Yamaha WR450F '15 - Martinez
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Yamaha WR450F '15 - Martinez
Paar aastat tagasi sattusin pool kogemata mammutiga TET'i rajale ning sain pisiku külge. Sellest ajast saati on mind metsa poole kiskunud. Kuna olen seni sõitnud valdavalt üksi ja Vstrom jäi minu valitud radadel tihti hätta ning nõudis väga tõsiseid pingutusi, et omal jõul metsast välja saada siis hakkasin eelmisest sügisest endale vähe kergemat pilli otsima. Kriteeriumiks oli veidi pikema hooldusvälbaga 4T tänavalegaalne masin millega saaks TET’I radu avastada.
Sai uuritud erinevare masinate kohata ja sõelale jäid 250/350 KTM EXC, DZR400E, XR400 ja WR250R/WR450F. Viimased kaks tundusid sümpaatsed oma pommikindluse ja pikema hooldusvälba tõttu. Kahjuks peale KTM'de sellest loetelust masinaid meil väga ei liigu.
Otsisin pritsungiga WR450 ka Soomest ja Saksast kuid tulutult. Kas ei olnud saada või olid minu hinnaklassist väljas.
Kuu alguses leidsin Tallinnast ühe 2015 aasta WR450F'i mis sai ka kohe koju ära toodud.
Siin foorumis pole vist ühtegi "päevikut" WR kohta ja kuna ma olen seda tüüpi masinate puhul võhik siis teen siia nüüd enda masina õlivahetuse teema kuhu saan ka oma rumalused kirja panna.
Müügikuulutuses olnud info:
Uuena ostetud Eestis, heas korras, vahetatud tihendid kaaned, ketit, vahetatud sidur(hüdrauuliline sidur), sidurikettad ja esimese ketiratta tagune simmerling vahetatud pidurikettad ja klotsid, vahetatud hammakad. Uued rattalaagrid(ees, taga, uued rehvid(ees,taga) tehtud hooldus õli, õlifilter.sport summuti(originaal tuleb kaasa) nael rehvid.
Kärust maha veeretades oli kellal 4879km
Lisadena paigaldatud alumiinumist põhjakaitse, fatbar, lenksu raiserid, käekaitsmed, "sport pütt". Siduritross asendatud Magura hüdraulikaga. Hammakad 13/50
Taga/numbrituli oli omadega küpse, selle vahetasin esimestel päevadel uue vastu välja.
Kodu juures mullavallil masinaga tutvust tehes kadusid ühtäkki ära esipidurid. Heeblit katva kummiluti alt leidsin sellise tuuningu
Topeltmutritega poldike irdus "aiste" vahelt ja midagi ei survestanud enam piduri töösilindrit.
Asendasin selle ühe teise kaasa antud heebliga mis töllerdab küll 4-5cm aga vähemalt saab kindel olla, et kui kätte saad siis ka pidurdab.
Magura heebel oli ka nö varuosade kastis. Kontaktpind veidi muljuda saanud, vb sellepärast välja praagitud.
Soov oleks leida konkreetsed lühikesed heeblid (käekaitsmetega ei istu pikad) mis oleksid konkreetsemad (ei töllerdaks igasse suunda). Piduri oma sooviks sellist mis oleks võimeline ka pidurilülitit juhtima. Analoogset nagu VStromil
Olen nüüd paaril õhtul sellega veidi üle 130km mööda kruusa ja metsateid sõitnud. Päris mõnus pill.
Esimesel avastusretkel muutusid kruusateed metsateedeks, metsateed mitte teedeks ja lõpetasin kogemata ühes orus põlvini turbamudas.
Üle poole tunni läks paarisaja meetrise lõigu läbimiseks. Ei oska tunda mõnu mudas puurimisest ja pigem väldiksin sellised lõike aga oluliselt lihtsma on seda masinat ikkagi välja sikutada kui Strom'i.
Mudas ukerdades tundsin puudust ratta tagaosas olevast pidepunktist kust masinat välja sikutada - sabaplasti all raami ei ole. Selle parandamiseks lisasin väikse jupi koormarihma sadula poltide vahele aga esimese katsega sai teine liialt lühike. Järgmise teen pikema.
