Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

franz125 kirjutas: 31 Okt 2023, 22:37
On tänasel päeval ka selliseid kuhu võib panna fooliumit,kuldrandiga taldrikuid ja ka metallresti.
..ja on veel metallist korpusega praeahjud, kus ka mikro sisse ehitataud. Paned oma taldriku metall restile ja teeb soojaks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Pole kaasaegsetega tegemist teinud. Mul husqvarna 300 aastapäeva mingi sepssial edition, 1989 väljalase. Suur ja kolakas, võib 2 kana sisse visata või suurema kalkuni. ( Näited )
Jõudis minuni ühest koolimaja köögist, mis läks lammutamisele. Toimib siiani laitmatult.
Aga tänud kaasaja tutvustamise eest! :bsmile:
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Irual »

Miks ikka veel autode ja mootorrataste võimsust/ökonoomsust piiratakse õhuvõtu kohitsemisega? Just leidsin uuematsorti auto snorkli otsast vaheseina, mis piirab läbilaset silma järgi 1/4 kuni 1/3 võrra :evil:

Edu, L
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Eks löö eest ära ja vaata kas astub reipamalt edasi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kas kellelgi Tartus alumiiniumi joodist ja jootevedelikku on? Ühe pisikese augu pärast oleks naljakas suurt pakki osta.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 181
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas renx »

Irual kirjutas: 05 Nov 2023, 19:42
Miks ikka veel autode ja mootorrataste võimsust/ökonoomsust piiratakse õhuvõtu kohitsemisega? Just leidsin uuematsorti auto snorkli otsast vaheseina, mis piirab läbilaset silma järgi 1/4 kuni 1/3 võrra :evil:

Edu, L
Euronõuded/Heitgaasid.
Mitte ükski endurokas ei saaks muidu norme täidetud. Kui sa kastis tsiklit koju ei telli, siis sa ei näegi neid piiranguid kuna maaletooja võtab kõik küljest ära. 5cm diameeter muudetakse 2cm suuruseks. 2t summuti näeb välja peaaegu nagu 4t oma.
Autodel on olnud üsna tihti KW erinevusega versioone(tavaliselt on Austria autod olnud väikema KW'ga kuna tarkvaraliselt on nii tehtud ning kajastub passis).
Enne õhulugejat autoodel seib ette lükata... ei teagi miks see parem lahendus on, kui tarkvaraliselt.
Tsiklitel on kindlasti lihtsam seda teha õhuvõtuga.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

renx kirjutas: 07 Nov 2023, 07:16

Enne õhulugejat autoodel seib ette lükata... ei teagi miks see parem lahendus on, kui tarkvaraliselt.
Tõenäoliselt odavuse teema ehk tarkvara on algelisem ja piiratakse füüsiliselt.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Irual »

franz125 kirjutas: 05 Nov 2023, 21:35
Eks löö eest ära ja vaata kas astub reipamalt edasi.
Sai muidugi ära võetud - dünoma ei hakka, aga tühikäigule tulek muutus silnähtavalt - enne otsis kergelt õigeid pöördeid, nüüd tuleb sujuvalt ja täpselt. Kanniga mingit mineku vahet otseselt ei tunne, halvem kindlasti pole. Eks jälgime kütusekulu.

Edu, L
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Ei ole ka tarkvaraliselt keeruline, põhiline mure on see, kuidas tarkvara säilitada.
Tehnoloogial on suur roll.
Alguses-
Kasutati eepromi põhilist süsteemi. ( Kes tahab guugeldab ise mis eeprom on. Tõesti ei jaksa lahti kirjutada ) Miinusena väike data maht, Õudus kuubis üle kirjutada. ( Aeglane )
Muidu lollikindel, peab temperatuuri kõikumistele vastu ja ei vaja elus hoidmiseks elektrilist toidet.

Tänapäev-
Põhimõtteliselt auto, traktor, paat ja lennuk või mis iganes muu, kus ekraan- tähendab jookseb mingi softi najal.
Isegi tänapäevased masinad.
Näide- Manitou upitaja.
Spoiler
Pilt
On seadme enda tuumik, mis loob võimekuse infot jooksutada ja teine osa koosneb siis programmist mis näivad meile seierite ja muude vidinatena.
Enamjaolt kasutatakse mälukaarti ja Linuxi põhist süsteemi, et saavutada süsteemi kiirus ja sujuvus.
Miinusena peab kogu asja "elus hoidma". Pildil oleva Cobo 3B6 Tera 7 ekraanil on näiteks oma väike akupatarei selle jaoks, mille eluiga on 25 aastat.
Kui aku eemaldada või parim enne saab läbi, on absoluutselt kõik pühitud puhtaks.

