Koonerdamine või kokkuhoid?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 705
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 175 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #91 Postitas Madlobster » 07 Sept 2017, 09:04

Keegi räägib oma kogemusest ning sellest tehtud järeldustest.
Järsku avaneb uks ning tuppa paterdab reimps, köhatab hääle puhtaks ning teatab, et see on Madlobsteri tase. Seejärel vuristab soravalt ette oma kogemuse ning sellest tehtud järelduse.
Läks pikale või alustasid vara (enne viite)? Või soovid ka minu tasemele tõusta?


when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #92 Postitas urmas66 » 07 Sept 2017, 10:20

franz125 kirjutas:Viitsi pikalt jahuda aga mu v2 masinatel puha Vartad peal ja seda juba aastaid.Kusjuures rinkaratta aku veel kolmandiku võrra lahjem(8Ah) ja kah töötab.Sėe su Aprilia omapära või needus või mis iganes miks ta su akusi sööb.


Mul ka ainult Varta akud valikus, kui pean ostma uue aku.Tsiklil nüüd vist 3+a peal olnud,seisab külmas garaazis.Siiani toimib.
Veokatele ei teegi keegi peale Varta üldse mingit kestvat akut(vähemalt mitte meil müüdavatest) ja seal tapab akusid just tänapäevaste veokate hullult suur tarbimine.Uusi rekkaid võib juba naljatledes elektriautodeks kutsuda.
2015 ja 2016 Škodadel on tehasest peal Varta akud.Peal mõlemad logod ja Start-stop võtab ka akust palju,kuid toimivad ka nendel.
Nimekirja võiks ilmselt jätkata,aga eelkõige peab tänapäevaste akudega olema hoolikas nendega ümberkäimisel ja siis vähemalt Varta akud kestavad igati hästi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3697
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 119 korda
Tänatud: 293 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #93 Postitas reimps » 07 Sept 2017, 10:31

Konkreetselt minu enda isiklik kogemus ütleb, et Yuasa on ainus, mis mu tingimustele/ratastele sobib. Kui kellelegi Vartad jms istuvad-kestavad, andke minna, kätt ma küll ette ei pane. Aprilia(te)le soovitan konkreetselt Yuasat, kolme erineva RSV kogemuse baasil. Piisav kogemus, et järeldusi teha. Akude puhul pole hindades väga vahet enivei, lihtsalt muid ostaks ma sagedamini kui seni end (mu jaoks) tõestanud tootja omi.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4160
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 348 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #94 Postitas Macintosh » 07 Sept 2017, 14:04

reimps kirjutas:
Macintosh kirjutas:
Ain kirjutas:Aku tsiklitel ja ATVdel peamiselt Yuasa tehasest, mis kestab hästi ja iseenesest väga kiiresti ei tühjene. Mingid Dynavoldid ja krt teab mis odavad kestavad max 2 hooaega ja tühjenevad kiiresti.

Ilma pikemalt väitlusesse laskumata siis sinu argumentatsioon on 97% ulatuses pullikaka (pole mõeldud solvanguna).
/---/
Eelnevast ei saa küll kuidagi tuletada, et Yuasa akud on silmapaistavlt head.

Laskusid või tõusid just madlobsteri tasemele.
Ühest enda kehvast kogemusest tuletada, et Aini, minu ja mitmete teiste arvamus Yuasa akude paremuse kohta on pullikaka on suht demagoogia või misiganes fancy sõna sa ennist kasutasid :)
Tõe huvides - olen kasutanud Vartasid ja Euroglobesid, kindlasti muid tootjaid ka veel, aga mingi hetk soovitas minu jaoks autoriteetsemaid doktoreid, et Yuasa on veel väheseid kvaliteetseid tootjaid ja sellest ajast saati nii ongi. Praktika näitab sama, Vartad jms "popp saast" annab aastaga saba, Yuasa kestab kapriissel Aprilial ikka kordi kauem täpselt samamoodi pruukides ja hoolitsedes. Hinnatase mu mälu järgi suht samasse auku kui teistelgi akudel, tsikliaku puhul on kokkuhoid Yuasa valimine. Akudel, kusjuures, on 6 kuud garantiid kah.
Kusjuures autode "tehaseakud" tunduvad kestma ulmeliselt kaua, olen täheldanud. Põhjus täitsa arusaamatu ja teadmata.


