2. leht 2-st

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 27 Mär 2024, 22:03
Postitas morse
JaakE kirjutas: 24 Mär 2024, 19:26
Minu KTM 640 Adventure on nüüd taas sõidukorras ja esimesed ringid Jägala kandis tehtud. Tunne on hea. Mootor nagu uus, amordid Soomes taastatud, mida veel tahta. Siin pikemalt mida tehti mu tsikliga talvel:

https://www.projectmorocco2024.com/
Kas värskete laagrite ja ketiga sai masin natuke vibravabam ka või on endiselt ilge kivipurustaja? Olen ise ka kunagi sama rattaga sõitnud - tagasi vaadates tundub nagu Stockholmi sündroom - oli natuke piinarikas. Vedrustus ja üldse juhitavus on üle prahi (eriti arvestades mudeliaastat) aga see vibra… See on üle mõistuse :)

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 29 Mär 2024, 13:21
Postitas JaakE
Kirjutasin meie blogis kogemusi kleepekatest

Lugu siin: https://www.projectmorocco2024.com/

Pilt

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 07 Mai 2024, 15:27
Postitas JaakE
Jõudsime täna koos Suleviga tagasi Marokost. Minu jaoks oli see elu suurim seiklus. Seitse päeva mootorratta-rallit, millest üle poole Sahara kõrbes. Algas Agadir'ist ja iga päev sõitsime umbes 200 km suhteliselt nõudlikel teekestel ja maastikul - liivas, kivide otsas, m'gedes ja kuivanud jõesängides. Kulminatsiooniks oli jõudmine Atlandi Ookeani äärde, kus ka ennast jahutasime.

Sandraiders Morocco on üritus, mis teeb kummarduse 80'date ja 90'date Paris-Dakar rallile. Tsiklid peavad olema sellest ajastust. Kuna olen väga roheline mootorrattur, siis valisin endale mudeli kõige uuemast lubatud skaala otsast -- KTM LC4 640 Adventure, 22 aastat vana tsikkel. Karburaatoriga, 5-käiguline ja 28-liitrise paagiga. Sulevi tsikkel oli minu omast 10 aastat vanem Yamaha XT600Z Ténéré (3AJ). Igati vastuipidav sõiduvahend, kannatas hullu teed hästi.

Kogu seda projekti inspireeris meid ette võtma Harry Metcalfe. Ka tema oli seal, juba kolmandat korda. Saime legendiga ka paar sõna juttu ajada ja viimane palus Sulevit appi oma Yamaha TT600 ketti õlitama..

Suur tänu Jaan Roolaanele (Pirita Moto), kes tsiklid nii rästi ralli jaoks ette valmistas, et mul seda kordagi remontida polnud vaja. Tänud ka Hanno Rajametsale (Vihur), kes minu LC4 mootori uueväärseks kap-remontis.

Kõige suuremaks väljakutseks oli iseenda psüühika ja toimetulek teadmatusega. Olin ikkagi oma napi 2-aastase kogemusega sattunud tõsiste sõitjate sekka ja kõrbesse. Veidi mõtlemapanev hetk oli, kui mulle jagati välja hõbe-kuldne hädaabi päikesevari-tekk, mida peab kasutama kõrbes päevase päikese ja öise külma eest kaitsmiseks kui juhtub tehnika ülesütlemine või trauma. Tänu tavaliselt suuremale tähelepanelikusele ja pikkade käikudega headele amortidele ei kukkunud õnneks kordagi -- iga päev oli siiski 3-4 tõsist traumat u 160 osavõtja seas.

Tänan Sulev'it , kellega koos me selle projekti 2 a tagasi ette võtsime ja ilma kelleta ma kindlasti poleks ise sinna läinud.

Kiiruga panin mõned fotod, video ja rohkem materjali tuleb....

Piltsandraiders morocco 2024-9 by Jaak Ennuste

Piltsandraiders morocco 2024 by Jaak Ennuste

Piltsandraiders morocco 2024-6 by Jaak Ennuste

Piltsulev by Jaak Ennuste

Piltsandraiders morocco 2024-13 by Jaak Ennuste

Piltsandraiders morocco 2024-12 by Jaak Ennuste

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 08 Mai 2024, 19:51
Postitas vpu
Ootame huviga uusi blogisissekandeid ning seda just emotsionaalse poole pealt. Ettevalmistuse postitused on olnud õpetlikud ja mõnusalt kvaliteetsed.
Mis on järgmised motoalased väljakutsed?

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 09 Mai 2024, 19:58
Postitas JaakE
Tegin tehnilist laadi postituse meie Sandraiders Morocco'st https://www.projectmorocco2024.com/
Emotsioonide pool tuleb meie videos, mida Sulev monteerib parajasti ja mis peagi läheb live
Pilt

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 09 Mai 2024, 21:26
Postitas zorten22
Väga äge ettevõtmine. Mis suurusjärku tsikli ja enda transa+osalemine+kütus+toit eurodes jäi?

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 10 Mai 2024, 00:05
Postitas JaakE
zorten22 kirjutas: 09 Mai 2024, 21:26
Väga äge ettevõtmine. Mis suurusjärku tsikli ja enda transa+osalemine+kütus+toit eurodes jäi?
Umbkaudsed numbrid:

Osavõtutasu 2700 € (selle sees hotellid, hommiku- ja õhtusöögid ning päevane pala)
Lennupiletid ca 500 €
Kohapeal kulus bensiinile ja täiendavale restoranidele ca 400 € (sellest bensule ca 160-170 €)
Mootorratta ja metallkasti transa Lyoni ja tagasi ca 700 €
Sööögid-joogid lennujaamades ca 100 €

Ehk siis kogukulu umbkaudselt 4,5 k€ ilma mootorratta ettevalmistuseta. Vabal valikul lisandusid meie puhul ka lisaööd hotellides, taksod, erinevad kindlustused.

