Murdunud poldi kättesaamine?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kert
Postitusi: 54
Liitunud: 15 Juul 2003, 21:27
Asukoht: Harju
Kontakt:

Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #1 Postitas kert » 14 Apr 2005, 22:17

Tervist rahvas!
Kuna ketipingutuspolt oli alumiiniukiigesisse kinni jäänud, murdus ta keeramisel raami tasapinnalt katki :( Keskele auk puurida jne. meetod on ka ära proovitud ning nüüd istub see poolik kõvasulam asi ka seal keskel.
Olen kuulnud varjandist sinna midagi otsa keevitada ja siis välja keerata. Paistab, nagu ainuvõimalik lahendus.
Kas keegi teab, kes oskaks sellise töö (Tallinn-Harjumaa kandis) ette võtta, proovida, ära teha???


Ka kõik muud asjalikud lahendused, mille peale ise ei tule, ka teretulnud :)


Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #2 Postitas sokk » 14 Apr 2005, 23:48

On üks vahend, mida ise pole käes hoidnud ja nime kahh ei tea. Aga põhimõtteliselt asi augu keermelõikuri moodi, ainult vastupidise vindiga. Selle väänad siis puuritud auku sisse ja junn peaks hakkama toimima poldi varrena. Ilmtingimata kasuta ka keerme avamis spreid ning kindlasti seda versiooni, mis sisaldab molübdeendisulfiidi (MoS2). Võid lasta sel toimida isegi päeva või paar. Asja mõõdukas kolkimine võib samuti kasuks tulla.

terv, sokk
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1598
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

Lugemata postitus #3 Postitas koi » 15 Apr 2005, 00:06

Tere.

Esmalt tahaks teada, mis läbimõõduga polt on. Kui see on 6 mm, on asi nigel. Kui on suurem, võib sellest asja tulla. Kehva on ainult, et juba auk puuritud ja seal junn ka sees. Olen sellist tööd teinud päris palju. Elektrood, millega seda tööd teha on USA Certanium. Sellega saab ka sügavamalt auku murdunud poldi kätte. Alumiiniumis istuv polt on küll tunduvalt raskem juhus, kui see on sinna kinni oksüdeerunud, aga proovida võib.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Erci
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus #4 Postitas Erci » 15 Apr 2005, 07:06

Just, olen ise ka nii mitmeid polte kätte saanud peale keevitades, muideks see elektrood maksab mitusada krooni tükk:). Kui väljanikerdamiseks läheb, siis kasu on ka alumiiniumi kuumutamisest kuna alumiinium paisub rohkem kui teraspolt.
___________________________

Teema algataja
kert
Postitusi: 54
Liitunud: 15 Juul 2003, 21:27
Asukoht: Harju
Kontakt:

Lugemata postitus #5 Postitas kert » 15 Apr 2005, 09:55

Polt on 8-ne ja mitte eriti sügaval (2-3 mm). Ka kiige keermestatud osa paksus on ~15 mm, seega väikesed kahjustused ei tohiks asja eriti halvendada.
Ja võrreldes nüüd kalli elektroodi hinda uue kiige hinnaga, tasuks kindlasti proovimist :)

19Martinez79
Postitusi: 330
Liitunud: 05 Apr 2005, 21:22
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus #6 Postitas 19Martinez79 » 15 Apr 2005, 11:26

kui saladus pole, siis mis rattaga on tegemist?
Bakuhatsu! Bosozoku!

Teema algataja
kert
Postitusi: 54
Liitunud: 15 Juul 2003, 21:27
Asukoht: Harju
Kontakt:

Lugemata postitus #7 Postitas kert » 15 Apr 2005, 12:05

kui saladus pole, siis mis rattaga on tegemist?


Endisel Yamaha YZF 750R.

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus #8 Postitas 0tt » 15 Apr 2005, 15:47

endal murdus kunagi polt krossika sidurikorvis ära, sai ka puuritud, aga ei olnud kasu. Lõpuks lõin sinna puuritud auku paraja 6-kant võtme ja keerasin ta välja :)
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus #9 Postitas unimüts » 15 Apr 2005, 18:51

Kui ma nüüd täitsa pange ei pane siis mureks see polt M8 on ära murdunud pead ei ole. kuid polt ei murdunud otse ära, vaid 3mm seespool.

