BMW K100LT HACK

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tort kirjutas:

Eks pead asjad omale selgeks tegema. Püssi põõsasse visata ei ole mõistlik, kuna on teada, et erinevad ark bürood omavad tihti taolistes olukordades erinevaid seisukohti ning eriolukordades võivad nende tõlgendused olla täiesti mööda.

Aga puht insernerimehaanika staatika kursusele toetudes, siis ei ole õige, et kandevõimest arvutatakse robustselt korvi mass maha, kuna korv ei ole mitte rattal seljas, vaid ka korvil on oma ratas. Seega vaid osa lisatud korvi massist mõjub tsiklile.

Väga robustne arvutus oleks pigem selline (eeldame, et iga ratta kandevõime on võrdne):

1) Ühele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2)
2) Kolmele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2 *3)
3) Uus kandevõime = tsikli uus täismass - tühimass - korvi mass

AGA!!! Konks on siinpuhul ilmselt mitte kandevõimes per se, vaid tõsiasjas, et tsikkel on ette nähtud oma piduritega pidurdama ette antud täismassi ja kui lisarattale ise pidurit lisada ei või, siis ka täismass ei või suureneda. Nii et pead lugema ja leidma augu.

Eks ma jah pisut valesti väljendasin end - küsimus pigem jah selles, et tehas on ette näinud, et sidurid-pidurid-mootor on võimelised seda asja vedama ja seisma jätma (põhiline) täismassiga N kg. Samas on see ratas mõeldud seisma jääma kiiruselt 180kmh + täislastis (istme all isegi rehvirõhud 4 variandis - üksi alla 180 kmh, reisijaga alla 180 kmh, üksi üle 180kmh ja reisijaga üle 180 kmh :D ). Arusaadavalt keegi selle komboga selliste kiirusteni isegi ei ürita jõuda.

Kuna piduritega on see probleem, et neid modifitseerida tohib ainult tehas või esindus (siin võib siiki mingi võimalus olla), siis asi on justkui surnud ring. Mõnes kirjas väidetakse, et esindusel peab pidurite ümberehituseks olema tehase juhis.... jälle probleem, sellist juhist vaevalt eksisteerib... ja ilmselt Eesti BMW esindus ka selliseid töid ei tee.

Aga tulles tagasi minu tänase põhiteesi juurde.. minu projekti koheldakse millegipärast teistmoodi, kui teisi rattaid samas olukorras, sh täpselt sama vedavat ratast. Ehk siis varasemalt on saanud arvele ilma modifitseerimata piduritega BMW K100 Velorexi korviga 3-kohalisena, suurendatud täismassiga, suurendatud kandevõimega. Ja see ei ole ainus lääne korvikas, mis on arvele võetud lihtsalt pärast tehnilist üle vaatamist ja ehk ka piduritesti (30kmh pealt pidurdud 7,5m-ga). Õiglustunne on pehmelt öeldes riivatud :roll:

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”