Tehnoülevaatus ja müratase

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

Mitmeid kordi foorumis arutatud teema, aga võtan uuesti üles - kuidas ülevaatuselt läbi saada, kui all on lärmav summuti, mille müratase on väga tõenäoliselt lubatust kõrgem?

Rattaks VTX 1800, alles ostsin, all on mingid torud mis lärmavad korralikult. E märgist peal pole. Kuidas ülevaatuselt läbi saan?

Tuhnisin foorumis ringi ja konsensus tundus olevat selline, et ilma E märgiseta pole mõtet ülevaatusele minnagi, ja kui E märgis on peal, aga müratase ikka kõrge, siis võivad kahtluse korral mõõta. Samas ma ei mõista kuidas see versioon loogiline on - saan aru, et USA-s mingit E märgist ei eksisteeri. Sel juhul, kuidas USA-st tulnud rattad omale E märgise peale saavad, et Eestis ülevaatust läbida?

Igatahes küsimus on, kuidas võimalikult kerge vaevaga ja odavalt oma rattale ÜV saada - minna lihtsalt proovida mõnes väiksemas ÜV punktis olemasoleva summutiga? Laenata kelleltki stock VTX summuti? Panna olemasolevatele db killerid (E märgist siiski pole)? Kuidas teised valjema väljalaske omanikud ülevaatuse läbivad?
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 316
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas zombi »

USA'st tulnud rattad enne registreerimist saavad/teevad tüübikinnituse. Sealt kandist tulevatel asjadel peale "E" märgistuste ka muid muresi, mis euroopas ei kipu sobima, näiteks suunatulede värv jms. Otsi/installeeri originaalsummuti ja asi koššer.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 141
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Forumist »

Kui ta juba niimoodi arvele on saadud, siis miks sa enam muretsed... mine kus lähemal on.

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

Forumist kirjutas: 23 Mär 2024, 01:44
Kui ta juba niimoodi arvele on saadud, siis miks sa enam muretsed... mine kus lähemal on.
Eelmine omanik ütles, et selle summutiga ÜV läbi ei saa. Siiani oli tehtud "tuttava" kaudu.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6693
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 672 korda
Tänatud: 430 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Teeme nüüd nii, et igatsugu sõnad "tuvused" jmt, unustame avalikes vestluses ära!
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1509
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ain »

Hea oleks ikka tuttava nimi ka panna ja kus TÜV punktis saab!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mida jaurate, suured moraalijüngrid? Kui see oli eelmine omanik, kes tutvuse kaudu tegi siis mis see praegune omanik siin enam asjasse puutub, et teda kottida on vaja?

Müra saab vähemaks paigaldades sumpsi db killerid. Kas sellest piisab ka või mitte, seda ei tea keegi. Seda näitab ainult mõõtmine. ÜV läbimine siiski ei pruugi õnnestuda sest e tähist arvatavasti hakatakse otsima nagunii. Võib lüüa torud killereid, terasest pesukäsnasid ja asju täis ning minna ja proovida. Võib läbi saada, võid mitte läbi saada. Üldiselt oleks mõistlik paigaldada mingi selline sumps lihtsalt, millel on esiteks tähis olemas ja teiseks, mis ei tee haiglast lärmi ehk summutab ka midagi. Ei pea olema tingimata originaal.
Summuti "laenutust" tehakse ka, aga no eks pead ise mõtlema, kas tõesti viitsid iga aasta sellega jaurata, lihtsalt sellepärast, et ülejäänud aja saaks endale ja teistele ajudele käiva tühja ämbriga ringi läristada :D
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1509
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ain »

:D Aga sumpsi laenutus oleks päris äge äriprojekt tegelikult! Lisaks veel esi- ja suunatuled, sabalahendused rihmadega jne..Äpp näiteks... Sumpsijagamisäpp.. Sõidujagamine ju juba on! Slõugan oleks- Tahad sumpsi saada? Tule! Meie aitame!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.

Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Mul on all E tähisega torud. Lärmakas on, koledalt lärmakas. Lähen tagasisi tehasest päritud torude peale. Äge on küll aga kõrvakuulmises on juba mõningad ikaldused.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3220
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Theo606 kirjutas: 23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.

Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Alusta sellest et tee kindlaks või ütle mis VTX-ga tegu R,S,N või C mudel.R-l ja S-l on 2 sumpat ja ühesugused kinnitused(vt.minu avatari)Ma võin homme vaadata mis kirjad neil peal on,midagi seal oli.E-d ilmselt mitte.Siit saad vaadata ja lugeda erinevate mudelite kirjeldusi.
https://www.autoevolution.com/moto/honda/vtx/
Sumpade kinnitused on erinevad,väikesed muudatused on ka raamides.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 556
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: BMW S1000RR 17
Asukoht: Kose
Tänatud: 7 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Ain kirjutas: 23 Mär 2024, 20:12
:D Aga sumpsi laenutus oleks päris äge äriprojekt tegelikult! Lisaks veel esi- ja suunatuled, sabalahendused rihmadega jne..Äpp näiteks... Sumpsijagamisäpp.. Sõidujagamine ju juba on! Slõugan oleks- Tahad sumpsi saada? Tule! Meie aitame!
See ei ole kusjuures üldse halb äriplaan, võiks olla summutilaenutus ja vaiksemaks tegemine niiöelda hädaabi juhtudel. Äri saab laiendada ka motospordis, sest pea iga etapp pärnus on 5-10 sõitjal suur probleem, et ei lasta rajapäeval peale, heli liiga vali ja pole kuskilt ka db killerit võtta vms.
Võib tunduda praegult jabur idee aga arvan et asjal oleks täitsa turgu kui keegi teeks Eestis siukse korraliku legaalse summutiabi bisnissi igas mõttes.

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

franz125 kirjutas: 23 Mär 2024, 21:59
Theo606 kirjutas: 23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.

Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Alusta sellest et tee kindlaks või ütle mis VTX-ga tegu R,S,N või C mudel.R-l ja S-l on 2 sumpat ja ühesugused kinnitused(vt.minu avatari)Ma võin homme vaadata mis kirjad neil peal on,midagi seal oli.E-d ilmselt mitte.Siit saad vaadata ja lugeda erinevate mudelite kirjeldusi.
https://www.autoevolution.com/moto/honda/vtx/
Sumpade kinnitused on erinevad,väikesed muudatused on ka raamides.
VTX 1800C 2002a
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3220
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Pilt
Selline jutt on oem sumpal.
Manused
1711269087371.jpg

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3196
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 347 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kindlasti on see E tähise märk alates mingist aastaarvust nõutav. Kel viitsimist, võib kusagilt riigiteatajast selle üles otsida. Tavaliselt igasugu sellised nõuded tulid astumisega Euroopa Liitu ehk siis 2004.a lõpust.
Vastasel juhul vanad Jawad jms ei saaks ükski ülevaatuselt läbi.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1781
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas simp »

will111 kirjutas: 23 Mär 2024, 19:59
Mida jaurate, suured moraalijüngrid? Kui see oli eelmine omanik, kes tutvuse kaudu tegi siis mis see praegune omanik siin enam asjasse puutub, et teda kottida on vaja?
Eks ikka selle pärast, et järgmisena postitab ehk uus omanik tsiklist pildi, kus on numbrimärk näha ja siis on ainult vormistamise küsimus :)
Theo606 kirjutas: 23 Mär 2024, 20:18
Aga kuidas originaalsummutiga läbi saadakse, kui seal ka E tähist peal pole? On mingi muu tähis, mis tõestab, et vähemalt on originaal, ja siis pole E tähist enam vaja? Sest kust peaks ülevaataja teadma milline on originaal ja milline mitte.

Tõtt öelda ma ei kujuta ette, kas sellele rattale üldse E märgisega summutit eksisteerib. Tundub päris surnud ring, aga kuidagi peavad need rattad ju ÜV läbima. Kui kellelgi on originaalsummutit rentida ja sellega ÜV läbitav on, siis palun andke märku.
Ei hakka keegi seda E märki ülevaatusel otsima, kui põhjust pole antud. St, kõrva/silma ei hakka. Niimoodi saavadki.
Ehk siis minu soovitus oleks, otsi DB-killer sisse ja ilmselt pole ka probleemi.

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

Viimased vastused kõlavad loogiliselt. Lootsingi, et see umbes nii käib. Tegelen edasi siis DB killerite muretsemisega. Tänud vastajatele.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1264
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ülevaatuselt läbi trikitamine ja pärast müraga edasi sõitmine (nagu tihti tehakse) võiks selle müra teemaga seonduvalt olla tsikli omaniku jaoks kõige väiksem probleem. :roll: Tasuks mõelda selle peale, et suur osa elanikkonnast peab lubatust suurema müraga tsiklitega sõitmist (natuke seda teemat tsiteerides: https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=105875&start=60 ) teistele kõrge kaarega pähe ku*emiseks ja selle eest võib nii kaudses kui otseses mõttes (slap) saada. Mida rohkem k*sejaid, seda tõenäolisemalt ka mootorrattaga sõitmist hakatakse enamusele sobivas suunas reguleerima. Ja see k*semine ei ole ainult mõttetu müra tekitamine, vaid ka liikluses käitumine üldisemalt.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2399
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.

terv
kris.
Theo606 kirjutas: 22 Mär 2024, 23:20
Samas ma ei mõista kuidas see versioon loogiline on - saan aru, et USA-s mingit E märgist ei eksisteeri. Sel juhul, kuidas USA-st tulnud rattad omale E märgise peale saavad, et Eestis ülevaatust läbida?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma siin kedagi hukka mõistma ei hakka, ma ei saa muuta kedagi peale iseenda. Minu isiklik eelistus on vaiksem tsikkel. Lühiajaliset ja korra on ju tore proovida mõnda, mis tehase seades vähe kõvema mürtsu teeb aga seda muuda müra on tsikli sadulas piisavalt, et juurde tahtmist ei teki. Sellise kaaslasega koos, kellel tühjad summutid ei viitsi ka eriti sõita, eriti tema järel. Ma üldiset mürafoonist parem ei räägigi. Müra väsitab. Teaduslik fakt, olgu siis sadulas või sadulast maas.
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub? (palun, seda loud pipes save lives demagoogiat pole vaja, see pole tõsi)
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8823
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 346 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Macintosh kirjutas: 26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Ma ei oska sulle öelda :( Küll aga ma enam ei saa väga pläristada. Esiteks uus elukoht ja naabrid on võõrad, teiseks ma olen osa oma kuulmisest juba minema pläristanud. A vist lihstalt ainult sellepärast pläristasin, et äge oli?

Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Holms »

Tõenäoliselt suuremal osal polegi otsest tahtmist seda kõvemat mürinat sõidu ajal tekitada. Paljud rattad on juba siia müüki jõudes ära "tuunitud" ja kes selle probleemiga varem kokku pole juhtunud, see avastabki alles mõne nädalase sõitmise järel, et tühikäigul madalalt tümpsuv/popsuv/matsuv tsikkel teeb sõidu ajal hoopis teistes vahemikes häält, mis ka endale pinda käima hakkab. Uued originaalid (mõtlen suurematel kroomidel) maksavad aga tuhat kuni poolteist, kasutatuid liigub kohapeal harva ja ebays pakutavad sageli kukkumise jälgedega. Omad kogemused, kaks hooaega vaigistasin neid all olnuid, siis õnnestus mõistliku hinna eest korralikud kasutatud originaalid leida. Edaspidi väldin juba eos neid aftermarket sumpsidega pakkumisi kui orikaid kaasa ei tule.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

Macintosh kirjutas: 26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Mina ostsin ratta, torud olid küljes. Tahaks võimalikult vähese vaeva ja rahaga ÜV peale saada ja natuke sõitu nautida. Pole peale 7a tagasi lubade saamist õieti sõitnudki, vb ~2000km kokku. Mul ei ole vaja, et ta lärmaks, aga ta juba lärmab. Kui see probleemiks osutub, siis küll tegelen sellega. Siiani (olles antud rattaga sõitnud 20km) pole osutunud.

Igaühe enda asi mis häält tsikkel teeb ja kuidas oma ÜV läbib. Mõnel on tsikkel tõsine tarbeese ja pidev müra on tüütu. Teine sõidab 7 aasta peale 2000km ja sellise tempoga on ju tore, kui neil kahel pühapäeval kuus kui väikse tiiru teed, mingi emotsioon ka tekib. Mind siiani kellegi mürisev tsikkel pole häirinud, politsei ka asjas probleemi ei näe (https://auto.geenius.ee/rubriik/mototeh ... vaatusele/), aga ometigi siin mõni näeb. Elan küll tee ääres kus päris tihe tsikliliiklus ja pidevalt keegi akna all kiirendab, aga mul ei tule pähegi tsiklimeest süüdistada, ise ostsin siia elamise.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1509
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 228 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ain »

Theo606 kirjutas: 26 Mär 2024, 17:15
Macintosh kirjutas: 26 Mär 2024, 13:32
Aga küsiks küll, et milleks teil on vaja , et tsikkel kõva mürina saatel liigub?
Igaühe enda asi mis häält tsikkel teeb ja kuidas oma ÜV läbib.
Esimese osaga kindlasti paljud nõus pole...Endal tuleb meelde päris mitmeid juhuseid kus olen mõelnud, et milleks selline lärm sõites? Samuti olen sõitma sattunud paari sellise rattaga mis kõvema häälega. Rohkem sellistega ühes grupis pigem ei sõidaks. Äärmisel juhul vast nendest eespool. Lisaks need kõrvatropi ja peavalu jutud.. mis pigem panevad muigama. Huvitav kas sellised rattad kokkuvõttes ostes on ka odavamad?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Romka »

Ma ei tea kas siia tiktoki linki võib panna, aga kuskil maailmas testitakse ülevaatusel summuteid nii>
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6693
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 672 korda
Tänatud: 430 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mõõtmise juures on sada nõuet, mis peavad korrektsel mõõtmisel täidetud olema, taadeldud seadmed, ruumi/patsi suurus jne, jne:
Untitled.jpeg
Untitled.jpeg (6.7 KiB) Vaadatud 2240 korda
Saadetud kettaga lauatelefonist!

Ikka mina
Postitusi: 95
Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ikka mina »

Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms) aga ma ei kujuta ette et tavarattal sama sound on :) - tõesti, milleks ennast piinata?
Muide, ma vist vanaks saamas/jäämas :) - nimelt on tekkinud naabrusesse mopeedi kulgur - tore, noor, entusiastlik tegelane aga krt küll, kui ka teised samasugused kogunevad selli juurde naaber tänavasse (üle aia) ja võidu koha peal tühjalt rutskat väänatakse oma pool tundi siis ajab käima küll. Eriti kui oled just lapselapse magama saanud.
Veel paar korda ja lähen mõnitan korra maija ja kutsun ässad korralikule sõidule krossirajale.
Siis saab pulli kui tõesti julgevad tulla ja sõita :)
Tühjad torud - anna tuld kui meeldib AGA mõtle natuke ka teistele (elanikud, teised stiklistid) ja ära vales kohas pauguta, muud midagi :)
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 552
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Ikka mina kirjutas: 27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.

701
Toetajaliige
Postitusi: 486
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 91 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas 701 »

kiilas kirjutas: 27 Mär 2024, 14:02
Ikka mina kirjutas: 27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.
Sommid traieli võistlusel kah mõõdavad üsna usinalt. Nad võivad oma raja kasutusloast ilma jääda, kui kisa normist suurem.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2611
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 376 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Teemaväline
kiilas kirjutas: 27 Mär 2024, 14:02
Ikka mina kirjutas: 27 Mär 2024, 11:36
Omavahel öeldes krossirajal on hea kui Akrapovitsh all lõugab, see lisab väheke pauku juurde ja kuuled kohe kui midagi valesti (käik vms)
Ka krossikatel mõõdetakse juba ammu enne võistlusi db, kas just igal riigisisel, aga suurematel võistlustel ja rahvusvahelistel kindlasti.
Ma enne starti mõõtmisi ei ole näinud ise (mis ei tähenda, et seda ei tehta), aga pistelist kontrolli sõidust tulles küll. Äkki see selleks, et sõites midagi "kogemata" küljest ei lendaks :D
EDIT FIM reeglid müra mõõtmiseks on natuke teised kui TÜV-is
FIM_myra.JPG
EDIT2 Kui juba tarka panemiseks läks, siis otsisin välja ka lubatud dB-d. Mu üllatuseks on stardis lubatud 114dB ja finišis 115dB (2021a reeglid)
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”