4. leht 5-st

Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 07 Jaan 2013, 23:03
Postitas peitupaik

endal ka hetkel selline mure et kas ratas mis on varasemast ajast juba 25kw peale piiratud, kas sellega peale uue seaduse jõustumist võib sõita ?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 09:09
Postitas marguskare
peitupaik kirjutas:

endal ka hetkel selline mure et kas ratas mis on varasemast ajast juba 25kw peale piiratud, kas sellega peale uue seaduse jõustumist võib sõita ?

Ärge muretsege! Kõik rattad mis enne selle uue seaduse jõustumist on piiratud, toimivad ka edasi pidi. Ehk kui sul on ratas mis eelnevalt piiratud 25 kw peale siis võib sellega sõita A2 lubadega tulevikus.
Uus seadus muudab seda, et ALATES 2013 jaanuar 18..(kuupäeva ei mäleta) saab piirata 35le kilovatile millel ei ole eelnevalt rohkem kui 70kw, ehk siis kuni poole võrra võimsusest.

Tean seda, kuna olen käinud ise Tartu ARK juhatajaga rääkimas.

Terv,
Margus


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 14:03
Postitas peitupaik

Nüüd lähevad siis 25kw rattad hinda.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 15:53
Postitas Mell93

Netist leidsin et 19.01.2013 peaks need uued seadused jõustuma. Sain ka täna oma ratta paberid korda ehk siis pandi passi 25kw. Peaks vast olema nüüd legaalne kevadel sõitma hakata ( loodan vähemalt).


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 15:57
Postitas Action
marguskare kirjutas:
peitupaik kirjutas:

endal ka hetkel selline mure et kas ratas mis on varasemast ajast juba 25kw peale piiratud, kas sellega peale uue seaduse jõustumist võib sõita ?

Ärge muretsege! Kõik rattad mis enne selle uue seaduse jõustumist on piiratud, toimivad ka edasi pidi. Ehk kui sul on ratas mis eelnevalt piiratud 25 kw peale siis võib sellega sõita A2 lubadega tulevikus.
Uus seadus muudab seda, et ALATES 2013 jaanuar 18..(kuupäeva ei mäleta) saab piirata 35le kilovatile millel ei ole eelnevalt rohkem kui 70kw, ehk siis kuni poole võrra võimsusest.

Tean seda, kuna olen käinud ise Tartu ARK juhatajaga rääkimas.

Terv,
Margus

Kuidagi napilt napilt 74kw ratast pole võimalik 35le piirata?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 16:27
Postitas marguskare
Action kirjutas:
marguskare kirjutas:
peitupaik kirjutas:

endal ka hetkel selline mure et kas ratas mis on varasemast ajast juba 25kw peale piiratud, kas sellega peale uue seaduse jõustumist võib sõita ?

Ärge muretsege! Kõik rattad mis enne selle uue seaduse jõustumist on piiratud, toimivad ka edasi pidi. Ehk kui sul on ratas mis eelnevalt piiratud 25 kw peale siis võib sellega sõita A2 lubadega tulevikus.
Uus seadus muudab seda, et ALATES 2013 jaanuar 18..(kuupäeva ei mäleta) saab piirata 35le kilovatile millel ei ole eelnevalt rohkem kui 70kw, ehk siis kuni poole võrra võimsusest.

Tean seda, kuna olen käinud ise Tartu ARK juhatajaga rääkimas.

Terv,
Margus

Kuidagi napilt napilt 74kw ratast pole võimalik 35le piirata?

No ei ole ju. 74 jagada pooleks teeb 37 kw. Ei lähe läbi see asi sul. Kõik rattad mis on enne seaduse jõustumist on piiratud, nendega võib ka tulevikus sõita rahulikult, mis sellest, et nad on piiratud üle poole võrra. Kõikide preagune "piiratud A ehk A2" luba mis on hetkel 25kw muutub automaatselt seaduse jõustumisest 35kw peale ümber!


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 16:38
Postitas vanalendur
marguskare kirjutas:

No ei ole ju. 74 jagada pooleks teeb 36 kw.

