Koonerdamine või kokkuhoid?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ain kirjutas:

ise julgen väita et paljud oem osad on oluliselt kvaliteetsemad ja pikema eaga. Laagrid, akud, piduriklotsid.
Toyotal esimene tehaselaager pidas vastu 140 000km. peale seda vahetas Amserv b osa ja 170k peale oli seda sama laagrit vahetatud juba 3 korda. Siis panin ise sisse SKFi. Eks näeb kaua see peab..
Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.
B osa piduriklotsid näiteks autol pidavalt tolmama ja krigisema kohati oluliselt rohkem kui oem ja seeläbi määrima velgi või ilukilpe..
ATV piduriklotsid mis tehasest küljes kestavad kõvasti ja maksavad ka kõvasti. Ostad odavad b omad ja ei kesta ega pea midagi..
Kindlasti on palju tooteid mis ongi oem osa aga ilma logota ja b osana jaemüügis, aga seda saab eelistada ainult siis kui kaks toodet käes ja need on identsed.
Ehk siis paljud töökojad kiidavad just b osa kuna seda tuleb tihemini vahetada ja sealt tuleb rohkem tööraha kokkuvõttes.. Ise ostan pigem kallima tehaseosa ja maksan korra tööraha kui et odav b osa ja mitu korda tööraha. Kui keegi tõestab vastupidist olen nõus ostma odava b osa. (näit. rattalaagri kui see kestab ka 140-160k.) Kui läbisõit oleks muidugi aastas 150-200k+ km. siis paistaks asi väga hästi välja ja garantii korras vahetataks ka see pask välja.

Et,siis OEM piduriklots ei määri velge ehk ei tolma? Mul on praegu Mersu läbisõiduga 23000km.Pole veel esimeses hoolduseski käinud,aga esimesed veljed lähevad peale pesu paari päevaga mustaks(klotsi tolmuseks),Mul isegi mitte väga heledad veljed(antratsiit on toon)ja ikka on see väga hästi näha.Samas Škoda Octavia Scoudil olid veljed puhtad kuni ma sellega 75tkm sõitsin ja seal olid ka OEM tehase klotsid sees ,sest mina neid ei vahetanud.Volvo XC90-l määris OEM klots ka velge tumeda tolmuga,aga kestsid ebanormaalselt kaua vist 140 või 160tkm.
Veljed lähevad kiiresti klotsi tolmuseks siis kui on sees klotsid,mis on pehmemad ehk nad kuluvad kiiremini ja ka üldjuhul on parema pidamisega.Ka klotsi friktsioon materjal on eri värvi ja tumedam teeb ka tumedamat tolmu.
Üks näide OEM ja B osast.Mul oli eelmine naise auto Ford ja tellisin sõbra kaudu(kes tootab esinduses) uued piduri kettad.Ette sain B osad ja taha OEM,sest B-osa oli vaja tellida ja mul polnud aega.Kui asjad kätte sain,siis oli eemalt isegi karbi järgi raske eristada kummad on OEM ja kummad B-osa karbid.nad olid täpselt ühte värvi selle vahega ,et B-osa karbil oli tootja nimi ning OEM osal Fordi logo.
Kordan veel kord, ostes kallima OEM osa ,saad saa samaväärse osa,mida sama tootja toodab järelturule B-osa.Kuluosasid(tegelikult veel palju enam kui kuluosasid) ei tooda auto või moto tootjad ise vaid need tulevad allhanke korras.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”