Yamaha TDM 850 '98 - Martinez

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Yamaha TDM 850 '98 - Martinez

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Hooaeg läbi ja ratas mõned kuud garaažis seisnud.
See aasta reisile kahjuks ei jõudnud ja igapäevaste töölkäimistega tiksus kellale 2,2k kopikatega.
Kokku siis ratas minu käes olnud 5 hooaega millest kaks põhimõtteliselt ainult seisnud. Läbida olen jõudnud selle aja jooksul vaid 13k km.
Sama pikalt on all olnud ka Pilot Road 3 rehvid mille pidamine märjal asfaldil on mind positiivselt üllatanud. Uuele hooajale lähen arvatavasti vastu aga Heidenau K60/K60 Scout rehvidega.
Hetkel kellale kogunenud 68 626km.
Selleks talveks said pukid ligi võetud, et vanakesel oleks kergem olla.
Kuna aku TDM'l kehva koha peal ja viimase 5 aasta jooksul vahetatud teist pole (samas väga väsimuse märke pole ka näidanud) otsustasin selle eluea pikenedamiseks soetatada CTEK'i laadija mille saab muretult talveks külge jätta. Käisin seda siis täna installeerimas.

IMG_20171216_194435.jpg

Kuna üleeilmisel talvel jäi rata seisma pooliku paagiga otsustasin ka selle maha monteerida ja hingama panna, et mingi hetk roostekirme eemaldamisega tegeleda.
Paagi enese all olev kraan enam eriti ei pidanud - kraani keerasin kinni ja tiladest kütet ei tulnud aga see eest lahmas seda mujalt. Lahti monteerides vaatas vastu selline olukord. Ei tea kas päädib asi puhastamisega ja võimaluselt tihendite vahetamisega või tuleb ka uus kraan soetada.

25463759_1667214460003071_1542503807_n.jpg

Huvitav mis olukord kapades valitseb. Kas need sõelad on piisavad olnud või on peenem ollus ikka neist läbi pääsenud ja karpadesse üht teist ladestanud?
Momendil pole ka kindel kuidas rooste vastu võitlema hakata. Kas keemiaga, proovida peene liivaga jõu- ja ilunumbreid teha või hoopis elektrolüütlahusega olukorda parandada üritada. Soovitusi? Hetkel sai paak tühjaks ja ootab nurgas oma aega.
Küttekulu oli see aasta 6.5-7/100'le kolme täis kohvriga sõites. See vist selle ratta jaoks veidike palju. Samas mul ees 16 ja taga 43 hammakat kah, see mängib ka arvatavasti rolli.
Urmase eeskujul sai alist tellitud lenksu kõrgendused. Monteerisin need täna külge aga need kuradi "tihendid" jäid koju sahtlise ja korralikult paika lenksu ei saanud.

IMG_20171126_214852.jpg

Kuna ma garaažis juba olin siis vahetasin uuesti välja tagakohvri kinnitusplaadi. Kuna ühel Givi kinnitusplaadil mis mul garaažis oli on lukusti polditav siis lasin sõbral teha uue lukusti mis võimaldaks Givi Monokey raamile kinnitada ka Kappa kohvreid. See vahe adapter mis sai eelmine või üleelmine aasta tehtud Kappa kinnitusplaadi jaoks ei olnud esteetiline + ega Kappa plaat seda kohvrit väga tihedalt kinni ka ei hoidnud.
Givi plaat võimaldab kasutada kohvril olevaid sooni mitte kõrvu ja jääb tunduvalt stabiilsem.

IMG_20171216_191526.jpg
IMG_20171216_192456.jpg

Pilt

Kui ratas sai 5 aastat tagasi soetatud siis lasin teha laibakad. Kaks esimest versiooni läksid võssa ja keevitaja/paigaldaja esimesel testisõidul pidurdas esiporika vastu laibakat. Selle tulemusel kulutas rehv sinna ilusa "augu".
Pilt

See on ka arvatavasti tinginud suurema rahe "pükstele" mida on tulnud korduvalt viimastel aastatel keevitada.
Pilt

Kardan, et varsti pole seal enam kuskilt kinni hakata ja lähiajal tuleb need ka välja vahetada. Mõttest on läbi käinud ka selle lahmaka püti minemaviskamine kõhu alt aga see eeldaks ka arvatavasti siis kogu uut väljalaset. See omakorda ka arvatavasti karpade ümber seadistamist jne. Kas sel kõigel pointi on? PS! Ühtlasi avastasin, et pütide peal on märge 3VD-1 ja 3VD-2. Kas võib eeldada, et need ei ole tehasest välja veeredes all olnud vaid on hiljem eelmise gen masinalt ringi tõstetud?

Porikale tuleb arvatavasti siis kas ise midagi plastik külge neetida või mõni analoogne fender extender ligi võtta:

Pilt

Vaatasin üle ka tööriista pauna mis rattaga kaasa tuli. Kas ei ole tegemist originaaliga või on esiratta polt/mutter vahetatud? Esiratta saab alt 19 võtmega, kaasas 22.

Pilt

Aga jutt kisub juba pikkaks ja igavaks. Panen endale lühidalt kirja mis uueks hoojakas vaja ära teha:

  • bensiinipaak haljaks, kraanid pidama
  • iste nahatada, vb veidi ümber teha
  • lenks kõrgemale
  • kõrgemat tuuleklaasi sooviks
  • esiporikat pikendada
  • esiamortidesse paksem õli ja simmerid vahetada
  • downpipe üle vaadata

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”