Esmaspäeva õhtune ring jäi pimeda peale. Tuli ei näidanud põhimõtteliselt midagi, vahel valgustas puude latvu. Kiskusin täna tule maha ja mõlemad kinnituskõrvad on puru. Miski silikooni laadse asjaga üritatud parandada. Vaja uut esituld. Miskit legaalset parandatud versiooni mis maski istuks vist ei ole? Tuleb uus tellida ja lisaks paigaldada nö töötuli mis midagi ka valgustaks?
Viimase sõiduga arvatavasti purunes ka üks põhjakaitse esimestest kinnitustest (mutter tuli läbi raami) ning irdus ka põhja alune kinnituspolt.
See probleem vajab addresseerimist.
Vaja leida ka sobivad peegli kinnitused mis mahuks lenksule. Siduri heebli jaoks on hetkel tulede lüliti sellise asendiga, et rutska ja lüliti vahele peegli kinnitust ära ei sura. Kuna Magura kinnitus on originaalist erinev ei istu sinna ka originaal peegli kinnitus.
Tuledelüliti on ise veits vigane. HI/LOW Beam töötab, peale signaali paigaldust funktsioneerib ka pasuna nupp aga suuna hoob käib vaid ühele poole ja välja ka lülitada ei saa.
Hetkel pole suundasid küljes ka - väljalase olla ühe tagumise suuna ära sulatanud. Need ei ole hetkel must be aga tahaks süsteemi funktsionaalsuse ikkagi taastada.
Tagumised piduri klotsid on oma aja ära elanud jne.
Kui kellelgi on sellele rattale varuosasid pakkuda või lisasid (sadula/paagikott, heeblid, peeglid, tagumised suunad koos numbrialusega jne) võib vabalt endast märku anda.
Üks huvitav nüanss meenus veel. Ei ole ma seda ratast enamus kordadel olenemata aku laetuse astmest starterist käima saanud. Vändast läheb suht lihtsalt. Välisma foorumitest tuleb välja, et see nö ainus probleem nende pre 2016 masinatega, et tühikäigul on map paigast ära ja sellepärast ei lähe käima. Soovitati kätt sumpa ette panna. Pidavat mõnede isendite puhul töötama.
Pidasin seda algselt foorumlaste lõõpimiseks kuni täna panin külma mootoriga käe sumpa ette ja ratas käivitus esimese nupuvajutuse peale. Proovisin hiljem uuesti ja toimis ka teisel korral ideaalselt. Mudas kus ise vajusin ka põlvini sisse oli ikka päris tüütu vändast käima lüüa. Näis kuidas sooja mootori/kuuma väljalaskega asi õnnestub.
Ise ostuga rahul, tegemist ja kohandamist jagub aga tundub seda väärt olema.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Lugedes selle väikse jutustuse läbi siis tekib küsimus, et miks või millest ometi tekkis selline veider väärarusaam ostmisel, et need asjad oma pommikindlusega hiilgavad? Või pidasid silmas ainult mootorit? Seda vist väidetakse jah, huvitav kas tõele ka vastab..
Huvi pärast, et mis ta siis ka maksis? Olen ise küll taolisi rattaid viimasel ajal juba ikka päris palju müügis näinud. Mitte nüüd kümnetes ja kümnetes aga kümmekord erinevat kindlasti. Mõtlen siis üleüldiselt selliseid kergeid "peaaegu krossikaid" numbrite ja tuledega ning ka uuemaid mudeleid...mitte aastast 98 ja 2001 nagu nad senimaani peamiselt turul olnud on.
Ise käisin üht väga sarnast jamuuhat suvel proovimas. Mõtlesin, et äkki ongi nii hirmus hea nagu kuskil siinseal räägitakse ja vahetan oma truu KTM'i välja. Palju uuem ka ikkagi, sissepritse ja puha (oli kah miski 2014 või 2015 mudel vist). AInuke vahe siis, et täiskrossikas oli see, mitte WR versioon aga ilmselt neil on väga palju täpselt identset tehnikat peal. Tegin proovisõidu ära ja ei olnud mitte kuidagi impressed. Sinna see mõte jäi. tundub, et kui üldse siis võibolla vahetan kunagi ktm'l lihtsalt amordid välja millegi "more advanced" vastu, lihtsalt pulli pärast.
