Tehnoülevaatus ja müratase

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


701
Toetajaliige
Postitusi: 454
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas 701 »

Soomlastel on mingi rakis mõõtmiseks. Üks keerab gaasi, teine mõõdab ja kolmas paneb kõik täpselt kirja. Kui tulemused klapivad, siis lähvad andmed stardinimekirja ja võistleja saab stardiloa. Kui testi ei läbita tuleb minna bussi juurde ja hakata käepärastest vahenditest, nagu õllepurk vms DB killerit leiutama. Terve ja korras sumpaga testi läbimine pole probleem. Tühjaks põlenud ja lahtiste sõeltega löögile ei pääse üldiselt. Mingit sorti tuuningsumpsid pole traielis teema enamasti.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

Teema algataja
Theo606
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Apr 2017, 02:59
Tsikkel: VTX 1800

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Theo606 »

kris. kirjutas: 26 Mär 2024, 11:30
Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.
Jutu jätkuks - ülevaatusel ammu käidud, ja nõuti küll E tähist. Ülevaataja väitis, et alates 1999 toodetud ratastel peab kõigil olema E tähis. Küsisin küll, et mis USA-st toodud rattad siis tegema peaks, kehitati õlgu, aga "peab olema". Mul küll vist ei ole originaalväljalase (ühtegi kirja peal pole), aga ei usu, et ülevaataja sellise järelduse sai teha, ilma lähemalt uurimata ega minult küsimata. Näeb välja küll täiesti tavaline.

Aga olin varem omale lasknud ajutise ja piisavalt vaikse db killer lahenduse teha. Kiruti küll, aga lasti siiski läbi.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7212
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1869 korda
Tänatud: 518 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Theo606 kirjutas: 15 Mai 2024, 00:27
kris. kirjutas: 26 Mär 2024, 11:30
Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.
Jutu jätkuks - ülevaatusel ammu käidud, ja nõuti küll E tähist. Ülevaataja väitis, et alates 1999 toodetud ratastel peab kõigil olema E tähis. Küsisin küll, et mis USA-st toodud rattad siis tegema peaks, kehitati õlgu, aga "peab olema". Mul küll vist ei ole originaalväljalase (ühtegi kirja peal pole), aga ei usu, et ülevaataja sellise järelduse sai teha, ilma lähemalt uurimata ega minult küsimata. Näeb välja küll täiesti tavaline.

Aga olin varem omale lasknud ajutise ja piisavalt vaikse db killer lahenduse teha. Kiruti küll, aga lasti siiski läbi.
See ülevaataja ei olnud ilmselt siiski ise seadustega piisavalt kursis. Oli kollegidelt midagi kuulnud ;) Ja alati saab ülevaatajalt küsida,et milline seadus või mis iganes õigusakt tema juttu ka kinnitab.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5284
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 387 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas will111 »

Küsida saab alati...vastust ei saa kunagi :D Või kuidas see kunagine infotelefoni moto oligi. Küsida võib kõike, vastame mida iganes.
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas indumen »

Küsida saab kindlasti, samuti saab ka teise ülevaatuspunkti minna lihtsalt, omakorda tegelikult isegi samas punktis erinevad inimesed tõlgendavad ja suhtuvad erinevalt. E märgisega sai isegi vastu näppe ühest kohast, vaadati kiirelt peale ja ei hakatud isegi edasi vaatama öeldi kohe et tule õige sumpsiga tagasi, ja polnud isegi lärmakas kogu selle teema juures.
Iga aastaga neil ka see jutt muutub omakorda nõuded muutuvad ja lõpuks keegi aru ei saa mis toimub, Üldiselt kui tuled põlevad ja pidurid toimivad ning kõrvad peast ära ei kuku kõrval seistes siis saab templi ikka sisse.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

suitsupakk
Postitusi: 20
Liitunud: 19 Aug 2023, 20:45
Tsikkel: võimas

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas suitsupakk »

Kas tsikliga millel auto rehv taga saab ülevaatuselt läbi?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7350
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1055 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

suitsupakk kirjutas: 19 Mai 2024, 18:30
Kas tsikliga millel auto rehv taga saab ülevaatuselt läbi?
Teoorias ei saa, moororattarehvil peab olema tüübikinnituse märge R75. Aga nad peavad sulle suutma öelda, miks ei saa s.t. viidata õigusaktile. Niisama, et "ei saa ja pole lubatud" ei lenda. Samas, kui pole väga tähenärijad siis vaatavad pigem, et mustrit oleks ja mõõdud õiged (viimast juhtub harva, pigem siis, kui mingid eriti laiad rehvid all on). Tõenäoliselt ei tule nad selle peale, et pidada seda autorehviks.

Kui viitsid lugeda siis mootorratta rehvidele esitatavad nõuded leiad siit:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1X0330(02)
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas indumen »

Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures

Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.

Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2527
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 347 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Ma enda (vaikse!) rattaga olen nüüd järjest Kadaka teel Tehnokonsult OÜ-s käinud ülevaatusel. Neil oli müra mõõtja täitsa olemas, viimane kord keegi just käis samal ajal mingit chopperit mõõtmas seal.
Lähme Soome 1-2.06!
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

MargusMoto
Postitusi: 39
Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas MargusMoto »

Huvitav kui täpselt neil see mõõtepunkt summuti suhtes paika pandud on, mille järgi nad otsustavad? Juba paar sentimeetrit küljele või üles või isegi natukene edasi tagasi mõjutab seda tulemust ikka väga korralikult..
MargusMoto, Ducati Hypermotard 698 Mono ja muud tsiklid liikuvas pildis: https://www.youtube.com/@MargusMoto

will111
Postitusi: 5284
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 387 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas will111 »

paar sentimeetrit niiväga palju ei muudagi. küll aga muudab MEELETULT palju see, kas mõõtmine toimub reaalselt lõputus "poolruumis" ehk half-spaces või siis on tegelikult ikkagi kuskil suhteliselt lähedal mingid peegeldavad pinnad või lausa seinad. see vahe võib täiesti vabalt olla 10+db.

ainuke valiidne müramõõtmine on tegelikult selline, kus üheski suunas vähemalt nii 5m raadiuses mingeid suuremaid peegeldavaid pindasid ei ole. ideaalis võiks see vahemaa muidugi olla veel pikem, kuid eks kuskil maal on ka mingi praktiline piir. kui teile aga tehakse mõõtmist kuskilt seina ääres/lähedal siis võib selle "testi" üle lihtsalt naerda ja nõuda asja korrektset läbi viimist. kui keeldutakse siis tuleb keelduda ka kogu protseduuri eest maksmisest
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6627
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 405 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1479
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Ain »

Minuteada on sellistes kohtades olemas erinevad seadmed (mida teatud aja tagant ka taadeldakse) ja ka reeglid mingite toimingute tegemiseks. Olen klientide juures näinud nii manomeetreid kui ka loode ja mõõdulinte millel taatlemise märgised peal juhuks kui peaks minema vaidluseks. Aga eks inimlik faktor jääb ikka sisse ja keegi võib isetegevust teha.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

14114
Postitusi: 9
Liitunud: 23 Juul 2021, 00:37
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas 14114 »

indumen kirjutas: 23 Mai 2024, 10:03
Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures

Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.

Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
mis üv punktid olid?

slev
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Apr 2021, 02:45
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas slev »

Käisin motikaga kevadel tehnoülevaatusel, aga suurt mitte midagi ei kontrollitud.

