Cordura pole kordura või siiski on?

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

701 kirjutas: 17 Veebr 2022, 13:21
2. Seda nahktagi juttu ma ei saa eriti aru, mul pole kunagi mingit nahast tagi olnud va 30 aastat tagasi ostetud mantel.
Ei ole veel olemas nii hea kaalu-mugavuse-hinna-kaitse (rõhutatult kaitse) suhtega tekstiili kui on nahk. Tunduvalt kaitsvam päriselus löögiga hõõrdumisele kui ükski Dyneema, Cordura (mis ei tähenda enam mitte kui midagi, puhtalt kaubamärk mida võib ükskõik mis koostisega asjale panna) või kevlar. Eriti, kui seda riiet on üks õhuke puuvillaseguga kihike ainult põlvede kohal.

Uued rõivastandardid on täielik nali. AA serdi saavad tavalised puuvillased teksad. Seda ei tasu üldse usaldada ja vaadata, testimiseks pannakse betoonile OP120 liivapaberi alla ja vaadatakse kaua vastu peab. Ilma löögi või raskuseta võib suht iga tekstiil seal suht igavesti libiseda. AAA tase on nõrgem kui vana CE level-1 rõivastele, ehk igatpidi alla lati tehtud standard. Maaletoojate nõudel, sest muidu stiilsed riided ei saaks läbi. Ja tagajärg ongi, et iga tekstiil on ühekordseks kasutuseks. Samal ajal kui nahast kombet kannatab lappida ja remontida ja mitmeid kordi matsu panna ringrajal ainult kerge kriimuga.


***************************************************
Teema lahutatud siit
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=869323#p869323
***************************************************
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
Näita palun mulle neid puuvillaseid teksasid, mis saavad AA serdi.
Mi puudutab seda testi, siis seal on ka ikka teatav koormus pinnale kah ette nähtud, mis vastab keskmise inimese kaalule. Ja mis puuduatb CE level-1'te, siis sa ajad ilmselgelt hõõrdetesti löögisummutustestiga segamini.

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

► Näita Spoilerit
Aga palun. CE-Level 1 proffessional motorcycle clothing - https://satra.com/ppe/EN13595.php
Kasutusel selles versioonis aastast 2002, mõõdetakse nii impact abrasionit kui õmbluste tugevust ja veel paljut veel.
EN13595-st on Level 1 ja Level 2 tasemed, kasutusel politseinike ja muude ametialaste (professionaalide) tegelaste riiete kaitsetaseme hindamiseks. Ainus hea asi, mis uuel EN17092 tasemel on parem on see, et on nõutud vähemalt kaheastmelised õmblused. Põhjus, miks seda nii vähe kasutatud, on lihtne - tekstiilriided lihtsalt ei suuda kuidagimoodi seda vajalikku kaitsetaset saavutada. Tootjate nõudmisel loodi uus, lahjem, "üldkasutatav" standard - EN17092, mille kätte saamine on täielik nali. Pükstel näiteks on sääreosa, reied ja tagumiku osa tsoon 2, ehk lubatud nõrgem kaitse kõigel alla AAA. Igaüks, kes vähegi kordagi matsu pannud on, teab, et tagumiku peale libisema sattumine ei ole üldse harv nähtus.
Shameless repost standardite võrdluseks BKS kodukalt, kuna see briti tootja, kes toodab ka politseivorme mootorratturitele on üks väga vähestest, kes püüdleb ülima turvalisuse poole:

Pilt
Pilt

Puuvillased teksad, mis saavad AA serdi: https://www.revitsport.com/en/motorcycl ... -grey-used
Okei, pole 100% puuvill. Aga tänasel päeval sa ei saa mitte üldse kuskilt tänavalgi kandmiseks 100%, kõigil on mingi osa lycrat, nailonit või muud sees, kasvõi selleks, et kotti ei vajuks põlved ja et natukenegi veniks. Cordura on tänasel päeval on täiesti mõttetu väljend - kaubamärk, mis võib tähendada ükskõik millist toodete või kiudude või kanga segu, millele Invista peab heaks nimetada, et see on "robustsem" kui tavaline versioon. Kui ma punun puuvilla 15% tihedamalt ja tugevamalt kui tavaline Levi'se või kelle iganes teksa, olles ka seeläbi mingi % tugevam, võib samamoodi Invista öelda, et ööö, Cordura riie, supertugev, pls wear.