Pidurihebla soovitan KINDLASTI teha/panna sellise, mida ei pea mitte kuskilt püüdma, vaid mis oleks täpselt nii lähedal ja kindlas konstantses käeulatuses kui vähegi võimalik! Ma ei tea mis tempoga sina täpselt sõidad, aga minul lõppeks lõbu ükskõik millisel sõidul väga kiirelt ja väga valusalt kui ühel hetkel esipidurit lihtsalt piisavalt kähku kätte ei saaks KTMi põhjakaitset mul vist põmst isegi oleks pakkuda, kuna endal seda vaja ei lähe otseselt...aga kas ta sulle ka sobib, seda ei oska hetkel oletada
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
will111 kirjutas: ↑15 Apr 2021, 06:13Lugedes selle väikse jutustuse läbi siis tekib küsimus, et miks või millest ometi tekkis selline veider väärarusaam ostmisel, et need asjad oma pommikindlusega hiilgavad? Või pidasid silmas ainult mootorit? Seda vist väidetakse jah, huvitav kas tõele ka vastab..
Aga millest ülal toodust jäi mulje, et tegemist on väärarusaamaga?
Ratast resideerus Männiku karjääri kõrval ja seda kasutati seal hullamiseks mitte tänaval liiklemisel. Probleemid on ju ainult kuluosade või nö aftermarket/custom lahendustega (põhjakaitse, heeblid, tagatuli) või nende olemasolust tingitud. Esitule kõrvad võib suvalise oksa otsas metsas katki sõita ja suundade lüliti võib lihtsalt olla võõrkehi täis. Peegelit pole kuhugi hetkel kinnitada kuna tehtud hüdraulika näol upgrade ja originaalkinitust ei ole enam.
Vastupidavuse kohapealt näide austraaliast:
Ilma raami tugevdusteta. 50 + kg kütte ja varustuse näol seljas. Range ~ 700km. Käis pidevalt 3-4000km trippidel nii trassil, liivas, metsaradadel. Sõites sadu kilomeetreid jutti 120-150km/h. Kolvi seelik lendas ~ 19 000km pealt. Ladus mootori uuesti kokku ja laseb edasi. Lisas ainult termostaadi, et vältida olukorda kus suurtel kiirustel radikad jahutavad liialt mootorit samal ajal kui kolvi temp on kõrge. Neid masinaid lisa paakide jms juttudega liigub seal päris palju ringi. Need kes 10-15k pealt ülemise otsa värskendusi teevad lasevad 40k + kellale, vb enamgi.
WR450/YZ450 ristandeid kasutatud eduliselt erinevatel rallidel. Kestavad küll.
Mul ei ole olnud varem sellist kerget, kõrgema kliirensi ja pikema amordikäiguga masinat mida saaks kasutada nii metsas kui kõvakattega teedel. Vstromi sadulast yamu selga istudes on vahe ikka öö ja päev vedrustuse jms osas. Püsti olen saanud ka seda juba korduvalt tõsta.
Manual näeb ette 2000-3000km õlivahetus välpasid. Moto võiks mitte võisteldes kesta vähemalt 15k ja kestab hooldades kõvasti kauem.
Arvan, et läheb kõvasti aega enne kui ma oma oskustega ratta võimekusele järele jõuan.
Nagu eelenvalt mainisin siis minu eesmärgiks oli leida tänavalegaalne kergenduuro mitte "täiskorossikas".
Piduriheebli jms asjad plaanin kindlasti välja vahetada.
Tänud põhjakaitset pakkumast aga arvan, et saab ka selle tagasi.
Raami sisse pressitud mutter on vibratsiooniga end läbi raami närinud:
Arvatavasti irdus esimesena tagumine/alumine kinnituspolt mis võimaldas eest kinnitusi murdma hakata.
Küll sinna midagi asemele aretab. Ostuhetkel all olnud alumiinum võiks veel kärada küll kui saab selle tagasi polditud.
-
- Postitusi: 84
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Tere,Härrased!Pole võib olla täpselt teemasse,aga teadjamehed oskavad öelda,kuidas WR del Dakari on läinud?CRF-X id on ikka hakkama saanud.Iga etapi lõpus muidugi reanimeeritakse ka.Muhhaanikud ju omast käest võtta!Huvitun sellepärast et austraalase jutt sott-viiekümnega pikalt tulistada on ilus,aga kas päriselt reaalne?
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
- Tsikkel: KTM RFR
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
KXBTVL kirjutas: ↑16 Apr 2021, 13:38Tere,Härrased!Pole võib olla täpselt teemasse,aga teadjamehed oskavad öelda,kuidas WR del Dakari on läinud?CRF-X id on ikka hakkama saanud.Iga etapi lõpus muidugi reanimeeritakse ka.Muhhaanikud ju omast käest võtta!Huvitun sellepärast et austraalase jutt sott-viiekümnega pikalt tulistada on ilus,aga kas päriselt reaalne?
WRid on tavaliselt ikka enne lõppu laiali läinud enamasti. Aga kuniks on kestnud on nad täiesti konkurentsis olnud.
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Õlle kõrvale hakkasin siin vaikselt telefonist Dakari tulemusi vaatama.
2007 tulid vist kuni 450 klassi võitjaks. Üldarvestuses 600+ cc KTM'ide järel viiendaks. Järgmine wr 450 (limited assistance) 7. Koht
2008 jäi vahele
2009: 3. (limited assistance).
2010: 4. (limited assistance), 5. (limited assistance), ja 9. koht
2011: 3.
2012: 3., 9.
2013: 6., 9. (limited assistance)
2014: 3., 4.
2015: 10.
Jne...
Ei saa nagu öelda, et ei kestaks?
Samas ega ma omale Dakari pilli ostnud ja eks rallidel kulgeb ka "veidi" teie tehnika.
Eelistaks nendel teemadel siin mitte jätkata.
Et päris OT poleks siis natuke ka rattast.
Kiskusin tuledelüliti algosadeks lahi ja lasin kontaktipuhastusvahendi ning karukeelega kõik üle. Kui võõrkehad ja korrosioon eemaldatud hakkas ka suundade lüliti koostööd tegema. Peale kontaktipuhastusvahendite ei julgenud mingit muud ainet/määret panna, et hakkab tolmu jms siduma. Millega selliseid "sõlmi" üldse hooldama peaks, et asjad kestaks aga nö võõrkehad külge ei kleepuks?
Esitule mõlemad kõrvad olid puru. Ühte oli üritatud parandada mingi epo laatse asjaga aga see ei olenud nakkunud korralikult.
Kuna hetkel ei tea veel kas otsin mingi töötule lisaks originaalile, üritan olemasoleva/uue originaali valgusvõimekust parandada või vahetan üldse välja siis ei hakanud hetkel ka uut tuld tellima. Puhastasin tule vanast jamast ja tekitasin vedelmetalliga uued kinnituskõrvad. Näis kaua kestab. Hoian silmad/kõrvad valguslahenduse kohapealt lahti. Lisasin laterna ja tuld ümbritseva plastiku alumise serva vahele tihendi mis laseb tulel veidi mängida aga samas suunab tuld alt sisse poole ning sellega sai ka valgusvihu normaalsele kõrgusele.
Siduri heebel läks ka Magura oma tagasi. Puhastasin ja määrisin ja toimetab küll. Nö tänava rattaga võrreldes tundus veider, et sidurit all hoides (külma mootoriga) tuleb tagaratta liikuma saamiseks jõudu rakendada. Ei tea kas see seda tüüpi rataste eripära või ei lahuta sidurit korralikult?
Töötava mootoriga ei saa ma reeglina neutraali ka kätte, vahel harva õnnestub. Ka pigem tavaline nähtus?
Põhjakaitse läks hetkel suurema kraega mutriga tagasi aga sinna auku eaks uue tõmbmutri istutama.
Sai mõeldud ka pagasi lahenduse peale, et telki jms saaks kaasa vedada. Sõber ajas täna keevituse käima ja tegi prototüübi valmis. Hetkel küll vaid kahe poldiga kinnitatav.
Vaja mõelda kas riskib sabaraami kaks lisa auku poltide tarvis teha. Kas reaalselt nõrgestab konstruktsiooni nii palju, et võiks miskit ära murda? Vb kaks lisa auku ja tõmbmutri/poldiga kinni. Vähe relakat ja värvi ning alustuseks ajaks asja ära. Tellides on tarneajad mega pikad ning transpordi ja tolliga koos maksad end vigaseks.
Tagumise tõsterihma tegin ka uue ja veidi pikema. Leidis tänase paaritunnise sõidu käigus ka korduvalt kasutust. Jube mugav oli.
Kulgesin mööda neid lähedal asuvaid kruusateid ja ühes lombis jäi tagaratas kuhugi juuretaha kinni ning esimene ei tahtnud mudast enam kuidagi lahti öelda.