74/2 on siiski 37kw. Mitte, et see antud olukorras midagi muudaks aga jäi silma :bsmile:


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 08 Jaan 2013, 23:08
Postitas kill
marguskare kirjutas:

Kõikide preagune "piiratud A ehk A2" luba mis on hetkel 25kw muutub automaatselt seaduse jõustumisest 35kw peale ümber!

Paraku ei ole see tõsi.
Praegune 105 eritingimusega A lubab ka tulevikus juhtida tsiklit võimsusega kuni 25kW.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 09 Jaan 2013, 00:44
Postitas alleram
kill kirjutas:
marguskare kirjutas:

Kõikide preagune "piiratud A ehk A2" luba mis on hetkel 25kw muutub automaatselt seaduse jõustumisest 35kw peale ümber!

Paraku ei ole see tõsi.
Praegune 105 eritingimusega A lubab ka tulevikus juhtida tsiklit võimsusega kuni 25kW.

Jah, mingi aeg jagati valeinformatsiooni, et kuni 25 kW ehk piiratud kategooria muutub kuni 35 kW'ks ehk A2-kategooriaks. Paraku lubab endine piiratud A kategooria jätkuvalt juhtida vaid kuni 25 kW'st ratast ja alles luuakse A2, mis lubab juhtida kuni 35st. Lisaks võite lugeda seda teemat.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 23 Mai 2013, 10:10
Postitas motorcyclist

Ma mõtlesin nüüd lõpuks et teen ka selle sõidueksami et saada a2 load ( praegu mul A (25 kw )) , kuid siis läksin paberivaba arki oma kontot vaatama ning oh üllatust seal oli kirjas et mul juba on A2 load. ( Kuigi ma pole selle jaoks lillegi liigutand).


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 23 Mai 2013, 10:14
Postitas motorcyclist

Või nimetati ennem A 25kw -luba ka A2 -eks?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 23 Mai 2013, 10:53
Postitas alleram
motorcyclist kirjutas:

Ma mõtlesin nüüd lõpuks et teen ka selle sõidueksami et saada a2 load ( praegu mul A (25 kw )) , kuid siis läksin paberivaba arki oma kontot vaatama ning oh üllatust seal oli kirjas et mul juba on A2 load. ( Kuigi ma pole selle jaoks lillegi liigutand).

Kusjuures mul sama küsimus, mõtlesin, et teen A sõidueksami ja nägin seda A2 seal vedelemas. Peab ARKist küsima, ma hästi ei usu, et nad ikkagi niisama ära need muutsid. Igatahes veider, kui seal varemgi A2 seisis, sest mujal seda ju ametlikult nii ei nimetatud.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 23 Mai 2013, 21:34
Postitas kill
motorcyclist kirjutas:

Ma mõtlesin nüüd lõpuks et teen ka selle sõidueksami et saada a2 load ( praegu mul A (25 kw )) , kuid siis läksin paberivaba arki oma kontot vaatama ning oh üllatust seal oli kirjas et mul juba on A2 load. ( Kuigi ma pole selle jaoks lillegi liigutand).

Või nimetati ennem A 25kw -luba ka A2 -eks?

Liiklusregistri andmebaasis on A kuni 25kW märgitud A2'na ja sellega käib kaasas eritingimus 105 (kuni 25kW).

Praegu ei ole veel võimalik A 25kW'lt A2'le sõidueksamit sooritada kuna uut eksamineerimise määrust ei ole ja vanas ei ole sellisest eksamist juttu.

alleram kirjutas:

Kusjuures mul sama küsimus, mõtlesin, et teen A sõidueksami ja nägin seda A2 seal vedelemas. Peab ARKist küsima, ma hästi ei usu, et nad ikkagi niisama ära need muutsid. Igatahes veider, kui seal varemgi A2 seisis, sest mujal seda ju ametlikult nii ei nimetatud.

Ei ole muudetud ja ei muudeta. Tee A sõit ära enne kui sellekevadised autokoolide grupid A eksamijärjekorrad pikaks venitavad.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 17 Juul 2013, 10:33
Postitas deba55er

Mul oli rattas, mis oli 63 KW, ja ma panin piirajat selle peale, et oleks 25 kW, ja läksin A2 eksamit sooritada (kuna B kat. ei ole). Kõik korras, nüüd on mul juhilubade peal A1 ja A2. Samas huvitav, et AM, mis on mopeedid, ei ole seal :D Ehk siis ma juhtin praegu 900-se mootoriga mootorattast, aga mopeedi/rolleriga sõita ei saa :)


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 17 Juul 2013, 10:46
Postitas Kirs

Võid küll mopeediga sõita. Selleks sobib mistahes mootorsõiduki luba.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 05 Mär 2014, 14:59
Postitas pokerhentz

Kui nüüd soetada tsikkel, mis on suurem kui 35kw ja endal on A2load,siis tuleb masin ära piirata. Aga kui masinat tahab vahel ka täis A lubadega isik kasutada, siis kas seda saab kuidagi deaktiveerida? Või kas kellegil on üldse kogemusi piiramisega ja pärast nende ajutise või pikemaajalise eemaldamisega? Ei tahaks trahvi ka saada suurema rattaga sõidu eest, aga samas kui teisel sõitjal on täisload, siis tema võiks nautida masina täisvõimsust ikka. Ja veel, kus oleks kõige mõtekam ja taskukohasem seda piiramiaprotseduuri läbida?

Suured tänud!


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 05 Mär 2014, 17:10
Postitas yeekim

Alljärgnev ei ole mitte kuidagi seadusega kooskõlas :!:
Osta tsikkel- kuni 70 kW.
Paigalda sertifitseeritud meistrimehe juures piirajad ja MNT's vastav sissekanne tsikli tehnilisse passi.
Peale seda eemalda piirajad.
Ohutuid kilomeetreid mõlemale.

Paraku :evil:


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 29 Apr 2014, 15:10
Postitas Sander12345

Lugesin teema algusest lõpuni läbi, aga küsin veel korra üle. Kui mul on A1 luba ja ma lähen teen sõidueksami ja saan A2 load, kas ma võin siis sõita rattaga, millel on kunagi 96 kw olnud, aga on piiratud ENNE 2013 aastat 25-le Kw-le.?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 29 Apr 2014, 23:29
Postitas simp
Sander12345 kirjutas:

Lugesin teema algusest lõpuni läbi, aga küsin veel korra üle. Kui mul on A1 luba ja ma lähen teen sõidueksami ja saan A2 load, kas ma võin siis sõita rattaga, millel on kunagi 96 kw olnud, aga on piiratud ENNE 2013 aastat 25-le Kw-le.?

Seni kuni passis on 25kw on kõik ok.
Lihtsalt pärast 2013 seadust ei nõustu ark(ega seadus) sellise piiramisega enam, eelnevad tegemised toimivad edasi.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 30 Apr 2014, 08:49
Postitas Maaks

Sõites A2 lubadega sellise rattaga on täiesti arvestatv tõenäosus saada endale kaele "juhtimisõiguseta sõitmine". Sõltub kui teravad on need sinised pliiatsid teeservas :-) (ja nende teravus sõltub kui suur hulk raha riigil eelarvest puudu on).
§93 punkt (3)Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis EI OLE ÜMBER EHITATUD sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ja see on KÕIK MIS ON KIRJAS liiklusseaduses!
See märge seal all (jõustunud 19.01.2013) tähendab, et alates sellest hetkest loodi A2 kategooria (et eesti nõuded ühtlustada euroopa seadusandlusega), aga mitte "kui ratas on ümber ehitatud varem ...". Aga eks igalühel võib olla oma arvamus, osad arvamused võivad hiljem ainult kulukaks minna :D


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 30 Apr 2014, 09:53
Postitas Macintosh
Sander12345 kirjutas:

Lugesin teema algusest lõpuni läbi, aga küsin veel korra üle. Kui mul on A1 luba ja ma lähen teen sõidueksami ja saan A2 load, kas ma võin siis sõita rattaga, millel on kunagi 96 kw olnud, aga on piiratud ENNE 2013 aastat 25-le Kw-le.?

See on väga kaheti mõistetav ja minuteada on üks tõlgendusi jah selline nagu sina seda näed. Väga palju sõltub sellest, mis tsikli passis kirjas on. Minuteada sealt ei nähtu, mis oli võimsus enne ümberehitamist. Et kindel olla, siis küsi ARK'ist.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 30 Apr 2014, 11:45
Postitas arendaja

Olen näinud paigaldatud piirajat. Gaasitrossile oli lihtsalt mootoripoolele klamber pandud, et ei saaks nii pöördesse minna. Käis 2 kruviga...aga paberi sai 25kw peale. Kuidas seda mõõdeti on muidugi huvitav :D maksis miski 300€ see klambri/paberi rõõm.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 14:28
Postitas MotoGabriel

Heio,

tegin täna enda A2 ära (jehuu!), aga enda masinaga ikka sõita ei tohi.

Kiire küsimus - kes ja mis hinnaga Tallinnas veel piirajaid paigaldavad, peale Motodepoo, või kus näeks seda ARKi poolt aktsepteeritud töökodade nimekirja.
Seal öeldi et kusagil 200 läheb maksma ja VIN-põhiselt tellitakse piiraja.
Siis panevad peale ja jalutad ARKI ning registreerid masina ümber uute numbritega ehk siis tõenäoliselt läheb see 60 eurot ARKis ka veel otsa.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 19:09
Postitas võll
Maaks kirjutas:

...Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis EI OLE ÜMBER EHITATUD sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur...

... aga mis siis saab, kui tsiklil on vähem kui 35kw aga kw/kg suhe on rohkem kui 0,2?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 20:02
Postitas Maaks
võll kirjutas:
Maaks kirjutas:

...Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis EI OLE ÜMBER EHITATUD sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur...

... aga mis siis saab, kui tsiklil on vähem kui 35kw aga kw/kg suhe on rohkem kui 0,2?

Siis ta ei ole A2 kategooriale vastav mootorratas (ja kvalifitseerub siis ilmaselt lihtsalt A-ks).
Et mis rattaga tegu? Või oli küsimus niisama puhtteoreetiline?
35kW ja 0,2kW/kg=175kg, mis iseenesest on juba suht kerge ratas.
Kõige õigem (JOKK) oleks sellised küsimused koos kõigi detailidega saata kirjalikult Maanteametisse, siis oled enda naha päästmiseks kõik teinud :)


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 21:28
Postitas AzA

Kui on kuni 35kw siis on A2. Punkt.
Õpime lugema:
"A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta .... "
Tähelepanelikult antud lauset veerida, siis võib märgata rasvast sõna "või", mille tähendus antud lause kontekstis on "emba kumba". Ehk siis emb kumb lause pool peab olema tõene, et mootorratas oleks A2. Punkt.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 23:05
Postitas MotoGabriel

Oot, ma nüüd hakkan vaatama et siis mul ei olegi piirajat vaja? Viitsib keegi kinnitada.
Erivõimsus = Võimsus/Tühimass ehk siis
Mul on 51KW ja Tühimass on 276KG ehk siis Erivõimsus on 0,184 ja kõik korras?


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 23:16
Postitas wulfi

korras


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 27 Mai 2014, 23:20
Postitas MotoGabriel
wulfi kirjutas:

korras

Super, see sirvimine siin ja pisike arvutus säästis mulle just 200 EUR. :bsmile: Ma usun et nii mõnedki on seaduse sõnastusse mittesüvenemise tõttu selle summa maksnud.


Re: A2 kat ja piirajad ?

Postitatud: 28 Mai 2014, 09:16
Postitas võll
Maaks kirjutas:

Et mis rattaga tegu? Või oli küsimus niisama puhtteoreetiline?

Paljud endurokad on piisavalt kerged, et 0.2 hõlpsasti ületada. Ise kasutan muidugi loogikat (juhul kui sõidan vahel võimsama tsikliga kui load seda lubavad): Sõidan esimese trahvini, eeldan et see on vähem kui 200 eurone investeering või uuesti eksamisõidule minemine. Tõttöelda leian, et ratta võimsuse piiramine ja sellest sõltuvalt lubadele lisakategooria tekitamine on jabur. Kes ennast või teisi ikka kasti tahab sõita, teeb seda ka sääreväristajaga. Pole kohanud kedagi, kes liiga võimsa tsikli tõttu pauku oleks pannud. Sõltub ikka sellest kui palju ja kus sa neid kilowatte rakendad, olgu neid vähe või palju. Kui kahe kõrva vahel on natukene rohkem kui rosin, siis sõida kasvõi Boss Hossi või Y2K'ga.