Ma olen kindel, et sa suudad sõna demagoogia tähenduse Google abil üles leida ja enda jaoks lahti mõtetsada. Kui probleeme tekib, anna teada, ma aitan otsida. :bsmile:

Ma proovisin näidata, et üksikisiku tehtud üldistused arvamused ei maksa midagi ongi ainult arvamused. Mõttekaalaste hulk siinjuures ei mängi rolli. Oluline on konkreetne juhtum ja neid on kõikide tootjate puhul seinast seina. Väide, et tootja X aku on saast ja Y on überhea paari inimese isikliku ja ebasüstemaatilise kogemuse baasil on 100% 150% pullikaka. Tuleb unustada aeg, kus sa mäletasid, et bränd X alt tuli välja hea kraam, Y oli päris talutav ja Z oli mõeldud ühekordseks kasutuseks. Täna tahavad kõik kasumit teenida ning 10 aastat kestev aku seda ei võimalda.
Niikaua, kui sa ei pane lauale korralikku, sõltumat akutesti-võrdlust pole võimalik kinnitada, et Dynavoldi pliiaku ei kõlba kuhugi ja Yuasa ruulib.
Tule testitulemusega tagasi ja ma annan sulle silmagi pilgutamata õiguse. Seniks jääb nii, et kõik mis tuleb nimetu tootja käest on loterii (võib töötada aga tont seda teab, kui kaua) ja nimega tootja käest, pisut väiksem loterii (töötab kindlasti aga tont teab, kui kaua). Muidugi on sul õigus ja vabadus alati kiita Yuasat parimaks ja neile ka oma raha viia. Mina lihstalt sellesse kontseptsiooni (enam) ei usu (sama käib väga paljude muude varuosade ja detailide kohta).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1213
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 86 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #95 Postitas ranel » 07 Sept 2017, 14:13

Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4160
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 348 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #96 Postitas Macintosh » 07 Sept 2017, 14:32

ranel kirjutas:http://tarbija24.postimees.ee/3022957/autoakude-vordlus-loppes-monevorra-ootamatu-tulemusega
http://maaleht.delfi.ee/news/maaleht/ta ... d=70343951


See on midagi, mida ma unustasin mainida, viimase 10 aastaga on toimunud kõikides töötusharudes ulatuslik konsolideerumine (Reimps, seletuse leiad siit https://goo.gl/RhtWn4 (togi) )
ja paljud kaubamärgid kuuluvad täna samale omanikule... tsiteerides artiklit "Vastus eksperimendi alguses formuleeritud küsimusele – mille poolest erinevad autoomanikele hästi tuntud ja turule hiljuti ilmunud odavamad analoogid? – on see, et suur osa erinevate kaubamärkidega märgitud akudest toodetakse samas vabrikus, identsete tehnoloogiate järgi, kasutades samu materjale. Bosch, Varta ja AD toodetakse ühes ja samas kohas, erineb ainult akude hind ja müüjapoolne garantii. Näiteks AD akudele antakse kolmeaastane garantii, mis 12 kuu võrra pikem kui teistel."
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3804
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #97 Postitas Kirs » 07 Sept 2017, 14:49

Minu 2008 Tuono -l tehase poolt YUASA peal ja seda probleemideta siiamaani :roll: Eelmisel rattal oli samuti sama tootja aku peal, probleeme ei olnud. Sellest näitajast mulle piisab, et järgmine aku sama tootja oma tuleb.
Kahel mopeedil kunagi soetatud EXIDE akud väsisid kiirelt.
TUONO
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #98 Postitas urmas66 » 07 Sept 2017, 15:02

Macintosh kirjutas:
ranel kirjutas:http://tarbija24.postimees.ee/3022957/autoakude-vordlus-loppes-monevorra-ootamatu-tulemusega
http://maaleht.delfi.ee/news/maaleht/ta ... d=70343951


See on midagi, mida ma unustasin mainida, viimase 10 aastaga on toimunud kõikides töötusharudes ulatuslik konsolideerumine (Reimps, seletuse leiad siit https://goo.gl/RhtWn4 (togi) )
ja paljud kaubamärgid kuuluvad täna samale omanikule... tsiteerides artiklit "Vastus eksperimendi alguses formuleeritud küsimusele – mille poolest erinevad autoomanikele hästi tuntud ja turule hiljuti ilmunud odavamad analoogid? – on see, et suur osa erinevate kaubamärkidega märgitud akudest toodetakse samas vabrikus, identsete tehnoloogiate järgi, kasutades samu materjale. Bosch, Varta ja AD toodetakse ühes ja samas kohas, erineb ainult akude hind ja müüjapoolne garantii. Näiteks AD akudele antakse kolmeaastane garantii, mis 12 kuu võrra pikem kui teistel."



Täna toodetakse palju asju erinevatele tootjatele samades tehastes,aga Varta veokiseeria akud ja Boschi veokiseeria akud on ka erineva korpusega visuaalselt+ mingit akut(teatud ampertunnid ja stardivool) sai ainult Vartana,aga Boschi´na mitte.
Ad on varuosa hulgimüüja ,kes tellib endale "private label" tootena neid akusid,mitte pole üks akusid tootva kontserni kaubamärke.Meil müüvad nad veokatele ka suht kahtlase päritoluga (C ja D :D )varuosasid ja küsides neilt tellimust-pakkumist,siis ootad vastust kolm kuud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

RistoQ
Postitusi: 40
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #99 Postitas RistoQ » 13 Sept 2017, 11:18

Küsimus akude kohta. Cbr-ile läheb ytz10s aku ning turgu vaadates on saadaval Yuasa mis maksab umbes 140 euri ning Exide mis maksab 40 euri.Miks ma peaks eelistama kallimat kui andmed ja omadused on samad? Mis selle odavama akuga siis juhtuda saab?
Mõlemad on 8.6 Ah ja 190 käivitusvool.

Edit:
:mrgreen: ei lugenud eelnevaid postitusi. Juba oli juttu neist.
Aga küsimus säilib. Kas ma olen loll kui ostan odava aku?
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 448
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #100 Postitas Jesper » 13 Sept 2017, 11:22

Ma lihtsalt mainin info mõttes ära, kui Yuasa kasuks otsustad siis seda saab ka tiba odavamalt kui 140€.

Margit
Postitusi: 145
Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #101 Postitas Margit » 13 Sept 2017, 13:16

Aga küsimus säilib. Kas ma olen loll kui ostan odava aku?


Eks palju sõltub rattast, kui palju särtsu vaja. Mul on Varta, maksis vist 36 euri. Kasutusel olnud 5 aastat, läheb iga ilmaga käima (ka miinuskraadiga öösel õues olnud ratas), kui ka 2 nädalat ratas seisab, siis ei ole aku tühjaks saanud jne. Samas on ka väiketarbijaratas :)

jaan mmc
Postitusi: 268
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #102 Postitas jaan mmc » 13 Sept 2017, 13:44

Mis puutub Yuasasse, siis minu hinnangul pole see mingi kvaliteetaku, ilmselt kunagi oli ja/või on mõnes sektoris veel (nt. lennundus). Minu valik oleks Varta, mis ei tähenda, et see peaks olema maailma objektiivseim valik. Lihtsalt toetun oma klientidel (umbes 20 autot, peamiselt maasturid) kasutatava margi piisavalt rahuldavale töökindlusele.

will111
Postitusi: 1670
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #103 Postitas will111 » 13 Sept 2017, 13:55

Üldiselt võib akude ja nende hinnaklassi kohta (mis ideaalses maailmas peaks peegeldama nende tootmiskvaliteeti) öelda nii, et parem kannatab rohkem äärmuslikke tsükleid ja kehvem kannatab vähem. Minu kogemuse pealt on see peamine erinevus. Kui kasutus on aku jaoks "lihtne" ehk käivitamisel erilist voolu ei vajata, käivitamine on sekund või kaks alati ning aku tõstetakse talveks tuppa padja alla sooja ning pannakse elustamisaparaat külge siis võib ka igasugune Huijauza olla umbes sama pika elueaga kui mõni kallim ja natuke kvaliteetsem aku. Eks ühtteist ole muidugi veel, näiteks max käivitusvool, mida nii mõnegi aku peale lihtsalt pole märgitud ja millest paljud pole vist kuulnudki.
Igatahes pole mõtet üle mõelda, kui tsiklil laadimine korras on ning käivitub ka umbes nii nagu käivituma peab siis võib sinna täitsa vabalt osta kahekohalise hinnaga aku

kalleu
Postitusi: 225
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #104 Postitas kalleu » 13 Sept 2017, 21:12

RistoQ kirjutas:Küsimus akude kohta. Cbr-ile läheb ytz10s aku ning turgu vaadates on saadaval Yuasa mis maksab umbes 140 euri ning Exide mis maksab 40 euri...
Aga küsimus säilib. Kas ma olen loll kui ostan odava aku?