Tulles nende teksade juurde tagasi - https://www.cordura.com/en/Fabrics/denim-fabric
The Cordura Denim fabrics are based on an 88/12 blend of Invista’s T420 nylon 6,6 fibre and cotton.

88% tavaline puuvill. Ühes kihis. Ilma tugevduseta kuskilt pidi. No palun andke andeks, aga mina küll ei julgeks seda kuidagi märkimisväärselt "tugevamaks" või vastupidavamaks pidada kui tavalist puuvillast teksat.

Üldse, kõigile, kes natukenegi tunnevad huvi just tänapäevaste mootorrattarõivaste (puudulike) kaitseomaduste kohta üks täiesti kuldaväärt teema kümnete erinevate kanganäidiste proovidega ja väga sügava ja teadusliku aruteluga advrideris on siin.

Kui nüüd vaadata, kas kuskilt saab usaldusväärseid hinnanguid rõivaste kaitseomaduste suhtes, tasub vaadata austraallaste Motocapi poole. Teevad päriselus dummydega katseid, küll aeglasel kiirusel. Aga juba sellestki tulemused on silmiavavad.

Kuidas saavad riided omale EN17092 tähised?

The AART method simulates the process of abrasion by orienting 3 fabric samples in 3 directions (warp-, weft- and 45°) on a road surface. The 3 samples are simultaneously accelerated rotationally to a predefined number of rounds per minute (147 to 707 rpm) and then dropped from a height of 10 mm on a tile which represents a German concrete road surface. The fabric sample is dropped with a force of 36,8 N and a surface pressure of 1,875 N/cm². The abrasion testing is carried out until the samples come to a standstill on the tile. One assessment of a fabric consists of 3 runs where a total of 9 samples are evaluated. The test result is a pass-fail criterion based on a visual inspection of the 9 samples. Whereas none of the samples is allowed to have a hole larger than 5 mm in any direction for a pass.

German concrete road surface analoog on päriselus OP120 liivapaber, mis on tunduvalt siledam kui suvaline meie tee, ehk tunduvalt ohutum. 36,8N on alla 4 kg kaalu peal suure rõivatüki peal. Mitut neljakilost sõitjat sa tead? Kui suur on ala, mille peale sa maandud oma keharaskusega?
Huvitatutele veel üks ametlik teadusartikkel, kus ka mootorrattarõivaste ja mootorrattatootjate esindajad ka ise leiavad, et praegune standard on tegelikkuses kasutu - siin.
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
No ikka ei ole puuvillased, seega üks vale tuli juba välja.
Teiseks kust sa leidsid selle Cordura koostise? Sinu antud lingil seda ei ole, aga kui lugeda sinu toodud tsitaati, siis ma loeks küll välja et 88% on nailon ja 12% puuvill, kuidas sa vastupidise tulemuse saavutasid on sinu südametunnistusel.
Teiseks Cordura ei ole ikka päris suvaliste kiudude või kangaste segu. Päris pullikakat ei ole kah mõtet ajda.

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: 30 asja mida vaid mootorratturid päriselt mõistavad

Lugemata postitus Postitas Prets »

mx77 kirjutas: 17 Veebr 2022, 18:58
► Näita Spoilerit
No ikka ei ole puuvillased, seega üks vale tuli juba välja.
Teiseks kust sa leidsid selle Cordura koostise? Sinu antud lingil seda ei ole, aga kui lugeda sinu toodud tsitaati, siis ma loeks küll välja et 88% on nailon ja 12% puuvill, kuidas sa vastupidise tulemuse saavutasid on sinu südametunnistusel.
Teiseks Cordura ei ole ikka päris suvaliste kiudude või kangaste segu. Päris pullikakat ei ole kah mõtet ajda.
Kui sa vaatad korra sellele teksale isegi pildilt peale ja arvad, et see on 88% nailon ja 12% puuvill, siis... ma isegi ei oska kommenteerida. Kui sa natukenegi kiududest, materjalidest, koostest ja tekstiilitööstusest tead, siis miks kuradi paganama pärast keegi seda 12% puuvilla kuskile panema peaks? Kuidas 88% nailon toode selline välja näha saab?

Cordura enda koduka selgitus: We make advanced garments that are more durable, ripstop and comfortable. Kuidas seda võtma peaks? Millega võrreldes? Cordura tänasel päeval ei tähenda mitte midagi muud kui kaubamärki ja see kaubamärk mootorrattarõivaste jaoks ei tähenda mitte midagi. Vanakooli T420 Cordura, mida reaalselt kasutati tööriietes oli 20% nailon ja 80% puuvill, ehk tunduvalt tummisem kui see praegune Cordura denim. Vastupidavam ka. Kuna tsikliriiete tootjad nägid, et oo, Cordura, kaubamärk, rahvas teab, et sellest tehti asju, siis oo, paneme tsikliriietesse, äkki usutakse, et on ka tugevam ja vastupidavam?!?!
Lisaks, ise ütlevad, et please contact us to make a blend that is suitable for your purposes. Kui igaüks saab Invista poole pöördudes teha kangasegu ja sellele Cordura nimeks panna, siis mida kuradit see Cordura enam üldse tähendab?

Kui sa oleks ühtegi linki lugenud, siis sa ei vaidleks nii enesekindlalt vastu.
(togi)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7308
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1944 korda
Tänatud: 554 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

@Prets Sul on mõned teksad ikka olnud ka? Need on pealse kanga poolest kõik suht tava teksadega samaväärsed, kuid turvalisuse tagab sisemine kiht mis ikka hoopis teisest kangast-kevlar,aramid jne. Mõnel seda rohkem,mõnel vähem sees.
Kes kuskil kangatootmisega seotud kohas käinud teab, et toorpuuvillane kangas töödeldakse täna nii ära, et ka sellele saab üsna suure vastupidavuse keemilise töötlusega tekitada.
Mul on teksad mille juures selline tekst ja need teksad on üsna tummised, kuid samas mugavad.
image.png
image.png (25.9 KiB) Vaadatud 4398 korda
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
No paned jälle lambist kelbast. Cordura T420 on 50/50, link: https://www.klopman.com/de/cordura-gewebe. Cordura idee on tegelikult see nailon T420 6,6 kiud. Samamood saab näiteks Kevlarit mingi muu materjaliga segada, ega see kevlar sellest vähem kevlariks ei muutu.

Aga ma ei saa tegelikult su vingumisest aru, mis selle eesmärk on?
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6693
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 672 korda
Tänatud: 430 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas seda kaltsundust mõistavadki ainult mootorratturid (togi)
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma sellesse vaidluse olemusse väga ei viitsi süüvida, et mis täpne koostis ja millised valemid aga sisuline väide on õige: enamus tekstiilist ei paku kaitset võrdväärselt nahale. Juuksekarva lõhki pole vaja ajada, mõned neist pakuvad aga aga see on puhtalt ülemise riiuli kaup ja rõhk on sõnal mõned. Aga ikka kõvasti parem, kui puuvillane kanagas.

Cordurast motoriietus on tüüpiliselt vastupidavusega hõõrdumisele 400D, lehmanahksed tagid 1000D ja superfabric (mis iganes see siis täpsemalt ka poleks) on 3700D. Viimane on ilmselt kallis, sest motoriiete peale pannakse seda väga kokkuhoidlikult ja ainult "strateegilistesse" kohtadesse. (numbriliste näitajate allikas: Andromeda: Beyond Cordura)
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

mx77 kirjutas: 18 Veebr 2022, 09:53
► Näita Spoilerit
No paned jälle lambist kelbast. Cordura T420 on 50/50, link: https://www.klopman.com/de/cordura-gewebe. Cordura idee on tegelikult see nailon T420 6,6 kiud. Samamood saab näiteks Kevlarit mingi muu materjaliga segada, ega see kevlar sellest vähem kevlariks ei muutu.

Aga ma ei saa tegelikult su vingumisest aru, mis selle eesmärk on?
See on konkreetse Klopmani workwear kanga koostis, see 50/50. Iga erineva tellija või tootja jaoks teevad erinevat segu. Kui vaadata teksasid, siis Cordura Denim on omaette kaubamärk ja selle koostis on 88/12. Ma võin siin 10 erinevat linki Cordura kangastega anda ja igaüks on eraldi koostisega. Samamoodi, nagu on koostis erinev, on ka omadused erinevad.


Mu jutu point on, et kui keegi kuskile märgib, et oo Cordura, siis see ei tähenda automaatselt, et need on nüüd ulmevastupidavad tsikliriided, mis kaitsevad paremini kui nahk.
(togi)

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

urmas66 kirjutas: 18 Veebr 2022, 09:31
@Prets Sul on mõned teksad ikka olnud ka? Need on pealse kanga poolest kõik suht tava teksadega samaväärsed, kuid turvalisuse tagab sisemine kiht mis ikka hoopis teisest kangast-kevlar,aramid jne. Mõnel seda rohkem,mõnel vähem sees.
Kes kuskil kangatootmisega seotud kohas käinud teab, et toorpuuvillane kangas töödeldakse täna nii ära, et ka sellele saab üsna suure vastupidavuse keemilise töötlusega tekitada.
Mul on teksad mille juures selline tekst ja need teksad on üsna tummised, kuid samas mugavad.
image.png
Sellele on märgitud, et on sisemine kiht, seega juba on kaitsvamad kui osad uued EN17092 serdiga ühekihilised teksad. Mu esimeses postis viidatud Rev'it teksadel ei ole mingit sisemist kihti. Kogu kaitse ongi seesama Cordura Denim ühekihiline värk. Ratturile jääb võltsturvalisuse tunne, sest ometigi ju kaitsev sert peal ja siis noor rattur ostab need püksid omale ja kui matsu paneb, peab pärast nahka ja lihast asfaldilt kokku kraapima, samas kui oleks natukenegi korralikumad püksid, poleks ehk seal midagi juhtunud sireda säärega.
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Prets kirjutas: 18 Veebr 2022, 13:48

Sellele on märgitud, et on sisemine kiht, seega juba on kaitsvamad kui osad uued EN17092 serdiga ühekihilised teksad. Mu esimeses postis viidatud Rev'it teksadel ei ole mingit sisemist kihti. Kogu kaitse ongi seesama Cordura Denim ühekihiline värk. Ratturile jääb võltsturvalisuse tunne, sest ometigi ju kaitsev sert peal ja siis noor rattur ostab need püksid omale ja kui matsu paneb, peab pärast nahka ja lihast asfaldilt kokku kraapima, samas kui oleks natukenegi korralikumad püksid, poleks ehk seal midagi juhtunud sireda säärega.
Loen sinu enda poolt pandud lingilt:
Available in black, dark blue, and light blue, the Victoria 2 Ladies can be combined with various styles of motorcycle jackets (textile or leather, classic or modern) without sacrificing protection. Stretch CORDURA® DENIM combined with our in-house developed new and improved (and thinner) PWR|Shield reinforcement – a highly abrasion-resistant knit - gives you all the comfort in your everyday stretch motorcycle jeans, and the added benefit of peace of mind in case a ride ends in a less fortunate manner.

