Aprilia RSV 1000R laadimine.


hmm
Postitusi: 434
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Aprilia RSV 1000R laadimine.

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ametivend kirjutas: 09 Apr 2024, 22:24
vanalendur kirjutas: 09 Apr 2024, 22:19
Huupi genekat ostma ei tormaks. Sümptomid võivad ka pekkis pingeregulaatori põhjustatud olla.
Kuidas seda saan konrtollida?
Siin on suhteliselt lihtsalt lahti seletatud kuidas veenduda:


Muidugi saab ka pingeregulaatorit kontrollida, kuid siis on vaja kindlasti teada kontaktide ehk pistiku PINide omadusi - kuhu tulevad genekast 3F vahelduvvoolu, kus on "+" väljund, milline on "-" väljund ning kas on veel mingi kontrolli funktsiooni ühendus... Kui neid ei tea, siis väga keeruline on õigeid näite pingeregulaatori kontaktidelt lugeda. Pigem testiks seda alles siis, kui geneka väljundid on korras. Kui genekas on korras aga korrektne laadimise pinge ikkagi akule ei jõua, siis otsimise teraviku suunaks pingereleele.

Kui Pingerelee näit jääb videos soovitatud piiridest välja, siis korraks prooviks ka näitu lugeda ilma igasuguste tarbijateta - st võtaks kaitsme plokist n.ö. peakaitsme välja, et jääks ainult pingeree ahel koos geneka ja akuga - see välistaks mingi tarbija ahela lühise, mis alandab pingerelee näitu trastiliselt... Najah, siis on ka ratast väga keeruline tööle panna...
Samas tuleks siis iga kaitsmega seotud ahela takistust mõõta, kui see jääb ootereziimil üle 1A... siis on midagi jama selle ahelaga ehk liiga suur tarbimine. Samas see 1A kaob küll mootori töötamisel ülejäänud tarbijate hulka ära aga lühise korral võib pingerelee saada kahjustatud.

Kõige suurem oht pingereele on kuumus - st see paikneb kuskil istme/paagi jne all, kus jahutus puudulik - sellisel juhul soovitaks, kui on võimalik, see pingerelee viia sinna, kus õhk liigub.
Teine jama on see, kui geneka vahelduvvoolu ahel läheb kerega lühisesse - see tekitab pingereele n.ö. vastupidise voolu ja kärsatab dioodid läbi.

Teine asi on see, kui kuskil on lühis peale pingeregulaatorit, selleks tuleks kaitsmetest tarbijad tagant ära lükata ning igat ahelat eraldi testida... Selle otsimise jätaks juba spetsialistide valdkonda.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”