Kuidas kätte saada. Mine hea treiali juurde või rauatöötaja juurde küsi M8 auku minev punn mille tsentis on auk siis puurud läbi selle väiksema augu poldile augu sisse ja lääd talle kas ülikarastatud 4kant raua sissse ja keerad poldi välja..

Nuta või naera 10 st 8 sain kätte.

Ülikarastatud poldi asemel on ka olemas vastupidu keermestatud pulk, mis meenudtab vindilõikajat vaid vasaku vindiga ja vist keerab koonusena sisse.
Iga veididigi rauatööga tegelev inimene omab mõlemat poldi väljavõtmismeetodi jaoks vajalike tööriistu.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...

Stagga
Postitusi: 181
Liitunud: 12 Juul 2004, 23:08
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus #10 Postitas Stagga » 15 Apr 2005, 22:17

Mulgi probleeme murdunud poldiga olnud.
aga mingi võimalus on jah uus pea keevitada.

Aga mis siis teha kui karastatud tagurpidikeermega porgand on ka seal sees pooleks ? (toores jõud käib vist ülearu) :D
Siis vist puhta pu**is?

Edu!
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus #11 Postitas unimüts » 15 Apr 2005, 22:47

Stagga kirjutas:

Aga mis siis teha kui karastatud tagurpidikeermega porgand on ka seal sees pooleks ? (toores jõud käib vist ülearu) :D
Siis vist puhta pu**is?

Edu!


Ei ole, siis läheb lõbusaks, kuumutamiseks kaku terve raam laiali,ja kuna see punn on seal karastatud suht heast tugevast materjalkist, siis ta ei paisu eriti.
Teine materjal kõrval paisub ja pulk kukub välja, veidi peab kaasa ka aitama.
RK
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...

matu6

Lugemata postitus #12 Postitas matu6 » 15 Apr 2005, 23:41

üks võimalus on veel polti kätte saada. on olemas hästi õhukesed rauasae lehed millega lõigata poldidle risti soon peale ja siis kruvikaga välja keerata.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 312
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: CBR 1000RR
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 13 korda

Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #13 Postitas Heikik » 14 Nov 2017, 17:39

Kindlasti siinne tehnilise taibuga foorumirahvas on pidanud vanade poltidega palju maadlema. Kas keegi teab (koduste vahendite osas) soovitada mingit eriti head nippi terasest või roostevabast terasest poldi kätte saamiseks, kui see on alumiiniumi sisse viimase oksüdeerumise tõttu kinni jäänud? Alumiiniumoksiid on teatavasti väga tugev (korrapärase molekulaarstruktuuriga) ja kare, keemiliselt suhteliselt stabiilne.

Vaja auto alumiiniumpüstaku seest üks polt kätte saada ja see ei ole isegi mitte vindiga sinna sisse keeratud - kinni jäänud osas poldil keere puudub. Aga nii tugevasti on kinni, et olen varasemalt 10.9 tõmbetugevusega poldi muretult pooleks keeranud. Kes Audidega maadelnud on, siis see polt, mis ülemist kahte õõtshooba kinni hoiab. :wack:

Seni olen katsetanud tavaliselt: kuuma (gaasipõleti), külma (sprei), petrooli, wd-40, diislit, tagumist, nõksutamist jms.

On ehk veel mingeid häid nippe?
Muidu meditsiiniinimene, aga ajaviiteks ravin ka tehnikat. Aitan Mercedese, Audi, Volkswageni, Seati ja Škoda sõiduautode diagnostikaga Rakveres ja selle lähiümbruses. Tel: 56509882.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 663
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 9 korda

Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #14 Postitas stev666 » 14 Nov 2017, 17:52

Viimati puurisin selle välja
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 448
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 81 korda

Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #15 Postitas Jesper » 14 Nov 2017, 18:05

Heikik, vt http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid= ... 237#357237 . Ma ise pole veel proovinud, aga tundub töötav lahendus.