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma faktitäpsuse osas ei oska üldse kaasa rääkida aga huvitav info on küll... Mul ka kapis igasugu riideid, millel peal kirjas Cordura või Gore-tex vmt. Näiteks Gore-texi puhul on ilmselt kõik näinud, et see tähendab ikka konkreetset membraani, mida sa saad oma silmaga näha. Kusjuures minu Sidi saabastel ja Daytona saabastel näeb see membraan sarnane välja ja toimib ka sarnaselt (kui saapad on uued, siis toimib nagu kummik, samas jalg ei higista).

Cordurasse ma ei ole varem üldse süvenenud. Aga näed - millegi pärast olen ostnud... Ma tõesti nagu eeldaks, et see tähendab mingit konkreetset kangast või kangaste komplekti. Ja ennekõike ma eeldan, et kui on Cordura silt peal, siis kannatab asfaldil lohisemist ilma, et sulama läheks või läbi kuluks...

Ma saan aru, et faktide üle võib vaielda aga teema iseenesest on aktuaalne... Kui tuleb välja, et brändinimi Cordura ei taga samaväärselt mingit konkreetset kaitsvat kvaliteeti nagu näiteks Gore-tex veekindluse ja hingavuse osas, siis ma ka vinguks...
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 552
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas kiilas »

ma rohkem kaasa möliseda ei oska, aga leidsin sellise asja :D

CORDURA® 4ever knit: Lightweight and soft fabrics for apparel products.
CORDURA® Aft fabric: High-performance, breathable mesh.
CORDURA® Ballistic fabric: Heavy duty performance.
CORDURA® Classic: The original CORDURA® fabric with textured yarns.
CORDURA® COMBAT WOOL™:Comfort and aesthetics of wool with the performance of nylon.
CORDURA® DENIM: Authentic denim look and feel with enhanced performance.
CORDURA® ECO: CORDURA® ECO are durable fabrics made from reclaimed waste resources that have been recycled into high quality yarns.
CORDURA® HP FABRIC: Best-in-class polyester performance.
CORDURA® LITE: Smooth fabrics offering an optimal strength-to-weight ratio.
CORDURA® LITE PLUS: Up to 2 times increased filament density compared to CORDURA® LITE.
CORDURA® NATURALLE™: Technical performance with the look and feel of cotton for apparel products.
CORDURA® NYCO FABRIC: Comfort of cotton with enhanced functionality.
CORDURA® NYCO KNITS: Comfort of cotton with enhanced functionality.
CORDURA® HI-VIS T485:High visibility fabrics for gear and apparel.
CORDURA® TRUELOCK™ FABRIC: Eco-friendly fabrics with locked-in c
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

morse kirjutas: 18 Veebr 2022, 14:03
Ma saan aru, et faktide üle võib vaielda aga teema iseenesest on aktuaalne... Kui tuleb välja, et brändinimi Cordura ei taga samaväärselt mingit konkreetset kaitsvat kvaliteeti nagu näiteks Gore-tex veekindluse ja hingavuse osas, siis ma ka vinguks...
Ilmselt kui räägitakse Cordurast, siis on paljudel silme ees Cordura Ballistic, mis on neist kõige tugevam ja abrasioonikindlam. Samas ma ei tea, kas ma tahaks sellest materjalist tehtud riietega sõita, need oleks ilmselt väga ebamugavad.

Eks seda Gore-texi on kah mitut erinevat liiki: Gore-Tex, Gore-Tex Pro, Gore-Tex Paclite, Paclite Plus, Gote-Tex Active, Gore-Tex Shakedry, Gore-Tex Infinium. Kõik samal tehnoloogail aga erineatesse kasutustingimustesse veidi erinev teostus.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

► Näita Spoilerit
Ma ajaks nüüd natuke ikka selle juuksekarva lõhki (see, mida ma varasemalt lubasin mitte teha) nimelt ütleb Cordura oma lehel Ballisticsi kohta järgnevat: "Ideal for use in luggage, bags, backpacks, equipment and accessories as well as footwear. Also used in motorcycle gear and apparel." :bsmile:
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit

Kasutatakse jah, aga põhiliselt ainult üksikutes suuremat tugevust vajavates kohtades. Üleni sellest materjalist asju pole ma näinud.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

► Näita Spoilerit
Mul pole aimugi, mis ja kus. Kui ma varahommikul teemat splittisin siis vaatsin korra üle, et mille peale piigid ristis on ja märkasin Cordura lehel seda ääremärkust. On olemas veel mingi asi, mille nimi on Cordura 1000D ja mille vastupanu on hõõrdumisele 1780 tsüklit (vs. nahk 1000 ja Corduda 500D siis vatsavalt 519) aga mis pagana asi see on ja kus kasutust leiab ma ei tea. Keegi äkki otsib välja ja harib teisigi?
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

► Näita Spoilerit
Oeh, olin tsivilisatsioonist eemal ja ei jõudnud vastata.
CE level A, mis peaks siis olema "turvaline sõiduteksa" - https://www.alpinestars.com/products/ce ... ding-denim
Pole kusagil peale elastaani (venivuse jaoks) ja puuvilla koostises mainitud. Sest uue standardiga nii saab ja võib nimetada mootorratta sõidupüksteks täiesti tavalisi teksapükse.
Ja nüüd tuleb Jaan, 18, sai omale just A2 load kätte ja läheb Moto24 poodi teksasid ostma, sest need ju lahedad. Vaatab, oo - Alpinestars, tuntud firma ju! Ostab needsamad Cerium teksad, sest A kategooria kaitse ju, see ju super!

Ja siis paneb 15ga hoovi peal käna ja teksad ribadeks ja ise marraskil ja lõhki. Rääkimata sellest, mis juhtuks kui päris sõidul matsu paneks.
(togi)

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

► Näita Spoilerit
Cordura põhines 6,6 nailoni baasil kuni aastani 2004. Sealtmailt läks uude omandusse ja läbi aastate on nüüd tehtud uusi kangaid, millel originaalse 6,6 nailoni või rayoniga pole mitte midagi enam ühist peale nime. Kui Gore-Tex tähendab ikkagist veekindlat membraani, millel on teatud mõõdetud omadused ja lubadused (klassikalisel 24,000 mm veesammas ja samapalju hingavust jne), siis Cordura ei tähenda enam mitte midagi.

Macile ka vastuseks, et see 500D ja 1000D jne nüüd otseselt hõõrdekindlust küll kuidagi ei näita, vaid see näitab ühe niidi kaalu. Osade materjalidega on see küllaltki suhtelises seoses, aga see ei ole kohe kindlasti lineaarne võrdlus. Mida paksem ja rohkem massi kangal, seda hõõrdekindlam ta on, aga nii kehtib ka igasuguste materjalidega ja seal hakkavad juba teatud piiridest teised võrrandis osalevad asjad palju rohkem märku andma.
(togi)

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas morse »

@Prets, sa oled eralus vist rätsep, et lõngade hingeelust nii kirglikult räägid? :)

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

Täitsa itimees olen, aga varemgi selliseid tähelepanekuid tehtud.

Olen maast-madalast tatist saadik palju matkamas käinud ja igasugust erinevat laadi varustust hulga ostnud. Üldiselt kuna raha ka palju magama pandud ja mitu korda näppu lõigatud, siis pigem tahaks teada, mida oma raha eest saab ja seeläbi on uudishimu ja vajadus viinud ka uurimisele kangaste kohta. Kaubamärk kui selline tänasel päeval ju ei ütle väga palju enam, enamus kraami tuleb kaugelt idast suurematest tehastest, reaalsed vahed ongi materjalides ja lõigetes ka kaubamärkide enda seas. Ja kui siis sattus ette see varemlingatud ADVrideri teema, kus noor penskar ise hakkas testima eri materjalide hõõrdumiskindlust ja ka mitmeid füüsikuid kaasamõtlejateks sai, tekkis endal ka hasartne huvi tsiklirõivaste ohutuse kohta.
Üldiselt on päris keeruline kuidagimoodi saada infot kangaste ja tekstiilide omaduste kohta, tootjad ei taha nagu üldse avaldada. Aga konkreetselt selle ADVrideri teema järgi juba saadi jälile, kuda RST pettis ostjaid valeinfoga oma teksakanga koostise kohta -
Pilt enne kaebust teemaalgataja poolt:
Pilt

Pilt peale kaebust:
Pilt
Ja paluti see kirjeldus kõigil edasimüüjatel ka ära muuta. RST esindaja polnud isegi kindel, mis nende teksade koostises on. Uuendatud info järgselt on Kevlarit ainult niipalju, et tsoon 1 - ehk pükstel põlvede ja puusade kohal on tugevdused Kevlarist, aga ülejäänud teksa on seesama "Cordura denim", mis reaalsuses ei kõlba mingi valemiga hõõrdumist takistavaks kangaks mootorrattateksadel.
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
MIda sa rsk vingud lõpmatult? Enne polnud sedagi jaotust. Ning niikuini sõidavad paljud suvel shortside ja plätudega.
Osta endale täiskängurunahast ühesosaline kombe ja võid olla kindel, et seljas on parim saadaolev kaitse.
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 570
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: LadyInRed
Asukoht: EU
Tänanud: 184 korda
Tänatud: 136 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

► Näita Spoilerit
Wow, argumendid said otsa?
Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
Said jah. Igal postil võiks siiski mingi mõte olla. Kui enne ei olnud mitte mingit motorõivaste abrasioonistandardit, siis nüüd on. Ikka ei meeldi.
Cordura olevat nüüd ka nagu Venemaal enda tehtud parmesani juust, nimi justkui õige, aga toode pole see. No ei meeldi. Osta siis rsk Kevalrist, Düneemast või Aramiidist tehtud tooteid. Ei, rsk ikka vinguda vaja. Või osta nahkriideid, lehmad on ikka samad.

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

► Näita Spoilerit
Kevlar ja Dyaneema on kindla koostisega kangakiud, mille omadused on füüsiliselt mõõdetavad, avalikud ja kindlaks määratud. Kui ostad selle sisaldusega kraami, siis võiks kindel olla, et see asi ka kaitseb. Erinevalt Cordurast või mystery materjalist, millest enamus tänapäeva sõiduriideid.

Standard on olnud paigas juba aastast 1994 (brittide puhul), ELi standard on aastast 2002. Seda lihtsalt seni polnud jõustatud, sest see on päriselt kaitsev ja enamus tekstiilriideid sellele ei vastaks. Ja noh, uue tulekuga võeti ELis üldse arvestusest maha...

Kui sulle müüdaks 1000€ Alpinestarsi kiiver ja siis tuleb välja, et sees pehmenduseks on saepuru ja kaitseb see kehvemini, kui paarkümmend aastat vana penoplastist vahuga kiiver, siis kas sa ei oleks pahane? Hetkel on see uue standardiga ju reaalne olukord tsiklirõivastega. Tootjad müüvad sõiduriiete all täielikku saasta, sest see sai A või AA serdi, kuna suutis koormuseta lohiseda OP120 liivapaberi peal paar sekundit. Tavalised teksad saavad selle standardi kätte, ainsa vahega, et tootja küsib nüüd selle eest 2-3x hinda, kuna "mootorrataste jaoks serditud".

Paul Varnsverry on ekspert, kes tegeles töörühmas, mis töötas välja praeguse EN17092 standardi. McGearHub tegi temaga väga hea kolmeosalise intervjuu, mis on nii mõneski mõttes väga silmiavav. Eriti hea näitena võin tsitaadina välja tuua:

The most significant change to EN 17092 in the longer term would be to add the higher requirements of EN 13595 as two additional performance classes above Class AAA. EN 17092 cannot be credibly claimed to represent the “state of the art” when the challenges it sets are provably lower than EN 13595.

