeeter mistahes meetodiga panna näitama väiksemat numbrit, siis ostja võib tikutulega uurida, 250000 ja 50000 sõitnud auto võivad täpselt samasugused välja näha. Ma ei räägi siis sellest, kui kuluosi ei vahetata või kui salong näeb välja, nagu oleks sellega mulda veetud. Tsikli puhul sama, no ei ole ta mul sügisel teistsugune kui kevadel, kuigi 10000km on lisandunud. Ehk siis igasugused kontrollimise võimalused on piiratud, ärge kujutage ette, et iga kilomeetriga kroom tuhmub ja sidur kulub.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #12 Postitas will111 » 19 Juun 2017, 17:51

siduri kulumine on siis vaid puhas müüt? samuti teiste kuluosade nagu laagrite, igasuguste trosside, simmerlingide, tihendite kulumine? :D kes need müüdid välja mõtles ja huvitav mis põhjusega...

10k kevadel vs. sügisel ei pea peale vaadates tõepoolest tingimata kuidagi teistsugune olema. aga kui sisse vaataksid siis ilmselt oleks võimalik vahet ikkagi tuvastada, vast isegi silmaga. täpsetest mõõteriistadest rääkimata. isegi kui sõitsid 10k järjest mööda maanteed ühe käiguga. mõne mehe tsikli puhul on kevad vs. sügis ja 1k vahe aga juba selline, et ühel juhul ostaksid täitsa kasutatavat ja kohest remonti mitte vajavat ratast...teisel juhul ostad juba hunnikut õnnetust!
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #13 Postitas AzA » 19 Juun 2017, 18:03

Milline soe jama. Sinult jkristjan? No tegelt :O
10k linnas kulutab millimeetri mu piduriketastelt maha, jaja ma ei hellita neid orgaanilistega.
Ega ei olegi vahet, kerge 500euri jubinad aint. Isegi pidurivoolikud kuluvad :)
Mina tean, milline piin on lollakat kellade valgust remoda, isegi see kulub, rääkimata esitule reflektorist, mis ei ole just kõige odavam vidin.
Olgem nüüd ikka reaalsed.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #14 Postitas Jesper » 19 Juun 2017, 18:07

10000 lisakilomeetri tuvastamine peale vaadates on ju imelihtne - kui alguses on õli selline helepruun ja läbipaistev, siis pärast on tumedam pruun ja ei paista niipalju läbi. Tõsijutt, ise kontrollisin :bsmile:
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #15 Postitas jkristjan » 19 Juun 2017, 18:12

Mida kuradit? Ma täpsustasin, et kui kuluosad on ikka vahetatud, eksole. Muidugi klotsid ja kettad kuluvad jne, aga kui asja on hooldatud ja pidevalt kuluosi vahetatud, siis ärge kujutage ette, et 50000 sõitnud mootor kuidagi teistmoodi töötab kui 5000. Inimestel on harjumus kuskilt Žiguli aegadest, et iga 1000km-ga läks suits sinisemaks ja paksemaks ja kui tuul vastu pargitud autot puhus, siis oli kuulda, kuidas kolvid mootoris loksuvad. Ei ole enam nii, tuleks üle saada sellest odomeetri vahtimisest ja ideest, et iga kilomeeter on oluline. Üldiselt. On ka erandeid kindasti, nagu näiteks Mazda RX-8, mis vist pidi ühe mootoriga 53000km sõitma vms :)
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #16 Postitas will111 » 19 Juun 2017, 18:59

kahjuks sa ei täpsustanud, et misasjad siis on sinu arvates kuluosad ja mis mitte. ja ühtlasi, sa ei öelnud ka selgelt, et see sinu sügis kevad ja 10k erinevust tähendab, et iga sellise 10k peal vahetad sa KÕIK kuluosad välja. muidugi, on loogiline et kui vahetad pidevalt absoluutselt kõike, mis liigub ja kulub siis koos vahetatud osadega ostad sisuliselt ju koguaeg uuesti justkui uut tsiklit.
aga et siis, kas rehv on kuluosa? kett on kuluosa? aga ketirattad? kas amordid on kuluosa, kas kogu asi või ainult teatud osad seal sees? laagrid on või ei ole kuluosad? aga käigukasti sisu või kolvirõngad?

Minul ei ole vaja midagi ette kujutada. võin tuua väga konkreetse näite elust enesest selle kohta kuidas 10k läbisõitu tähendab REAALSET kulumist. ostsin ratta, sidur oli täitsa ok (ei libisenud). sõitsin 10k ja õige pisut peale sellega ära ja sidur libises. ja see ei olnud väärkohtlemise või oskamatu kasutamise tulemus...selle asja nimi on kulumine. muidugi ei olnud see sidur enne seda 10k uus ja peale seda 10k ei olnud rattaga võimatu sõita...aga jutt käis sellest, et kas midagi kulub või kohe üldse mitte.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 956
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #17 Postitas simp » 19 Juun 2017, 19:07

Macintosh kirjutas:
simp kirjutas:Ostsin 10a vana ratta 2015. Ees oli ~20k. Selle suve lõpuks on ilmselt 80-90k ees, ei näe ühtegi "suurest läbisõidust" tulenevat probleemi.

Nagu päriselt või? 30K aastas? Vau. Kus sa nii palju sõidad?

Tavaliselt tuleb pigem 20k aastas. Tänavu on plaanis üks pikem trett teha, niiet võib 30k täis tulla.

2015 sügisel lõpetasin ~40k näiduga.
2016 sügisel lõpetasin ~60k näiduga.
Hetkel on ~70k ees ja suvi on alles noor :)

Ilmselgelt vajab ratas sellise kasutuse juures natuke tähelepanelikumat jälgimist, aga midagi muud peale kuluosade kiirema mineku, pole küll täheldanud. (nt esiamortidega pean varsti teist korda tegelema hakkama).

Piipz kirjutas:Ta käib ju koeraga "jalutamas" iga päev

Ma pean siinkohal ausalt tunnistama, et pole jõudnud uut suuremat kasti valmis(lasta) teha, seega see suvi pole jalutamas käinud :)

Edit: kontrollisin järgi, natuke valetasin ka, tegelikult ostsin ratta 2014 lõpp, aga too aasta ei sõitnud sellega veel väga.
Viimati muutis simp, 19 Juun 2017, 19:13, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #18 Postitas jkristjan » 19 Juun 2017, 19:07

will111 kirjutas:kahjuks sa ei täpsustanud, et misasjad siis on sinu arvates kuluosad ja mis mitte. ja ühtlasi, sa ei öelnud ka selgelt, et see sinu sügis kevad ja 10k erinevust tähendab, et iga sellise 10k peal vahetad sa KÕIK kuluosad välja. muidugi, on loogiline et kui vahetad pidevalt absoluutselt kõike, mis liigub ja kulub siis koos vahetatud osadega ostad sisuliselt ju koguaeg uuesti justkui uut tsiklit.
aga et siis, kas rehv on kuluosa? kett on kuluosa? aga ketirattad? kas amordid on kuluosa, kas kogu asi või ainult teatud osad seal sees? laagrid on või ei ole kuluosad? aga käigukasti sisu või kolvirõngad?

Minul ei ole vaja midagi ette kujutada. võin tuua väga konkreetse näite elust enesest selle kohta kuidas 10k läbisõitu tähendab REAALSET kulumist. ostsin ratta, sidur oli täitsa ok (ei libisenud). sõitsin 10k ja õige pisut peale sellega ära ja sidur libises. ja see ei olnud väärkohtlemise või oskamatu kasutamise tulemus...selle asja nimi on kulumine. muidugi ei olnud see sidur enne seda 10k uus ja peale seda 10k ei olnud rattaga võimatu sõita...aga jutt käis sellest, et kas midagi kulub või kohe üldse mitte.



No täiesti teemast mööda sonimine on nüüd. Kuluosad kuluvad, nagu sa isegi ütled. Enamus kuluosi on ette nähtud vastu pidama [vähemalt] ühe kuni paar hooldusvälpa, hoolduse graafikus on ette nähtud kontrollida ja vahetada, kui on kulunud. Kuidas sa siis saad kuluosade järgi teada, kas ratas on sõitnud 10k või 110k? Kui on palju sõitnud, siis sa näed lihtsalt kolmandat-neljandat-viiendat komplekti kuluosi, mis see sulle annab?
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #19 Postitas will111 » 19 Juun 2017, 19:35

reaalsus on see, et kõik omanikud ei vaheta kõiki kuluosi täpselt nii nagu on ette nähtud. mida vanemad rattad, seda lõdvemaks reegline läheb kuluosade kontrollimise täpsus ja järjepidevus jne.
lisaks, karmim reaalsus on see, et mõnede kuluosade puhul kuluvad lisaks tavapärasele "odavale poolele" lõpuks ära ka need pooled, mida tavaliselt enam kuluosadeks ei nimetata ja mille vahetuse vajaduse puhul nii mõnigi mees ütleb, et osta parem uus ratas. seal võib natuke teadmatu aga muidu uhke omanik ju neid odava poole kuluosasid muudkui vahetada aga paraku end result ei ole see, et kõik on täpselt sama mis just poest välja veerenud rattal.

ma ei viitsi tegelikult rohkem sonida ka, eks see kes saab aru, saab aru ja kes usub endiselt, et misiganes x km läbisõitu ei muuda mitte emmigi...no las siis olla nii :) iseenesest ju hea, sellisel juhul võiks kõigi masinatega põhimõtteliselt sõita igavesti. ostad aga natuke kuluosi, pesed puhtaks ja läheb. mingil põhjusel seda ei tehta ja varem või hiljem vahetatakse siiski kõik osad välja
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #20 Postitas jkristjan » 19 Juun 2017, 19:53

Muidugi, ja kui rääkida sellest, mis "reaalsus on", siis need samad omanikud arvavad, et nende räime odomeetri peal asetsev 18000km on õige. Esimene omanik teistpool raudset eesriiet ei pruukinud üldse olla selline kooner, ostis uue ratta, küttis mõnuga soojas kliimas mõne aastaga 50000km, hoolduses vahetati kõik mis vaja. Edasi käis ratas ühelt platsilt teisele, kaotas iga vahendaja käes 50% läbisõidust ja nüüd sõidab viimati 10 aastat tagasi paigaldatud kuluosadega. Ja siis kui ressursi lõppu jõudnud mootori kohta arvatakse, et on alles 20k sõitnud, öeldakse, et s**t masin, juba nii ruttu hakkas õli võtma ja tossama :) Nagu need ketid, mida ilgelt igas bensujaamas on vaja puhastada ja määrida, sest "oma kogemusest on teada, et muidu läheb kähku perse". Aga äkki hoopis juba 5 aastat tagasi oli vaja uus kett panna ja see jutt mis eelmine omanik rääkis (et eelmine aasta pani uue), on ka kontrollimata.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #21 Postitas M.T. » 19 Juun 2017, 20:02

Vihma sajab ja s.tt ilm on õues või milles probleem? :roll:

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #22 Postitas will111 » 19 Juun 2017, 20:18

lubatakse, et hakkab kallama jah. aga ei ma ei tea...ootan põnevusega kolmapäeva(st ilma), et pärnus kuluosade kestvust katsetama hakata :D

jkristjan...rääkida võib kõigest maast ja ilmast. lõpuks on ikka nii, et sa ise ostad ka läbisõitu kui sul on kaks pealtnäha justkui täpselt ühesugust ratast ees umbes sama hinnaga aga 3x erineva läbisõiduga ja muud vahet nagu silma ja sõrmega ei suuda hästi tuvastada ka. või oled põhimõtte mees ja võtad selle 3x suurema sõiduga masina ning siis räägid iseendale kuidas see on kindlasti aus värk ja teine oli raudselt 10 vahendaja käes keritud ning siis sitaga ära tihendatud müügi hetkeks?
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #23 Postitas M.T. » 19 Juun 2017, 20:29

will111 kirjutas:.... lõpuks on ikka nii, et sa ise ostad ka läbisõitu kui sul on kaks pealtnäha justkui täpselt ühesugust ratast ees umbes sama hinnaga aga 3x erineva läbisõiduga ja muud vahet nagu silma ja sõrmega ei suuda hästi tuvastada ka. või oled põhimõtte mees ja võtad selle 3x suurema sõiduga masina ning siis räägid iseendale kuidas see on kindlasti aus värk ja teine oli raudselt 10 vahendaja käes keritud ning siis sitaga ära tihendatud müügi hetkeks?

Kui nüüd lähtuda ühest tsiklimüüjate, tegelt ka teiste liikurite müüjate hulgas levinud lausest: "Teist samapalju peab veel sama muretult vastu!", siis loomulikult võtad 3x suurema läbisõiduga ratta. Lollgi saab ju aru, et sellega sõidad vähemalt 3x pikema distantsi ilma probleemideta. :mrgreen:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #24 Postitas Macintosh » 19 Juun 2017, 20:41

M.T. kirjutas:Kui nüüd lähtuda ühest tsiklimüüjate, tegelt ka teiste liikurite müüjate hulgas levinud lausest: "Teist samapalju peab veel sama muretult vastu!", siis loomulikult võtad 3x suurema läbisõiduga ratta. Lollgi saab ju aru, et sellega sõidad vähemalt 3x pikema distantsi ilma probleemideta. :mrgreen:


No sinusugusel ratturil pole olulist vahet, kas tsiklil on 2K, 20K või 200K ees, järgmise 5 aastaga suudad sa umbes 5-10K sinna juurde lisada. :mrgreen:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #25 Postitas M.T. » 19 Juun 2017, 21:03

Macintosh kirjutas:
M.T. kirjutas:Kui nüüd lähtuda ühest tsiklimüüjate, tegelt ka teiste liikurite müüjate hulgas levinud lausest: "Teist samapalju peab veel sama muretult vastu!", siis loomulikult võtad 3x suurema läbisõiduga ratta. Lollgi saab ju aru, et sellega sõidad vähemalt 3x pikema distantsi ilma probleemideta. :mrgreen:


No sinusugusel ratturil pole olulist vahet, kas tsiklil on 2K, 20K või 200K ees, järgmise 5 aastaga suudad sa umbes 5-10K sinna juurde lisada. :mrgreen:

No mina ostan üldse ainult uue, sest siis on kindel et 1K peab hooaja jooksul vastu ja ei ole vaja ketti, kolvirõngaid jne vahetada :mrgreen:

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 49
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #26 Postitas Mrtn5 » 19 Juun 2017, 22:04

Sõidumasina eluiga/ressurss pole ju lõputu. Mis liigub, see kulub ja seetõttu ongi läbisõit üks näitajatest, mis on oluline. Suurema läbisõidu korral on allesjäänud ressurssi vähem, mistõttu põhjendatud väiksem hind, kui nö kuluosade seis ja varustus on võrreldav väiksema ls masinaga. Kindel ju see, et suurem ls eeliseid ei anna. Eks ta tähendab, et saanud rohkem liiva-kivide täkkeid värvile, klaasidele, rääkimata kõikide liikuvosade suuremast kulumisastmest. Kuidagi pole ju loogiline, et hindad masinate varustust, nähtavate kuluosade seisu ja siis mingil põhjusel ütled, et ah see ls pole üldse oluline.

Eelmise masina sain 4a vanusega, 11 tuh õige ls, tegin 17 tuh juurde 3,x aastaga, nii et 8a kokku 28 tuh, mitte-linnaratta kasutuses. Müües paistis suht sama nagu ostes, mõned kuluosad uuemad.

zilkz
Postitusi: 31
Liitunud: 01 Okt 2013, 21:22
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #27 Postitas zilkz » 19 Juun 2017, 22:31

Kunagi ostsin Kawasaki KLE500 endale, millel oli mittetöötaval odomeetril 75000km peal (krt seda teab mis ta tegelik läbisõit oli), ise ladusin sinna ka u.20000km peale (kuna odo ei töötanud, siis täpselt ei oska öelda), mootor nurrus nagu kellavärk, ja ühtegi korda ei jäänud ma sellega teepeale, aga selle konkreetse isendi välimuse pealt oli küll näha, et ratas on elu näinud, sellegipoolest kõik tuled-viled töötasid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #28 Postitas Macintosh » 19 Juun 2017, 23:32

Ma ei võtnud teemaks mitte suure vs väikese läbisõiduga rattad vaid suuremast läbisõidust kui selliest ning selle kartusest. Enamus rattaostjaid saab kohe krambid, kui ratta hodomeetril on (sõltumata selle vanusest) 50K või üle selle. Nagu meil siit foorumist näha on olnud siis üle 20K km hakkavad juba tulema küsimused stiilis "kuidas sellesse läbisõitu suhtuda" või "ma olen kuulnud, et ..." või "see ratas on päris suure läbisõiduga, kas ikka ...". Muidugi on kindlam tunne, kui ratta spidomeetril ilutseb väiksem number aga selles järgus pole ju masinate mootoriressurss kaugeltki otsakorral. Kuskohalt see 20K+ hirm siis tuleb?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #29 Postitas jkristjan » 20 Juun 2017, 00:26

20 tuhat kõlab nagu vana hea Made in USSR tsikli mootori maksimaalne ressurss, äkki lihtsalt vanaisalt edasi kantud folkloor?
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Räägiks läbisõidust

Lugemata postitus #30 Postitas will111 » 20 Juun 2017, 00:54

eks tahetakse osta ikka võimalikult "uut" objekti, ükskõik mis raha eest või ükskõik mis tootmisaasta puhul. mul pole küll aimugi, kust konkreetselt pärineb mingi konkreetne number olgu see 20 või 50k, aga pakun, et ju siis mingi kriitiline hulk müüdavaid tsikleid on äkki väiksema läbisõiduga kui üks või teine konkreetne number ja eks sealt siis pärineb inimeste mingi alateadlik statistika a'la "oi aga kõik teised olid ju vähem sõitnud". ei usu, et sellele tasub mingit rohkem nö. loogilist seletust otsida :)




Mine “Mootorratastest üldiselt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist