Hoiatus: odavam oksjoniratas võib kalliks maksma minna


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Hoiatus: odavam oksjoniratas võib kalliks maksma minna

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Jesper kirjutas:
ttameri kirjutas:

seadusevastane.

Sry, aga see seaduste jutt hakkab juba natuke väsitama, eraisikute vahel toiminud tehingu põhjal võib selle umbes nii kokku võtta, et "mine püüa tuult väljal". Sealjuures max 96km/h nagu juba mainisin, sest kui sa tahad et seadus oleks sinu sõber, pead ka ise seaduse sõber olema. BTDT.

Ardilla kirjutas:

Järelturg

Mitte paha pärast, aga kui sa selle kawa aastal 2022 turgu lükkad, siis oled ise automaatselt samasugune kabi ju :D Kuna teatavasti kõik Eesti kasutatud rataste müüjad on. Normaalses ühiskonnas üldiselt ikkagi inimesed ei tee tegusid ja tehinguid, millele nad hiljem avalikult oma nime alla kirjutada ei julge. Mitte nii et "kontaktnumber 51kolmkaheksadeuxviisidva1" ja siis 30 sekundit pärast tagatule kadumist on kuulutuse sisu "." ja kuulutuse pealkiri "MÜÜÜDUUUD KUSTUTAAADAA!".

Ma ei hakka ju poes igat moosisaia pooleks lõikama, igaks juhuks, et äkki pagar on moosi rotti pannud. A muidugi võibolla peaks.

Siin kohal olen sinuga 100% nõus nii esimeses kui teises punktis: sellepärast mainisingi, et osta tuleb OÜ-lt, siis saab koinida, kui viga avastatud ja praktikas toimib. Kui ettevõte on endast lugupidav siis asjad lahenevad. Elust 2 reaaalset näidet. (siin nedi ära ei too) Samas kas mäletate seda Motardi jama mis siit läbi käis? Pikk vaidlus, kuidas ettevõte üritas teha ostajat lolliks ja alistus kui asi läks suure kella külge? Aga siiski. Samas minu kaks tuttavat ostisd kasutatud autod millel esines varjatud vigu ja mõlemad endast lugupidavad automüügi kohad lahendasid probleemi remodniga pikema vaidluseta. Nii, et vot.

Eraisikult ostes, on nii, et kui satud ausa inimese otsa (neid leidub) siis on pead ise tark olema. Samas on ka palju neid 5seitse tüüpe... kahjuks neid on enamus. Seega filtreerida tuleb hoolega.

Teine teema on liisingusse võtmine. Müüsin autot eraisikuna, ja pank kandis rahad ostja poolena rahad üle alles 14 päeva pärast minu kontole. Põhjendades seda võlaõigs seadusega. Ostjal on õigus 14 päeva jooksul tehingust taganeda, igasuguse põhjuse esitamata ja seda pank järgib väga selgelt. Omast käest võtta kogemus.

:D teises punktis ma ei mõlnud, et kõik aga väga paljud. Hea eksemplari otsimisega võib minna eriti kui on veel veidi erilisem tükk. Jällegi ostes kasutatud tehnikat, eelistan kodumaise ajalooga masinat, mitte toodud riigist x läbi riigi y ning edasi tead isegi mis ja kuidas. Tõesti on minu kommentaarid ülepingutatud, samas kohalikud masinad liiguvad kiiresti käest kätte.

Lisaks siis sellele, on meie kätes võimalus seda olukorda muuta. Xyiarid on ja jäävad, see on paratamatus, aga meie saame nendest ikka paremad ju olla eks? Lisaks sellele peab süsteem muutuma. Sul on 100% õigus, et normaalses ühiskonnas nii ei käituta ja sinna meie motokultuur peab liikuma (mitte võiks või peaks). Aga kui vaatad seda moto suremise teemat mis siin ka läbi käis, siis ma tõin välja idee kudas seda parandada :). Ehk järelturul tegelikult on väga vähe häid ausaid rattaid, ning see loob n.ö. halli turu. Autodega on olukord palju paremaks muutunud, aga seda tänu sellele, et uued autod on palju lihtsamini kättesaadavad ning maksu ja tolli amet on õla alla pannud. Ja ma usun, et kui aastaks 2022 on meil liikvel piisavalt järelturul kohalikelt esindustelt ostetud tehnikat, siis on vähem võimalusi ka huiaritel turgu solkida. Ehk, siis siin on vaja tervet süsteemi. Alates pankade finantseerimisest kindlustuse ja tagasiostu mudelini.

Kuhu ma isiklikult sel aastal ka takerdusin. Ma väga väga tahtsin tutikat VZR1800. Aga Esindus kes müüb ei oma õigust hinnata (Swedi arvates) seega uue mootorratta peab viima hindamisele Möller autosse :D naljakas eks. Siis ei saa talle rakendada jääk väärtust, panga arvates, on mootorrattal 5 aasta pärast jääk 0. Ja seda põhjusel, et esindus peab andma lepingule allkirja, et on nõus, ostma ratta tagasi kui mina seda endale ei taha. Aga noh, ma usun, et 5 aasta pärast võiks vzr1800 2-3 tuhat ikka maksta 5 aastane eks? Sinna otsa intress ja kasko. No ei ole kasulik osta uut mootorratast sellistel tingimustel kui selle kuumaskse kaskoga tuleb rohkem kui linnamaasturi kuumakse koos kaskoga :D eks?

Samas ma usun, et kui oleks paindlik süsteem, siis paljud, võimalik, et ka teema algataja, läheks poodi ja valiks endale meelepärase ratta, teeks esimese sissemakse, käiks hooldaks seda esinduses ja siis vahetaks 5 aasta pärast jälle uue ratta vastu välja. Ning kindlasti oleks huvilisi kes tahaks, osta endale poole hinnaga 5 aastat vana Eestis sõitnud, Eestis hooldatud ratta mida müüb esindus. Eks?

Ehk siis paidnlik turg parandab ka järelturu. Lisaks kui mootorratta kasko ei maksaks mootrotatta hinda, siis ma teeks kindlasti ka kasko, ja ma usun, et nii teeks ka veel 10 000 kaasmõtlejat. eks?

Ühesõnaga, ärme laski sinna, kus on need mölakad, kes sitapähe saia müüvad. Mul oleks huvitav teada saada mis on selle ratta REG ja VIN. Ning kas selle teema algataja, nüüd kui otsustab ratast müüa tutvustab ise kõiki vigu ostjale. Ja näitab lingi sellele foorumile? :D:D:D

Ma vabandan, kui ma riivasin kasutatud rataste omanike tundeid. Ma ei oma pretensioone kasutatud rataste vastu. Vaid ma mõtlen laiemalt, kuidas saaks kaasata turule rohkem uut tehnikat. Samas on müjaid, kes ütlevad väga ausalt ära, kust tehnika tuleb ja et seda on korrastatud, müts maha. Kaselliseid on. Nende juurde minnes tavaliselt tead väga täpselt mida ostad ning müja räägib enamasti ära ka millega tegu. Müts maha selliste ettevõtete ees. Aga korda tehtud rattal ja poolhiinapasal mida uueväärse päehe müükase on ka suur vahe.



Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”