Mul Dynavolt toimetab väga ok ja on hetkel veel tiba soodsam

Ju ma siis olen loll, kui rehvid ostan viimase tipu ja sinna kõrvale soodsa aku :mrgreen:
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1139
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #105 Postitas pühak » 13 Sept 2017, 22:48

Kirs kirjutas:Minu 2008 Tuono -l tehase poolt YUASA peal ja seda probleemideta siiamaani :roll: Eelmisel rattal oli samuti sama tootja aku peal, probleeme ei olnud. Sellest näitajast mulle piisab, et järgmine aku sama tootja oma tuleb.
Kahel mopeedil kunagi soetatud EXIDE akud väsisid kiirelt.

Mu pooleteistliitrisel mopeedil Exide peal, see, kes tsikli Belgiast siia tassis, pani selle vist odava lahendusena peale. Aasta siis oli 2012. Ma sõidan selle Exidega siiamaani. Olen teist talve jooksul ikka korra-kaks laadinud, aga vähemalt ühel talvel jäi üldse laadimata. Siis panin kevadel autoaku pealt kaablitega käima ja laadisin sõiduringiga ära, kuna ilus ilm oli ning kange isu oli nüüd ja kohe sõitma minna. 5 aastat siis on see Exide juba kestnud, eks paistab, kaua veel kestab.
Ega ma nüüd mingiks Exide fänniks pole saanud. Siin kangesti reklaamitakse Yuasat, kui palka vahepeal tõstetakse, äkki ostangi selle järgmiseks. Siis hea omavahel hinna-kvaliteedisuhet võrrelda. :bsmile:
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 448
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #106 Postitas Jesper » 14 Sept 2017, 02:58

Igaks juhuks märgin ära, mina ei reklaaminud Yuasat - kuna võibolla mitte kõige nutikamate eluvalikute tulemusena on Twini käima jooksmine selge metsas, mudas ja kõrbes, siis eri tootjate eristamise teema sarnaneb minu jaoks umbes muti olukorraga peegelkaamerate poes.

Lihtsalt see Renovaar pakub päris häid hindu.

jaan mmc
Postitusi: 268
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #107 Postitas jaan mmc » 14 Sept 2017, 10:09

Jesper kirjutas:Igaks juhuks märgin ära, mina ei reklaaminud Yuasat - kuna võibolla mitte kõige nutikamate eluvalikute tulemusena on Twini käima jooksmine selge metsas, mudas ja kõrbes, siis eri tootjate eristamise teema sarnaneb minu jaoks umbes muti olukorraga peegelkaamerate poes.

Lihtsalt see Renovaar pakub päris häid hindu.


Räägi, mis need nipid on kuda ratast käima joosta ? Twin on vist 2 pütane, palju kuubikuid on ?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4160
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 348 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #108 Postitas Macintosh » 14 Sept 2017, 10:15

Spoiler:
jaan mmc kirjutas:
Jesper kirjutas:mitte kõige nutikamate eluvalikute tulemusena on Twini käima jooksmine selge metsas, mudas ja kõrbes...

Lihtsalt see Renovaar pakub päris häid hindu.


Räägi, mis need nipid on kuda ratast käima joosta ? Twin on vist 2 pütane, palju kuubikuid on ?[/quote]

Ma tahaks ka teada, mis nipiga 750cc tsikkel metsas, mudas ja kõrbes käima joostakse.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1238
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #109 Postitas AzA » 14 Sept 2017, 10:28

Macintosh kirjutas:Ma tahaks ka teada, mis nipiga 750cc tsikkel metsas, mudas ja kõrbes käima joostakse.


600se R4-ja jooksen käima asfaldil, 1200r4 ja 1000v2 on aga sisuliselt võimatu, kui just sportlik 150kg vennike pole.
Kaht viimast ajaviiteks proovisime, paps lükkas ja ma siis hüppasin ... ei muhvigi, lohises rõõmsalt ... peab sööma hakkama vist.
Aga odavam tuleb ilmselt kasvõi iga aasta odav aku või paari tagant yuasa ja cteki battery sense.
Viimane on muhe asjandus, enam millegagi onada pole ratta kallal ... siis soovitan, eriti matkavendadele.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 934
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #110 Postitas simp » 14 Sept 2017, 11:14

liitrine v2 läheb joostes käima küll, aga üks pisike trikk on seal juures.
Tavaliselt pole aku täiesti maha kärvanud, vaid lihtsalt nõrk ja ei suuda käima ajada. See moment tuleb ära tabada ja päris tühjaks ei tohi akut tõmmata.

Siis on kaks võimalust, vastavalt aku olukorrale, kui natuke rohkem voolu sees siis esimene, kui vähem, siis teine.

1. kolmas käik - sidur all, hoog sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit. (sidurianduriga ratastel tuleb andur lahti võtta/sidurit natuke peal hoida[kui see enne täielikku lahutamist anduri aktiveerib])
2. neutraal, hoog sisse, hüppad peale, tõmbad teise käigu sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit.

Kui aus olla, siis ma ei tea, kas see starteri samal ajal kasutamine võib midagi ära ka lõhkuda, aga see on mind paar korda hädast välja aidanud.

kes see ikka rutskasoendusele süütejuhtme peale veab, enne kui paar korda lükata pole saanud :)

morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #111 Postitas morse » 14 Sept 2017, 12:49

simp kirjutas:liitrine v2 läheb joostes käima küll, aga üks pisike trikk on seal juures.
Tavaliselt pole aku täiesti maha kärvanud, vaid lihtsalt nõrk ja ei suuda käima ajada. See moment tuleb ära tabada ja päris tühjaks ei tohi akut tõmmata.

Siis on kaks võimalust, vastavalt aku olukorrale, kui natuke rohkem voolu sees siis esimene, kui vähem, siis teine.

1. kolmas käik - sidur all, hoog sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit. (sidurianduriga ratastel tuleb andur lahti võtta/sidurit natuke peal hoida[kui see enne täielikku lahutamist anduri aktiveerib])
2. neutraal, hoog sisse, hüppad peale, tõmbad teise käigu sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit.

Kui aus olla, siis ma ei tea, kas see starteri samal ajal kasutamine võib midagi ära ka lõhkuda, aga see on mind paar korda hädast välja aidanud.

kes see ikka rutskasoendusele süütejuhtme peale veab, enne kui paar korda lükata pole saanud :)


Olen mitu suure mootoriga ratta omanikku mõtlikult selja taha jätnud, kui nende pillid ülalkirjeldatud moel käima olen tõugand. Toimib väga hästi. Mu kool pärineb DRilt, mis oma suure kilometraazi jooksul on nii mõnelgi korral tahtnud erinevatel põhjustel (aku, laadimine) tõukamist saada. Kunagi ammu, kui seda kogemust veel ei olnud, siis proovisime ühte teist DRi hädas isegi autoga tirida...

Hiljem õppisin kasutama manuaalset decompi - selle abil saab heade asjaolude kokkulangemisel (soe mootor näiteks) rahulikul jalutuskäigu sammul tsikli kõrval kõndides masina käima...

NB! kf SIMP jättis mainimata ühe olulise asja (minu kogemuses kehtib nii karpa kui pritsungiga). Starteri kaasabil lükkama hakates on oluline kuidas gaasi käsitsed: kui mootor pole veel ringi käima hakanud, ei tohiks gaasi anda, või siis ainult natukene (nii et tross on pingul) - kui oled starteri kaasabil mootorile esimese(d) ringid peale saanud, alles siis keerad ettevaatlikult gaasi (kui liiga palju keerata, tõmbab kohe tagaratta plokki) - noh ja kui siis popsuma hakkab, lased starteri lahti, lajatad ilma sidurita käigu(d) alla ja annad kuuma!

edit: oli see nüüd koonerdamine või kokkuhoid? :bsmile:
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 934
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #112 Postitas simp » 14 Sept 2017, 13:20

morse kirjutas:
Hiljem õppisin kasutama manuaalset decompi - selle abil saab heade asjaolude kokkulangemisel (soe mootor näiteks) rahulikul jalutuskäigu sammul tsikli kõrval kõndides masina käima...

edit: oli see nüüd koonerdamine või kokkuhoid? :bsmile:


Viitsid selle manuaalse decompi protsessi täpsemalt lahti kirjutada? Õpin ka midagi uut äkki :bsmile:

ikka koonerdamisest tulenev kokkuhoid :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 448
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #113 Postitas Jesper » 14 Sept 2017, 13:34

Macintosh kirjutas:Ma tahaks ka teada, mis nipiga 750cc tsikkel metsas, mudas ja kõrbes käima joostakse.

V2-l on mingi väntvõlli asend taktide suhtes, mille pealt laksates hästi tuld võtab - ma ei oska seda juhendina kirja panna, kuna teoreetilist osa pole päriselt endale selgeks teinud ja umbes ühel korral kolmest panen ikka mööda sellega. Iseenesest on see tegevus muidugi idiootsus kuubis, anoh samas on sellise vana vokiga jännates hea teada, et alati on plaan B ka olemas.

Aga ma tegelt pigem tahtsin öelda seda, et kui odav aku kiiresti otsad annab, on pigem elektrisüsteemis või laadimises mingi viga sees - kallim aku võib küll seda ruunamist paremini kesta, aga teele jäämise vältimiseks on mõistlikum kõrvaldada vea algpõhjus. Pärast seda võib kalli aku ka osta, kui soovi on :)

jaan mmc
Postitusi: 268
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #114 Postitas jaan mmc » 14 Sept 2017, 15:24

Aga ma tegelt pigem tahtsin öelda seda, et kui odav aku kiiresti otsad annab, on pigem elektrisüsteemis või laadimises mingi viga sees - kallim aku võib küll seda ruunamist paremini kesta, aga teele jäämise vältimiseks on mõistlikum kõrvaldada vea algpõhjus. Pärast seda võib kalli aku ka osta, kui soovi on :)

Mida rohkem on masinal elektrit, seda suurem tähtsus on selle säilitamise ja väljutamise kvaliteedis. Ja vastupidi, mida väsinum on masin (mootor hõre, starter ja genekas nõrgad, elektrisüsteemi korodeerumisest tingitud kaod) seda parem peab olema aku. Seega kes tunneb oma masinat inseneri tasemel, saab selle ka lükates käima ja teab mitu minutit gabariite enam sedagi ei võimalda, andku minna, ülejäänud võiks kasutada akut, mitte sellelaadseid tooteid. Ehki teeääre jäämine võib mõnikord kujuneda lahedamaks, kui rutiinne sõit. :D Eriti koos seljakotiga :D
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 123
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänatud: 14 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #115 Postitas Ain » 14 Sept 2017, 16:19

otsige üles kuskil oli videolugu kus Streetmoto tegi ülevaate akudest. Seal räägiti ja näidati mismoodi erinevad akud toimetavad. Lõpuks võib igaüks osta endale selle aku mis meeldib ja rahakotile vastuvõetav on.
Oman väga pikka kogemust erinevate motoseadmetega ja julgen ütelda et akudel on suur vahe sees... ja just Yuasa kasuks(aasta tagasi sai ühele masinale peale BOSCH mis tundub ka väga ok olema). Ilmselgelt ei paneks paljud tootjad tehasest oma ratastele ilmaasjata just seda akut peale mis on teistest kohati mitmeid kordi kallim.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT

morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #116 Postitas morse » 15 Sept 2017, 10:28

simp kirjutas:Viitsid selle manuaalse decompi protsessi täpsemalt lahti kirjutada? Õpin ka midagi uut äkki :bsmile:
ikka koonerdamisest tulenev kokkuhoid :)


1. süüde sisse, 2. käik sisse, sidur alla, deco alla (sama käe erinevad näpud, eksole), gaas vaba või tsipake tross pingul
2. lükkad rahuliku hoo sisse ja vabastad siduri - mootor hakkab väga lihtsalt ringi käima
3. vajutad starteri nupu alla (kui starteris/akus veel mingit resurssi on, et kaasa aidata - kui moto heas seades, saab ka ilma käima)
4. vabastad deco
5. keerad üliettevaatlikult gaasi juurde (väga-väga vähe).
6. vajutad ilma sidurita käigu alla, keerad normaalselt gaasi, vabastades samal ajal starteri ja vajutad siduri alla

NB! Tooreklapi asend mõjutab tulemuslikust palju. Toorekas peaks olema sellises asendis, et ratas tahaks tühikäigu lähedal toimetada minimaalselt gaasi andes. Kui pead liiga palju gaasi lahti keerama, et kolvile tuli tuleks, ei jaksa sa oma mammutit survetaktist üle lükata.

Head lükkamist!




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist