Ebaseaduslikult sõitmine

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


reimps

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas reimps »

zombi kirjutas:

Nooh....liikluse rahustamise ja idiootide ellimineerimise jaoks leiaks veel ühe hea ideekese, mis tegelikult on hästiunustatud vana:
Noormehed, kes vabanevad ajateenistuse kohustusest vaimsetel põhjustel. Et 8-11 kuud riiki teenida ei saa, siis eluaeg roolikeerata võib? Auto samasugune tapariist kui tulirelv. Muudelgi tervislikel põhjustel võiks saata tõsisemasse medkontrolli juhtimisõiguse taotlemisel ja ka juba omamisel. Et selliste puhul ainult perearsti tõendist ei piisaks, spetskomisjon.
Ehk saaks pildi puhtamaks. :-||| :-|||

P.S. ilmselgelt teemast mööda :wack:

See on tegelikult muutmas, aga ma ei mõista tegelikult juba lausa kümneid aastaid, miks alles nüüd.



Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: T7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas tuman »

rannamees kirjutas:
tuman kirjutas:

Pigem üritasin natuke naeruvääristada olukorda, kus inimesel ei ole veel lube, tõenäoliselt pole ka kogemusi, võimalik, et pole üldsegi iseseisvalt sõitnud ning siin seltskond juba räägib, et 125cc lahja, kuubikuid juurde vaja. :roll:

Vägagi ennatlik järeldus, et kui lube pole, puudub ka igasugune sõidukogemus.

Spoiler

Ma küll teemaalgatajaga tuttav ei ole, aga- ise õppisin rooli keerama isa süles, ca 4-5 aastaselt, kohe kui jaks võimendita süsteemist sõites üle käis.
Kõrvalisel põllu- ja metsavaheteel pandi mõne aasta möödudes padi "siksi" istmele ja sain juba kohaltminekut proovida. Vanaisa D4 võrri sain omale, kui jaksasin seda käima joosta. Sõidu ja käelise remonditegevuse ajasuhe oli loomulikult 1:20 või veelgi masendavam. Aja jooksul mootori mahud suurenesid ja nii mõnigi kord päästis naha sinkavonka võsavahe, kui rahvamalev või võmmid huvi ilmutasid. Õnneks oli paljukirutud "veneajal" lubatud selline tegevus, kus 16 saanud teismeline oli roolis, isa kõrval ja autol "Y" märgid(õppe, vene keeli). Tänu sellele sain autokoolis 30 min sõita, kui õpetaja ühmas, "bensiini raiskamine, eksamil kohtume." Eksam oli veoautoga , Gaz52, porte, linnavahel, 1 poiss roolis, 6 samasugust kastis, oma järge ootamas. Alla tunni oli kõigil kokku sõit tehtud, sest lugesid oskused, mitte aja täis tiksumine ja hambad risti eksimuste kogumine. Paari rumala oma unustamise tõttu jäi see päev tsikli täht tegemata, aga parandasin vea hiljem, krooni ajal.
Ka siis sain platsil korra "seaduse järgi" sõiduelemente meenutada ja linnasõidu kohta kommenteeris õpetaja, et autojuhi stiil, vajab veidi korrigeerimist :)
Seletas ära, kus ja kuidas sel ajal eksamineeritavaid enamasti "vahele võetakse" ja tähtede hulk täienes.

Aega on läinud edasi omajagu ja väiksem laps on hetkel 4,5 aastane. Kodutee viimasel eramaa jupil istub juba süles ja proovib rooli keerata ja autot teel hoida...

See polnud päris kindlasti minu järeldus. Kui mu lauset uuesti lugeda siis võib sealt leida sõnad nagu "tõenäoliselt" ja "võimalik". Ehk see oli puht hüpoteetiline arvamus kuigi ma usun, et käib enamiku noorte kohta, olgu jutt mistahes kategooriast. Minu meelest ei tohiks vahtralehtedele ka 150+kw bemmi kätte lubada kuigi tõsi, mopeedautoga on ka täiesti võimalik ennast puu ümber keerata.
Mina õppisin ka sõitma 8-9 aastaselt T25-ga kartulivagusid lahti ajades, sealt edasi sai külavaheteedel igasuguste aparaatidega sõidetud, Rigast Nivadeni (kombain mitte "maastur"). Samas enamik mu sõpru/tuttavaid istusid esimest korda autorooli/tsikli selga alles autokoolis.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas:

Jah, vaata et siis cafekal iga viimane kui mittestock kruvi ilusti arvel on, muidu on varsti plate peale minek kah :lol:

Sulle ekstra teadmiseks, et ma uurisin enne oma ratta ehitama hakkamist päris põhjalikult seadusi ja plate peale minek mind ei ähvarda.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ain kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Noored peavad natuke ka piire kompama,et aru saada,kus need piirid on.Selleks saab neid natuke suunata,aga keelamine ei vii kuskile.

Selleks võiks ju olla tehnika ja robootika ringid näiteks... tänav ei ole see koht minuarust. Isaga koos maal vanaema juures, põllupeal on ka koht kus arendada käelist tegevust.

Mul küll vanust 50 ja suts peale ka,aga ma mäluga veel kõik korras.Mäletan suht kindlat,et kui oli valida,kas sõpradega tsikliga kuskile minna või isaga maale,siis isaga maale ei olnud esimene valik,isegi kuu sain seal suts autoga sõita. :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Taffy kirjutas:

Niisiis!
Varsti 16 käes ning ka lubade tegemine uksetaha, kuid on üks probleem. Nimelt ei ole leida ühtegi sobivat 125CC bike, või kui on siis on need ebareaalselt kallid.
Siinjuures tekibki küsimus, kui olen 16 ning seadusega lubatud sõita vaid 125CC mootorrattaga, kui suur on võimalus et seadusesilmad ära tunnevad et sõidan näiteks 2-300CC Bikega, ning kui jäängi kui suur võib olla see trahvisumma?

Tuli uus kasutaja, küsis kui suur on vahelejäämise oht ja kui suured trahvid kui sõidab suurema mootoriga rattaga kui 16 aastasel lubatud kuna 125CC rattaid ei ole lihtsalt 1500€ eest üldse saada. Saag tõmmati käima ja on nüüd juba nädala põrisenud, teema algatajast mitte haisugi.
:bsmile: :-|||


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma arvan, et tema juba sõidab, samal ajal kui suured targad siin saevad nii et pindu lendab neljas suunas :lol:

Aga noh, minu tarkusetera ka teemasse: parem sõita, kasvõi ebaseaduslikult, kui et üldse mitte sõita :D kui ma ise kuskil seal 14-15 aastaselt oma lühiajalist vene krossikaga sõitmise kogemust ei oleks omandanud ja nö. asja ära proovinud siis küllaltki suure tõenäosusega ma tsipa varem kui 30seks saades ka (uuesti) tsiklimaailma ei oleks sisenenud. Ning väga palju häid emotsioone oleks saamatu jäänud + muidugi kõik see meeletult asjalik targutamine siin tsiklifoorumis, no seda ju siis ei olekski olnud :lol:
Siililegi selge, et ma sõitsin täiesti ebaseadusliku agregaadiga ja eks osaliselt ka avalike teede peal. Suur osa asjast oli ise ehitatud ja mitte miski ei olnud välja arvutatud. Couldnt case less, asi sõitis ja mendid ei viitsinud ka mingite teismeliste mööda metsa taga ajamisega eriti tegeleda. Ega polnud suurt põhjust ka ausalt öeldes.


aivar_
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Juul 2012, 17:09
Tsikkel: yamaha yfz 450
Tänatud: 9 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas aivar_ »

zombi kirjutas:
Nooh....liikluse rahustamise ja idiootide ellimineerimise jaoks leiaks veel ühe hea ideekese, mis tegelikult on hästiunustatud vana:
Noormehed, kes vabanevad ajateenistuse kohustusest vaimsetel põhjustel. Et 8-11 kuud riiki teenida ei saa, siis eluaeg roolikeerata võib?- Kas mõttehiid sellepeale pole tulnud et targem annab järele ja ei lähe idiootidejuurde 8-11 kuuks eeldades et see on sama seostatav mis iganes sõiduvahendiga sõitmiseks kui näiteks munandite kõhuõõnde tõmbamine, tsakrate avamise oskus jne.
Kui tegemist on juhmiga ei aita kuupsentimeetri piir, vanus, sotsiaalne staatus jne.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas pyta »

Mõelda võib muidugi, et tuleb asja mõistusega võtta jne. See asi on jumala 100% kindel,et üks selline teismeline ei võta asja loogiliselt, been there, done that :)
Mina noorest peast tegin mõned tiirud sõprade mini raamile ehitatud 125stega. Erilist kogemust see mulle küll ei andnud, küll aga oli mul kodust võimalik erinevaid lääne rattaid,kui olin 15. Isa üldjuhul isegi lubas,teine kord lihtsalt võtsin,kui teda kodus polnud.
Alustasin gpz 305ga,siis gpz 550,kz 750 ja kui 16 olin, sõitsin linna vahel fj1200ga.
Kui praegu neid läbitud marsruute pidi sõidan,imestan, et omal ajal ikka ellu jäin, ajudega sõitmisest oli ikka asi väga kaugel :D oli mingi kombinatsioon ülimast õnnest ja kõrgematest jõududest
Mina soovitan ikka alustada 125 :)

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

reimps

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas reimps »

pyta kirjutas:

Mina soovitan ikka alustada 125 :)

Sa räägid ikka keskmisest kiirusest, ma loodan.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas pyta »

reimps kirjutas:
pyta kirjutas:

Mina soovitan ikka alustada 125 :)

Sa räägid ikka keskmisest kiirusest, ma loodan.

Algaja puhul võib sellise väikse numbri andeks anda jah

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

wylde
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Veebr 2018, 09:44
Tsikkel: Kawasaki Vulcan S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas wylde »

tere,

Olen ka ette võtmas mootorratta kursuseid, märtsis algavad. Plaan täielikult pühenduda, et saaks koolis ratta ruttu käppa, ruttu eksamitele ja ratta selga. Samas lugedes siit varasemaid ARK eksamite lugusid, siis on ka väga reaalne, saada eksamitele Juunis. Ja kuna mootorrattal täiesti algaja, siis mul kahtlus, et kas ja kui piisav mulle need 10h autokoolist on, eriti kui hajutada vahemikku mis autokooli ja eksami vahele jäävad? Seega mõte endal aprillis tsikkel koos varustusega ära osta ja toimetada Türile garaazi ja käia nädalavahetustel kuni eksamini vaikselt väikestel teedel (eelkõige mõnel kohalikul platsil harjutamas). On see tark mõte, või piirduda ikkagi ainult motokooli sõidutundidega ja mitte riskida mujal vahele jäämisega? Variant on ka tsikkel soetada ja õppesõidu platsidele haagisega lasta vedada kuid selline logistika oleks parajalt kulukas. Ja siis et kui ma peale ratta kooli oma rattaga peale sõidukooli rohkem ära harjun kui kooli omadega, siis saan aru, et eksamil ei ole see kuidagi taunitav kui enda rattaga kohale lähen või on? (haagisega kohale). Ühesõnaga tahan varem oma ratta selga ja liiklust segamata, väikese koormusega teel ja platsil harjuda uue sõiduvahendiga. Eesmärk ei ole rattaga tava mõistes liiklema hakata. Kui taunitav selline käitumine on ja võimalikul vahelejäämisel on must ja valge olukord ning põhjendused ei maksa midagi?


Tonis_T
Postitusi: 147
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Tonis_T »

Kooli rataste eelis on see, et need ei ole sinu omad. Seal on kukkumisraamid enamasti küljes ja külge maha pannes ei juhtu suurt midagi. Alati saad võtta lisasõidutunde. Oma rattaga võib külje maha panek kallimaks minna. Samas kui juba piisavalt kindel oled, et külje maha paneku tõenäosus on väike, siis on oma rattaga kah täitsa ok platsil sõita.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas pyta »

Süüdi oled igate pidi ja maksad trahvi, eriti sinisilmne,et vabandada välja sellega, et harjutan õppesõiduks. Paras huumor.
Väga mitmed tuttavad on ainult 10h sõiduga rksamid teinud, kui vaja võtad juurde,kui ikka hakkama ei saa, võiks uue hobi otsida :)

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Endal oli ratas garaažis ootamas kui lube tegin. Kui olin platsil piisavalt tunnetuse kätte saanud sai edasi sõidetud enda rattaga. Linnasõitude ajal tuli õpetaja autoga kodu juurde ja sealt algas/lõppes sõit. Õppesõiduplats oli õhtuti vaba ja sinna lasin mõnel tuttaval sõita ning harjutasin mõned korrad oma rattal ka platsi. ARK'i eksami ajal lasin vist sõbral rattaga ARKi juurde sõita või eskortis õppesõidu õpetaja, enam täpselt ei mäeltagi aga kordagi mingit treila sõitu ei olnud ja ilma lubadeta iseseisvalt liikluses ei osalenud.
Kui jääd külateel lubateta vahele siis lisaks trahvidele lükkab see edasi ka aega millal saad lube tegema hakata.
Tunnid teeksin kohe jutti ära, kooliga ühele poole ja siis võtaks lisa tunde. Ega keegi sulle ARK'is lambist hakka aega bronnima. Selle saad siis panna kui juba kooliga ühel pool ja teooria tehtud (kui midagi vahepeal muutunud ei ole).


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Ja jälle tagasi algete juures... , õigus vs õiglus. 125 vs 150 cm 3 vaevalt, et miskit muudab :) aga Excel määrab numbrid.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Kas ma B katiga CE-d vôin ¿sõta? Mehed aga mis saab kui vahele jään? Aga, aga, aga kui... kui ma kõigest C1te sõidan no kõigest nelja tonnisega? Vahe kõigest 500 kilo. See on nii väike vahe äkki andestavad.

Või noh kui ma BE- d sõidankui ta vaid 200 kilo raskem on? No 950 kilo 200, ülekaal kõigest¿ ma ju siiski 16 a roolis ja enne seda 2 aastat külavahel lubadeta ka sõitnud. Kogemust küll ju!? Äkki teevad väikese exeptioni?

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Vint »

Siis pead hästi armsa näo tegema ja lootma et meeldid politseinikule. Parem kui naisega oleks tegu. :mrgreen:
Tavaliselt aga saad trahvi, lubadeta sõidu eest ning oled järgmisel päeval, sopalehe veergudel, just sellel moel ära märgituna.
( Nagu sul ei oleks absoluutselt mitte mingit liikluses osalemise kogemust olnud. )


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Jep, nii on :) Business as usual, no hard feelings (y)! (lol)

Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 303
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas zombi »

wylde kirjutas:

tere,

Olen ka ette võtmas mootorratta kursuseid, märtsis algavad. Plaan täielikult pühenduda, et saaks koolis ratta ruttu käppa, ruttu eksamitele ja ratta selga. Samas lugedes siit varasemaid ARK eksamite lugusid, siis on ka väga reaalne, saada eksamitele Juunis. Ja kuna mootorrattal täiesti algaja, siis mul kahtlus, et kas ja kui piisav mulle need 10h autokoolist on, eriti kui hajutada vahemikku mis autokooli ja eksami vahele jäävad? Seega mõte endal aprillis tsikkel koos varustusega ära osta ja toimetada Türile garaazi ja käia nädalavahetustel kuni eksamini vaikselt väikestel teedel (eelkõige mõnel kohalikul platsil harjutamas). On see tark mõte, või piirduda ikkagi ainult motokooli sõidutundidega ja mitte riskida mujal vahele jäämisega? Variant on ka tsikkel soetada ja õppesõidu platsidele haagisega lasta vedada kuid selline logistika oleks parajalt kulukas. Ja siis et kui ma peale ratta kooli oma rattaga peale sõidukooli rohkem ära harjun kui kooli omadega, siis saan aru, et eksamil ei ole see kuidagi taunitav kui enda rattaga kohale lähen või on? (haagisega kohale). Ühesõnaga tahan varem oma ratta selga ja liiklust segamata, väikese koormusega teel ja platsil harjuda uue sõiduvahendiga. Eesmärk ei ole rattaga tava mõistes liiklema hakata. Kui taunitav selline käitumine on ja võimalikul vahelejäämisel on must ja valge olukord ning põhjendused ei maksa midagi?

Noh, mina oskan niipalju kommenteerida, et sikliõppes nühid tänapäeval enne platsi piisavalt kaua, kuniks sõiduõpetaja su siklivalitsemisoskustes enamvähem veendunud on. Ja alles siis lastakse tänavale. 10h vast ei piisa jah. Samas on võimalik ka oma tsikliga nii õppesõitu kui Maanteeameti eksamit hiljem teha, eeldusel, et mõni lubadega vend (või miks ka mitte-õde :) ) selle riistapuu sulle kuhu vaja kohale toimetab. Aga ise soovitaks kah siiski kooli pille, omast hakkab kahju, kui külg maas ära käib :) Kuigi jah, eks see olene vist koolist ja õpetajast kah...
Aga viimasele küsimusele vastan, et vahelejäämisel olukord ongi must-valge ja sinna ei saa parata miskit. Kui väljaspool ametlikku õppeplatsi rattaohjamisega vahele jääd, siis LS mõistes on see osalemine liikluses ilma juhtimisõigust omamata ja nii ongi. Kuivõrd suur tõenäosus on vahele jääda, on iseasi, aga ebaõnne korral on Maanteameti eksam nii aastakeseks edasilükatud.

tuman kirjutas:

Minu meelest ei tohiks vahtralehtedele ka 150+kw bemmi kätte lubada kuigi tõsi, mopeedautoga on ka täiesti võimalik ennast puu ümber keerata.

Kusjuures kahel käel poolt. Vahtralehed võiks oma lehestaatuse miski kuni 1200 kuubikulisega kenasti ära kannatada ja liikluse loogikat õppida. No, miski 40-60kw. Lahja aparaadiga alustades õpib rohkem teistega liikluses arvestama, elementaarset viisakust ja mitte hakata tõmblema juhul, kui sust möödutakse. Ehk oleks vähem neid vingeid kraaviuurijaid. Ja jääks nii mõnigi vastne roolikeeraja ellu...

Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.

wylde
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Veebr 2018, 09:44
Tsikkel: Kawasaki Vulcan S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas wylde »

See on arusaadav, et seadus ei luba. Pigem just, et mis on common sense ja kas on parem ise saada lisaks koolile omapäi rattaga sõbraks või harjutada ainult kooli õpetaja valvsa pilgu all. Ükspäev kui load käes ja omad õigust minna liiklusesse, siis neid faktoreid enam kaasa ei tule, et keegi kõrvalt manitseb, kaitsed sind või tugikaared püsti hoiavad. Muidugi oleks plaanis koolis niipalju selgeks saada, et külili ei kuku ja siis oma ratas garaažist õue ajada, samas ei ole ARK eksam ka mingi maagiline punkt, millest alates oled rattasõiduks küps. Ma eelkõige oma küsimusega mõtlengi, et kas kaherattalise sõiduvahendiga omal käel veel täiendavalt sina peale saamine võiks olla kasuks nii eksamile kui peale eksamit liiklusesse minnes? Risk vs kasutegur?
Hea võrdlus oleks ülikooli haridus ja praktiline töökogemus – kumb on olulisem, reaalses elus hakkama saamisel? Keegi usaldaks praktilise oskuseta kuid diplomiga kirurgi? Mis politsei arvab on selge, must ja valge. Minu mõte oleks Türi äärelinnas omal käel proovida ja maanteele niipalju kui on lähima platsini kilomeetreid. Ma pigem ootasin vastust, et kõik me nii alustasimegi, kuid siin tundub ülimalt seadusekuulekas seltskond kogemusi jagamast, kes kannatavad ära sõidukoolide sapilised kommentaarid ja röögatud listasud õppesõidu tundude eest mitte väga paindlikel kellaaegadel. Ma tahan positiivset fiilingut et üldse mootoratturiks hakata, ma ei usu, et seda koolist kõike saan?
Igaljuhul aitäh. Ise siiski leian, et olenemata lubadest, pean ma omal käel rattaga harjuma ennem Tallinna liiklusesse tulekut ja teen ma seda ennem ARK eksamit või peale, ei tohiks taunimisväärne olla.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas pyta »

Seadusekuukekas pole keegi. Mina ostsin ratta autokooli ajal, käisin sellega koguaeg sõitmas, vahele jäin ka ja trahvi maksin ka

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Enda arust kirjutasin, et käisin oma rattaga tutvumas õhtupoolikutel (või päevasel ajal õpetaja loal) õppesõiduplatsil ning tegin oma rattaga ka linnasõidud/ARK'i eksami.
Oli täiesti piisav ja ei pidanud lubadeta üksi mööda linna või maanteid sõitma, et piisavalt tunnetust saaks.
Eks valik on sinu. Pärast jälle politseiriiki taga kiruda ka nati nadi kui tunned, et sulle on liiga tehtud ja pole lastud vabalt omal käel õppida.


kasper
Postitusi: 70
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 5 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas kasper »

Ardilla kirjutas:

Kas ma B katiga CE-d vôin ¿sõta? Mehed aga mis saab kui vahele jään? Aga, aga, aga kui... kui ma kõigest C1te sõidan no kõigest nelja tonnisega? Vahe kõigest 500 kilo. See on nii väike vahe äkki andestavad.

Või noh kui ma BE- d sõidankui ta vaid 200 kilo raskem on? No 950 kilo 200, ülekaal kõigest¿ ma ju siiski 16 a roolis ja enne seda 2 aastat külavahel lubadeta ka sõitnud. Kogemust küll ju!? Äkki teevad väikese exeptioni?

Idiootne võrdlus... Kui 125 vs 600 ratas on kui CE versus B, siis tõsimeeli, palun ära sõida üle 125 rattaga. Tegelikult ka. Kui sul on olemas A1 load ja tiba mõistust, mis on ellujäämiseks ka teed ületades vajalik, siis ei saa ma aru, kuidas on 125 rattaga "ohutum". Ja sama lugu 200kg raskema haagisega, kui see 200kg sai saatuslikuks ilma BE-ta, siis saab ta saatuslikuks ka BE-ga. Kui A1 kategooria omanik sõitis 20 inimest kasti 600 rattaga, siis eeldada, et ta selleks ei ole võimeline 125 rattaga on ju tobe...? Aga eks igas ühes ole väike ment ja füürer peidus.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

wylde...kasutades ida väljendeid siis h*i siin TEGELIKULT nii seaduskuulekad kõik koos on :lol: paljud rikuvad seda sõites igapäevaselt, kes igapäevaselt ei riku, rikub vahel ikka, ja kes (enam) ei riku, see on millalgi varem seda teinud 100%. See on garanteeritud! aga eks paljudel on mingi patriotism, või arvamus, et nemad on nüüd need täiskasvanud ja targad, kes peavad siin lapsi kasvatama jne jne. Muidugi selge on ka see, et foorumis kedagi otseselt seadust rikkuma suunata oleks ju natuke imelik.

Sisuliselt on nii, et keegi ei oska sulle öelda kuivõrd just sinu case puhul see reward riski ületab või mitte. Kas sa jääd vahele või ei jää, see ei sõltu kellegi arvamusest foorumis, see ei sõltu ka sinu enda arvamusest. See sõltub nö. sinu õnnest, või õnnetusest. Võin sulle öelda, et kui sa sõidad rattaga, millel on kehtiv üv ja kindlustuss ning ratta omanik on vastava kati lubade omanik, siis sul tasub tõsiselt kaaluda selle rewardi võtmist sest risk on väike. Seda muidugi juhul kui sa liikluses lollusi ei tee või ilmselgelt ei näita välja, et sul tegelikult ei saa seda katti olla. Kui sa aga sõidad rattaga, mille omanik ei oma vastavat katti, siis ära parem politsei vaatevälja satu. Või kui satud siis ainult tipptunnil, kui liigub palju sõidukeid.

Harjutamine kui selline ei saa kunagi mööda külge alla joosta. Samas muidugi mingil hetkel vajab see harjutamine ilmselt ka natuke suunamist. Kas või kuivõrd motokoolitused seda reaalselt pakuvad on omaette küsimus, olen kuulnud väga erinevaid kogemusi.


pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas pyta »

Siin keerad will juba sõbrale käru ju!?
Kuidas sa annad inimesele oma ratta,kui load puuduvad,tekivad probleemid ju nii

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Sõpra tunned hädas! Või ei olnud sellist ütlust? :D

Kõik oleneb inimesest, inimestest. Kes kellele mida annab, mis tingimustel ja miks. Ma tõin lihtsalt ühe fakti välja, see ei olnud soovitus, õigustus või mis iganes muu asi. Ühtlasi, ega alati ei pruugi see, kellele ratast antakse olla mingi 15-aastane jõnglane, kes pole varem tsikliga sõitnud, kes pole varem üldse mitte millegagi sõitnud ega liikluses osalenud.

Mis probleeme sa täpsemalt silmas pead muidu? Kui probleemid tekivad siis tekivad ikka samasugused probleemid, mis oleks ka muidu tekkinud. Ehk siis lubadeta sõitja saab trahvi.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

kasper kirjutas:
Ardilla kirjutas:

Kas ma B katiga CE-d vôin ¿sõta? Mehed aga mis saab kui vahele jään? Aga, aga, aga kui... kui ma kõigest C1te sõidan no kõigest nelja tonnisega? Vahe kõigest 500 kilo. See on nii väike vahe äkki andestavad.

Või noh kui ma BE- d sõidankui ta vaid 200 kilo raskem on? No 950 kilo 200, ülekaal kõigest¿ ma ju siiski 16 a roolis ja enne seda 2 aastat külavahel lubadeta ka sõitnud. Kogemust küll ju!? Äkki teevad väikese exeptioni?

Idiootne võrdlus... Kui 125 vs 600 ratas on kui CE versus B, siis tõsimeeli, palun ära sõida üle 125 rattaga. Tegelikult ka. Kui sul on olemas A1 load ja tiba mõistust, mis on ellujäämiseks ka teed ületades vajalik, siis ei saa ma aru, kuidas on 125 rattaga "ohutum". Ja sama lugu 200kg raskema haagisega, kui see 200kg sai saatuslikuks ilma BE-ta, siis saab ta saatuslikuks ka BE-ga. Kui A1 kategooria omanik sõitis 20 inimest kasti 600 rattaga, siis eeldada, et ta selleks ei ole võimeline 125 rattaga on ju tobe...? Aga eks igas ühes ole väike ment ja füürer peidus.

Egas ma ka en näe suurt vahet. Karu ju tsirkuses sõidab jalgrattaga ja rolleriga (video teises pooles). Tundub suht ohutu :) Mis seal vahet kus ta seda teeb? Kui kellegile karu saatuslikuks saab siis vahet pole kas ta on jalgrattaga või ilma (lol)

:mrgreen:

Ei räägi ma seaduse kuulekusest, ega saatuslikusest ja muust vaid konkreetselt sarkasmeerin. Küsimus oli mis saab kui vahele jääd? Vastused on kõik seinast seina (lol) Nagu chukchi laul :bsmile:


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

soovitan kõigil see video omale ära salvestada, sest selline tsirkuse tegemine lõpetatakse varsti seaduse keeluga ära :P


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Teemaliug on isenesest müstiline :)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui nüüd teemasse korra tagasi minna siis ma olen ausalt öeldes väga üllatunud, et see dezna seal karu all pooleks ei läinud. meie väiksena tegime ka ikka vahel sellist ebaseaduslikku sõitu, et sõitsime 2kesi ühe ja sama, ühekohalise jalgratta peal ning kord see seaduse rikkumine lõppeski nii, et olime kahekesi asfaldil kõhuli ja libisesime. kuna arvutused olid jäänud tegemata siis raam murdus keskelt selle ühe toru keevitusest lihtsalt pooleks :lol: eks elu õpetab, et liiga suurt mootorit ei tasu ikka sita raami vahele suruda.
aga karu on ju raske loom, no julgelt üle 100kg tundub see mõmmi kindlasti! nähtavasti tal on lihtsal raskus ühtlasemalt jaotatud

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”