That’s not to say EN 17092 is a bad standard; it’s simply that I don’t see it as complete when the two top tiers of performance assessment are absent – it’s like a house with four walls but no roof!


Kes inglise keelt ei mõista, siis mõte on, et ekspert(did) soovisid mitu kõrgemat klassi tähiseid ka praegusesse standardisse mootorrattarõivastele, kuna praegused A, AA ja AAA on hädisemad kui juba varasemalt kehtimas olnud standard.

Mitteametliku info kohaselt on just kaks suurt Itaalia mootorrattavarustuse tootjat olnud kõrgemate standardite vastu (ka sõidukaitsmete EN1621-1 level 3), kuna nad ei ole kindlad, kas neil oleks midagi, mis neile tasemetele vastaks ja mainekaotus oleks liiga suur.
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa tead ise väga hästi, et EN13595 ei olnud mõeldud laiatarbe mootorratturite riietuse sertifitseerimiseks vaid professionaalseks kasutuseks mõeldud asjadele.

Kui sa peaks oma koju ostma asju, mis vastavad ainult profiasjade normidele, siis sa oleks ammu pankrotis.
Ja ma küsin tunandat korda, mis see nii palju sinu mure on? Osta omale ainult AAA asju või siis asju, mis vastavad EN 13595 nõuetele, ega see norm ei ole kuskile ära kadunud ega keegi ei ole seda tühistanud. Samamoodi üritad iga shortside ja plätudega sõitjat ka tänaval ümber veenda?

Teema algataja
Prets
Postitusi: 696
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Prets »

Ma ei ürita iga šortside ja plätudega sõitjat tänaval ümber veenda, aga ma eeldan, et foorumisse tulevad ja rohkem uurivad ja on uudishimulikud teema kohta ka noored ja uued, kel pole väga varasemat kogemust. Vähemalt üks inimene on juba tänanud, et mu info oli uus ja kasulik ja siin foorumis pole seda veel lahatud. Noored sõidumehed käivad siit teadmisi ammutamas ja see on üks teadmine, mis on kasulik igat pidi. Sinusuguseid vanu sõidumehi ma ei üritagi väga ümber veenda, aga igasugune informeeritus turvalisuse teemal on ju kasulik. See, et sinul on pohlad, ei tähenda, et 50% teistel oleks pohlad sellest, mis nad kannavad.

Kui ma olin ise noor ja lollakas (noh, natuke siiani veel lollakas), siis ma käisin siin veel enne kasutaja tegemist väga palju igasuguseid teemasid lugemas. Ma ei teaks pooltki mootorite ja varustuse maailmast, kui poleks käinud. Mulle on väga abiks olnud siinseid arutelusid läbi aegade. Kui ma nüüd avaldan arvamust ja toon uusi teadmisi sõiduvarustuse osas, siis miks see sind häirima peaks? Kas turvalisema ja teadlikuma valiku tegemine motopoes on tõesti nii halb?
(togi)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ega info avaldamine ei ole patt. Aga siis avaldagi infot, mitte enda arvmust, et vanasti oli rohi rohlisem ja varblased varese suurused. Sa oled teemale liiga palju oma mingit subjektiivset arvamust juurde pookinud, mis lõppkokkuvõttes teeb asjale ainult kahju.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1509
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Cordura pole kordura või siiski on?

Lugemata postitus Postitas Ain »

Tegelikult teeb selline asi algaja valikud veel keerulisemaks. Eestlastele on omane julm täppisteadus. Igas asjas. Kõik on eksperdid ja arvamusliidrid. Lihtsate asjade ostmine tehakse selliseks täppisteaduseks.. Seda on erinevatel aladel tegelevad inimesed ütelnud. Et sellised küsimused ja arutelud mis meie poodides esitatakse... seda kuskil mujal Euroopas naljalt ei kohta. Tavaline harrastussport tehakse ka selliseks nagu oleks riigi tasemel esimese kolme hulgas..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”