Pidurite kontroll käis katseeksituse meetodil. Nimelt pidin sõitma 50 km/h ja joone juures pidurdama, aga 30 meetrit joonest tagapool oli kivisein. Sain siiski õnneks pidama. Mul oli tegelikult ka vastuväide, et ma pole terve talve motikaga sõitnud ja praegu nagu esimest korda pidurdan. Ei tahaks hooaega alustada sellega, et külje maha panen ...
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2208
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 246 korda
Tänatud: 560 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Sa said nac sumpsi selle 50 km/h nõudega, juhendis on kirjas et 30 km/h ja 7m :) Ega tegelikult piduri tehniliseks kontrolliks pole vahet, mis kiiruselt pidurdada, lihtsalt väikestel kiirustel läheb mõõtemääramatus käest ära, 50 km/h on sõidueksami teema. A võid vähemalt end lohutada sellega, et sooritasid selle eksami :)

Vt https://www.transpordiamet.ee/sites/def ... turiga.pdf , tavaline tsikkel on L3e

Kogu see juhendmaterjal on leitav sealt: https://www.transpordiamet.ee/juhendid- ... usjuhendid
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2208
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 246 korda
Tänatud: 560 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Samas üldises plaanis, paljud kurdavad, et nõuti niimoodi, kiusati naamoodi, a miks te ei kirjuta, kus punktis see tsirkus toimus? Mida te kardate, et mingi kolm vellot ja angaar oü hakkab teid netist taga otsima ja kiusama? Neil ei ole mingit õigust takkajärgi midagi sudida, kui arvutisse on kirja pandud, et nii on, siis nii jääb, aga teistele säästab igasugu lollide vältimine potentsiaalselt palju aega ja närve.

Assamait
Postitusi: 201
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 142 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Hšš-hšš, minge kõik Rocca parkla punkti, kui erinevad piduritestid pinda käivad. See Vello&putka seal eelmine aasta lasi "ah sõida tsutt ja pidurda" teha, see aasta hüppas ise rattale, tegi "amorditesti" (hoidis esipidurit ja loksutas ratast) ja kiitis pidurid heaks.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Tehnoülevaatus ja müratase

Lugemata postitus Postitas indumen »

14114 kirjutas: 25 Mai 2024, 20:28
indumen kirjutas: 23 Mai 2024, 10:03
Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures

Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.

Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
mis üv punktid olid?
Mulle meeldib tehnilises korras rattaga sõita üldiselt, autoga võib ju lubada et midagi veidi kuskil paigast ära aga ratta puhul see karistab eluohtlikusega ära kohe, OK müra on teine teema aga siiski ei näe ka põhjust asjatult lärmata, päris sääse pirinaga muidugi ka jama.

Teekond algas otse töölt, liikusin Sõle tänava punkti, mis iganes seal see tankla on ja klaaside toonimine kõrval jne on, kaks tundi oli sulgemiseni ja kaks ülevaatajat kõigutasid jalga, aga ütlesid et täna ei saa, eelmine aasta naise rattaga saadeti minema sest polnud E märki peal. Peale püti vahetust mingi yamaha originaal suure tehase oma vastu sai siiski läbi Mõõtmist tookord siiski ei tehtud.

Sealt edasi liikusin loomaaia juures olevasse, seal tuli härra mikrofoniga kohe, mõõtis 99db "lubatud peaks olema 95" ratta sildi järgi, seda siis pöördel 5750, aga ülevaataja mees oli lahke käega see pööre käis sealt ikka üle omajagu, pilt selge polnud mõtet sisse ajada.

Laki tänaval Maitene mehed tsikleid enam ei tee, miks ei oska öelda, aga google mapsi panna mootorratta ülevaatus siis neid otseselt välja ei andnud ka jah, lihtsalt jäid lähedale, et läbi põigata.

Teekond lõppes siis Kadaka tee alguses olevas Tehnokonsultis. sealne müra piirdus 96,7db "mõõteviga vist on 2db, aga pole leidnud mustvalgelt seda kuskilt veel"
igatahes lohutati et, müraga saab hakkama, kõik muud pidurid tuled ja rehvid olid ideaalsed nagunii. Veidi küsitav oli ehk see et võõra ratta selga ronida ja kohe platsile tiirutama minna ja pidurdama, selline mitte kõige kindlam olukord tundus. Aga templi sealt sai 2 aastat nüüd muretu. Järgmine mees oli ka rivis aga rehvid jäid hambusse seal, lõpptulemust ei tea.
:bsmile:
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”