Elektriautod


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mõnel juhul ilmselt on suurem, samas just hetked tagasi uurisin huvi pärast mingi bemmi elektrika kohta. i3 mass oli kirjas natuke alla 1200kg. Minu kunagine 44kw (noh ega see tegelikult nüüd NII eelajalooline auto ka ei olnud) kaalus 1000kg. Jah, teatav vahe on, aga tegelikult see mängib äärmiselt vähe rolli kui rääkida ühtlase kiirusega maanteel cruisimisest. pidevalt kiirendades jah on efekt olemas tõesti, aga noh...elektriauto mass ongi see, mis seal specis on antud - elektilaeng ei kaalu. bensukate dry weight aga minuteada antakse vist tühja paagiga, kui mitte isegi täiesti tühjana ehk ka ilma kõigi õlide ja muude vedeliketa. lisame need juurde ja asjad kipuvad juba suht võrdsustuma.

no anyway, see i3 ei ole kindlasti kergeim elektriauto, aga kohe täiesti 100% kindlasti ei ole ta ka raskeim. nii et...ma sellesse massi argumenti liiga tugevalt ei panustaks. ilmselt on neidki tonnist kuni kahe tonnine. ja kindlasti on suurema osa praeguste elektriautode overall tuuletakistus ikkagi mõnevõrra väiksem kui sellel sajandi alguse poole polol. kasvõi ilmselt seetõttu, et põhi on sile (faktina ei tea, aga ei näe põhjust miks ei peaks olema). maantee kiirusel mängib see väga suurt rolli.

kuid seoses küsimusega, mille ise ennist esitasin...ma arvan, et leidsin ka ise mingi umbmäärase vastuse sellele. tuleb välja, et maanteel kruisida siiski on võimalik umbes nii 15kwh kuluga. keegi vana on katsetanud sama buumeriga: http://bmwi3owner.com/2014/03/range-for-speed/
tõsi küll, ta on mõõtnud 80kmh, aga vaadates selle auto kuju siis võib suht kindlalt oletada, et pisut nõmedama, aga efektiivsema kerekujuga oleks võimalik kulgeda ka 90kmh samasuguse tarbimise juures :D üks asi oli tõesti ka ennist minu nö. teoorias, mille unustasin ära...nimelt ka elektrimootoril on mingi efektiivsus, seega akust tarbitud 15kw ei võrdu 15kw veojõuga rattas. väidetavalt on mootorite efektiivsus kuskil 85-90% kandis, seega 15kw akust tähendab, et autot veab kuskil nii 12-13kw, kuna natuke läheb veel maha elektroonika, tulede ja vilede jaoks. teisest küljkest, see kadumaläinud % on eeldatavasti puhas soojus kõik, seega seda saaks ka oskuslikult ära kasuada millegi vajaliku soojendamiseks.

EDIT:
pane massiks näiteks 1200, realistlik veeretakistus oleks ilmselt pigem 0.01, aga ega ma neid muid parameetreid ei oska küll kuskil niimoodi välja imeda. kui mõni el.auto tootja on sellised andmed avalikustanud siis eks neid võib sinna sisestada katsetamiseks. Wiki ütleb, et näiteks tesla model 3 Cd=0.23, no näitena võid siis selle ka sinna valemisse pista olemasoleva asemele. Mis see voolujoonetegur on, seda ma ei tea...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”