Tasakaaluliikurid ja tõuksid

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2018
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Tasakaaluliikurid ja tõuksid

Lugemata postitus Postitas bitter »

Tsikliga ei võrdleks. Pigem tõuksiga. Sõidu ulatus oleneb. Minu omal peaks olema 90 km kanti (uuena) aga proovinud ei ole. Sõidan sellega valdavalt lühikesi otsi, kuni 6-7 km. Põhiliselt kergliiklusteel, kõnniteel. Jalakäijate läheduses hoian sama tempot ja silmsidet. Kõik näevad, et ma neid näen, hullu ei pane, konflikte ei teki. Turvavarustust üldiselt ei kanna ja sõiduteele väga ei roni. Nt viin auto hooldusesse v pessu ja sõidan sellega vahepeal muid asju ajama või kontorisse tagasi. Kohvikoor otsas - käin ära. Ei hakka autot, endurokat kurjaks ajama. Velo peaks poe ees lukku panema. Selle võtan kaasa, sõidab kõrval nagu kohver. Ühistransporti saan kasutada, takso pagassi sobib ka.

Olen pikemat maad ka proovinud. Krossisaabas tundus overkill, läksin tossuga. Jalg 45 aga pedaali pikkus 25cm... Ca 15 km peal olin sunnitud maha hüppama ja veidi kõrval kõndima, et veri jalgades käima saada. Järgmine kord panen midagi jäigemat, nt matkasaapa. Offroad on veidi keerulisem (kui sile asfalt) aga sõidetav. Oleneb rattast ja rehvist, kusagil 9-10cm juures on minu piir, kus ma järsust kõnniteeservast hooga üles ei pane vaid otsin madalama koha. Või astun hetkeks maha. Allapoole hüpata pole probleem, amordist oleks abi. Aparaat ikkagi kaalub ja rehvi lõhkuda ei tahaks. Suuremate rehvirõhkude juures juhitavus ja sõidumugavus kannatavad ning aeglustades võib vibama hakata.

Mugavuses teeb tõuksidele selgelt ära. Suur ratas loeb vähem konarusi, käed ka vabad. Säti prille, noki nina, söö jäätist, vasta kõnele (kiivrita tuulemühin segab, vaja aeglustada), randmed ei saa põrutada. Saab kaasliiklejatele kasvõi mõlemat käppa visata. Tänada kui teed antakse. Eripära ... seisad püsti (mitte põlvedest lukus!), juhid kehaga, kõik on intuitiivne. Mingeid istmed ka pakutakse, proovinud ei ole, ei plaani ka. Nähtavus halvem, juhitavus kohmakam. Tänan, ei.

Tõuksiga võrreldes on vaja natuke õppida aga ei midagi hullu. Algul tasub küll tsiklisaapad, tai poksi kaitsed vm panna, jala sisekülgi kaitsta. Kukkudes-koperdades tuleb jalaraudadelt litakaid.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”