Täiendus Kauri postituse valguses: Aijahh, ma lugesin esimese hooga et poldist on juba tükid taga.
Viimati muutis Jesper, 14 Nov 2017, 18:11, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 290
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #16 Postitas Kauri » 14 Nov 2017, 18:07

Ma saan aru et see polt on veel hetkel veel terve. Ma olen võidelnud nendega ca 10 aastat ja peale. Kui on vanematüübi käänmik, kus polt jookseb mõlemast õõtsast samalt poolelt, siis see tuleb alati lahti pneumomeisli "seenega" erinevatest suundadest järjepidevalt koputades. Uuemad millel polt jookseb ühe õõtsa eest ja teise tagant olen puurinud ka paar tükki.
Hea asi oleks induktsioonkuumuti, see kuumutab alumiiniumkäänmiku puhul seest väljapoole ja on äärmiselt tõhus oksiidilõhkuja.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Martään
Postitusi: 315
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #17 Postitas Martään » 15 Nov 2017, 11:44

Saan aru, et kinnijäänud M8 polt on detaili tasapinnalt ära murdunud ja keskele on ka kõva vastukeermega poldiekstraktor kinni jäänud ja pooleks läinud?

Jättes kõrvale klassikalised lahendused nagu: MoS2, kuumutamine, otsa peale keevitamine (ise prooviks esimese hooga 7018 tüüpi elektroodiga, aga see ei ole otseselt poldiekstraktori metalli jaoks mõeldud ja võib asju veel hullemaks teha, TIG keevitus oleks ilmselt parim, aga kõvale metallile?), parafiini sissemäärimine, meisliga tagumine, vt ka



on olemas ka üks meetod, mida ma ei tea kas Eestis üldse tehakse. Ingliskeelne nimi on Electrical Discharge Machining, millega on võimalik suvalise kõvadusega metalli sisse auk "puurida":

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 953
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #18 Postitas Ronk » 15 Nov 2017, 12:34

Selle audi poldi õige nimetus inglise keeles oleks siis pinch bolt. Selle kohta on youtube mitmeid videosid täis, kuidas kõige targem kätte saada. Ehk "audi pinch bolt removal" jne on otsingusõnad.

Kunagi nägin spetsjom selle jaoks loodud tööriista, mis siis toimis põhimõttel, et keerasid ta kuidagi poldi taha peale, siis kuumutasid kogu kremplid ja keerasid tööriistaga tagantpoolt pinget peale ja eest jälle keerasid polti välja. Tundus selline 5-e minuti töö olema, aga eks ta juhtubki seda olema, kui õiged tööriistad olemas. :D

franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #19 Postitas franz125 » 15 Nov 2017, 12:47

Certanium elektroodiga ilmsel kõige käepärasem peale keevitada,jääb kõikidele terastele kinni-ka sügavas augus.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Martään
Postitusi: 315
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #20 Postitas Martään » 15 Nov 2017, 12:54

Kas neid Certanium elektroode on ka Eesti kaubandusvõrgus kusagil müügis?

franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #21 Postitas franz125 » 15 Nov 2017, 13:31

Gf Anapol äkki myyb.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 290
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #22 Postitas Kauri » 15 Nov 2017, 13:47

Ronk kirjutas:Selle audi poldi õige nimetus inglise keeles oleks siis pinch bolt. Selle kohta on youtube mitmeid videosid täis, kuidas kõige targem kätte saada. Ehk "audi pinch bolt removal" jne on otsingusõnad.

Kunagi nägin spetsjom selle jaoks loodud tööriista, mis siis toimis põhimõttel, et keerasid ta kuidagi poldi taha peale, siis kuumutasid kogu kremplid ja keerasid tööriistaga tagantpoolt pinget peale ja eest jälle keerasid polti välja. Tundus selline 5-e minuti töö olema, aga eks ta juhtubki seda olema, kui õiged tööriistad olemas. :D


No seda tööriista ei osta isegi enamus autoremondiga tegelevaid ettevõtteid. ja kui on ikka korralikult kinni paagutanud, ei aita ka see tööriist.
Been there, done that. Ma ise müün seda kama ja olen ca 20 aastat neid VAG grupi pille igapäevaselt näppinud. See mida meie kliima nende autodega teeb, sellist asja mujal maailmas ei juhtu.
Kunagi üks Austraalia müügimees lubas ka kõigile autovaruosadele 5 aastat garantiid igasse maailma nurka, peale seda kui vend oli Eestis olnud kuu aega, siis jutt muutus hetkega.
Ehk siis ma neid sinutoru videosid kõiki päris tõepähe ei võtaks.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 312
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: CBR 1000RR
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #23 Postitas Heikik » 15 Nov 2017, 17:57

Minu puhul olid poldid mõlemal pool terved, käisid võtmega keerates isegi ringi, aga seest välja ei saanud. Kõrvalistuja poolse sain kuumutamise ja kangutamisega kuidagi kätte - hakkasin siis kokku tagasi panema, uute õõtsadega... esimese pingutuse peale (ei jõudnud isegi veel õõtsa koonust normaalselt fikseerida) murdus kõrv ära. No reaalselt - mingit jõudu polnud veel taga. :wack:

Teisel pool oli polt rohkem kinni. Sai ehitatud press poldi välja pressimiseks. Jällegi - kuum, erinev keemia, järk-järgult kangutamine (mitmel õhtul koguni). Ja tulemus - see kõrv murdus poole pressimise pealt ära, kui polt oli ca 1,5 cm välja liikunud. MIDA KURADIT?! :evil: Tegemist on B7 3.0 TDI Quattroga. Uuema C6 FL puhul peksin kirvega neid polte välja ja midagi ei juhtunud püstakuga - nii erinev materjali kvaliteet või? Ja muide, tegemist on autoga, mis on eestis sõitnud kuu aega... Muidu on see mul viies Audi, nii et nende sildadega olen päris palju kokku puutunud. Selline jura aga juhtus esmakordselt (raske lahti saada on muidugi iga kord olnud).

PS! Parema püstaku sain uue tellitud Pärnu ühest lammarist. Vasakut veel pole - st, kui keegi mõistliku raha eest pakub, olen väga tänulik! Praegu ei tea küll, kas nutta või vihast peaga vastu seina taguda. Tundub, et oleks esimese asjana pidanud välja puurimist proovima...

EDIT - edaspidi vist panustan sellele:

Elimineerib läbi puurimisel puuri viltu minemise võimaluse.
Muidu meditsiiniinimene, aga ajaviiteks ravin ka tehnikat. Aitan Mercedese, Audi, Volkswageni, Seati ja Škoda sõiduautode diagnostikaga Rakveres ja selle lähiümbruses. Tel: 56509882.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6031
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 100 korda
Kontakt:

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #24 Postitas mx77 » 16 Nov 2017, 12:32

Kauri kirjutas:Ma saan aru et see polt on veel hetkel veel terve. Ma olen võidelnud nendega ca 10 aastat ja peale. Kui on vanematüübi käänmik, kus polt jookseb mõlemast õõtsast samalt poolelt, siis see tuleb alati lahti pneumomeisli "seenega" erinevatest suundadest järjepidevalt koputades. Uuemad millel polt jookseb ühe õõtsa eest ja teise tagant olen puurinud ka paar tükki.
Hea asi oleks induktsioonkuumuti, see kuumutab alumiiniumkäänmiku puhul seest väljapoole ja on äärmiselt tõhus oksiidilõhkuja.


Minu hääl ka induktsioonkuumuti poolt - üllatavalt efektiivne lahendus.

franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #25 Postitas franz125 » 16 Nov 2017, 12:35

Spoiler:
mx77 kirjutas:
Kauri kirjutas:Ma saan aru et see polt on veel hetkel veel terve. Ma olen võidelnud nendega ca 10 aastat ja peale. Kui on vanematüübi käänmik, kus polt jookseb mõlemast õõtsast samalt poolelt, siis see tuleb alati lahti pneumomeisli "seenega" erinevatest suundadest järjepidevalt koputades. Uuemad millel polt jookseb ühe õõtsa eest ja teise tagant olen puurinud ka paar tükki.
Hea asi oleks induktsioonkuumuti, see kuumutab alumiiniumkäänmiku puhul seest väljapoole ja on äärmiselt tõhus oksiidilõhkuja.


Minu hääl ka induktsioonkuumuti poolt - üllatavalt efektiivne lahendus.

Olenevalt võimsusest peab sellega Al detailide juurees hoolas olema-võib ootamatult ära sulada
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1598
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Murdunud poldi kättesaamine?

Lugemata postitus #26 Postitas koi » 17 Nov 2017, 01:08

Certanium elektroode müüb OÜ KEVAMER. Kui oled elektroodidega keevitamisega sinapeal, tasub proovida.
Üldiselt on elu näidanud, et alumiiniumisse kinni jäänud roostes polti kätte saada õnnestub
ilma polti täielikult välja puurimata harva...
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist