TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


joel
Postitusi: 1306
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 30 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #61 Postitas joel » 30 Jaan 2018, 10:58

iSlanderEST, kas sul on video ümber kukkumise hetkest?


Joel

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 153
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 13 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #62 Postitas iSlanderEST » 30 Jaan 2018, 11:18

joel kirjutas:iSlanderEST, kas sul on video ümber kukkumise hetkest?


Ei tohi kommenteerida :)
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3916
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 129 korda
Tänatud: 317 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #63 Postitas reimps » 30 Jaan 2018, 13:46

Üheõsnaga on, TS Laevade turvakaamera salvestis, mis nende valduses on. Ei tahaks uskuda, et nad koopia iSlanderile andsid.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

joel
Postitusi: 1306
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 30 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #64 Postitas joel » 30 Jaan 2018, 14:37

Tegelikult mind huvitas iSlanderEST'i väide, et "Videotõestus on hädavajalik, muidu ei usu mitte keegi." Mille kohta tal täpsemalt videotõestus oli - kas kiivrikaamera salvestus tekimadruse parkimiskohale juhatamisest, tsikli ümber kukkumisest või pärast ümber kukkunud tsiklist? Seda ma eriti ei arvanudki, et tal TS Laevade käest õnnestus valvekaamera video saada. Aga kui kommenteerida ei tohi, siis pole midagi parata...
Joel

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 153
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 13 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #65 Postitas iSlanderEST » 30 Jaan 2018, 14:55

joel kirjutas:Tegelikult mind huvitas iSlanderEST'i väide, et "Videotõestus on hädavajalik, muidu ei usu mitte keegi." Mille kohta tal täpsemalt videotõestus oli - kas kiivrikaamera salvestus tekimadruse parkimiskohale juhatamisest, tsikli ümber kukkumisest või pärast ümber kukkunud tsiklist? Seda ma eriti ei arvanudki, et tal TS Laevade käest õnnestus valvekaamera video saada. Aga kui kommenteerida ei tohi, siis pole midagi parata...


Ma ei tohi jah antud teemal seisukohta avalikult võtta. Aga see ei ole nüüd saladus, et ma salvestan kõik oma sõidud.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1111
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #66 Postitas simp » 12 Veebr 2018, 13:23

Nagu lubatud, siis tegelesin veidi edasi. Nüüdseks on neil teabenõudele vastamise aeg läbi saanud ja argumendid ei ole minuarvates vettpidavad.

Tere,

Täname saadetud meili ja päringus toodud selgituste eest.

Avaliku teabe seaduse (edaspidi AvTS) § 5 lg 2 ja lg 3 p 2 tulenevalt laienevad eraõiguslikule juriidilisele isikule teabevaldaja kohustused, kui isik täidab seaduse, haldusakti või lepingu alusel avalikke ülesandeid, sh osutab avalikke teenuseid - teabe osas, mis puudutab nende ülesannete täitmist. Samuti on eraõiguslik juriidiline isik teabevaldajaks teabe osas, mis puudutab riigi või kohaliku omavalitsuse eelarvest avalike ülesannete täitmiseks antud vahendite kasutamist. Muus osas eraõiguslikule juriidilisele isikule teabevaldaja kohustused ei laiene.

TS Laevad OÜ jääb enda varasema seisukoha juurde ja selgitab, et avalik teave ei ole hankelepingu alusel teenuse osutamise käigus eraisikutega sõlmitavad lepingud, arved, maksekorraldused, pangarekvisiidid, reisijate elukoha aadressid, info selle kohta kes millal reisis, reisimise sagedus, reisija poolt kasutatava sõiduki andmed jne. Antud juhul on tegemist kahe eraisiku vahelise kokkuleppega ehk juhtumiga väljaspool tavapärast majandustegevust, mistõttu ei ole tegemist avaliku teabega. Kõnealuse lepingu sõlmimiseks ei kohustanud vedajat ükski õigusakt ega hankeleping MKMiga, kokkulepe sündis läbirääkimiste tulemusena. Seega Teie poolt soovitud dokument (leping) ei käsitle avalike ülesannete täitmist, selle avaldamiseks puudub avalik huvi, kuid samas sisaldab see isikuandmeid, mille avaldamiseks on vajalik andmesubjekti nõusolek ja mille avaldamine riivaks isiku eraelu puutumatust. Samuti on lepinguga on võetud kohustus hoida selle sisu konfidentsiaalsena ehk lepingu sisu ei kuulu avaldamisele kolmandatele isikutele, kes ei ole lepingu pool. TS Laevad OÜ peab poolte vahel sõlmitud kokkulepet siduvaks ja jääb kokkuleppes kokkulepitu juurde.

Vastavalt AvTS § 23 lg 2 p 2 keeldub TS Laevad OÜ Teie poolt esitatud teabenõude täitmisest, kuna nimetatud teabenõue ei ole seotud TS Laevad OÜ poolt avalike ülesannete täitmisega.


Avaliku teabe seadus defineerib avaliku teabe niimoodi.
(1) Avalik teave (edaspidi teave) on mis tahes viisil ja mis tahes teabekandjale jäädvustatud ja dokumenteeritud teave, mis on saadud või loodud seaduses või selle alusel antud õigusaktides sätestatud avalikke ülesandeid täites.


Nende viidatud AvTS § 23 lg 2 p 2
§ 23. Teabenõude täitmisest keeldumine
(2) Teabevaldaja võib teabenõude täitmisest keelduda, kui:
2) füüsiliselt isikult ja eraõiguslikult juriidiliselt isikult taotletav teave ei käsitle avalike ülesannete täitmist;


ja isikuandmete kaitse kohta niimoodi

(2) Kui teabele juurdepääsu võimaldamine võib põhjustada juurdepääsupiiranguga teabe avalikuks tulemise, siis tagatakse juurdepääs üksnes sellele osale teabest või dokumendist, mille kohta juurdepääsupiirangud ei kehti.


Tõlgendus, et teenust osutades ümberläinud ratta kompenseerimiseks läbirääkimistega väljatöötatud leping ei ole avalik teave, on pehmeltöeldes nõrk.

Edasi otsustab AKI, kas tegu on avaliku teabega või mitte. Ametlik menetlusaeg oli vist max 30 päeva, mida võis pikendada 60'ele.

Rasmusk
Postitusi: 63
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #67 Postitas Rasmusk » 14 Veebr 2018, 06:02

Juhin tähelepanu pisidetailile, et TS Laevade vastuses käsitletakse mõistet "eraisik", mida juriidika ei tunne. Eesti Vabariigis on füüsilised isikud ja juriidilised isikud.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1111
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #68 Postitas simp » 14 Veebr 2018, 10:23

Rasmusk kirjutas:Juhin tähelepanu pisidetailile, et TS Laevade vastuses käsitletakse mõistet "eraisik", mida juriidika ei tunne. Eesti Vabariigis on füüsilised isikud ja juriidilised isikud.


veel parem on, et leping sõlmiti väidetavalt "kahe eraisiku" vahel. Mitte füüsilise ja juriidilise isiku vahel.
Tegu on täieliku strawman tüüpi vastusega. Räägivad reisijate aadressidest, arvetest, maksekorraldustest, reisiaegadest. Ühtegi neist pole esialgses küsimuses.
Mõtlevad välja küsimuse millele vastata ja siis vastavad sellele.

Teine stiilinäide on eelmisest kirjast võtta

Kuna kahju tekkis eelkõige reisija poolt vedaja esindaja parkimiskorralduse eiramise tulemusena ehk reisija parkis oma sõiduki valesti ja samal ajal oli merel tugev lainetus, on kahju tekkimine seotud eelkõige reisija tegevusega ja mitme erineva asjaolu kokkulangemisega, mis ei ole avalike ülesannete täitmine vaid õnnetu juhus.


Nagu üks välistaks teise. Ilmselt on seal mingi klienditeenindaja/sekretär korralikult tanki pandud kes peab nüüd teabenõudega tegelema.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist