Koonerdamine või kokkuhoid?


morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Koonerdamine või kokkuhoid?

Lugemata postitus #91 Postitas morse » 14 Sept 2017, 12:49

simp kirjutas:liitrine v2 läheb joostes käima küll, aga üks pisike trikk on seal juures.
Tavaliselt pole aku täiesti maha kärvanud, vaid lihtsalt nõrk ja ei suuda käima ajada. See moment tuleb ära tabada ja päris tühjaks ei tohi akut tõmmata.

Siis on kaks võimalust, vastavalt aku olukorrale, kui natuke rohkem voolu sees siis esimene, kui vähem, siis teine.

1. kolmas käik - sidur all, hoog sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit. (sidurianduriga ratastel tuleb andur lahti võtta/sidurit natuke peal hoida[kui see enne täielikku lahutamist anduri aktiveerib])
2. neutraal, hoog sisse, hüppad peale, tõmbad teise käigu sisse, sidur sujuvalt lahti ja samal ajal starterit.

Kui aus olla, siis ma ei tea, kas see starteri samal ajal kasutamine võib midagi ära ka lõhkuda, aga see on mind paar korda hädast välja aidanud.

kes see ikka rutskasoendusele süütejuhtme peale veab, enne kui paar korda lükata pole saanud :)


Olen mitu suure mootoriga ratta omanikku mõtlikult selja taha jätnud, kui nende pillid ülalkirjeldatud moel käima olen tõugand. Toimib väga hästi. Mu kool pärineb DRilt, mis oma suure kilometraazi jooksul on nii mõnelgi korral tahtnud erinevatel põhjustel (aku, laadimine) tõukamist saada. Kunagi ammu, kui seda kogemust veel ei olnud, siis proovisime ühte teist DRi hädas isegi autoga tirida...

Hiljem õppisin kasutama manuaalset decompi - selle abil saab heade asjaolude kokkulangemisel (soe mootor näiteks) rahulikul jalutuskäigu sammul tsikli kõrval kõndides masina käima...

NB! kf SIMP jättis mainimata ühe olulise asja (minu kogemuses kehtib nii karpa kui pritsungiga). Starteri kaasabil lükkama hakates on oluline kuidas gaasi käsitsed: kui mootor pole veel ringi käima hakanud, ei tohiks gaasi anda, või siis ainult natukene (nii et tross on pingul) - kui oled starteri kaasabil mootorile esimese(d) ringid peale saanud, alles siis keerad ettevaatlikult gaasi (kui liiga palju keerata, tõmbab kohe tagaratta plokki) - noh ja kui siis popsuma hakkab, lased starteri lahti, lajatad ilma sidurita käigu(d) alla ja annad kuuma!

edit: oli see nüüd koonerdamine või kokkuhoid? :bsmile:



Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist