3. leht 6-st

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 13:33
Postitas Tuuletallaja
See igasuguste "uute" tehnoloogiate kiirkorras pealesurumine viitab rohkem sellele, et tagamõttena tahavad tootjad (ja teab, kes või mis veel) kliente rohkem oma tissi otsas hoida - istu aga laadija küljes, kui tahad vähegi pikemat sõitu teha, sest ega me ei hakka ju ometi mingi akuvahetusega tegelema - see ju ohtlik, eelkõige kellegi kasumile ja kaugemale agendale. Nii mitmeski valdkonnas kipub saama tavaks nügimine, müksamine või kuidas iganes see värdtermin nüüd eesti keeles kõlabki, ikka sinna poole, et inimesed ei omaks midagi, vaid oleks sõltuvad tootjast/teenusepakkujast, kes võib tulevikus iga kell hakata sind pigistama (ka kõrgemat käsku täites), kui sa ei kummarda õiges suunas.

Elekter on vaid üks näide, roheline on muidu tore (lahtiütlus: siin kirjutaja ei oma Kasawaki mootorratast, sidemeid Keskerakonna, RMK ega Ragn-Sellsiga) aga kui surutakse vaikselt peale uut või "uut", mis pole päris läbi mõeldud aga keegi kasseerib juba materjaalset, intellektuaalset või muust mõjust lähtuvat kasu, on see kurjast.
Enne, kui selle uuega ei kaasne vähemalt natukenegi ligilähedast "sõltumatust" kui vanaga, ei kaldu eriti sinna suunas vaatama. Mille türi pärast ma peaks igas tanklas istuma ja laadija kõrval kabanossi närima, kui tahan sõita näiteks teise Eesti otsa? Aitäh, aeg maksab ka ning kohati päris palju ning igasugu ülehinnatud räpsu asemel võin ju korralikult keha kinnitada enne ja peale sõitu. Ja ärge tulge mulle siin seletama perega reisimisest - selleks puhuks otsitakse välja päris sõiduvahend mis töötab päris kütusel jne.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 13:33
Postitas Madlobster
Macintosh kirjutas: 30 Juun 2022, 13:26
(proovi 10km kaugusele metsateele mõistlikul viisil laadimispunkti sõiduks energiat tarnida).
Revers charge sõbra punnilt või ostetud samasugune teenus ;)

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 13:35
Postitas urmas66
Ain kirjutas: 30 Juun 2022, 12:21
Urmas.. täna väita, et elektriautod on pealesunnitud.. no ei pea paika! Elekter on äge! Miks täna neid siis ostetakse kui kõike muud ka saada? Ise sõidan täna puhtalt huvipärast elektrikaga. Kõik toimib. Lahe! Hind laadimisele on pigem tagasihoidlik. Sõber fännab täiega seda powerit (390-420 kw.) mis oma elektrikast tuleb. Kui ikka pedaali vajutad ja hetkega 200 välja kerib.. julm!
Eelmsel nädalavahetusel oli üks Tesla tikupoisis juhtme otsas. Ma tegin wc pausi ja sõitsin edasi Jõgevale ja siis suht kohe tagasi. Tegin tagasiteel Tikupoisis lõunapausi, sama Tesla ikka seisis ja sõin lõuna ära ning minust ta sinna seisma jäi. Kaks inimest istusid sees jalad armatuurile visatud ja tukkusid, aga ma ei küsinud palju seal kilovatte massinal oli ;) Tundus, et kilovatid olid otsa saanud ja niipea juurde polnud tulemas :D

Linnaliiklusse elekter miks mitte, aga sel juhul siis lühikesed otsad ja planeeritud tegevus. Pigem on sellisel juhul mõistlik ühistransporti või taksot kasutada, kokkuhoid nii ressursile kui rahakotile.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 13:50
Postitas 701
Madlobster kirjutas: 30 Juun 2022, 13:03


Ajupestu :bsmile:
Suurele osale "mina triikrauaga ei sõida" meestele tundub, et välja käidud aastal võetakse kõikidel dinopõletajad käest ära ja kõik peavad nutuvõru ümber suu ja pisara pühkimise paber peos poodi seda vastikut "triikrauda" omale soetama minema. Ja siis fantaseeritakse üksteise võidu, sellega kaasnevate võimalike probleemide üle.)
Ei , mingit probleemi ei ole. Olin juba cm kaugusel, et omale kah üks osta. Aga mõistus tuli koju. Mul on seda täpselt sama palju vaja, kui roosat kabrioletti.
Kui musk oma kastika valmis peaks saama, tõstame teema uuesti lauale, kui andmed ja hinnakujundus vastuvõetavad on. Täna pole.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 13:58
Postitas Ain
Sellist järeldust teha meelevaldne.. Sõime 2a. tagasi mingis jaamas 4-kesi burgeri ja jõime kohvi. Selle ajaga oli Taycanil üle 100km akusse juurde tulnud. Täna lükatakse kiires laadijas Taycanil akusse 7,5-10km minutis.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 14:08
Postitas Madlobster
Tuuletallaja kirjutas: 30 Juun 2022, 13:33
Mille türi pärast ma peaks igas tanklas istuma ja laadija kõrval kabanossi närima, kui tahan sõita näiteks teise Eesti otsa? Aitäh, aeg maksab ka ning kohati päris palju ning igasugu ülehinnatud räpsu asemel võin ju korralikult keha kinnitada enne ja peale sõitu. Ja ärge tulge mulle siin seletama perega reisimisest - selleks puhuks otsitakse välja päris sõiduvahend mis töötab päris kütusel jne.
No see on ka üks põhi argumentidest, et kui ma tahan teisele poole vikerkaart sõita, kus ma siis laen.
No ei ole mõtet kupee kõrval käsi laiutada, et kuidas ma sellega küll oma seitset last pioneerilaagrisse viin? täielik saast ikka!

Kujutage vaid ette entusiaste esimeste autodega, kus polnud ei teid, ei bensukaid, ei varuosapoode, ei tööriistu ega teadmisi, ühesõnaga kõik, mis võimalik, see oli autostumise vastu, rääkimata kaaskodanikest, kes hobusehirmutajaid ja tõenäoliselt saatanalt endalt pärinevat kärakat vihakasid. Sõiduulatus ilma remondi ja tankimiseta oli tõenäoliselt max kahekohaline nr. Kiirus vs hobune oli olematu. Aga ometi...

St kui täna sinu sõidu harjumustele 100% liselt vastavat särtsupunni pole, siis ei kõlba olemasolevad ka miljonitele peredele, kelle igapäeva sõiduulatus on mõnekümne km piires ja laadimine töökoha parklas olemas.

Tsikli sõiduulatus, turvalisus, mugavus, ratsionaalsus, ilmast sõltuvus, varustusse pugemise aeg ja tülikus jne on üleüldse asjad, mis peaks igasuguse sellise sõiduki soetamise välistama. Aga näe, kui on sinu jaoks siis on sinu jaoks. :) Kindlasti oleme me kõik siin paljude kaaskodanike arust pööningult puudulikud.

St kui sinu töö- ja eraelu ei võimalda täna mõistuspäraselt ja ratsionaalselt särtsukat kasutada ei tähenda, et see ei sobi ka teistele.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 15:52
Postitas urmas66
► Näita Spoilerit
Ma olin ostmas pistikhübriidi, aga jäi ka see hetkel tegemata, sest tegemist oleks olnud pere nö teise autoga ja selle läbisõit ei ole tasuvuse mõttes piisavalt suur. Ostsin bensuka ja väga rsahul. Mingi suurusjärk 15k oleks sobilik ja samaväärne hübriid rohkem maksnud. Sama mudelit hübriidi pole ka. 15k eest saab besiini osta ka 2€/l rohkem kui mul vaja on ehk viie aasta peale kuluks 13k kui hind 2€/l :D Arvestus on 100l kuus, aga tegelikult on see vist isegi väiksem.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 16:13
Postitas Tuuletallaja
Madlobster kirjutas: 30 Juun 2022, 14:08
...St kui sinu töö- ja eraelu ei võimalda täna mõistuspäraselt ja ratsionaalselt särtsukat kasutada ei tähenda, et see ei sobi ka teistele.
Sry, võib-olla ma ei väljendunud kõik-see-selgemalt aga ma avaldasin praegu vaid oma, mitte kellegi teise arvamust :wink:

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 30 Juun 2022, 16:15
Postitas Madlobster
Sinu isiklik seisukoht ühtib paljudega, kes arvavad samamoodi, aga seda teiste eest ka, seepärast vastasin üldistavalt. St ei ole isiklikult sulle näpu ninna ajamine :bsmile:

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 09:50
Postitas keegimuu
► Näita Spoilerit
Palun näita karu peal kus kohast paha onu sind surus.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 10:04
Postitas mx77
► Näita Spoilerit
Võiks enne veidi uurida ja ka mõelda, enne kui kirjutad. Näiteks Tesla Model S aku kaalub pool tonni. Kuidas sa seda akuvahetust ette kujutad?

Ja fossiilsõiduki omanikuna oled sa samamoodi kellegi tissi otsas, kütusefirma oma otsas siis vastavalt ja kaudselt ka veidi Putini tissi otsas.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 10:56
Postitas urmas66
No elektriga toimivad autod ja muud sõidukid on täna paljudele pealesunnitud see on fakt. Linnaliiklus(bussid),kus lihtsalt adminstratiivselt on see paigas ja nii on.
Akude ja nende laadimise tehnoloogia ei ole kõlblik selliseks kasutuseks see on fakt. Akude laadimine kestab ebamõistlikult kaua ja nende mahutavus normaalseks töötsüklis on ebanormaalselt lühike.

See,et keegi ostab midagi vabatahtlikult ei puutu asjasse ja see, et akud ajavad asja ära ei puutu ka asjasse.
Kinldasti on täna palju kodanikke,kes saavad tänase tehnoloogiaga elektrisõidukiga ka hakkama, aga see ei tähenda, et peab mingist X aastast alates juba etteütlevalt kõik muu ära keelama.
Seda siis tehakse tegelikult EU-s ja võibolla ka USA-s(kui mitte kogu riigis, siis Kalifornias vähemalt) kuid see ülejäänud maailm ei tee seda.
Akudega sõidukid ei vähenda liikluskoormust linnades ja nende ümbruses,seda vähendab ühistransport, mis on õigesti planeeritud. Meil Tallinnas ja Harjumaal ning teglikult kogu eestis on kahjuks kõik täiesti kiviaegne selle kohapealt. Nüüd tuli veel uudis,et jätame jupi elektriraudteed ka tegemata, sest ei saadud ilmselt omavahel kokkuleppe palju keegi sealt obrokit saab.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 11:19
Postitas Motomarket
mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 10:04
► Näita Spoilerit
Võiks enne veidi uurida ja ka mõelda, enne kui kirjutad. Näiteks Tesla Model S aku kaalub pool tonni. Kuidas sa seda akuvahetust ette kujutad?

Ja fossiilsõiduki omanikuna oled sa samamoodi kellegi tissi otsas, kütusefirma oma otsas siis vastavalt ja kaudselt ka veidi Putini tissi otsas.
Tegelikult on asi üsna lihtne ;) Vaata, kuidas NIO seda korraldab ->

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 12:15
Postitas kiilas
Krt. see roheline asi pole ikka see. Näiteks, Audi e-tron hinnad hakkavad 72000€, aga kui peaks vaja olema akut vahetada, siis aku maksab 40000+€
image.png

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 12:34
Postitas mx77
Motomarket kirjutas: 01 Juul 2022, 11:19
mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 10:04
► Näita Spoilerit
Võiks enne veidi uurida ja ka mõelda, enne kui kirjutad. Näiteks Tesla Model S aku kaalub pool tonni. Kuidas sa seda akuvahetust ette kujutad?

Ja fossiilsõiduki omanikuna oled sa samamoodi kellegi tissi otsas, kütusefirma oma otsas siis vastavalt ja kaudselt ka veidi Putini tissi otsas.
Tegelikult on asi üsna lihtne ;) Vaata, kuidas NIO seda korraldab ->
see eeldaks, et kõik akud on standardiseeritud, mis on suhteliselt vähe tõenäoline, kuna igaüks üritab siiski oma autot ehitada.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 12:40
Postitas Maaks
See "iga aku on eriline" on tõenäoliselt mööduv nähtus. Kõik ikka mäletavad, kui kaua läks aega et kõiki mobiiltelfone saaks laadida 1-e laadijaga :-)
Või siis see, et igale tööriistale tuli osta spets temale mõeldud aku ...
PS Aku laadimise kiirus ei ole juba ammu EV kasutamise piiranguks. Normaalsed inimesed ei sõida autoga ühest euroopa otsast teise (3...500km ühte jutti) vaid kasutavad selleks märksa mugavamat ühistransporti (lennuk/ rong), ainult mingid sendipoolitajad ida euroopast mõtlevad kuidas nad autoga Tallinnast Riiga saavad :D

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 01 Juul 2022, 12:46
Postitas Tuuletallaja
keegimuu kirjutas: 01 Juul 2022, 09:50
Palun näita karu peal kus kohast paha onu sind surus.
Tahad mulle pai teha? :shock:
mx77 kirjutas: 01 Juul 2022, 10:04
Võiks enne veidi uurida ja ka mõelda, enne kui kirjutad. Näiteks Tesla Model S aku kaalub pool tonni. Kuidas sa seda akuvahetust ette kujutad?

Ja fossiilsõiduki omanikuna oled sa samamoodi kellegi tissi otsas, kütusefirma oma otsas siis vastavalt ja kaudselt ka veidi Putini tissi otsas.
Akuvahetuse võimaluse/võimekuse all pidasin silmas väiksemaid punne ja elektritsikleid, suure moduleerimata/standardiseerimata akupaki juures see jah mõistusepäraselt ei toimiks.
Putini tissi otsas oleme me hetkel ilmselt mõlemad arvestades, millise hooga jätkub punkerdamine nii Läänemerel kui ka jupp maad põhjapool.
Kui siit edasi fisolohveerida, siis on karta, et sm Vladimir Vladimirovitšil on ainult üks funktsionaalne tiss ning kui me kahekesi... ja juba näen, kuis tuleb labakuga vasta vahtimist
Nagu Urmas ennist kirjutas, on sauruseõliga võimalik mõistlikult kanku kaasa haarata, elektrisõidukiga on see juba keerulisem.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 10:02
Postitas Dusterx
Läheb see 3. maailmasõda, mis vaikselt juba stardib, lappesse ära, tekib tehniline murre ja olemegi, kes kuidagi üle elavad, särtsupeldikutes. Tõenäoliselt ei veere enam vaid suisa lendame, ei oma enam miskit ja oleme selle üle õnnelikud st kõik sodi on rendisodi, kõigile sisuliselt analoog variatsioonidega ja kaob ka tuu 2035 aasta probleem. Kehtestatakse globaalne uuskommunism koos sotsiaalpunkti süsteemiga...See huumor huumoriks, hetke keerulistes oludes midagi asjalikku ennustada või käia välja mingeid umbe veksleid, et aasta misiganes me keelame misiganes asju, ei pruugi neid hetke visjonääre eluski olla ja jutud kaskvõi sellest, et nafta saab kohe-kohe otsa jne on pikas plaanis olnud lihtsalt turundus. Energiakriis on juba hetkel reaalne, särtsu napilt jagub ja hind on ulmeline. Minu ennustus on see, et sõidame me 2035 ja edasi millega iganes, maksame vigaseks me mõlemal juhul. Kõige loogilisem muutus oleks vast see, et kõik ei käruta oma trandulettidega tühja enam...

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 10:21
Postitas M.T.
Maaks kirjutas: 01 Juul 2022, 12:40
See "iga aku on eriline" on tõenäoliselt mööduv nähtus. Kõik ikka mäletavad, kui kaua läks aega et kõiki mobiiltelfone saaks laadida 1-e laadijaga :-)
......
Normaalsed inimesed ei sõida autoga ühest euroopa otsast teise (3...500km ühte jutti) vaid kasutavad selleks märksa mugavamat ühistransporti (lennuk/ rong), ainult mingid sendipoolitajad ida euroopast mõtlevad kuidas nad autoga Tallinnast Riiga saavad :D
Valeväide, ei saa endiselt ühe laadijaga, USB vs Apple.

Sa käid Riias lennukiga? Täna pole väga kindel kummaga kiiremini Riiga jõuab :wink:

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 10:42
Postitas 701
Madlobster kirjutas: 30 Juun 2022, 14:08
St kui sinu töö- ja eraelu ei võimalda täna mõistuspäraselt ja ratsionaalselt särtsukat kasutada ei tähenda, et see ei sobi ka teistele.
Selles ongi ju probleemi uba. Need kellele särtsukad sobivad, kärutagu nendega palju jõuavad. Mingil põhjusel üritatakse seda aga kõigile pähe tõmmata.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 10:47
Postitas 701
Maaks kirjutas: 01 Juul 2022, 12:40
See "iga aku on eriline" on tõenäoliselt mööduv nähtus. Kõik ikka mäletavad, kui kaua läks aega et kõiki mobiiltelfone saaks laadida 1-e laadijaga :-)
Või siis see, et igale tööriistale tuli osta spets temale mõeldud aku ...
PS Aku laadimise kiirus ei ole juba ammu EV kasutamise piiranguks. Normaalsed inimesed ei sõida autoga ühest euroopa otsast teise (3...500km ühte jutti) vaid kasutavad selleks märksa mugavamat ühistransporti (lennuk/ rong), ainult mingid sendipoolitajad ida euroopast mõtlevad kuidas nad autoga Tallinnast Riiga saavad :D
Seda tsirkust ma tahaks näha, kuidas mul semu kahe hobusega lennuki peale läheb, et Lätti võistlustele lennata. Või mina kolme tsikliga. Või teine semu kaubikutäie liimimistarvikutega. Ju me oleme siis ebanormaalsed, et hobust lennukisse toppida ei taha..

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 10:54
Postitas Dusterx
Kas hobuste soovidega on üldse arvestatud? :D

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 11:06
Postitas Madlobster
Et huvitav, kui mingil põhjusel oleks jäänud omal ajal nafta puurimata või sellest kütus valmistamata ning edissonid oleks kõik palju kiiremini avastanud ning massidesse toonud, st maailm oleks nende "särtsupeldikute" peal üles kasvanud.

Ja täna oleksime setõttu (millest iganes seda särtsu siis ka toodeti) üleilmse jahtumise/soojenemise vms äärel ning onu Elon tooks turule V8 ja ütleks, et vot see tulevik. Et, kui palju oleks siis seda nuttu? Kuidas head vaiksed ratastel sõidukid mingite tossavate ja lärmavate peldikute vastu tahetakse vahetada. Tsikli sõit ei saa enam kunagi olema nii mõnus ja vaikne. Samuti tuleb hakata käike kobama jne.

Omamise kohta ka võib vastupidise mätta otsast vaadata. Kui siiani oleksid kõike rentinud, alates kodust kuni telefonini, rääkimata sõidukitest jms. Sellega seoses on sul olnud võimalik koguaeg telefon/sõiduk ja mis iganes hobivarustus väga ajakohane hoida.
Näiteks jahi (vms päris kalli asja) omamise asemel näiteks saaksid, mis tahes ajal sadamast selle võtta, oma sõidu ära teha ja maksta ainult selle aja eest, mil seda kasutasid ning see oleks igas eluvaldkonnas sama loomulik tegevus kui hammaste pesu.
Kui see era mingil põhjusel lõppema peaks ja kõik tahaksid, et rentimise asemel sa kõik asjad välja ostaksid, kas tuleks jälle nutt kurku, et kus ma selle raha võtan, et omale jaht osta, seda kuskil hoida, hooldada jms. Samuti tsikli kohta, et kuhu ma selle nüüd talveks panen? Pean lisaks tsiklile veel garage ostma, kes mul rehvis rõhku kontrollib ja ketti määrib jne?

Ühesõnaga teise rakursi alt vaadates võiks mõelda, et kas muutus on paha ainult seetõttu, et ma olen harjunud teisiti, või on sõna särtsu külge peldiku pookimine tegelikult ka asjakohane ja ei tulene vaid isiklikult "tuhm" olemisest?

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 11:17
Postitas Dusterx
Ära võta nii isiklikult, mainisin ka, et lõik on pigem huumor. Ma ei ole särtsupeldikute vihkaja, kuid peldikuteks pean neid niikaua, kuni nad dinosaurustest asjalikemaks muutuvad. P.S dinosaurus on samasugune mõnitamine nagu särtsupeldik...

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 12:18
Postitas Macintosh
Madlobster kirjutas: 04 Juul 2022, 11:06
Et huvitav, kui mingil põhjusel oleks jäänud omal ajal nafta puurimata või sellest kütus valmistamata ning edissonid oleks kõik palju kiiremini avastanud ning massidesse toonud, st maailm oleks nende "särtsupeldikute" peal üles kasvanud.

Ja täna oleksime setõttu (millest iganes seda särtsu siis ka toodeti) üleilmse jahtumise/soojenemise vms äärel ning onu Elon tooks turule V8 ja ütleks, et vot see tulevik. Et, kui palju oleks siis seda nuttu? Kuidas head vaiksed ratastel sõidukid mingite tossavate ja lärmavate peldikute vastu tahetakse vahetada. Tsikli sõit ei saa enam kunagi olema nii mõnus ja vaikne. Samuti tuleb hakata käike kobama jne.
On üldlevinud valearusaam, et põhiline probeem on inimkonna poolt õhku paisatavas CO2-s ja eriti sõiduatodes ning eleketriautod on imeliseks päästerõngaks. Inimkonna poolt loomulikule ringlusele lisatav CO2 on kõiges 3-5% kogu ringlusest. 5.9 miljardit tonni tonni on emissoon inimetegevusest, sellest 11% moodustab transport, milles omakorda 50-60% sõiduautod. Põhihäda on muus, loomulikul teel atmosfääri paisavas süsihappegaasis ning teistes, inimtegevuse tulemusena tekkivates erinevates kasvuhoonegaasides ning nende ringluses. Ringluses, mille inimetgevus on niivõrd tuksi keeranud, et see ei suuda end enam loomulikul teel uuesti siduda.

Me haugume täna täiesti vale puu all. Me oleme üles kündnud ja perse keeranud kõik kõik kohad, mis loomulikul viisil kasvuhoonegaase seovad. Ookeanid ja mered, vihmametsad, rohtmaad. Ainult nimeta koht ja võib julgelt öelda, et inimkond on selle perse keeranud. Ahnusest ja üksõiksusest.

Tõeline saatan aga peitub mitte süsinikdioksiidis vaid erinevates kloori sisaldavates ühendites (mõtle polüvinüülkloriidile, plastikühenditele, sünteetilisele kautšukile tootmisele, millest millest omakorda valmistatakse: sõidukite rehve, juhtmeid, aknaprofiile, pakkematerjale, rõivaste ja jalatsite isolatsiooni, põrandkatteid, lakke, värve, seadmeid, polüstüreeni, mänguasju, instrumentide osi, ehitusmaterjale jne.). Kuigi see moodustab vaid 2% kogu üldisest hetimest siis selle GWP (global warming potential) mõju on on võrrelduna CO2 mõjuga umbes 1000-10000x; teisena siia juurde metaan GWP 25x, emissioon 16%; kolmandkas dilämmastikoksiid ehk naerugaas GWP 300x, emissioon 6%.
See, kas me vahetame bensiinisõidukid (nagu ma olen aru saanud siis diisel on hulllem) elektrisõidkite vastu või mitte ei muuda asja. See on abiks aga pigem on see fassaadi värvimine ajal mil vundament katus vajavad viivitamatult kapitaalremonti.

