Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Moderaator: Moded
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
► Näita Spoilerit
Isegi mitte see paaki tükk ja kuju vaid pigem see suhe lenksuga. Tahtsin hirmsalt Clubman stiilis lenksu aga ma usun, et reaalsuses mulle meeldiks rohkem clip-on'id ja seejärel ei oleks see esiosa nii võõras minu jaoks. aitäh heade sõnade eest! Kriitika on see, mis edasi viib.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
► Näita Spoilerit
PS Su ratta teema on ülivinge!
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
ma arvan, et täpselt need "oi kui äge" kommentaarid on need, mis on jäänud kadunuks ja põhjustanud selle vaikuse. See on see, mis motiveerib inimest siia tagasi tulema, pilte panema ja veel sellest kirjutama ka. Me oleme ikkagi hedonistlik ühiskond ja loomulikult pakub naudingut see kui keegi kiidab!Macintosh kirjutas: ↑29 Apr 2022, 13:19Jaa, sinu projektipäevik on äge (tegelikult on kõik projektipäevikud ägedad). Minupoolest vahetage või õli. Ikka on lahe vaadata/lugeda. Tehnoporr, noh. Kellele siis ei meeldiks. Kui mul miskit tarka pole öelda või küsida siis ja jätan lihtsalt pöial märke märke maha, et tegija saaks tagasidet. Ma ei taha oma "Oi kui äge" vms sinna reostuspostituseks teha. Äkki peaks?► Näita Spoilerit
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
► Näita Spoilerit
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2510
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 343 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ma käin hooldamas töökojas. Sellepärast, et see on minu jaoks "odav"
Ise tehes oleks vaja kohta (hoovis külili ratta all - tänan, ei, olen sellest vanusest väljas et nii viitsiks), garaaži rentimine (linnas) on kallis, ostmine veelgi kallim + sisseseade. Ainuüksi 1-e tõstuki raha eest saab ~3...4x hoolduses käia. Eriti pikaks läheks tasuvus veel siis kui ratas mingi odavlahenduse pealt maha kukub ja koos tõstukiga on vaja osa ka uued plastikud.
Suvilas on garaaz olemas, aga 150km kaugusele hooldust tegema ei viitsi sõita ja tõstuk oleks ikka puudu
Ketti õlitan ja akut vahetan muidugi ise - selleks pole remondikohta tarvis.
PS Ise tegemisel kujutan ette, et inimesed jagunevad 2-ks: ühtede suhtumine isetegemisse on, et "kuidas saab", teistel "miks ei saa" - ma seal viimases
Ise tehes oleks vaja kohta (hoovis külili ratta all - tänan, ei, olen sellest vanusest väljas et nii viitsiks), garaaži rentimine (linnas) on kallis, ostmine veelgi kallim + sisseseade. Ainuüksi 1-e tõstuki raha eest saab ~3...4x hoolduses käia. Eriti pikaks läheks tasuvus veel siis kui ratas mingi odavlahenduse pealt maha kukub ja koos tõstukiga on vaja osa ka uued plastikud.
Suvilas on garaaz olemas, aga 150km kaugusele hooldust tegema ei viitsi sõita ja tõstuk oleks ikka puudu
Ketti õlitan ja akut vahetan muidugi ise - selleks pole remondikohta tarvis.
PS Ise tegemisel kujutan ette, et inimesed jagunevad 2-ks: ühtede suhtumine isetegemisse on, et "kuidas saab", teistel "miks ei saa" - ma seal viimases
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
See käib nüüd selle tsiklite ümberehitamise kohta, millest vahepeal rääkima hakati.
Kindlasti on mingi (päris suur) osa mootorrattureid, kes ei oska midagi positiivset arvata sellest kui mingit teatud tüüpi tsikkel ehitatakse ümber mingiks teistsuguseks. Nagu näiteks klassikaline tehakse "cafe raceriks" vms. Ise kuulun ka sellesse gruppi, kelles sellised ümberehtused erilisi positiivseid emotsioone naljalt ei tekita. Hindan X korda rohkem seda kui mingi vanem klassik taastatakse kenasse originaalseisukorda, õigemini isegi piisab sellest kui väliselt pole kõik uueks tehtud, aga tehnika on eeskujulikult korras kõik. Juba originaalsummuti vahetamisest mingi "porno" vastu piisab, et see tsikkel pole mu silmis enam sama hea kui varem oli. Samuti mingi ümberehituse "projektiks" nimetamine tundub kuidagi tobe nimetus selle asja kohta, on vist kuidagi poolvägisi inglise keelest üle toodud selle tegevuse kohta. Eriti naljakad on mingid sellised müügipakkumised, kus mõnda remonti vajavat ronti müüakse kui "projekti".
Kellele aga ümbrehitamine meeldib, ärge laske enda arvamust asjast mõjutada ja laske edasi, igaüks ju teeb enda jaoks, mitte et teistele meeldiks.
Kindlasti on mingi (päris suur) osa mootorrattureid, kes ei oska midagi positiivset arvata sellest kui mingit teatud tüüpi tsikkel ehitatakse ümber mingiks teistsuguseks. Nagu näiteks klassikaline tehakse "cafe raceriks" vms. Ise kuulun ka sellesse gruppi, kelles sellised ümberehtused erilisi positiivseid emotsioone naljalt ei tekita. Hindan X korda rohkem seda kui mingi vanem klassik taastatakse kenasse originaalseisukorda, õigemini isegi piisab sellest kui väliselt pole kõik uueks tehtud, aga tehnika on eeskujulikult korras kõik. Juba originaalsummuti vahetamisest mingi "porno" vastu piisab, et see tsikkel pole mu silmis enam sama hea kui varem oli. Samuti mingi ümberehituse "projektiks" nimetamine tundub kuidagi tobe nimetus selle asja kohta, on vist kuidagi poolvägisi inglise keelest üle toodud selle tegevuse kohta. Eriti naljakad on mingid sellised müügipakkumised, kus mõnda remonti vajavat ronti müüakse kui "projekti".
Kellele aga ümbrehitamine meeldib, ärge laske enda arvamust asjast mõjutada ja laske edasi, igaüks ju teeb enda jaoks, mitte et teistele meeldiks.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Selle pärast foorumid ongi ägedad. Siin pole seda algorütmi, mis paneb sind samamoodi mõtlejatega ühte patta.
Sa näed ka teist poolt, alati on tore näha erinevaid inimesi ja arvamusi. Kes tahab rollerile nitro peale panna, kes ajab ebay's taga originaal seibe oma rattale, kes poleerib juba kolmandat korda kuus paaki, kes ehitab rotikaid jne. See on see, mis rikastab minu meelest seda keskkonda ja miks see on parem kui a la facebook minuarust. Nagu ka Turist'i arvamus, mees kes armastab originaali. See on projektimeeste õnn ja rõõm kui keegi ostaks seda üle jäänud plastikuid ja jubinaid
Ma usun, et 100% korrastatud originaal rattad meeldivad kõigile(isegi kui tunnistada ei taha), vahet pole mis mudel. Korralikult tehtud asju hinnatakse alati olgugi, et see ei pruugi sinu maitse olla.
Sa näed ka teist poolt, alati on tore näha erinevaid inimesi ja arvamusi. Kes tahab rollerile nitro peale panna, kes ajab ebay's taga originaal seibe oma rattale, kes poleerib juba kolmandat korda kuus paaki, kes ehitab rotikaid jne. See on see, mis rikastab minu meelest seda keskkonda ja miks see on parem kui a la facebook minuarust. Nagu ka Turist'i arvamus, mees kes armastab originaali. See on projektimeeste õnn ja rõõm kui keegi ostaks seda üle jäänud plastikuid ja jubinaid
Ma usun, et 100% korrastatud originaal rattad meeldivad kõigile(isegi kui tunnistada ei taha), vahet pole mis mudel. Korralikult tehtud asju hinnatakse alati olgugi, et see ei pruugi sinu maitse olla.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Nii see asi on. Originaalvaruosad on alati väärtuslikud, eriti just plastikud jms, mis kergesti võivad katki minna. Mul näiteks oli mingi "porno"klaas pandud, mille eest ära viskasin. See oli küll selline, et keegi poleks 1 eur eest ka tahtnud, oleks aga originaal olnud, ilmselt ikkagi kellelgi vaja oleks läinud. Ja siis "Clubman" lenks, mille maha võtsin, pole ka sümboolse raha eest kaubaks läinud, samas originaal oleks tunduvalt minevam kaup.
-
- Postitusi: 309
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Suurematest linnadest (Tartu/Tallinn) eemal elades ei jäägi suurt muud üle kui ise teha. Rehvivahetused olen küll sellest ajast peale, kui lohvita rehvid kasutusse tekkisid, lasknud töökojas teha, st viin alt ära võetud velje koos rehviga neile. Aga tundub, et vähemalt tsikli osas peab vist selle asja ka ümber mõtlema. Samas ega kodus ja ise tegemine ei pruugi odavam tulla aga igasugu sebimise aega hoiab kindlasti kokku kui kuskil perifeerias elad.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
huvitav miks just see (tsikli) rehvivahetus nii paljude jaoks on asi, mida on vaja minna töökotta tegema? tubeless rehvide puhul on ju asi lausa superlihtne ja ega eriti midagi kihva keerata polegi hästi võimalik - vähemalt mulle tundub nii.
kui jätta kõrvale võimalik velje värvkatte kerge kahjustamine (mida samas saab heal juhul ja läbimõeldult tehes ka vältida) siis mis seal rehvi vahetamise juures nii keerulist on? minu jaoks on see keerukuse mõttes üks lihtsamatest töödest tsikli juures ja kuna mul ei ole ka kunagi ükski ratas olnud päris eile poest ostetud siis velje värkkatte kahjustamine pole samuti niivõrd ülikriitiline teema või teisisõnu, see on juba varem nagunii siit sealt kahjustatud olnud ja kui väga vaja kaubanduslikku säilitada siis saab ka suuremate kahjustusteta vahetatud. nüüd on mul ka mingi "rehvipink" olemas, aga varem sai aastaid vahetatud ka lihtsalt 2 heebliga. aja mõttes võtab vahetus küll päris palju - ligi tund aega kokku kui just spetsiaalselt ei ürita võimalikult kiirelt teha aga isegi see tund aega on ikkagi vähem või samapalju kui sõita isegi mõnda lähedalasuvasse vahetusse, anda masin "sisse", oodata, maksta ja tagasi tulla.
auto rehvi vahetuse puhul ma saan aru...ja seda käin ka ise enamasti tegemas kuskil vahetuses kui just pole parasjagu vaja vahetada max 1,2 rehvi või näiteks lihtsalt talvekaid alt ja suvekaid alla panna (ehk ratas ratta vastu ilma rehvivahetuseta)
kui jätta kõrvale võimalik velje värvkatte kerge kahjustamine (mida samas saab heal juhul ja läbimõeldult tehes ka vältida) siis mis seal rehvi vahetamise juures nii keerulist on? minu jaoks on see keerukuse mõttes üks lihtsamatest töödest tsikli juures ja kuna mul ei ole ka kunagi ükski ratas olnud päris eile poest ostetud siis velje värkkatte kahjustamine pole samuti niivõrd ülikriitiline teema või teisisõnu, see on juba varem nagunii siit sealt kahjustatud olnud ja kui väga vaja kaubanduslikku säilitada siis saab ka suuremate kahjustusteta vahetatud. nüüd on mul ka mingi "rehvipink" olemas, aga varem sai aastaid vahetatud ka lihtsalt 2 heebliga. aja mõttes võtab vahetus küll päris palju - ligi tund aega kokku kui just spetsiaalselt ei ürita võimalikult kiirelt teha aga isegi see tund aega on ikkagi vähem või samapalju kui sõita isegi mõnda lähedalasuvasse vahetusse, anda masin "sisse", oodata, maksta ja tagasi tulla.
auto rehvi vahetuse puhul ma saan aru...ja seda käin ka ise enamasti tegemas kuskil vahetuses kui just pole parasjagu vaja vahetada max 1,2 rehvi või näiteks lihtsalt talvekaid alt ja suvekaid alla panna (ehk ratas ratta vastu ilma rehvivahetuseta)
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ma olen nii palju õhukumme ära lõhkunud, et enam ei taha ja seetõttu rehve ise ei vaheta, isegi vene rattal mitte ja "lääne" pillil on mul ka õhukummidega rehvid.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 451
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Sama siin. Ilmselt on tegu oskamatusega. Aga praeguses seisus on ratsionaalsem see papp motopoele anda.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7208
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1867 korda
- Tänatud: 518 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Üks kindel asi rehvivahetuse juures on see, et maanteeratta rehvi on vaja peale paigaldamist ka balnsseerida. Kodus seda teha ei saa. Jutt, et saab ka ilma ei päde ja pole isegi vaidlemise koht. Samas olen ise seda vahetust võimeline tegema ja siselohviga rehvi on minu meelest isegi lihtsam vahetada. Lohvi katki tegemine on väga lihtsalt välditav - tee asju õiges järjekorras ja oma õigeid tööriistasid.
Teen oma ratta hooldust 99,90% ise, aga olen ka lasknud teha kui aega vähe. Minu puhul on ise tegemise ja töökotta mineku vahe selles, et kui endal vastavad töövahendid puuduvad (kõike pole põhjust ka soetada) ja ka kogemus väike, siis lasen teha. Sinna käib amortide putitamine, klapiregull, mootorikett ja võibolla veel mõni asi. Samas mootorite higeelu ja ka nende remont pole üldse võõras. Kõik mis väljaspool mootri sisemust olen alati ise teinud.
Ma omangi tsiklit selleks, et sellega sõitmine ja tegelemine mulle päriselt meeldib. Ei mõista üldse inimesi, kes soetavad endale ratta ja ei oska sellega midagi ise teha. Ilmselgelt on sellisel juhul valitud vale hobi. Sa võid ju sõita osata, aga kui ise mitte millegagi hakkama ei saa ja "pöial ka veel keset peopesa kasvab", siis ikkagi on palju paremaid asju kuidas oma aega veeta.
Teen oma ratta hooldust 99,90% ise, aga olen ka lasknud teha kui aega vähe. Minu puhul on ise tegemise ja töökotta mineku vahe selles, et kui endal vastavad töövahendid puuduvad (kõike pole põhjust ka soetada) ja ka kogemus väike, siis lasen teha. Sinna käib amortide putitamine, klapiregull, mootorikett ja võibolla veel mõni asi. Samas mootorite higeelu ja ka nende remont pole üldse võõras. Kõik mis väljaspool mootri sisemust olen alati ise teinud.
Ma omangi tsiklit selleks, et sellega sõitmine ja tegelemine mulle päriselt meeldib. Ei mõista üldse inimesi, kes soetavad endale ratta ja ei oska sellega midagi ise teha. Ilmselgelt on sellisel juhul valitud vale hobi. Sa võid ju sõita osata, aga kui ise mitte millegagi hakkama ei saa ja "pöial ka veel keset peopesa kasvab", siis ikkagi on palju paremaid asju kuidas oma aega veeta.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Rehvidega pole tahtnud veel käkerdada, kuigi heeblid olemas avamata pakendis. Ennast teades keeraks velgede värvi raudselt pekki. Töökoda on 5min kaugusel/jääb koduteele. Rattad viskan pagassi ja aja- ja rahakulu on väike.
Teenusena olen lasknud teha silindripeas klappide vahetuse ja ajule remapi rikkama segu jaoks.
Ülejäänu olen ise teinud. Umbes 10000 km-ga midagi sellist
Amortide vahetus ees-taga, Teleleveri vahetus, silindri/kolvi vahetus + veel mõned pudinad mootoris, küünlad, klapiregull, TB-sünk, k.kasti/reduktori õli, lambda-andurid, piduriklotsid.
Mõned korrad pidurivedelik, mootoriõli/filter, õhufilter.
Kõik on suhteliselt lihtne ja tehtav olnud ilma eririistadeta. Läppar juhendiga, poetäis torxe, momentvõti.
Teenusena olen lasknud teha silindripeas klappide vahetuse ja ajule remapi rikkama segu jaoks.
Ülejäänu olen ise teinud. Umbes 10000 km-ga midagi sellist
Amortide vahetus ees-taga, Teleleveri vahetus, silindri/kolvi vahetus + veel mõned pudinad mootoris, küünlad, klapiregull, TB-sünk, k.kasti/reduktori õli, lambda-andurid, piduriklotsid.
Mõned korrad pidurivedelik, mootoriõli/filter, õhufilter.
Kõik on suhteliselt lihtne ja tehtav olnud ilma eririistadeta. Läppar juhendiga, poetäis torxe, momentvõti.
-
- Postitusi: 978
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 73 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ma olen kõikidel oma tsiklitel ise kodus rattad balansseerinud, nii gs kodarveljed kui 1000rr valud, paljud eri rehvimudelid nii nupuga, touring, sport street kui ka rinka slickid. mis krdi jutt, et ise kodus ei saa!? ainuke töö mida ma ise kodus ei ole teinud on tagaamordi hooldus.urmas66 kirjutas: ↑29 Apr 2022, 22:08Üks kindel asi rehvivahetuse juures on see, et maanteeratta rehvi on vaja peale paigaldamist ka balnsseerida. Kodus seda teha ei saa. Jutt, et saab ka ilma ei päde ja pole isegi vaidlemise koht. Samas olen ise seda vahetust võimeline tegema ja siselohviga rehvi on minu meelest isegi lihtsam vahetada. Lohvi katki tegemine on väga lihtsalt välditav - tee asju õiges järjekorras ja oma õigeid tööriistasid.
Teen oma ratta hooldust 99,90% ise, aga olen ka lasknud teha kui aega vähe. Minu puhul on ise tegemise ja töökotta mineku vahe selles, et kui endal vastavad töövahendid puuduvad (kõike pole põhjust ka soetada) ja ka kogemus väike, siis lasen teha. Sinna käib amortide putitamine, klapiregull, mootorikett ja võibolla veel mõni asi. Samas mootorite higeelu ja ka nende remont pole üldse võõras. Kõik mis väljaspool mootri sisemust olen alati ise teinud.
Ma omangi tsiklit selleks, et sellega sõitmine ja tegelemine mulle päriselt meeldib. Ei mõista üldse inimesi, kes soetavad endale ratta ja ei oska sellega midagi ise teha. Ilmselgelt on sellisel juhul valitud vale hobi. Sa võid ju sõita osata, aga kui ise mitte millegagi hakkama ei saa ja "pöial ka veel keset peopesa kasvab", siis ikkagi on palju paremaid asju kuidas oma aega veeta.
5248653
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
urmas66, saab seda teha ka kodus, ei ole kuigi raske. muidugi jah, mingid "kronsteinid" peaksid selle jaoks olema, kas siis poest ostetud või ise välja mõeldud. poe oma maksab vist umbes nii ~40e.
ja tegelikult saab vahetada/sõita ka balansseerimata, eriti tagarehvi puhul. näiteks oma rinkarattal ma ei viitsinud küll mitte kunagi tagaratast balanssida. kiirused rinkal (pärnus) on aga samas teatavasti kuni umbes nii 220-230. ei tekkinud mingeid probleeme, ja ammugi ei ole probleeme ligi poole väiksematel kiirustel maanteel. kui ei taha või ei julge balansita sõita siis on teine asi, aga iseenesest mingit probleemi sellest ei teki. kui just rehvi täiesti valesti ei paigalda (märgid on peal)...kuigi vahel olen ka ise need märgid ära unustanud ja sellegipoolest pole häda tekkinud.
Forumist, mis see rehvivahetus sellisel juhul üldse maksab? ma mõtlen, et kui viid alt võetud ratta kuskile.
ja tegelikult saab vahetada/sõita ka balansseerimata, eriti tagarehvi puhul. näiteks oma rinkarattal ma ei viitsinud küll mitte kunagi tagaratast balanssida. kiirused rinkal (pärnus) on aga samas teatavasti kuni umbes nii 220-230. ei tekkinud mingeid probleeme, ja ammugi ei ole probleeme ligi poole väiksematel kiirustel maanteel. kui ei taha või ei julge balansita sõita siis on teine asi, aga iseenesest mingit probleemi sellest ei teki. kui just rehvi täiesti valesti ei paigalda (märgid on peal)...kuigi vahel olen ka ise need märgid ära unustanud ja sellegipoolest pole häda tekkinud.
Forumist, mis see rehvivahetus sellisel juhul üldse maksab? ma mõtlen, et kui viid alt võetud ratta kuskile.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Oh ei muidugi, vahetasin minagi just ukse taga genekarihma ja pinguti, nr 12 ja 14 võti ning 100€ vs esinduse pakuks 300 vms.
Samas kui mul oleks vaja vahetada kitarril roop .... siis selleks on vaja liimi, viile ja liivapaberit ning .. teadmisi, teadmisi, teadmisi ... ma laseks selle töö ära teha miskise 50€ eest, kuigi omakulu oleks vist 2€.
Õppimise, asjade kokku ajamise jne. peale kuluks mul rohkem aega ja raha kui 50€
Tsiklitega on samamoodi ... väga paljud üldse ei teagi, et jahutusvedelikke või piduriklotse peaks vahetama ja nad ei tahagi süveneda, nad tahavad sõita.
Ma tahan kitarri mängida, mitte kriffe lihvida
Ma tahan puu otsast mahlase melba või lambanina võtta, mitte redeliga päeva otsa seal turnida ja oksi nüsida .... 40€ maksin 6-e puu tegemise eest
Kas keegi veel teeb ise mööblit endale?
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: 16 Apr 2011, 12:28
- Tsikkel: Honda CB500XA
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Mööbel vist see pole
Aga mööbli jms tegemine on samamoodi hobi nagu tsikli remont. Vaikselt nokid ainulaadset asja, teed paremini ja ilmselt ka odavamalt kui mingit teenus osta. Puutöö on mõnus chill
Liivakasti eest 90 vist pole ka über palju, aga kvaliteeti selle raha eest veel ei saa, tuleb ise teha.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Tsikliste on eri tüüpi, need kes on alustanud juba varsa eas Rigade, Deltade vms rollerite/moppidega või mõne spordialaga (kross, rinka, trial) need teavad ka ratastest rohkem ja nendele ongi üheks hobi osaks ka putitamine- ja enamasti tegelevad hobiga aastaringselt-suvel sõidavad talvel ehitavad. Teised on hiliskahekümnendates või varases keskeas moevoolus load teinud, kasutavad ratast suvel kulgemiseks ja ülejäänud aja postitavad FB tsiklirahva grupis pilte esimestest/viimastest sõitudest.urmas66 kirjutas: ↑29 Apr 2022, 22:08
Ma omangi tsiklit selleks, et sellega sõitmine ja tegelemine mulle päriselt meeldib. Ei mõista üldse inimesi, kes soetavad endale ratta ja ei oska sellega midagi ise teha. Ilmselgelt on sellisel juhul valitud vale hobi. Sa võid ju sõita osata, aga kui ise mitte millegagi hakkama ei saa ja "pöial ka veel keset peopesa kasvab", siis ikkagi on palju paremaid asju kuidas oma aega veeta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7208
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1867 korda
- Tänatud: 518 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
@Jalamees Nii on, aga kui sa hakkad omale mingit hobi valima, siis minu arusaam ütleb, et selle asja võiks omale selgeks ka teha. Lihtsalt tsiklisõidu hobi on kohe konkreetselt selline, mida peab tundma ka seestpoolt.Jalamees kirjutas: ↑30 Apr 2022, 10:15Tsikliste on eri tüüpi, need kes on alustanud juba varsa eas Rigade, Deltade vms rollerite/moppidega või mõne spordialaga (kross, rinka, trial) need teavad ka ratastest rohkem ja nendele ongi üheks hobi osaks ka putitamine- ja enamasti tegelevad hobiga aastaringselt-suvel sõidavad talvel ehitavad. Teised on hiliskahekümnendates või varases keskeas moevoolus load teinud, kasutavad ratast suvel kulgemiseks ja ülejäänud aja postitavad FB tsiklirahva grupis pilte esimestest/viimastest sõitudest.
@KIBU olen minagi seda teinud, kuid äkki olen ise liiga suurte nõudmistega(pingis saab parem-täpsem) või on oskused rooste läinud ja tööriista ka ei ole soetanud ehk see töö on ikka lihtsam heas töökojas teha,sest lammas saab ka pingis sulle valesti balanseerida. Kunagi Tallinna Taksoparki tööle minnes oli kahju noore mehena rehvivahetuse eest raha välja käia(see oli ka nõukaajal "tasuline" teenus) ja vaatasin kuidas seda proff tegi ning oskajatele oli seal kõrval ka pink olemas. Balanss käis ka manuaalselt ja kolmas-neljas kord tuli kõik juba hästi väljaMa olen kõikidel oma tsiklitel ise kodus rattad balansseerinud, nii gs kodarveljed kui 1000rr valud, paljud eri rehvimudelid nii nupuga, touring, sport street kui ka rinka slickid. mis krdi jutt, et ise kodus ei saa!? ainuke töö mida ma ise kodus ei ole teinud on tagaamordi hooldus.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1476
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ajad on täna muutunud. Kui oled tegus ja sissetulek korralik siis ei pea Sa mutrivõtit kätte võtma ja käsi õliseks tegema. Kõik see tehakse Sinu eest ilusti ära. Ei pea raiskama aega mingi tööriista leidmiseks või rääkima et mousse on paras jändamine.. Minu silmis ei ole selline inimene mingil moel kehvem või õnnetum. pigem on nendega hea koos hobisi nautida kuna nende masinad on alati viisakad ja tehniliselt korras. Naljakas on lugeda näiteks koos reisima minemisi kus juba Riias- kes otsib akut ja kes tagarehvi... üteldes, et arvasin et veab välja..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Väga paljud ei kajasta oma tegevusi internetis, sest tegevus saab sõprade näol kajastust juba tegemise ajal ja siis on nagu nn kajastatud juba. Teine point on see, et ei tea kui palju ja kus on kitukad, kõik tegemised ei ole alati legaalsed mingitel seletamatutel põhjustel, neid kaameraid ja muid jälgimisi jagub tänapäeval juba niigi. Viimati sai traiel piduriheebel kuumaks aetud, sirgeks väänatud ning siis otsustasin naise vanast autost üle sõita ja sain uuesti heeblit sirgendada Poleks olnud ei aega, ega mõtet seda tegevust kajastada.
Omaette teema on remondikojad ja teenuste kvaliteet. Väga palju on viimasel ajal kuulda vingumisi just sealt suunalt ja nii mõnigi mees on oma tööriistaarsenali laiendama hakanud, sest töökodadel on teha palju ja keerulisemate muredega oled lõpuks sunnitud ise vähemasti vead üles leidma ja siis remonti viima, muidu jäädki ootama ja maksma. Hea näide-mu auto viskas mootoritule, limp home ja muud loomad. Teoorias peaks töökojas raali taha viskama, koodi lugema, junni vahetama ja nii ongi, kuid no pole. Koode oli nagu vändras saelaudu. Diagnoosiks öeldi mingi elektrikamm. Kodus nokkides avastasin koos sõbraga läbi oleva kaitsme ning ka põhjustaja lihtsalt pistikute eemaldamise teel Lahenduseks sai ühe mõtetu klapikeste mootori pistiku eemaldamine ja takistiga aju ära lollitamine. Koodid läinud ja kõik tiptop, kuid kindlalt on arvajaid, kes peavad seda parandust pornoks ja kiidavad greete tuborgile takka, sellest tulenevalt ei riputa ka antud tegemist detailides kusagile üles. Enamik töökodadest oleks ilmselt niikaua asju seal kapoti all vahetanud, kuni reaalse mureni oleks jõutud, need asjad ei ole odavad ja töötunnid ka veel otsa.
Omaette teema on remondikojad ja teenuste kvaliteet. Väga palju on viimasel ajal kuulda vingumisi just sealt suunalt ja nii mõnigi mees on oma tööriistaarsenali laiendama hakanud, sest töökodadel on teha palju ja keerulisemate muredega oled lõpuks sunnitud ise vähemasti vead üles leidma ja siis remonti viima, muidu jäädki ootama ja maksma. Hea näide-mu auto viskas mootoritule, limp home ja muud loomad. Teoorias peaks töökojas raali taha viskama, koodi lugema, junni vahetama ja nii ongi, kuid no pole. Koode oli nagu vändras saelaudu. Diagnoosiks öeldi mingi elektrikamm. Kodus nokkides avastasin koos sõbraga läbi oleva kaitsme ning ka põhjustaja lihtsalt pistikute eemaldamise teel Lahenduseks sai ühe mõtetu klapikeste mootori pistiku eemaldamine ja takistiga aju ära lollitamine. Koodid läinud ja kõik tiptop, kuid kindlalt on arvajaid, kes peavad seda parandust pornoks ja kiidavad greete tuborgile takka, sellest tulenevalt ei riputa ka antud tegemist detailides kusagile üles. Enamik töökodadest oleks ilmselt niikaua asju seal kapoti all vahetanud, kuni reaalse mureni oleks jõutud, need asjad ei ole odavad ja töötunnid ka veel otsa.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Nii see paraku on, sest spetsialistidest ei ole puudus ainult Neemel.
