Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Prets
Postitusi: 212
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #61 Postitas Prets » 03 Dets 2017, 13:11

Teemal lubade saamine:
Hetkel olen Eesti juhilubade poolest lõppastmeta B-kategooria omanik ja AM kategooria omanik. A2 jäi saamata, sest lahkusin riigist enne kui uue ARKi eksamiaja sain peale esimese sõidueksami läbikukkumist (vaieldavas olukorras).
Uus-Meremaal, kus praegu viibin, olen ma Class 6L (kohe 6R), ehk pmst meie A2. Igasugused kuni 650 kuupi masinad kuuluvad LAMSi alla, millega sõita tohib. Lubade saamiseks pidin tegema Basic Handling Skills nimelise testi, mis pmst pool meie platsisõitu, ainult et pidurdused ja kiirendused kiirusel 20-25 kilti tunnis, mitte 50, nagu meil. Maksin 200 taala ja kolme päevaga (esimene päev 45 minti BHS test, teine päev teooriaeksam ja kolmandal tulid load) sain load kätte. Kiman Yamaha Broncoga lõbusalt ringi. Järgmine aasta, kui kodumaale tagasi jõuan, võin ka kodumaal aasta vabalt nende lubadega ringi lasta ilma probleemideta.
Siin saab raskeveoki load ka 3 päevaga, kui valid vastava kursuse läbimise. Kui kursust ei läbi, pead pmst vahtralehega aasta sõitma ja siis saad automaatselt täis load.
Liiklus on kohutav.


(togi)
Kasutaja avatar

Teema algataja
zombi
Postitusi: 133
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänatud: 2 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #62 Postitas zombi » 03 Dets 2017, 16:01

EV maanteamet KÕIKIDE riikide lube sellepärast nii lihtsalt Eesti omade vastu välja ei vahetagi. Mõnel enne vaja ikka mõni eksamike kah teha...
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1149
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #63 Postitas pühak » 03 Dets 2017, 18:49

Kunagine Soome koostööpartner kurtis, et mingi riikliku pagulasabi raames tööle võetud afgaanid sõidavad talvel tööle ja koju rohkem mööda kraave, kui maanteid. Ülejäänud seltskonnal sai päris kähku kõrini nende teele aitamisest. kusjuures mõnikord ei jõudnud aitaja veel tagasigi, kui talle helistati, et uuesti vaja minna sama tonti tee peale tirima.

Mainitud afgaanide sõiduoskusega oli muidu ka probleeme, kui ainult talvine värk. Küsinud üks soomlastest siis ühe veidi asisema afgaani käest, et kas tema ja ta rahvuskaaslased autokoolis ka käinud on. Küsimuse tagamõte oli selles, et äkki on load omale lammaste eest ostnud. Afgaan ajanud uhkelt rinna kummi ja kuulutanud, et käis TERVE PÄEVA autokoolis, et juhiluba saada.

Sellepärast pooldan ise ka seda, et igasuguseid juhtimisõigust tõendavaid pabereid ikka kohaliku juhiloa vastu vahetada ei tohiks. Seda enam, et kunagi kuskil meedias kirjutati ka igasuguste "idamaade" juhilubadest ja mõnel pool olla vastav paber antud kätte juba selle peale, kui läksid ise autoga kohale ja vandusid jumalakeeli, et oskad seda aparaati juhtida.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 962
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #64 Postitas simp » 03 Dets 2017, 18:58

Mis seal vahet on, kas mees käis terve päeva autokoolis, või sai load kuumadel üheksakümnendatel sünnipäevaks? :D
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1149
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #65 Postitas pühak » 03 Dets 2017, 19:16

Tõenäoliselt see vahe on, et need kuumadel üheksakümnendatel sünnipäevaks load saanud tegelased on tänaseks kas sõitma õppinud või on loodusliku valiku tulemina Darwini auhinna kandidaatideks saanud. Muidugi võis juhtuda ka nii, nagu ühe tuttavaga, kes arvas ka, et milleks autokool, kui ARK-i tagaukse juurest võib juhiloa kokkulepitud rahasumma eest poole tunniga kätte saada. Tal läks hästi, avariid ei teinud, kuna juhtus olema selline tegelane, kellel oli nii looduslik talent kui enesealalhoiuinstinkt keskmisest kõrgemal tasemel. Selles mõttes läks ka hästi, et kohtukulli ette ei tiritud, kui esmaseid juhilube päris lubade vastu vahetama läks ja avastati, et dokument võltsitud. Aga autokooli pidi ikka läbima ja veel järgmised 2 aastat 70-ga sõitma; siis nimelt oli algajal juhil selline kiiruspiirang.

Päris 90-date alguses oli lühikest aega võimalus A ja B kat juhiluba eksternina saada. Ehk läksid ja tegid liiklus- ning sõidueksami ja oligi tehtud. Eksam selekteeris siis igasugused õnnemängurid välja. Tõenäoliselt siiski mitte piisavalt efektiivselt, sest see võimalus kadus suht kähku.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #66 Postitas will111 » 03 Dets 2017, 20:00

Iseenesest oleks väga mõistlik kui praegugi oleks selline võimalus olemas. Ma pole kunagi mõistnud miks peab kedagi SUNDIMA mingit programmi läbima ja hunnikut kama pähe õppima kui kokkuvõttes nii ehk naa vaid mingi suht piiratud ulatusega eksam otsustab kõik, kusjuures otsustab kohati päris imelike tegurite põhjal. (võibolla täna on midagi muutunud või paranenud, aga ega erit ei usu)

RistoQ
Postitusi: 42
Liitunud: 14 Mai 2017, 12:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #67 Postitas RistoQ » 04 Dets 2017, 01:45

Juhtimisõiguse olemasolu näitab siiski suhtumist nii endasse kui kaasliiklejatesse. Lisaks on see ebaõiglane kaasliiklejate suhtes kes on võtnud vaevaks selle teekonna läbida ja juhtimisõigus omandada. Selle niiöelda paljude meelest mõttetu autokooli mõte kus niikuinii sinust sõitjat ei saa on idiootlik arvamus. Seal garanteeritakse, et oled omandanud need minimaalsed teadmised ja oskused liikluses osalemiseks. Edasine on sinu enda isikus ja mõttemaailmas kinni. Kui tahad areneda siis arened paremaks liiklejaks ja sõitjaks ning kui arvad, et piisab siis on suur tõenäosus sattuda statistikasse. Mõistlik inimene suudab liigelda vastavalt oma võimekuse piirides. Peast veidi ohhoo paneb pauku olenemata kas tal on load või ei. Onu Kolja kes on sõitnud 30 aastat ilma lubadeta ja pole tekitanud ühtegi avariid ilmselgelt pole peast soe kuid sellegipoolest ei õigusta mitte miski ilma lubadeta sõitmist.
Kui tahta, et liikluses oleks täiesti ohutu siis peaks kogu selle juhtimisõiguse saamise nii räigelt üle reguleerima. Praegu on lubade saamine tehtud nii lihtsaks isegi lollile kuid sellegipoolest jätavad mõned selle tegemata. Ma ei saa aru miks. Kas tõesti tunnevad need inimesed end kui maailma naba ja seadused nendele ei kehti kuna nemad on erilised lumehelbekesed??? Tehke load ära kes iganes veel lubadeta sõidavad. Võib-olla seda teekonda läbides teie mõttemaailm muutub ning muututegi üleüldiselt teistega rohkem arvestavamaks inimesteks üldises elus ning jääte lõppkokkuvõttes ka liikluses terveks.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #68 Postitas will111 » 04 Dets 2017, 03:48

Tõeliselt optimistlik maailmavaade!

Kui autokool alati ja päriselt midagi garanteerida suudaks siis ei oleks meil liiklus täis selliseid tõuke, keda seal teps mitte üldse olema ei peaks. Ja pole mõtet hakata argumenteerima, et ju need ongi kõik needsünnipäevalapsed. No ega ikka ei ole küll. Jah, osad võibolla...kõik kindlasti mitte. Isegi pooled mitte.

Kusjuures vale arvamus, et mõistlik inimene suudab liigelda oma võimekuse piirides ja ohhoo paneb pauku igal juhul. Ma ei tea küll mille järgi täpsemalt sa siin seda ohhoodust mõõdad. Aga fakt on see, et hirmutekitavalt suur osa neid niinimet mõistlikke inimesi ei suuda liigelda punkt! Mitte oma võimekuse piirides, vaid lihtsalt ei suuda liigelda. Võibolla ei taha suuta, võibolla ise arvavad, et suudavad...aga reaalsus on see, et ei suuda. Ja need kes suudavad liigelda, neist väga suurel osal pole mitte kõige õrnematki aimugi sellist, kus need võimekuse piirid umbes asuvad. Osad isegi ei tea, et mingisugused piirid üldse eksisteerivad. Kui midagi ootamatut juhtub siis on reaktsioon et KUIDAS SEE VÕIMALIK ON??! :O
Veidi ohhood panevad küll ehk suht suure tõenäosusega mingil hetkel pauku, just nagu sa ütled (kuigi "igal juhul" on ikka väga meelevaldne väide ning pauku panemisel ja pauku panemisel on ka väga suur vahe)...kuid nende veidi ohhoode puhul on siiski veel paar asja, mida ei maksa ära unustada. Esiteks, on vähemalt väike lootus, et nad ehk saavad midagi teada ja õpivad nendest niinimetatud võimekuse piiridest ja teiseks, neil tekib vähemalt mingi kogemus selles osas, et kui auto teeb nii, siis juhtub umbes naa.
Ma olen suhteliselt veendunud, et % küllaltki paljud tänapäevased sellised liiklejad, kes ehk mingil perioodil oma elus on olnud niiöelda veidi ohhood, on täna natuke vanema ja kogenumama PAREMAD juhid kui paljud sellised "mõistlikud inimesed", kes pole mitte kunagi elus liiga palju gaasi vajutanud, liiga järsult pidurdanud ega ühtegi autot nö. peenestanud. Vot seal on sul need õiged lumehelbekesed, kes kuskil delfis ahhetavad ja ohhetavad, kui mõni teine lumehelbeke paneb jälle üles pardavideo kuidas temast tehti möödasõitu "kuigi ta ju ometi sõitis spidomeetri järgi peaaegu 85kmh" ja noh see kõik oli üleüldse nii kohutav nii kohutav sest kõik oleks võinud surma saada kui midagi oleks juhtunud...
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 27
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #69 Postitas krss » 06 Dets 2017, 03:46

RistoQ kirjutas:Tehke load ära kes iganes veel lubadeta sõidavad. Võib-olla seda teekonda läbides teie mõttemaailm muutub ning muututegi üleüldiselt teistega rohkem arvestavamaks inimesteks üldises elus ning jääte lõppkokkuvõttes ka liikluses terveks.

Mul on sellest loogikast arusaamisega tõsiseid probleeme. Inimesed, kes sõidavad aastakümneid lubadeta ja vahele jäämata, sõidavad järelikult ohutult ja väärivad igati õigust osaleda liikluses, kuna nad on JUBA tõestanud sellega, et nende oskused on suuremad kui äsja load saanul. Selle ühe kategooria puudumine PABERI PEAL... kindlasti ei muuda enam ei mõttemaailma ega tee ka teistega arvestavamaks. Kasvõi juba selle pärast, et lubade saamisega lõdveneb enesekontroll, kuna liikluses lollimängimine, mis lõppenuks varasemalt suuremate probleemidega, lõpeb edaspidi lihtsalt mingi tillukese rahanumbri loovutamisega. Ega ma samas selle vastu ei vaidlegi, et lubasid ära ei võiks teha, ikka võib, eriti kui nagunii sõidad! :D

Prets kirjutas:Maksin 200 taala ja kolme päevaga (esimene päev 45 minti BHS test, teine päev teooriaeksam ja kolmandal tulid load) sain load kätte. Järgmine aasta, kui kodumaale tagasi jõuan, võin ka kodumaal aasta vabalt nende lubadega ringi lasta ilma probleemideta /.../ Siin saab raskeveoki load ka 3 päevaga, kui valid vastava kursuse läbimise. Kui kursust ei läbi, pead pmst vahtralehega aasta sõitma ja siis saad automaatselt täis load.

Siin see meie seaduste konks peitubki. Isegi eeldades, et eestimaalased on lollid, alaarenenud ja võimetud teiste (enamike!) maailma rahvaste kombel sõiduoskusi omandama, on neil kõigil ülejäänuil siiski õigus ka siin meie liikluses sõita ilma tänapäevases autokooliäris osalemata. Kusjuures täiesti legaalselt. Kuna me räägime siin ikkagi juhilubade sisulisest poolest, siis kuidas nüüd järsku saab eeldada "võõrastele" puhul oskusi, mis meie endi puhul peetakse võimatuks omandada ilma autokoolita? Selliste seaduste valguses on äärmiselt raske seda moraalilugemist lubade teemal tõsiselt võtta.

Väikese kõrvalepõikena veel, et ega erinevate riikide liiklusolud ongi erinevad ja erinevad nõuded (mistahes) lubade saamiseks seetõttu ka mõistetavad. Näiteks mu abikaasa tegi omale load vaesemas ja mägisemas riigis, kus sõidueksam sisaldas näiteks sukeldumist teetööde vms kaosesse, kus tuli lahendada selline liiklusolukord, mida sisuliselt pole võimalik eelnevalt selgeks õppida. Samuti kuulus tal eksamil ülesannete hulka rikkis käsipiduriga autoga hakkamasaamine järskudel mägiteedel ummikutes, st ta sõidab vabalt nn seljaajureflekside tasandil nii, et varvas piduril ja kand gaasil ja teeb seda kohati alateadlikult siin tänaseni (ta ise ei märka :lol: ). Kõigil oli eksamil ka mingi tehniline ülesanne, üks pidi paigaldama rattale kette, teine vahetama ratast, kolmas genekarihma jms. Ma kiidaks seda juhilubade tegemist ka ise palju rohkem, kui meil see õpetamine tõesti inimesed sõitma õpetaks. See, mis minu eluajal on toimunud, õpetab igal juhul vähem, kui see, mille enne tänaseid standardeid õppisid kõik ära isa või vanaisa kõrval ja seda ka rasketehnikaga.

Trollin nüüd natuke foorumit ja tsiteerin iseennast:
krss kirjutas:ma pole kunagi käinud autokoolis, sel ajal seda ei nõutudki /.../ Samas ei taga tänane õpe absoluutselt nende juhtimisvõtete omandamist, milleks annavad meie juhiload õiguse - näiteks osaliselt sünkroniseerimata käigukastiga rendiroimaga valepooleliiklusega "sipelgapesas" hakkamasaamine kusagil soojas kohas. Isegi tsiviliseeritud UK-s jookseks enamikel esimese hooga sellesama autokooli corollaga juhe kokku, kuigi plastik lubab ja rendifirmadel on põhjust eeldada meilt neid oskusi

See tsiteeritud lõik panebki mind arvama, et nii kaua, kuni A kat tegemiseks ei panda noort juhti kasvõi ainult üheks tunniks bussi, poolhaakega rekka ja mõne suurema teetöömasina rooli LIIKLUSES ega seda sama bussijuhiõpilast tunnikeseks tsikli selga, jääb minu usk neisse plastikute võluvõimesse väga nõdraks, kuna see "õppimine" on kogu inimkonna sõidukogemusega kõrvutades rohkem formaalsus kui sisuline ning silmaringi laiendav juhiks koolitamine.

Üldiselt inimesed, kes usuvad dogmasid, peavad õigeks ainult ühte (enda) arvamust ega püüagi mõista, miks keegi teine teise nurga alt sama asja vaatab, ei oska näha seda ka liikluses. See peegeldab suhtumist, millel on lubade omamisega vähe ühist. Radikaalsed sõnavõtud lubade omanikelt näitavad seega, et just seda teineteisemõistmist tuleb ikkagi õppida kusagil mujal, mitte autokoolis ja seda kinnitavad ka igapäevased olukorrad liikluses, kus eeldatavasti sõidavad enamus inimesi siiski lubadega.

Üks põhjuseid, miks ma siin teemas üldse sõna võtan, oli juba paljude aastate eest peaaegu 7 aastat Soomes kõrvalteenistusena "jääsõiduõpetamine" välistudengitele (doktorandid, post-docid, sh ka külalisprofessoreid jpt), kes piltlikult öeldes olid oma kodumaal ostnud load lammaste eest, said peale liikluseeskirjadega tutvumist suurepäraselt hakkama ka Soome liikluses, kuid talve saabudes olid füüsika seatud piiridega püstihädas, sest nende varasem arusaamine jääst piirdus vaid selle toppimisega coca cola klaasi. Aga said kõik selgeks, kuigi lubade saamisega sel õpetamisel midagi ühist ei olnud. Ja nad ise tahtsid olla head juhid ja kulutada nii aega kui raha õppimiseks, et saada veel paremateks juhtideks. Ma arvan, et see suhtumine on vähemalt miljon korda olusem kui plastikute omamine...
Is there life before death?
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 183
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #70 Postitas Krl » 06 Dets 2017, 08:51

Targemad mehed on öelnud, et selliste probleemide tõstatamine ja neil teemadel koolikirjandite trükkimine hakkab pihta siis, kui toidu hankimine on inimeste jaoks liiga lihtsaks muutunud.

Kas keegi teist oskaks reaalselt ka paberile panna süsteem, mis toimiks paremini kui praegune? Ja ma ei mõtle vaid nende talentide jaoks, kes juba 10 aastaselt paremini sõidavad, kui enamik tänaseid Tallinna liiklejaid, vaid ühiskonna jaoks üldiselt. Süsteem, mida oleks raskem pahatahtlikult ära kasutada, pääsemaks liiklusse ilma igasuguse ettevalmistuseta ja kaoseta liikluses.
Kasutaja avatar

bnd
Postitusi: 8
Liitunud: 04 Juun 2016, 17:59
Tsikkel: Hetkel SkiDoo Summit HO
Tänatud: 1 kord

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #71 Postitas bnd » 06 Dets 2017, 12:08

Selles osaks vaidleks, mis puudub kellegi nt 30a lubadeta sõidu staaži.
Lihtne küsimus: kui politsei ta kinni peab, näiteks miski kampaania korras ja tal pole lube ette näidata. Kuidas ta suudab oma "sõidumeisterlikkust" tõendada, et ta on sõitnud juba x aastat. Kuidas saab suvaline inspektor olla sel hetkel kindel, et ta räägib tõelise Automi sõidumeistriga? Samamoodi võib ju see inimene olla alles esimest kilomeetrit roolis.
See plastik seda ju näitabki, et on tehtud miskid elementaarsed reeglid endale selgeks. Ja sealt edasi saab juba tuletada võimaliku kogemustepagasi ja läbisõidud jne.
Lisaks- kes sõidavad juba aastaid ilma lubadeta ja kordagi vahele jäämata, need järelikult:
a. sõidavad väga vähe
b. ei käi riigist välja
c. "elusalt" kätte ei anna, ehk politseikroonika staarid
Ja see lubadeta sõidetud aeg ei näita mitte midagi tema läbitud kilomeetrite kohta. Mul naabrimees sõitis ka kuni 88eluaastani, 2km päevas, ehk turuplatsi ja tagasi- vaata, kui palju aastaid kogemust!

Sõidan ise 70000km (siia-sinna) aastas. Ja iga aasta on ikka n+1 korda, kus mingi kontrolli käigus küsitakse lube. Kõige ekstreemsem juhus oli, kui Põhja-Rootsis pühapäeva varahommikul mägedes tuli politsei saanidega meie juurde ja uuris kõigilt, kas dokumendid on kaasas (nii saani passid kui ka load). Samuti on küsitud juhilube erinevates sadamates, võib-olla ka selle pärast, et mul autol tihti treiler sabas, loodetakse äkki E-kat puudumisele?
Tegin ise ka 90-ndate algul B titekad eksternina, siis BC1 eksternina, läksin ARKi kohale, pandi klaasseintega ruumi, tegin eksami paberil ära, vaadati, et ok, siis 52-ga plats 30min ja olidki mõlemad katid käes.
Sõitsin ka aastajagu rattaga ilma lubadeta, aga Pärnu-Tal vahet tööl käies ilma lubadeta oli natuke riskantne. Kuigi sama loogikat arvesse võttes oskan ju sõita, kuna liiklusmärgid ju samad? Käisin tegin ikka A ja E ja C lisaks igaks juhuks.

Mul on üks sõber, kes on käinud juba 6 !!! korda ARK eksamil ja pole läbi saanud, iga mõne kuu tagant proovib uuesti. Ja kogu aeg raiub, et mis krt neil seal viga on, et mind läbi ei lase, ma ju oskan sõita. No järelikult ikka teed midagi totaalselt valesti, kui eksamisõit katkestatakse ja koju saadetakse. Olles ise käinud viimaste aastate jooksul endale lisakette tegemas, siis ei saa küll öelda, et sõidueksam raske oleks. Siiani endal ja tuttavatel kehtinud loogika, et kui teooriast läbi, siis pmst load juba taskus.
IronButt 1000 R1
IronButt 2000 CBR1100XX
Kasutaja avatar

Teema algataja
zombi
Postitusi: 133
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänatud: 2 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #72 Postitas zombi » 07 Dets 2017, 04:57

"Mul on sellest loogikast arusaamisega tõsiseid probleeme. Inimesed, kes sõidavad aastakümneid lubadeta ja vahele jäämata, sõidavad järelikult ohutult ja väärivad igati õigust osaleda liikluses, kuna nad on JUBA tõestanud sellega, et nende oskused on suuremad kui äsja load saanul. Selle ühe kategooria puudumine PABERI PEAL... kindlasti ei muuda enam ei mõttemaailma ega tee ka teistega arvestavamaks. Kasvõi juba selle pärast, et lubade saamisega lõdveneb enesekontroll, kuna liikluses lollimängimine, mis lõppenuks varasemalt suuremate probleemidega, lõpeb edaspidi lihtsalt mingi tillukese rahanumbri loovutamisega. Ega ma samas selle vastu ei vaidlegi, et lubasid ära ei võiks teha, ikka võib, eriti kui nagunii sõidad!"


Ok! Mõned sõidavad. Aga paljud kabelisse on jõudnud samamoodi liiklustarkusi omandada üritades? Ja kui paljud loodusliku selektsiooni tõttu kaoks, kui praegust lubadeväljastamis/-saamissüsteemi ei oleks? Et iga vend muudkui rooli-lenksu ja tuld! Uju koer! Ei oska? Upu koer, olidki loll?
Autokoolid ongi vast selleks, et inimesi algsel (!) ohutumal tasandil liikluses toimetulema õpetada. Võimalikult kiirelt. Ohutustasandit tõstetaksegi siis aja jooksul ise. Läbi reaalse praktika. Ja et oleks vähemalt teoreetiliseltki võimalik eeldada (!) plastiku esitamisel, et inimesel EHK on kõrvade vahele midagigi kinni jäänud, mis tal aitab nii ise liiklusdzunglis ellu jääda kui ka loodetavasti teisi mitte tappa. Vähemalt on talle seda kuskil, antud juhul autokoolis siis, selgitatud.
Kogu elu ühiskonnas tugineb teadupoolest kokkulepetel. Antud juhul on kokku lepitud, et enne liikluses osalemist läbitakse vastav kool ja omandatakse teatav tunnistus. On siis tõesti nii raske sellest kinni pidada?
Pigem liigitaks ma need isehakanud "liiklusgeeniused" kaheks:
a) ei ole suutelised ametlikku õppeprogrammi mingil põhjusel läbima
b) vilistavad ühiskonnale kui niisugusele ja armastavad teistele kõrge kaarega lasta, olles ise omast arust väljaspool seadust.
Ja noh, liiga usaldusväärsed kaasliiklejad ei ole neist kumbki...
Kas me usaldame oma kodus töötama elektriku, kes kutsekvalifikatsiooni ei suuda esitada? Tubli poiss, juhet veab peaaegu sirgelt ja ühendab kah kuskil miskit. Eluaeg teine traati tirind! Miskipärast ei usalda...
Miks me peame siis usaldama sõidukijuhti, kes ei suuda esitada vastavat kvalifikatsiooni?
Jah, aegajalt on kuldsete kätega mehedki paberiteta, superjuhid lubadeta. Aga kuidas me seda küll kiirkorras teadma peaks, inimest pikemalt tundmata? Ok. Spetsialisti kohta suusõnaline reklaam vast aitab, tehtud tööde pealt saab vaadata jne. Lubadeta autojuhile peaks siis politseile kõlakaid hakkama levitama, et "see mees rämedalt hea juht, uskumatu virtuoos, ärge talle trahvi tehke"? :roll:
P.S: Avatud uus sapööride kool, lugemis- ja kuulamisoskus ei ole oluline! Töö-õpe ainult praktika käigus! :-|||
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Teema algataja
zombi
Postitusi: 133
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänatud: 2 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #73 Postitas zombi » 07 Dets 2017, 05:20

Ei, mulle päris meeldis kohe selle "õnnetu" siklisti keiss, kes ringteel kenasti kummuli müksati politsei poolt ja siis ajakirjandus hala täis oli. Et suurepärane siklisportlane ja igavene proff ja mida iganes. Aga näe, juhtimisõigust ei olnud. Sellise virtuoosi jaoks oleks juhtimisõiguse legaliseerimine pidanud ju vaid vormistamise küsimus olema. E-teooria arvutis taustal tiksuma, miinimumsõidutunnid, tänu siklivalitsemisele platsilt kiirelt tänavale, eksamid ja olemas. Aga näe, miskipärast ei vormistanud. Ei tea miks? Rahapuudus? Vaevalt küll...
Olgu, antud juhul oli küsimus vist vanuses ja eneseuhkuses- A2 sellisele sõidukunnile ju ometi ei sobi eksole. Kotkastel tiibu juba ei kärbita! :-|||
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #74 Postitas will111 » 07 Dets 2017, 07:09

"Eluaeg teine traati tirind!"
Kui ma tean, et mingi vend on elu aeg nä. traati tirinud..ehk siis nagu ma aru saan, mida sa sellega tegelikult vist öelda tahtsid (või vähemalt mida sa oleksid pidanud sellega tahtma öelda), elektrit pannud. Ja ma tean, et tema pandud elekter on toiminud, igal pool, alati ning tehtud töid selle elu jooksul on ikka tõesti a'la sadu ja sadu. Jah, usaldan küll! Võibolla igaks juhuks kontrollin üle ka, aga seda teeks ilmselt ükskõik mis "paberitega" venna puhul. Miks ma ei võiks aga usaldada tüüpi, kes eluaeg on mingit tööd teinud, sellega kenasti hakkama saanud ja kõik mis ta teinud on, toimib kenasti? Üks hea põhjus palun...tõesti ei huvita mind miski "elektriku paber", vaid mind huvitavad reaalsed oskused ja kogemused. Mida ma teen selle paberiga, kas selle paberi nägemine garanteerib mulle mingilgi moel, et "paberiga" mees ei teinud 110% kuskil ühtegi viga, et ta ei ole mõnda lonegut kuskil üle lasknud ja naabri pealt maha kirjutanud? Absurd ju..
Ilmselt mind huvitaks arsti paber, kes mul näiteks südameoppi tegema hakkab. Mitte, et seegi paber midagi garanteeriks, aga tundub kuidagi nagu südamelähedasem mure :D Aga näed iroonilisel kombel seda ma tegelikult vist isiklikult kontrollida ei saakski siin meie riigis, isegi kui tahaks. Öeldakse, et ole õnnelik, et võibolla ellu jääd, tuleb mingi mees ja hakkab aga tegema...

Üldiselt siin teemas aetakse täiesti järjepidevalt segamini kaks väga erinevat asja. Ühed inimesed väidavad - lihtsalt faktiliselt on ilmselge, et liikluses osaleb mingi arvestatav hulk juhte, kes on seal osalenud juba väga pikka aega ja oskavad JÄRELIKULT liigelda (kuna neil ei ole avariisid ega muid probleeme tekkinud). Jutt pole olnud sellest KAS ja KUIDAS härra politsei või suvaline Juku tänavanurgalt seda täpselt kontrollida peaks saama, et kas nad ikka oskavad ja kui palju. Ja siis on siin need inimesed, kes ei suuda vahet teha lihtsalt eksisteerival faktil ja selle fakti valideerimine või kontrollimise tingimustel või võimalusel. Need on kaks erinevat asja. Ja täpselt seda tähendabki, et load ei sõida. Sõidab mees, sõiduõigust tõestab aga paber taskus. Kaks erinevat asja, erinevat fakti. Omavaheline seos on olemas, aga pole kaugeltki mitte 1:1'le. Kui oleks, siis ei sõidaks mitte keegi mitte kunagi ilma lubadeta...sest seda lihtsalt ei saaks ju järelikult teha?!? MIdagi rasket mõista selles ju tegelikult ei tohiks olla, aga huvitaval kombel miskipärast ei mõisteta.

Ja kui aus olla siin vist tegelikult juba kuskil põgusalt oli juttu, et sõidueksami võiks saada teha ära eksternina. See olekski lahendus, või vähemalt mingisugune lahendus lubadeta vendade probleemile. Oskad liigelda (või arvad, et oskad) - lähed aga sõidueksamile ja teed ära. Kusjuures, esimene katse võiks olla...tean, et ULMELINE mõte, aga minumeelest isegi tasuta! Järgnevad katsed alates teisest hüppeliselt kallinevate hinnalipikutega, et mingeid kloune ei tekiks liiga palju. Teooriaeksam kui selline on praegusel kujul nagunii paras nali, selle vorm tuleks tegelikult üldse täielikult ümber teha. Sellises vormis nagu ta on, pole selle korraldamisel üldse mingit mõtet.

kasper
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 2 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #75 Postitas kasper » 07 Dets 2017, 10:01

Hobigünekoloog, not licensed, but will take a look...

Aga tagasi teemasse, et kui argument on, et see paber ei õpeta ju midagi ja ma oen nii kõva mees, et saan hakkama, siis krt, tõestage et saate 3-400€ load kätte, kui läheb rohkem, siis ilmselt valetasite.

Ja kui kellelgi vaja mandleid lõigata, siis teen seda ka... õmmelnud ja lõiganud olen elu aeg :)
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 183
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #76 Postitas Krl » 07 Dets 2017, 10:44

Eks sõita saab muidugi ka ilma. On lihtsalt asju, mida tehakse, et ühiskond toimida saaks.
Ka kuritegevus ja üldse kogu see väljaspool seadusi tegutsemine ja bäädäss elustiil toimivad vaid seni, kuni kõik teised seaduseid järgivad. Kui ka kõik teised ükskord otsustavad , et anarhia on palju parem kui need meie "kommunistlikus" riigis toimivad seadused, siis saab ilmselt segi isand Krss aru, et olukord, kus kõik sõidavad nii nagu tahavad, keegi makse ei maksa ja kõik võtavad jõuga selle, mis neile meeldib, siis see ei ole ka nagu päris see.

ttt
Postitusi: 50
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #77 Postitas ttt » 07 Dets 2017, 10:53

Minu arvates võiks ka olla mingi mingeid kategooriaid teha nö eksternina. Lahendaks paljudel juhul selle, et mõni lihtsalt ei viitsi luba tegema minna. Näiteks kui nt B-kat on olemas (liiklusteooriat tunneb), lähed teed kooli juures A-kat eksamid mingi väiksema papi eest kui see kursus. Ja siis lähed ARK eksamile. Kui keegi tunneb end nii pädevana, miks ei võiks siis lasta tal seda teha, ainult vaja vältida seda, et need niisama õnne proovijad ARKi ei ummistaks. See kohustuslik 10-tunnine kursus (B-kat omanikele) on täpselt selline, et kes oskab sõita, sellele on palju ja kes ei oska, see ei saa selgeks nagunii ja peab mingeid lisatunde võtma hakkama (koolitaja väitel enamusel kulub vähemalt 15 sõidutundi, muidugi on ka neid kes kunagi tsikli seljas pole istunud ja 10x45min järel ARK eksamile lähevad ja ära teevad). No ja need paar teooriatundi varustusest ja kuluosadest.. ma ei tea, kas see kogenud sõitjale annaks midagi. Mulle kui nullist alustajale oli isegi huvitav ja seetõttu minul läks motokoolitus kindlasti asja ette.
Ma ei kujuta ette, mismoodi see oleks, kui on õnnestunud A-kat saada (ilmselt siis 40-tunnise koolitusega) ja siis on vaja B-kat - kas siis on vaja uuesti 40h sõitu ja täislaks liiklusteooriat läbida? :D

Ma tegin väikelaevajuhi loa niimoodi eksternina ja mitte väga ammu. Õppisin selgeks need asjad, mida ma ei teadnud, tegin ühe koolitaja juures riikliku eksami, praktika oli kirjas ja kõik. Kusjuures veatult tegin eksami, sealsed koolitujad veel pirisesid, et mis mõttes pole üheski tunnis käinud... Ja no sõidukogemust on kordades rohkem kui see, mida koolitusel pakutakse, seega koolitus oleks täiesti pointless olnud. Mul oleks ka väikelaevajuhi luba tegemata, kui oleks pidanud mingi koolituse veel tegema, mõttetu ju nullist nämmutada neid teemasid, mida ammu tead ja samas väga väike osa on seda, mida teada tahaks.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 477
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #78 Postitas Jesper » 07 Dets 2017, 11:42

Ma küll laevadest tean ainult niipalju, et vöör käib ees ja nadiir käib all, aga võin ükskõik mitme õlle peale kihla vedada et seal koolitusel oleks õpetatud vähemalt kahte potentsiaalselt elupäästvat asja, mida sa seni ei tea :)

ttt
Postitusi: 50
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #79 Postitas ttt » 07 Dets 2017, 13:03

Ma arvan, et sa kaotaks selle kihlveo :D Mul nimelt on ka vabatahtliku merepäästja koolitus läbitud :D

Tegelikult, eks muidugi iga koolitaja on erinev ja kõigil on kahtlemata põnevaid lugusid rääkida, mida on huvitav kuulata.. aga no see on kogu koolitusest nii väike protsent, et selle eest sadasid eurosid ei viitsi ikkagi maksta.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #80 Postitas will111 » 07 Dets 2017, 13:49

kasper, üks asi mida ma ei mõista...miks peab mingi loa kätte saamine, ehk siis tegelikult - sisulise poole pealt justkui millegi oskamine või teadmine olema mingi konkreetse hinnalipikuga??? Antud juhul siis 400 eurot nagu sa siin ütled. Et keegi peab sulle või kellegile teisele tõestama mingi summa eest millegi kätte saamist, kas see ongi see, mis siis peaks midagi näitama kellegi oskuste ja teadmist kohta, või midagi tõestama? Ma ei teagi, kui palju mul läks näiteks... aga kindlasti rohkem kui 300-400. ilmselt päris palju, sest pidin seda va ark eksamit ikka õige mitu korda tegema enne kui õiges kohas, õige inimese peale õnnestus sattuda. Ühe korra, tõesti, eksisin ise ka. Muidugi väga ägeda tõmbekoha peal nagu ikka, aga siiski .. Väljapakutud teooria kohaselt siis järelikult ma alguses sõita ei osanud ja protsessi vältel muudkui vaikselt (ja muudkui aga juurde plekkides) aga sain sõitmist selgemaks? :D Kõlab juba väljaöeldult natuke naljakalt. Reaalses elus ei olnud kõiki nende eksamite vahel absoluutselt mitte midagi muud kui lihtsalt aeg. Isegi mitte mingit vigade analüüsimist mitte, sest mitte midagi lihtsalt polnud analüüsida. Esimesest eksamist oli vaid meelde jätta tõmbekoht. Ja kui praegu satuks nendele sõidueksamitele, kust kunagi läbi kukutati siis kukuks täpselt samamoodi. Mõtle kui huvitav kui kõigile korraldataks sõidueksameid iga aasta, ja lubadest võiks sama kiirelt ja lihtsalt ilma jääda, nagu neid on võimalik saada? Paljud suured seadusejüngrid siis siin nii kõva häälega kireks? :D Aga mis see siis täpsemalt on, mida see sinu välja pakutud tõestus tõestama peaks, oskad ehk selgitada? Noh, muidugi peale selle, et kellelgi konkreetsel isikul x on just selline summa tagataskust võtta :D Minumeelest tõestab selline teoreem, kas kellelgi on lucky day või ei ole. Thats about it..

Üks asi, mida ma võin omast kogemusest ja täiesti vankumatu veendumusega öelda, kuna olen üks neist isikutest, kes on sõitnud ja päris pikki aastaid autoga nimelt ilma lubadeta. Siis kui mul neid polnud, olin ma tunduvalt ettevaatlikum ja korralikum liikleja. Ja loomulikult oskasin ma liigelda, sest eeskirjad olid ju ometi selgeks õpitud, autokooliski käinud (ja selle läbinud, või kuidas öeldakse) nii nagu peab. Kuigi selle väärtus oli pisut kaheldav juba siis. Ettevaatlikum olin justnimelt sellepärast, et ma ei tahtnud absoluutselt millegagi välja paista, ning ega ei paistnud ka. Nagu üks äge eestlaste kohta käiv laulgi ütleb, kannatasin ära...palju asju :D Enam ei kannata midagi ja kasutan igas mõttes oma "legaalset sõiduõigust" ära, aga uskuge kui ütlen, et paljude kaasliiklejate elu sellest muretum ega stressivabam küll ei ole. Ja võibolla minu enda oma ka ei ole, aga fuck it...kui selline krdi huinjaa oli vaja läbida siis nüüd ma tahan selle kõige eest tsirkust ja leiba kah! Enda jaoks on põhiliselt ainult üks vahe, et nüüd võin rahuliku teadmisega omale sobival momendil oma auto mõne tolvani otsa ära vormistada, kes jälle kuskilt ette keerab või mingit lollust teeb. Noh, et kui on vaja näiteks midagi remontida või üldse maha kanda. Vot selline hea kasu siis lubadest!

Tegelikult oleks jäik süsteem (a'la teoorias selline, et mitte keegi tõesti lihtsalt füüsiliselt EI SAA sõidukit juhtida ilma kategooriata) täitsa tore asi, kui see tõepoolest tagaks kõik selle, mida see ideaalses maailmas tagada lubab..või vähemalt suure osagi sellest. Arvan, et siis oleks liiklus palju vähem närviline, sujuvam ja sõbralikum. Aga kuna see on väga kaugel tõest, siis on paraku sama kaugel tõest ka see, et paberi esitlemine tegelikult midagi näitab. Peale selle, et politsei ei saa lubadeta sõidu eest riigikassasse rulli veeretada.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 477
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #81 Postitas Jesper » 07 Dets 2017, 14:41

Jajah, klassika - teatavasti on 99% juhte keskmisest oluliselt paremate oskustega :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 477
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #82 Postitas Jesper » 07 Dets 2017, 14:46

ttt kirjutas:Mul nimelt on ka vabatahtliku merepäästja koolitus läbitud :D

A miks sa merepäästmist omal käel katse-eksituse meetodil ei õppinud, vaid koolitusele läksid? Pmst samasugune asi ju kui sõidukite juhtimine.

Üldiselt see on igaühe enda traagika, kui raiskab oma aega auto/mootorrattajuhtimise omal käel õppimise peale, ise väga hästi teades et tal tuleb ikkagi autokooli minna. Kui oleks kohe ilma ette õppimata kursusele läinud, siis poleks see ju nii mõttetu. See on miskipärast nii tüüpiline käitumine, et kõigepealt tehakse mingeid rumalaid otsuseid, ei tunnistata endale et need olid rumalad ning reseti ja õige jalaga alustamise asemel raiutakse aastate kaupa endale probleeme juurde teha, samas kui õigel ajal jaole saades oleks asi suht lihtne ja odav olnud. Pärast on süüdi valitsus ja neli aastaaega jne :)

ttt
Postitusi: 50
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #83 Postitas ttt » 07 Dets 2017, 14:59

Jesper kirjutas:
ttt kirjutas:Mul nimelt on ka vabatahtliku merepäästja koolitus läbitud :D

A miks sa merepäästmist omal käel katse-eksituse meetodil ei õppinud, vaid koolitusele läksid? Pmst samasugune asi ju kui sõidukite juhtimine.


Eks ikka selle sama pärast, et see oli valdkond, milles ma end pädevana ei tundnud, aga hädasti oli neid teadmisi vaja. Väikelaevajuhi koolituse osas tundsin, et mul ei ole vaja väikelaeva juhtimise koolitust läbida (ja merepäästet pole seal piisavas mahus), võin lihtsalt paar asja üle vaadata ja eksamid teha - tehtud. Hea, et oli võimalus nö eksternina teha. Samas motokoolituse võtsin täiskomplekti (ja veel keskmisest kallima kooli, et ikka kindlasti hea koolitus oleks), kuna ma ei pea end piisavalt pädevaks, et lubadeta ringi sõita või ilma koolituseta ARK-i eksamile minna (sellist varianti vist polegi).

Ehk siis pooldan varianti, et kui keegi tunneb end tõesti pädevana, siis tal peaks olema võimalus teatud tüüpi koolitusi teha eksternina. Ma ei räägi muidugi neist, kes nt titest peale krossi sõitnud, aga B-kat lubasid pole ja liiklusest midagi ei tea. Kes liikluses osaleb, peaks ühe korra ikka liiklusteooria läbima, ükskõik, mis kategooria raames.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #84 Postitas will111 » 07 Dets 2017, 16:07

see on juba omaette klassika, väita, et millegi omal käel õppimine on ilma igasuguse küsimuseta ajaraisk :lol: ma ei tea, päris veider koht oleks see maailm vist täna, kui mitte keegi mitte imdagi mitte kunagi omal käel ei õpiks...kuna see on ju ajaraisk. ja mis püha lehm see auto või motosõidu õppimine siis ikkagi on, et seda ei võiks õppida kuidagi "ametliku programmi väliselt"?

eks tegelikult on nii, sõidetakse (omal käel), kuna tahetakse sõita. no kinnitada jumala nimel ei saa, aga tundub üsna loogiline. ega ma 14 aastaselt autoga sõitma ei hakanud seepärast, et nüüd tõsimeeli kohe kiiresti 15 või 16 aastaselt muudkui liiklema hakata. Lubade tegemisele mõtlesin esimest korda alles vist 19-aastaselt. Eks ikka oli tahtmine lihtsalt proovida uut asja, siis oli tahtmine proovida paremini autot kontrollima õppida, jäärajal sõitu proovida jne. usun, et sama rada on paljudel noortel. minul oli selleks kõigeks semi-kinnine ja eraldi territoorium ja seega võimalus sel moel sõitmist harjutada. aga eks paljudel ole või ole olnud mingid sarnased tingimused kuskil eesti otsas. Mingil hetkel seisis minu lubade tegemine näiteks konkreetselt raha taga. Autokool ise oli juba suhteliselt kallis, eriti selle aja palkade ja asjade juures. Siis tulid sinna otsa veel riigilõivud kõige võimaliku ja võimatu eest. Jäid tegemata, mis seal ikka. Hiljem kui raha ei olnud iseenesest üldse probleem. Siis nagu ei olnud väga sellist aega, et muudkui kuskil istumas käia ja mingit juttu kuulata kuidas ikka käigukast töötab või misasjad on pidurid ja millal neid vajutada. Ja selle eest veel maksta ka! Kokkuvõttes oli kogu sõiduõpe rohkem õpetus sellest kuidas vältida kotti tõmbamist eksamineerijate poolt. Selle poolest oli asjast muidugi mingit kasu ka, reaalse sõitmise ja liiklemise osas, not so much!

Jesper, aga äkki ei tohiks näiteks inimesi ringrajale ütleme rajaõhtule ka lubada ilma, et nad teevad enne mingit sõidueksamit? (loomulikult kõva raha eest ikka ka!) No pole ju võimalik, et keegi ise, omal käel on tsikli käsitlemise nii hästi selgeks õppinud, et võiks teiste inimeste vahel seal raja peal täie pasaga peale anda. Ohud kui sellised on ju täiesti reaalsed. Milles on vahe? Kohustuslikku "koolitust" müüa oleks ju tegelikult nii lihtne ja mugav ja moraalne pealekauba. Peamiselt vist selles, et riik ei reguleeri asja ja pole politseid raja ääres trahvi tegemas. Väga palju meil keegi surma saanud aga pärnus ei ole, või ma lihtsalt ei tea sellest?
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 27
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #85 Postitas krss » 08 Dets 2017, 10:37

Krl kirjutas:Kas keegi teist oskaks reaalselt ka paberile panna süsteem, mis toimiks paremini kui praegune?
Milleks lahmimine? See, kes niisugusele küsimusele üldse vastama vaevuks, ületaks automaatlselt oma kompetentsi piire. Me ei ela ju diktatuuris, kus keegi "teab täpselt", kuidas kõik ülejäänud elama peavad. Demokraatliku ühiskonnakorralduse puhul ei kuulu see mitte ühe "targa" pädevusse, vaid seaduseloomega tegelevad komisjonid ja ei tee seda mitte arvamuse põhiselt, vaid tellivad uuringud, analüüsid jne. Neid tervikuna toimivaid ja samas täiesti erinevaid süsteeme näeme samas igal pool maailmas ja julgeksin väita, et valdav enamus süsteemidest on lõdvemad kui meil siin. Enne, kui teema algul küsimusele ise vastata jõudsin, toodi juba kuhjaga näiteid isegi EL-i seest. Kas me oleme siis rumalamad või saamatumad kui valdav enamus nimestest siin planeedil? Ma näen selles pigem süsteem süsteemi pärast, mitte süsteemi inimese pärast.

bnd kirjutas:Lihtne küsimus: kui politsei ta kinni peab, näiteks miski kampaania korras ja tal pole lube ette näidata /.../ Sõidan ise 70000km (siia-sinna) aastas. Ja iga aasta on ikka n+1 korda, kus mingi kontrolli käigus küsitakse lube
Minu aastane läbisõit on üsna täpselt samas suurusjärgus, mõnikord rohkem, mõnikord ka natuke vähem. Aga need viimased kümmekond aastat, mis ma jälle Eestis olen elanud, ei tehta enam juhuslikku kontrolli liikluses. Saan väita, et 100% kinnipidamise ja lubade ettenäitamise juhtudest oleksin saanud vältida (Waze :D ). Ei vältinud, kuna polnud vajadust. Aga kui oleks põhjus olnud, saaksin praegu väita, peaaegu miljon km on sõidetud ilma lubadeta ja ilma võimaluseta vahele jääda. Huvitav, kui palju on inimesi, kes niimoodi päriselt kah väidavad? Kas see oleks üldse oluline, et neid oleks vähem?

zombi kirjutas:Kogu elu ühiskonnas tugineb teadupoolest kokkulepetel. Antud juhul on kokku lepitud, et enne liikluses osalemist läbitakse vastav kool ja omandatakse teatav tunnistus. On siis tõesti nii raske sellest kinni pidada?
Ma just enne kirjutasingi, et meie lepime küll kokku, aga siis otsustab riik, et võrdsustame meie koolitusega ka need juhiload, mis on "ostetud lammaste eest" ja täiesti legaalselt vahetatakse need poole aasta pärast meie kohalike plastikute vastu, kui välistudeng siin pikemalt viibida plaanib. Et mitte teemast liiga kõrvale kalduda, siis igal nädalavahetusel tuleb siia tuhandeid soomlasi, kellel on samuti kõigil on A kat taskus, kuigi neist paljud pole kunagi tsiklit näpuga puutunudki, mingist eksamist rääkimata. Kui ma tegeleksin tsiklite rendiga, puudutaks see teema juba väga lähedalt, sest iga lubadeta jorss, kes on kasvõi 100 meetrit mingi tsikliga kunagi sõitnud, omab suuremat kogemust, kui need täiesti legaalsete lubadega tädid. Äkki peaksime siin omavahel kah teistmoodi kokku leppima ja mitte selle järgi, kuidas iseendale oma peegelpilt meeldib, vaid arvestades ka enda kõrval toimuvaga? Seda enam, et juba praegu ei peeta kinni neist kokkulepetest väljast tulnuile meie plastikuid "niisama" jagades. Alternatiiv oleks minna lähemale (toimivale!!) süsteemile, kust need välistudengid tulevad ja mis kehtis meilgi nõuka ajal - et ise teed ja ise vastutad. Oma asi, mil viisil saad heaks liiklejaks või kust leiad vahendid oma korraldatud jamade klattimiseks. Arstina tahaks tuua kohe paralleeli tervisekindlustusega. Suurimad probleemid (raha järel) on neis riikides, kus "arst vastutab" tervise eest ja iga probleemi saab lahendada tableti abil. Kui tervisekindlustus on läinud erafirmade kätte, mis paneb suurema vastutuse inimese enda peale, hakkavad samad inimesed mõtlema oma vananemisele, hakkavad tegelema tervisespordiga, toituma tervislikumalt jne. Tõenäoliselt ka sõidaksid ettevaatlikumalt ning võtaks vähem mõttetuid riske?

Jesper kirjutas:Üldiselt see on igaühe enda traagika, kui raiskab oma aega auto/mootorrattajuhtimise omal käel õppimise peale, ise väga hästi teades et tal tuleb ikkagi autokooli minna. Kui oleks kohe ilma ette õppimata kursusele läinud, siis poleks see ju nii mõttetu.
Ei vaidlegi vastu. Maal elades toimuvad need protsessid tavaliselt teises järjekorras. Tsikli selga istutakse siis, kui jalad maha hakkavad ulatama. Rooli keeramine oli selge juba varem, sest juba aastaid pidi ta veoautoga vedama heina ja kartuleid põllult ära. Mul oma poisid on nelja aastasest peale traktoriga tööd teinud nii, et ise kõrval ei vahi, kuid olen läheduses. Niitma ei lase, aga enamuse asjadega saavad hakkama ja iga päevaga ikka rohkem ja paremini. Nii on see igal pool maal, kus lasteaialastel on terav nuga vööl mitte sellepärast, et nii on äge, vaid et neil on seda vaja. Ja nii on see olnud siin talus põlvest põlve, samuti on ka lähiriikides nii idas, läänes, põhjas kui lõunas. Ma ei rihi mitte selles suunas, et neile poleks siis näiteks C-kat lubasid vajagi tegema minna, vaid et selline olukord ise on absurdne, kus nad omal maal kasutavad lisaks autodele-ratastele ka raskemat tehnikat täismehega võrreldaval tasemel, aga kui jõuavad vanusesse, kus on vaja hakata mõtlema plastikutele, ei tohi mina oma lastele isegi õppesõitu minna tegema ilma järjekordselt bürokraatiaga kokku puutumata. Minu isa siiski veel tohtis panna aknale "учебный" sildi ja ise õpetada. Eestis vaadatakse praegu üle paljusid seadusi eesmärgil, et viia juriidiline pool kokku sellega, kuidas toimib reaalne elu. Vast oleks aeg ka selle teema puhul tulla ettekäänetest "miks ei saa" reaalsele elule ja sisulisele poolele natuke lähemale.
Is there life before death?
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1241
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #86 Postitas ranel » 08 Dets 2017, 10:59

krss kirjutas:
Krl kirjutas: Mul oma poisid on nelja aastasest peale traktoriga tööd teinud nii, et ise kõrval ei vahi, kuid olen läheduses.[---] Minu isa siiski veel tohtis panna aknale "учебный" sildi ja ise õpetada.


Huvitav, mul ulatusi jalad pedaalideni alles traktoril 13 aastaselt ja sain ise traktoritega ringi sõita. Päris pikad 4 aastased sul siis :D Päris traktori rooli keerasin nii, et isa tallas pedaale ning 5 aastaselt ulatusin vaid rooli keerama.

Tänapäeval tohib samamoodi teha. Tingimused, õpetajal peab olema vähemalt 5a õpetatav kategooria taskus ja õpetatav peab autokoolis kursustel kirjas olema. Edasi on juba 2 min 10 eur bürokraatia, et see ametlikuks teha ning õppesõidu märk masinale. Ise olen ka nii juhendajana kirjas.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

kasper
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 2 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #87 Postitas kasper » 08 Dets 2017, 11:16

will111 kirjutas:kasper, üks asi mida ma ei mõista...miks peab mingi loa kätte saamine, ehk siis tegelikult - sisulise poole pealt justkui millegi oskamine või teadmine olema mingi konkreetse hinnalipikuga??? Antud juhul siis 400 eurot nagu sa siin ütled. Et keegi peab sulle või kellegile teisele tõestama mingi summa eest millegi kätte saamist, kas see ongi see, mis siis peaks midagi näitama kellegi oskuste ja teadmist kohta, või midagi tõestama? Ma ei teagi, kui palju mul läks näiteks... aga kindlasti rohkem kui 300-400. ilmselt päris palju, sest pidin seda va ark eksamit ikka õige mitu korda tegema enne kui õiges kohas, õige inimese peale õnnestus sattuda. Ühe korra, tõesti, eksisin ise ka. Muidugi väga ägeda tõmbekoha peal nagu ikka, aga siiski .. Väljapakutud teooria kohaselt siis järelikult ma alguses sõita ei osanud ja protsessi vältel muudkui vaikselt (ja muudkui aga juurde plekkides) aga sain sõitmist selgemaks? :D Kõlab juba väljaöeldult natuke naljakalt. Reaalses elus ei olnud kõiki nende eksamite vahel absoluutselt mitte midagi muud kui lihtsalt aeg. Isegi mitte mingit vigade analüüsimist mitte, sest mitte midagi lihtsalt polnud analüüsida. Esimesest eksamist oli vaid meelde jätta tõmbekoht. Ja kui praegu satuks nendele sõidueksamitele, kust kunagi läbi kukutati siis kukuks täpselt samamoodi. Mõtle kui huvitav kui kõigile korraldataks sõidueksameid iga aasta, ja lubadest võiks sama kiirelt ja lihtsalt ilma jääda, nagu neid on võimalik saada? Paljud suured seadusejüngrid siis siin nii kõva häälega kireks? :D Aga mis see siis täpsemalt on, mida see sinu välja pakutud tõestus tõestama peaks, oskad ehk selgitada? Noh, muidugi peale selle, et kellelgi konkreetsel isikul x on just selline summa tagataskust võtta :D Minumeelest tõestab selline teoreem, kas kellelgi on lucky day või ei ole. Thats about it..