Seega, neelake alla see mõru pill ja sõitke elektrisõidukitega. Veel parem on kui "tarvitate lõpuni" oma olemasoleva bensiinisõiduki(d), see on kõvasti kliimasõbralikum, kui nende vahetamine elektrisõidukite vastu. Ja veel parem on kui te ei ehita kivimaju ei pane sinna ette plastaknaid, remondite vähem kodu ja sõidate võimalikult vähem nende sõidukitega, mis teil juba olemas on. Tarbige vähem, ükskõik mida, mille valmisatmisel paisatakse atmosfääri kasvuhoonegaase. Ainult see aitab. Kui ikka aitab.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 12:21
Postitas Ain
701 kirjutas: 04 Juul 2022, 10:42
Madlobster kirjutas: 30 Juun 2022, 14:08
St kui sinu töö- ja eraelu ei võimalda täna mõistuspäraselt ja ratsionaalselt särtsukat kasutada ei tähenda, et see ei sobi ka teistele.
Selles ongi ju probleemi uba. Need kellele särtsukad sobivad, kärutagu nendega palju jõuavad. Mingil põhjusel üritatakse seda aga kõigile pähe tõmmata.
Too näiteid kuidas näeb välja see -kõigile pähe tõmbamine..
Mina isiklikult ei ole kuskil midagi sellist kogenud ega tundnud.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 13:01
Postitas Dusterx
Sõber Ain, jutt käib enamuses 2035 aasta sisepõlemismootorite keelustamisest, hetkel ei tõmmata, aga hetkeseisuga tõmmatakse 2035 aastast meilt võimalus uut sisepõletajat hankida.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 13:06
Postitas 701
Ain kirjutas: 04 Juul 2022, 12:21
701 kirjutas: 04 Juul 2022, 10:42
Madlobster kirjutas: 30 Juun 2022, 14:08
St kui sinu töö- ja eraelu ei võimalda täna mõistuspäraselt ja ratsionaalselt särtsukat kasutada ei tähenda, et see ei sobi ka teistele.
Selles ongi ju probleemi uba. Need kellele särtsukad sobivad, kärutagu nendega palju jõuavad. Mingil põhjusel üritatakse seda aga kõigile pähe tõmmata.
Too näiteid kuidas näeb välja see -kõigile pähe tõmbamine..
Mina isiklikult ei ole kuskil midagi sellist kogenud ega tundnud.
No kas või see sama, 2035 jutt.

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 13:31
Postitas Maaks
Dusterx kirjutas: 04 Juul 2022, 13:01
Sõber Ain, jutt käib enamuses 2035 aasta sisepõlemismootorite keelustamisest, hetkel ei tõmmata, aga hetkeseisuga tõmmatakse 2035 aastast meilt võimalus uut sisepõletajat hankida.
Ja see on su kõige suurem mure? :wack: Osta siis aasta varem, ja kohe mitu tükki :mrgreen:
Pakun et suure tõenäosusega ei tahagi keegi (isegi need, kes nüüd "nutta huluvad") siis endale enam bensiini söövaid sõidukeid osta :mrgreen:

Re: Roheline või joobes?

Postitatud: 04 Juul 2022, 13:39
Postitas Assamait
Maaks kirjutas: 04 Juul 2022, 13:31
Dusterx kirjutas: 04 Juul 2022, 13:01
Sõber Ain, jutt käib enamuses 2035 aasta sisepõlemismootorite keelustamisest, hetkel ei tõmmata, aga hetkeseisuga tõmmatakse 2035 aastast meilt võimalus uut sisepõletajat hankida.
Ja see on su kõige suurem mure? :wack: Osta siis aasta varem, ja kohe mitu tükki :mrgreen:
Pakun et suure tõenäosusega ei tahagi keegi (isegi need, kes nüüd "nutta huluvad") siis endale enam bensiini söövaid sõidukeid osta :mrgreen:
Maaks, sa sõidad siis elektritsikliga Tallinnas Tartusse ja hoiad hinge kinni, kas aku ikka kestab järgmise burksiputkani, kus särtsu tankimiseks aja surnuks löömiseks pole muud teha, kui ikka seda va burksi näost sisse ajada? :D