Kui mu mingil sõidukil tekib mingi muu mure peale lihtsa õli vahetamise vajaduse hakkavad mul rütmihäired, peopesad tõmbuvad higiseks ning kilpnääre lõpetab talitluse.
Ega see õli vahetamise vajaduski tervisele hästi mõju, sest isegi lihtlabase pigipesuga õnnestub "meistril" mu auto vastu seina sõita. Tehniliste ja elektriliste vigade mõistuspärane lahendamine on täielik loterii. Vahest harva on arvel mõistlik kogus töötunde ning üks vigane jupp. Enamasti ajab letitagune sellist ila (miks mittekorras sõiduki eest tuleb siiski korralik kogus maksevahendeid loovutada), et võtan korra selfikaamera ja vaatan, et ega ma juhuslikult blondiks naiseks ei ole muutunud.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Postitusi: 1476
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 219 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Eks see isetegemine ja kuskil nurgataga garaazis tegevad tegelased on nagu kahe teraga mõõk... Eesti on väike ja ettevõtetel on vaja teha igasuguseid väljaminekuid jms. et remonditeenust pakkuda. Kuskilt peab tulema raha, et elada. Mida rohkem tehakse kodudes seda vähem spets töökodades. See tekitab olukorra kus töökodadel on raske ära elada ja korralikke spetsialiste tööl hoida. Kliendil teisepool letti on alati mingid ootused ja nägemused. Tihti on see "väike asi"- kas ei saagi kohe? Asju ei saa diagnoosida letitaga või telefoniteel. Paljud asjad nõuavad reaalset tööd ja aega, et üldse teada saada mis viga on. Kodus võid ju urgitseda mingi anduri klemmi ja joota aga ettevõttes seda ei saa teha kuna see ei pruugi kesta.. ja siis on klient tagasi pahasena ,et ma ju maksin ja mida te siis tegite.. Sellepärast ka vahetatakse reaalselt juppe ja loomulikult see maksab.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
BS!
Mina, kelle põhitöö on hoopsi mingi muu asi suudan probleemi lahendada googli ja loogika abiga
Aga spetsialist, kes on aastaid ja aastaid iga jumala päev selle sees suudab ainult juppe vahetada kuniks joppab õige jupini.
Ja õigust jääb kapaga üle ???
Lisaks on sageli töö lohakas, st midagi on ära kriimustatud (või suisa lõhutud), midagi on kinni keeramata unustatud, midagi on üldse tagasi panemata jäetud. See, kes mu autoga vastu seina sõitis ajas oksa nii laiali, et garage uks jäi kitsaks ja rinna nii kummi, et nööbid lendasid eest ära ning jõristas mulle, et kas sa arvad, et ma ei oska autoga sõita väääää--äää?
Isetegijaid on tänapäeval nii vähe, et töökojal vinguda, et sellepärast ei saa töölist pidada on veel eriline bs. Endal järjekord kuu ja pikem.
St ain ma ei ole sinuga nõus mitte ühe lause osas, mis sa ütlesid.
See mure ei ole aint nurgataguste garadega vaid ka täiesti margiesindustega.
Üks margiesindus, kelle silla regullimise oskus oli maisikonservi valmistajaga samal tasemel röökis mu peale, et käed lahti ei sõideta, kui üritasin talle tõestada, et auto kisub.
Mina, kelle põhitöö on hoopsi mingi muu asi suudan probleemi lahendada googli ja loogika abiga
Aga spetsialist, kes on aastaid ja aastaid iga jumala päev selle sees suudab ainult juppe vahetada kuniks joppab õige jupini.
Ja õigust jääb kapaga üle ???
Lisaks on sageli töö lohakas, st midagi on ära kriimustatud (või suisa lõhutud), midagi on kinni keeramata unustatud, midagi on üldse tagasi panemata jäetud. See, kes mu autoga vastu seina sõitis ajas oksa nii laiali, et garage uks jäi kitsaks ja rinna nii kummi, et nööbid lendasid eest ära ning jõristas mulle, et kas sa arvad, et ma ei oska autoga sõita väääää--äää?
Isetegijaid on tänapäeval nii vähe, et töökojal vinguda, et sellepärast ei saa töölist pidada on veel eriline bs. Endal järjekord kuu ja pikem.
St ain ma ei ole sinuga nõus mitte ühe lause osas, mis sa ütlesid.
See mure ei ole aint nurgataguste garadega vaid ka täiesti margiesindustega.