Legaalne pool-
Tarkvara on tootjapoolne intelektuaalne vara ja omand, ning nad võivad ( kui viitsiksid ) tehnika omaniku süüdistada selle näppimises jne.
Kui veel aastatuhande alguse - ja plus 10 autosid saab suht lihtsa vaevaga kiiremaks/ võimsamaks/ kurjemaks, siis tootjad on üha rohkem pööranud tähelepanu chipimise populaarsusele.
BMW läks isegi nii kaugele, et tegi üüber kõva kaitse protokolli. Asjapulgad aga leidsid juhuslikult teise sobiva kiibi. :mrgreen:

Vägikaika vedu käib kusjuures mitmel rindel. Isegi traktoritega, hea ja hoiatav näide on John Deer.
https://eu.desmoinesregister.com/story/ ... 126749001/
Asi lõppes väikese järeleandmisega.
Deere & Co. says it will make expanded repair software available to customers, a win for farmers who have lobbied for years for the ability to do their own mechanical work.
Ja jätkub ilmselt pikalt veel sellega https://tractorhacking.github.io/ ( Traktorite häkkimise sait )
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Tera 7 ja mälukaart + aku.
Spoiler
WhatsApp Image 2023-11-07 at 17.38.06.jpeg
WhatsApp Image 2023-11-07 at 17.38.05.jpeg
Kes asjast aru saab, vaatab ise alldatasheet.com lehelt, mida MC1MX356AJQ5C võimaldab.

morse
Postitusi: 1389
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 216 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas morse »

Vint kirjutas: 07 Nov 2023, 17:26
On seadme enda tuumik, mis loob võimekuse infot jooksutada ja teine osa koosneb siis programmist mis näivad meile seierite ja muude vidinatena.
Enamjaolt kasutatakse mälukaarti ja Linuxi põhist süsteemi, et saavutada süsteemi kiirus ja sujuvus.
Miinusena peab kogu asja "elus hoidma". Pildil oleva Cobo 3B6 Tera 7 ekraanil on näiteks oma väike akupatarei selle jaoks, mille eluiga on 25 aastat.
Kui aku eemaldada või parim enne saab läbi, on absoluutselt kõik pühitud puhtaks.
Et sisuliselt nagu rasperry Pi? :D
Kindel, et masinates sees on SD-kaardid? Neil on kombeks õhtale minna.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Sisuliselt jah.
Sd kaart on levinud, andme maht jääb tegelikult ju suht väikeseks. Näide mille tõin on mul kodus katsejäneseks ja tehase poolt 320mb kaardiga. See tõsteti muidugi ümber, display vahetuse käigus. Sellet on pildil16Gb
Specsid saad siit järgi vaadata. Äge vidin muidu https://mega.nz/file/QEQDDQIS#plpwNiC6K ... Llq-RGf6io
Nad ei ole kusjuures kõike ära kasutanud, mida kiip võimaldab ja seal ei ole ka kõike kirjas, näiteks wifi liite olemasolu.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Panen lingi siia teema alla sest minu rumal ja segane küsimus Macile on see kaua ta apoliitiliseks jääda kavatseb.Eeldatavalt saab kogu teema ka motikatele kenasti ümber kantida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66710

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joekas »

franz125 kirjutas: 10 Nov 2023, 19:00
Panen lingi siia teema alla sest minu rumal ja segane küsimus Macile on see kaua ta apoliitiliseks jääda kavatseb.Eeldatavalt saab kogu teema ka motikatele kenasti ümber kantida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66710
Siis misasi seal (peale teema pealkirja) paanikat peaks tekitama?
T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas franz125 »

joekas kirjutas: 10 Nov 2023, 19:25
franz125 kirjutas: 10 Nov 2023, 19:00
Panen lingi siia teema alla sest minu rumal ja segane küsimus Macile on see kaua ta apoliitiliseks jääda kavatseb.Eeldatavalt saab kogu teema ka motikatele kenasti ümber kantida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66710
Siis misasi seal (peale teema pealkirja) paanikat peaks tekitama?
See peaks olema sama asi, mille üle viimasel paaril kuul ka Rootsi erinevates vanaautode - nii originaalsete kui customite-hotrodide - ringkondades on omajagu muret tuntud.
Ma ei jõua praegu seda läbi lugeda, et kas tolles eestikeelses ka, aga väidetavalt on see asi lausa nii jabur, et need autod, mis pole viimase kahe aasta jooksul ülevaatusel käinud, kuuluvad loovutamisele ilma kompensatsioonita. Kõlab päris naiivselt ja vist ka hüsteerilisena, eksole, aga tundub, et see teema ei ole mitte midagi sellist, mis autohuviliste elu kuidagi ilusamaks hakkab tegema.

Tsitaat ühest Rootsi allikast:

MHRF (Motorhistoriska Riksförbundet): EU's ELV regulation threat to the automotive hobby!
- If your vehicle is classified as scrap, ownership can be taken away from you - without compensation! summarizes Jan Tägt at MHRF the future if the EU proposal goes through.
The Motor Historical Society has received the Government Office's referral on the EU Commission's proposal that today's ELV directive be replaced by a regulation. The regulation regulates what happens to the vehicles, so-called End-of-Life Vehicles, when they are to be scrapped.
A definition of historic vehicles means that many, but not all, can be exempted. For the latter and for so-called youngtimers, other enthusiast vehicles and your utility vehicle, the EU's guidance, Guideline No 9, which refers to cross-border transport of vehicles, is proposed to be included in the regulation with binding effect. The county administrations' application of that guidance previously caused a lot of trouble in Sweden for exporters and importers .
- As a vehicle owner, you will be required to hand over your vehicle and will be fined if you do not comply with the regulation or a warning from the authority, summarizes Jan Tägt, expert in vehicles and regulations at MHRF. Not only is the right of ownership taken away from you, it also happens without compensation.
Nt.selline lõik on juba veits alarmeeriv.Ja loota et meie ametnikud midagi veel überimat oma olemasolu tõestamiseks ei tee on on soovunelm.Hallide diiselśkodade omanikke see ei puuduta.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

franz125 kirjutas: 10 Nov 2023, 19:00
Panen lingi siia teema alla sest minu rumal ja segane küsimus Macile on see kaua ta apoliitiliseks jääda kavatseb.Eeldatavalt saab kogu teema ka motikatele kenasti ümber kantida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=66710
Poliitika on siis, kui kiidad või laidad ekret/reformi/sotse/isamaad/Kajat/Tshnat/juute/palestiinlasi/jne või mõnda muud tegelast või liikumist ning arutled selle üle, et sellise valitusega me küll kuhugi ei sõida või siis vastupidi just sõidame ning sõnavõtja on enda arust parimate poliiliitiliste veendumustega ning opeonendid on kui just mitte imbetsillid siis pimedusega löödud raudselt. Poliitilise arutelu tuumaks on teiste veenmine oma seisukohtade õigsuses. See on natuke nagu kasside kisma, kus igaüks üritab oma küüsi näidata ja võimalikult ilge häälega näuguda.

Arutelu vastuvõetava seaduse sisu ja tema peensuste ning mõju üle motoentusiastidele on tsivilseeritud inimeste asine keskustelu.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Jummalast OK seaduseelnõu tundub ju olema @franz125 - jääb igasugu rimakaid kohe kordades vähemaks.
Nähtud küll projekte, kus metsast leitud uksele auto külge "taastatakse" ja siis kurdetakse, et oi kui kallis hobiautondus on :-)
Või siis kogutakse endale hoovipeale igasugust "sadades tuhandetes" toodetud "hallmetallik", varem tuntud ka nime all "tavalisedautod" asju ja kurdetakse, et pere, lapse, naise, armukese jne. kõrvalt kuidagi ei jõua garaaži pidada ...
Uue "seaduse" järgi läheb autoomaniku elu märksa odavamaks, sest kogu see eelkirjeldatud saast sulatatakse ümber ja pereisad hakkavad jälle oma lapsi nägema :-)
Ma hääletaks poolt!
Ma lisaks veel 2 kategooriat: 1. kõik endise NSVL territooriumil toodetud sõidukid ja 2. kõik sõidukid, mille konstruktsioonides (NB mitte segi ajada dekooriga) on kasutatud puitu :mrgreen:
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Rumal küsimus seoses hiljutise mootorratturi hauda sõitmisega...
Kuidas te, kaasmootorratturid, tulesid kasutate? Õppesõitu lasi õps päevasel ajal kaugtuledega teha, klausliga "elu on armas, tuled on kehvad, aga ärge MNT eksamil nii tehke", kahjuks öise kohta tarkuseterasid ei jagatud.
Niisiis, mis oleks mootorratturi jaoks parim tulede kasutuse loogika? Valgel ajal kaugtuledega ja pimedas "nagu auto"? Kogu aeg kaugtulega lasta ja pimedas riskida, et agresssiivne rekkamies oma arsenali kasutab?
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Pane lisatuled ( Isegi olematud 4w kaunistused annavad soovitud efekti ) kaitseraudadele või mis iganes kohta, et oleks selgelt aru saada, millega tegemist. Enamus kipub kaugelt vaadates mõtlema, et ühesilmaline auto tuleb vastu.

Esimene ettejuhtuv pilt netist, näitena.
Spoiler
Pilt
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Mina kasutan nõnda nagu ette nähtud. Päeval lähikaga, öösel nõnda nagu autoga ehk tühjal teel kaugega, vastutuleva autoga lähikad. Lisatulesid ei ole ühelgi mu tsiklil kunagi olnud. Mulle on ette keeratud kogu elu jooksul 2-3 korda (auto+moto kokku). Autoga on läbisõidustaaž veidi alla miljoni kilomeetri, tsikliga 100 tuhande kandis. Kui ise jälgida seda, mis toimub tee ääres ja ristuvatel kõrvalteedel, siis saab välistada enamused need juhtumid, mida kirjeldatakse kui ettekeeramist.

Küll pean tunnistama, et praegusel ajal kottpimedas ja vihmas tsikliga sõitmine on ise kurja väljakutsumine. Tulin laupäeva õhtul autoga Rakverest Tallinna suunas mööda Peterburi maanteed (kottpime, vihma sadas ja iga auto alt lendas seda, mida märjal maanteel ikka) ja möödusin kahest tsiklivennast, kelle sõidutrajektoor oli ilmselgelt selline, et ega nad suurt midagi ei näinud, kus on või kuhu sõidavad. Üks lasi igaks juhuks mööda teepeenart, teine oli neljarealisel esimeses reas. Sellises olukorras ei saa me rääkida mitte mingist tulede kasutamisest, võimaliku ettekeeramise märkamisest jne...

Tsikliga sõitmine peaks olema mõnus hobitegevus, mitte iga hinna eest kõikvõimalikes tingimustes punnitamine ja millegi tõestamine. Ma tõesti ei usu, et kodanikud minu eeltoodud näites sõidust mingit mõnu tundsid.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5263
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma natuke tõmbaks joont, kuigi suures plaanis vägagi nõus. Kottpime iseenesest ei ole veel mingi maailmalõpp (minu meelest). Eks seda kottpimedat aega ja pimedas sõitmist võib ette tulla suvelgi, või siis lihtsalt väga soojemal/ilusamal ajal. Tuled on ja sõita oskad siis saab hakkama, väga nautitav võibolla pole aga no eks mootorsõidukit võib vahel siiski praktilise eesmärgiga ka kasutada...ehk siis lihtsalt punktist punkti jõudmiseks.

Aga kottpime + vihm + peaaegu null kraadi kanti temperatuur. See on tõepoolest ei muud kui ise õnnetuse otsimine. Eks mingi lühikese, hädavajaliku otsa võib ju vahel ära teha ka sellistel tingimustes aga no sellega võiks asi ka piirduda. Ei saa aru, pole kunagi aru saanud ega hakka kunagi aru saama nendest "punnitajatest". Peab tsikliga sõitma sest...et saab, et veel ei ole 20cm lund maas? Imelik ja täiesti ajuvaba jutt, olematu põhjendus ja olematu loogika. Enamasti tuuakse sinna lisaks jutt sellest kuidas ikka mingisugune "õige varustus" peab olema ja küll siis sõidad kasvõi läbi orkaani :lol: No kena on jah, seda "õiget varustust" võib ju omale selga ajada palju tahad, aga kui sul nähtavus on nullilähedane, vett lendab sõna otseses mõttes koguaeg näkku ja igalepoole mujale, tsikli(rehvide) pidamine teega on täiesti ettearvamatu ja üsna olematu, rehvid ei lähe kunagi isegi leigeks jne jne jne...siis misasi täpsemalt selle kompoti juures nauditav olema peaks? :wack: Fakt on see, et ükskõik millise nö. situatsiooni võtame (olgu see ette keeramine, mingi loom, mingi ettenägematu takistus või mis iganes) siis suvel sooja ja kuivaga, isegi pimedas, eriti muidugi valges on võimalused sellest situatsioonist võitjana väljuda lugematu arv kordi paremad.

Mis puudutab tulesid siis pole kunagi pööranud tähelepanu mingisugusele "eriloogikale". Sõidan lähitulega, kui on pime ja keegi vastu ei tule, panen vahel kaugtule ka
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 303
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas zombi »

Noh, mina olen siis see "ise õnnetuse otsija". Tänagi õhtul (14.11 siis, ) õhtul tsikliga tööle ja omk, (15.11) ukerdan koju, kui õnne piisavalt on. Mis teha - tsikliga 15 min tööle, ühistransaga 1h laias laastus. Linnasõit, elab vast üle, kuigi... peab asja ikka kokkupakkima vist selleks aastaks - elamused kipuvad juba minugi jaoks liiga teravaks. :-|||
P.S. See "rehvide soojaks ajamine" on minu jaoks siiani mütoloogia valdkonda kuuluv teema. Rehv kas haakub või tema ei haaku ja nii ongi, ega ma ringrajal sõida. Ja mustast jääst ebaterislikum on märg leht asfaldil - seal sahista või tulikuuma rehviga, tolku ikka ei miskit.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Maaks »

StreetMoto kirjutas: 14 Nov 2023, 17:05
Mina kasutan nõnda nagu ette nähtud. Päeval lähikaga, öösel nõnda nagu autoga ehk tühjal teel kaugega, vastutuleva autoga lähikad. Lisatulesid ei ole ühelgi mu tsiklil kunagi olnud. Mulle on ette keeratud kogu elu jooksul 2-3 korda (auto+moto kokku). Autoga on läbisõidustaaž veidi alla miljoni kilomeetri, tsikliga 100 tuhande kandis. Kui ise jälgida seda, mis toimub tee ääres ja ristuvatel kõrvalteedel, siis saab välistada enamused need juhtumid, mida kirjeldatakse kui ettekeeramist.
Mul motika sadulas km-id ~50kkm, aga muidu justkui ise oleks kirjutanud :D
Mäletan mingist liiklustestis vms., kus hea juhi tunnus (õige vastus!) oli: "olukorra ettenägemise võime ...", aga mitte minu vastatud "reageerimiskiirus" - ülejäänud elu olengi proovinud olukordi ette näha ja peab tunnistama, et on olnud abiks.
Lühidalt, kui eeldad kaasliiklejatelt igas olukorras kõige hullemat, ei pea sa kunagi pettuma :mrgreen:
NB Aeg-ajalt osalevad liikluses ka isendid, kellel pole sooja ega külma su tuledest, samuti ei ole loodus neile endile mingeid tulesid külge loonud - nendega kohtudes on abiks ikkagi ainult sinu enda tähelepanelikkusest ja väiksemast kiirusest.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas ranel »

Mida kiiremini sõita, seda rohkem neid ette keeramisi tuleb.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Maaks »

ranel kirjutas: 15 Nov 2023, 09:34
Mida kiiremini sõita, seda rohkem neid ette keeramisi tuleb.
Kiiruse vähendamine viib tõesti õnnetusse sattumise tõenäosuse nulli lähedale, aga ei maksa liiale minna - seisev ratas kukub ümber :lol:
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 15 Nov 2023, 09:34
Mida kiiremini sõita, seda rohkem neid ette keeramisi tuleb.
Absoluutselt nõus ja seda juhtub ka autoga sõites. Pigem oleks vist korrektne, et mida rohkem lubatud kiirust ületad....
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1764
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas simp »

Assamait kirjutas: 14 Nov 2023, 16:18
Rumal küsimus seoses hiljutise mootorratturi hauda sõitmisega...
Kuidas te, kaasmootorratturid, tulesid kasutate? Õppesõitu lasi õps päevasel ajal kaugtuledega teha, klausliga "elu on armas, tuled on kehvad, aga ärge MNT eksamil nii tehke", kahjuks öise kohta tarkuseterasid ei jagatud.
Niisiis, mis oleks mootorratturi jaoks parim tulede kasutuse loogika? Valgel ajal kaugtuledega ja pimedas "nagu auto"? Kogu aeg kaugtulega lasta ja pimedas riskida, et agresssiivne rekkamies oma arsenali kasutab?
See kaugtuledega sõitmine käib ikka aeg-ajalt läbi. Vahepeal ei olnud pikalt kuulda, aga nüüd viimasel ajal on jälle kuidagi teemaks tulnud.

Soovitaks mõne sõbraga koos proovida. Las võtab sinu ratta ja sa seisa tee ääres "ristmikul".
Nüüd kui sõber kaugtulega tuleb, proovi selle läheneva kaugtule läraka kiirust ja kaugust hinnata. Järgmisel katsel tehke lähitulega.
Lisaks võite proovida suunatule nähtavust, kuidas kaugtule kõrvalt paistab?

Kindlasti on võimsamat tuletäppi lihtsam märgata, vähemalt optimaalsetes oludes(piilari taha mahub ka kaugtuli jne...), kuigi optimaalsetes oludes pole ka niisama märkamine eriline probleem.

Samas on kogu ülejäänud vajaliku info kogumine ja hindamine tänu sellele hulka raskem. On põhjus, miks "päevasõidutuled" tihti üldse LED kontuuri peal toimetavad...
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas rannamees »

simp kirjutas: 15 Nov 2023, 16:44
Assamait kirjutas: 14 Nov 2023, 16:18
Rumal küsimus seoses hiljutise mootorratturi hauda sõitmisega...
Kuidas te, kaasmootorratturid, tulesid kasutate? Õppesõitu lasi õps päevasel ajal kaugtuledega teha, klausliga "elu on armas, tuled on kehvad, aga ärge MNT eksamil nii tehke", kahjuks öise kohta tarkuseterasid ei jagatud.
Niisiis, mis oleks mootorratturi jaoks parim tulede kasutuse loogika? Valgel ajal kaugtuledega ja pimedas "nagu auto"? Kogu aeg kaugtulega lasta ja pimedas riskida, et agresssiivne rekkamies oma arsenali kasutab?
See kaugtuledega sõitmine käib ikka aeg-ajalt läbi. Vahepeal ei olnud pikalt kuulda, aga nüüd viimasel ajal on jälle kuidagi teemaks tulnud.

Soovitaks mõne sõbraga koos proovida. Las võtab sinu ratta ja sa seisa tee ääres "ristmikul".
Nüüd kui sõber kaugtulega tuleb, proovi selle läheneva kaugtule läraka kiirust ja kaugust hinnata. Järgmisel katsel tehke lähitulega.
Lisaks võite proovida suunatule nähtavust, kuidas kaugtule kõrvalt paistab?

Kindlasti on võimsamat tuletäppi lihtsam märgata, vähemalt optimaalsetes oludes(piilari taha mahub ka kaugtuli jne...), kuigi optimaalsetes oludes pole ka niisama märkamine eriline probleem.

Samas on kogu ülejäänud vajaliku info kogumine ja hindamine tänu sellele hulka raskem. On põhjus, miks "päevasõidutuled" tihti üldse LED kontuuri peal toimetavad...
Ega siis ilma põhjuseta selle poole päevakas ei kustu, kus pool suunakas tööle läheb.
Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Assamait kirjutas: 14 Nov 2023, 16:18
Rumal küsimus seoses hiljutise mootorratturi hauda sõitmisega...
Kuidas te, kaasmootorratturid, tulesid kasutate?
Need ilmad, mis siis olid, ei taha ma autoga linnaski sõita, kus tänavad valgustatud on. Tuled ei näita mitte kui midagi ning kui endal on head kojamehed, siis on enamvähem. Küll aga ei saa kõikide teiste omasid kontrollida. Ehk siis täiesti ebaoluline sellise ilmaga, mis sul auto või motika küljes on, piisab ühest hajameelsest/pimedast juhist ja tehtud ta ongi.

Kasutan ikka oma sõidukitel tulesid nii nagu ette nähtud on.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2014
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas bitter »

► Näita Spoilerit
WAUZZZGB3PR041492 - Audi A1, tagumikul kirjas 30TFSI. Meesterahvas rendifirma leti taga arvas "three point õu liters". Tagasi viies sain ta kolleegilt realistlikuma pakkumise - 1,2L. Tegelikult on vist 3 silindrit; 1,0L ja ca 80 kW jälle? Väikest autot jaksas liigutada küll.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”