Ok, alustan kuskilt siis sulle vastamisega... Ma ei väida, et sina ei ole erand, keda nimme kotiti sõidueksamil, vaadati, et ohhoo, sõidab jõle hästi, aga nus*iks natuke. Võimalik, et juhtus tõesti nii. Minu point on tegelikult selles, et lubade puhul pole asi enamikel rahas, vaid viitsimises neid teha. Kui need ei anna midagi ja ei õpi ka midagi, siis sisuliselt ju saad endale 300...400€ eest load osta. Maksad ära, käid teed oma 10 x 45 min sõite, sisuliselt 7h 30 minutit enda elust + 30 min arki sõit + 2 x 5 min teooriaeksamid (5 min koolis ja 5 min arkis, sisuliselt klikkimise kiirus, sest sa ju tead kõike). Tehtud ja teisalt oled tõestanud mingil tasemel, et tõesti saad kuidagi liikluses hakkama. Kokkuvõttes see raha, mis sinna kulus jaga veel oma karjääri peale ära, siis on see kulu tegelikult ka olematu nii rahas kui ajas. Teine aspekt, suur vahe on koolil ja koolil ka, seni, kuni otsitakse kõige odavamat kooli ja kurdetakse, et ei saadud midagi, siis on viga ju seal. Head koolid annavad ka vastavalt sinu oskustele sisendit, kahjuks on neid tõesti vähe.

Aga siiski, sama arsti näide, et kui teinekord diagnoosi vaja on, siis ma võin panna... Tunnen ennast seal tugevalt, still not licensed
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 477
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #88 Postitas Jesper » 08 Dets 2017, 11:36

krss kirjutas:Maal elades toimuvad need protsessid tavaliselt teises järjekorras.

Nojah, väga tore, aga kogu maailm ei hakka ümber paari nupust nikastanud maainimese teistpidi ringi käima. Kui vanem ajab nelja-aastased traktorirooli, siis ilmselgelt on probleem palju sügavamal kui mingi plastik või selle puudumine. Minu maailmas on nelja-aastastel alles väikeste legodega mängimise vahtraleht, ehk umbes aasta aega on mõistust piisavalt olnud et neid mitte suhu toppida...

Sellele argumendile, et "aga osad lubade omanikud ei oska ka sõita" tooks ma kõrvale lihtsa reegli autot/tsiklit ostes - kui õlivarrast välja tõmmates on õli normis, siis see ei näita midagi, a kui on alla miinimumi siis on suht kindel et mootor võtab õli ;)
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 27
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #89 Postitas krss » 08 Dets 2017, 15:11

ranel kirjutas:
krss kirjutas:
Krl kirjutas: Tingimused, õpetajal peab olema vähemalt 5a õpetatav kategooria taskus ja õpetatav peab autokoolis kursustel kirjas olema.
Ma just sellest alustasingi, et miks "peab olema autokoolis kursustel kirjas". Inimene peab siiski sõitma õppima, mitte kirjas olema. Ma usaldaks siinkohal pigem lapsevanemaid (mitte võõraid), kes tunnevad oma last ikkagi kõige paremini, kes on eriti motiveeritud, et lapsest saaks hea juht ja kes lõppude lõpuks oma raha eest võiks saada otsustada, mis on tema lapse jaoks parim, kas õpetada ise või saata kooli ja kui kooli, siis millisesse. Eksam eraldab hiljem terad sõkaldest suurepäraselt. Kõik vahepealne on mittevajalik ülereguleerimine.

Traktor oli lihtsalt näide. Meie peres on neliveoline jaapanlane ja selle sõiduasendid on varieeritavad hoopis teistes mastaapides kui neil, millega minu lapsepõlves põllutööd tehti. Selle roolis töötegemise võimaluse pärast nad lausa kaklevad, mitte ei aja neid sinna, ja mitte ainult omavahel, vaid tütrega samuti. Mina tegelesin selles vanuses hobuste, mitte traktoritega, praegu saaks hobuse ehk vankriette rakendatud ka juba ilma tabureti abita ;)

Võtaks selle filosofeerimise asemel ette ühe konkreetse teema. Näiteks Soome näitel, kus iga kategooria tegemisel said madalamad kat-id omale automaatselt (siit ka põhjus, miks kõigil on A-kat olemas). Paneme kõrvuti faktid vs reaalsuse vs seadused Eesti näitel.

- rolleri/mopeediga tohib sõita ilma igasuguste lubadeta (täna kõik isikud, kel vanust vähemalt 24a)
- seadus ei luba rolleri/mopeediga sõita üle 45km/h
- reaalselt kõik meil müüdavad uued rollerid/mopeedid sõidavad (natuke) kiiremini kui 45km/h
- huvi korral saab arvestatava osa neist rolleritest/mopeedidest panna liikuma ca 100km/h, aga nendega sõita tohib ikkagi ainult kuni 45km/h, mida ei järgi mitte keegi (sõidetakse pigem 50-55km/h)
- politsei akstepteerib kõike eelpool kirjeldatut, sh ka natuke kiiremini sõitmist. Mis on ka igati loogiline, sest 45km/h liikluse pidev takistamine 50-55km/h liiklusvoos on kindlasti ohtlikum kui see "kiiruseületamine"

Ja nüüd tuleb B kat omanik, kes on tõestanud oma liikluse tundmise oskust (plastikud) ja kes tohib istuda 50ccm mopeedi selga.

Edasi lihtne küsimus, et mis on see põhjus, miks B kat omanik ei peaks tohtima istuda nt 125ccm ratta selga? Või 1200ccm ratta selga?

Liiklust ta ju tunneb, linnas tohib ta nendega sõita ikka ainult kuni 50km/h nagu varem rolleri/mopeedigagi, ainult et kiirendus on natuke parem (samas jällegi sujuvam/ohutum kui (üle)forsseeritud 50ccm rolleril/mopeedil). Lisaks ei pidurdaks ta enam liiklust tõusudel (nt Riia või Sossi mägi), kus 50ccm lihtsalt võhm otsa kipub saama.

Kas see A-plastikute puudumisega kaasnev oht puudutab siis maanteekiirust 50-110km/h? Samal ajal tuleb siia täpselt samasugune soomlane, kes pole võibolla kunagi varem rolleri selgagi istunud, tema tohib ronida ka 1200ccm bike sanga ja sõita täiesti legaalselt siin Eestis. Huvitav on just see, et seal, kus on inimesele on usaldatud "natuke" rohkem neid isikuvabadusi, on liiklus ise oluliselt viisakam ja rahulikum, inimesed on seadusekuulekamad, ilmastikuolud liiklemiseks on meist raskemad ja selle kõige juures on sealne liiklusõnnetuste ja liiklussurmade statistika rõõmsam meie omast, mille poole Eesti alles püüdleb. Millist eesmärki see ülereguleerimine täidab, kui praktika näitab vastupidiseid tulemusi?
Is there life before death?

ttt
Postitusi: 50
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #90 Postitas ttt » 08 Dets 2017, 16:10

No ja siis võtame veel need mopeedautod.. :D




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 6 külalist