Üks margiesindus, kelle silla regullimise oskus oli maisikonservi valmistajaga samal tasemel röökis mu peale, et käed lahti ei sõideta, kui üritasin talle tõestada, et auto kisub.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ma olen ammu arvamusel et iga mats võib sõita millega ja kuidas tahab. Kasvõi rolleriga ja peapeal- peaasi et oskab ratast käsitleda ja sõidab. Suht tolerantne ses suhtes. Peegli ees kiiver käes Insta poosetajad jätavad külmaks ja tekitavad küsimust et milleks....
Kodanikud kes kasutavad ratast matkamisel võiks osata vähemalt viga tuvastada, et tööriista kotis olevate riistadega viga lappida kuskil võpsikus. See juba enese ja grupikaaslaste heaolu huvides.
Ise suudan enamus asju lõpuks korda teha aga on töid mis ei meeldi ja maksan meeleldi selle eest. Näiteks rehvivahetus ja 2T krossika kirjutamata saladusi ma ei ole selgeks saanud ja lasen selle spetsialistil perioodiliselt üle käia.
Samas mul kõik nii vanad rattad ka et elektroonika osa on null seega kui tekib mõni uuem ratas siis võibolla peab ümbermõtlema.
Kodanikud kes kasutavad ratast matkamisel võiks osata vähemalt viga tuvastada, et tööriista kotis olevate riistadega viga lappida kuskil võpsikus. See juba enese ja grupikaaslaste heaolu huvides.
Ise suudan enamus asju lõpuks korda teha aga on töid mis ei meeldi ja maksan meeleldi selle eest. Näiteks rehvivahetus ja 2T krossika kirjutamata saladusi ma ei ole selgeks saanud ja lasen selle spetsialistil perioodiliselt üle käia.
Samas mul kõik nii vanad rattad ka et elektroonika osa on null seega kui tekib mõni uuem ratas siis võibolla peab ümbermõtlema.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Ja kõike kiputakse vahetama liiga kergekäeliselt. Auto puhul on kohe elektrisüsteemi rikke kohta üks näide tuua, kus esindus ütles "kõigepealt peame selle X asja uue panema, hinnaga u. 1000 eur ja siis saame üldse edasi vaadata kas see on ainuke viga või on veel midagi vaja". Auto läks teise kohta, kus u. 150 eur-ga tehti korda ja ühtegi detaili ei pidanud vahetama (loomulikult selle mainitud osa vahetamine oleks ka probleemi kõrvaldanud). Teine näide ka sama esinduse kohta kui vanemal autol oli toitesüsteemiga seotud rike: "Peab ära vahetama selle 1000 eur maksva osa, muud teha ei saa". Teises kohas u. 10x väiksema summa eest asi korras ilma midagi vahetamata (jah, ka selle osa vahetamine oleks probleemi kõrvaldanud).Madlobster kirjutas: ↑01 Mai 2022, 11:30Aga spetsialist, kes on aastaid ja aastaid iga jumala päev selle sees suudab ainult juppe vahetada kuniks joppab õige jupini.
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Eelmisel kevadel ostsin oma esimese mootorratta ja suvel maksin teeninduses õlivahetuse ja küünalde vahetuse eest 200 eur ning ootasin kaks nädalat. Pärast seda otsustasin hoolduseid ise tegema hakata, aga ega see väga lihtne polegi. Näiteks ketikomplekti vahetus jäi ära, sest ma ei saanud oma tööriistadega 'front sprocket' mutrit lahti. Läheb ikkagi teenindusse...Turist kirjutas: ↑01 Mai 2022, 12:32Ja kõike kiputakse vahetama liiga kergekäeliselt.Madlobster kirjutas: ↑01 Mai 2022, 11:30Aga spetsialist, kes on aastaid ja aastaid iga jumala päev selle sees suudab ainult juppe vahetada kuniks joppab õige jupini.
Mootorratta puhul ei tea, kui täpselt peaks tehase hooldusraamatut järgima. Iridum küünlad peaksid kestma 60000 kuni 100000 km s.o. põhimõtteliselt terve mootorratta eluea. Mootorratta kütuse ja pidurivoolikud tuleks vahetada iga nelja aasta järel. Miks nii sageli ja kas ka autodel? Laagreid tuleks ka vahel määrida, kuid seda ei tee vist keegi, sest odavam oleks need uutega asendada.
Viimati muutis slev, 01 Mai 2022, 17:51, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 3154
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 333 korda
Re: Kas keegi veel hooldab/remondib oma tsiklit ise?
Naljakas lugeda neid postitusi siin. Viskan üles sellise veksli.
Kes väiksema ajakuluga hooldusi tahab teha, siis ma võin neid ette võtta. Õli, klotsid, ketivahetus jne. Asun Tartus.
Millegi suure tegemiseks aega pole. Saab vajadusel ka arve. Kel huvi, kirjutagu postkasti.
Kes väiksema ajakuluga hooldusi tahab teha, siis ma võin neid ette võtta. Õli, klotsid, ketivahetus jne. Asun Tartus.
Millegi suure tegemiseks aega pole. Saab vajadusel ka arve. Kel huvi, kirjutagu postkasti.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.