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 10 Mai 2024, 10:52
Postitas morse
Lahe sõit ja suur tänu, et dokumenteerisite!

See filmimine VS tähelepanu teema on väga reaalne. Minu puhul vähemalt on nii, et need vähesed korrad, kui olen filminud, siis läheb tähelepanu täiega lappama - ohtlik. Kusjuures kaarti tuleb ju ka lugeda - see niikuinii viib tähelelapanu ära. Kuidas lõpuks kogemus oli?

Kas rehvide üle pidasite arvet? Kuidas pidamine lõpus oli?

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 10 Mai 2024, 18:18
Postitas TriumphBonneville
Ligi nädal on möödas Eestisse tagasijõudmisest ning täna lõpetasin video monteerimise. Materjali oli tundide kaupa, aga eesmärgiks seadsin, et üle 40-minuti ei tule. Keegi (kaasaarvatud ise) ei viitsi vaadata. Täitsin eesmärgi ning järgi jäi isegi 15 sek’i jagu varu. Andke andeks kui leiate faktivigu… loodan, et mitte siiski palju.

Emotsioone on palju, kuid eks kõige paremini näeb neid vahetult otse filmi pealt.

PS - täna avaldab Harry esimese, tsiklitest rääkiva video ning pühapäeval teise, seiklusest endast pajatava kokkuvõtte. Vanameistri sõnaseadmisega me kindlasti ei konkureeri, kuid endalgi on huvitav, et mis nurga alt siis meie, mis nurgaalt tema seekord seda suurt seiklust kajastas.


Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 15 Mai 2024, 22:02
Postitas JaakE
morse kirjutas: 10 Mai 2024, 10:52
Lahe sõit ja suur tänu, et dokumenteerisite!

See filmimine VS tähelepanu teema on väga reaalne. Minu puhul vähemalt on nii, et need vähesed korrad, kui olen filminud, siis läheb tähelepanu täiega lappama - ohtlik. Kusjuures kaarti tuleb ju ka lugeda - see niikuinii viib tähelelapanu ära. Kuidas lõpuks kogemus oli?

Kas rehvide üle pidasite arvet? Kuidas pidamine lõpus oli?
1. Ma ei soovitaks eriti filmimisega tegeleda aktiivselt sõidu ajal seal keeruliistel teedel- maastikul. Viis-kuus tundi päevas pidi kaunis tähelepanelik olema ja üks sõiduviga või hoovihma poolt uuristatud säng võis maksta kolmekordse luumurru (juhtus meie soomlasest sõbra Tero'ga). Tänapäeva seikluskaamerad pole kahjuks mõeldud sellistel pikkadel sõitudel kasutamiseks. Sisselülitamine ja salvestamisele panemine võtab aega. Huvitavad kohad tulevad aga ootamatult. Aku kestab vaid tunni-poolteist. Ideaalis peaks salvastama kogu sõidu, aga kust see post-processing aeg võtta hiljem et asjalik ja huvitav kokku redigeerida. Need GPS remote puldid on kah parasjagu ebatöökindlad (isiklik kogemus) ning müras ei kuule kaamera sisse- ja väljalülitamist.

2. Rehvid pidasid üljoontes vastu need 1400 km. Me muidugi matkasime, mitte rallisime. Aga valu said rehvid kõvasti, paljud nupud olid pooleks ja rippusid moepärast esirehvi küljes. Ilma mousse'deta oleks iga päev ilmselt pidanud kummi parandama kuna korralikke pauke tuli iga päev kümneid. Tagarehv muutus kah libedamaks sõidu vältel, aga hullu polnud.

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 15 Mai 2024, 22:09
Postitas JaakE
morse kirjutas: 27 Mär 2024, 22:03
JaakE kirjutas: 24 Mär 2024, 19:26
Minu KTM 640 Adventure on nüüd taas sõidukorras ja esimesed ringid Jägala kandis tehtud. Tunne on hea. Mootor nagu uus, amordid Soomes taastatud, mida veel tahta. Siin pikemalt mida tehti mu tsikliga talvel:

https://www.projectmorocco2024.com/
Kas värskete laagrite ja ketiga sai masin natuke vibravabam ka või on endiselt ilge kivipurustaja? Olen ise ka kunagi sama rattaga sõitnud - tagasi vaadates tundub nagu Stockholmi sündroom - oli natuke piinarikas. Vedrustus ja üldse juhitavus on üle prahi (eriti arvestades mudeliaastat) aga see vibra… See on üle mõistuse :)
Seda vibrat (jah see ei kao kapremondiga kuhugi) tunneb vaid siis, kui oma kodu ees asfalt-teel, koha peal tsikli käima paned. Kui kivikõrbes sõita, siis seda ei tunne üldse. Ja selle tsikli puhul kaalus pikk vedrukäik ja super-amordid igasuguse vibra üle, viimast ma isegi ei pannud tähele. Esimesel päeval tõmbasid käed krampi (vbla vibrast?) aga järgmistel enam mitte.

Re: "Project Morocco 2024"

Postitatud: 16 Mai 2024, 16:26
Postitas JaakE


Sandraiders 2024 Morocco — 19 minutit läbi sõitja silmade. Ilma kommentaarideta, ilma kiirenduste ja aeglustusteta. Millised olid sõiduolud ja maastik Moroccos. Seikluskaamera muidugi ei anna edasi profiili, tõusude ja laskumiste nurki jne. Aga seda teate ilmselt isegi…