Hakkasin puudust tundma ka esimeste amortide külge kinnitatavast rihmast.
Üsna tüütu oli ka ratast käima lüüa. Käik sees ta enamasti käivituda ei taha. Käituvadki nii või peab siduri värskendamisele mõtlema hakkama?
Ka starterit enamus ajast ei tunnista.
Selle käivituse probleemi likvideerimiseks vaja vist leida keegi asjalik inimene kes vaataks arvutiga/FI diagnostika seadmega üle tühikäigu pöörded ja CO näitajad ning timmiks need paika. Pidavat olukorda parandama. 12-15 aastakäikude mure
Igatahes, kõik teed on katki...
2h ja 25km
Järgmine sõit kindlasti joogikott selga.
Strommiga metsas kinni olin ja pulss välja sikutades 200 näitas siis mõtlesin, et küll kergema rattaga oleks lihtsam. Jah, on lihtsam aga nii mõneski kraavis näitas kell samu numbreid .
Vahepeal oksarägastikus tuli spidokaablit vaadates sõrmed risti suruda ja loota, et see ka külg jääb.
Tuleb leida mingi jätkusuutlikum lahendus.
Hetkel 6.5h põristatud. Täitsa muhe. Vajab veel veidi hoolt aga muidu nagu päris.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Sidurikorvi vahetus. Korv on hambuline ja kettad ei lahuta enam korralikult ära. Väga pikalt seda edasi lükata ei tasu ma arvan.
Esimeses postis näitasid pilti ja kirjutasid, et ei meeldi selline mudas puurimine...ja järgmises postis on uus sõit ning ratas sadulani vedele sita sees püsti paistab, et ikka meeldib...
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Tänud, uurin edasi.
Ega ma ise ka aru ei saa mis toimub. Tegelikult eelisataksin väiksemaid kruusateid ja kuivemaid metsaradu. Mudas saab naha märjaks, ratta ja varustuse sitaseks ja võib karuperses midagi äragi lõhkuda. Vees saavad jalad märjaks (juhul kui ümber ei käi) ja ebameeldiv jätkata. Samas sellest lombist sõitsin ma esialgu perve pidi mööda. Jõudes tupikusse (risti palkidega raiesmik) keerasin ringi ja tagasi tulles otsustasin proovida - kui sügav see ikka saab olla. Võta nüüd siis kinni
-
- Postitusi: 2029
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Minu teada lahendus on endurokatel pmst sama kõigil - kinnitus amordi kivikaitsele/plastikule. Ktm-il jookseb kaabel kõrvuti pidurivollaga. Viimane on piisavalt jäik ja hoiab ka spido kaablit lonti vajumast. Pildil edevam - läbi maski lahendus. Minu 2002. rattal on lihtsalt üks juhtrõngas amordi alumise prilli kõrgusel.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Nojah, KTMis nad pole veel avastanud seda nippi, et suhteliselt kaitstud, töökindla ja odava andur-juhtme asemel saaks kundele müüa ka mingi imelise spetsiaalse spaceri ja igaks juhuks selle kõik veel paremale torule riputada, et kindlalt vaja läheks
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Oh teid KAADTEEM mehi, Martineze pildil spidotross näha.... veits teisel pool
-
- Postitusi: 2029
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Martineze fotol on piisavalt hästi näha. Ma tõin vaid näite, kuidas ktm-il on lahendatud. Jesper konkreetselt mainis paremat poolt. Aga sa võid ikka küpsist võtta . Ktm on pidurivollale veel sellise jäigema kaitserüüži lisaks peale tõmmanud. Analoogset lahendust - kaablile jäik, tugev rüüž peale ja kaitseplastiku külge kinni, saab lontis kaabli sirgeks ja viisakalt kahvli ligi - peaks saama WR-il ka kasutada. Plastiku külge analoogne kinnitus tekitada...
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
bitter kirjutas: ↑19 Apr 2021, 16:02Martineze fotol on piisavalt hästi näha. Ma tõin vaid näite, kuidas ktm-il on lahendatud. Jesper konkreetselt mainis paremat poolt. Aga sa võid ikka küpsist võtta . Ktm on pidurivollale veel sellise jäigema kaitserüüži lisaks peale tõmmanud. Analoogset lahendust - kaablile jäik, tugev rüüž peale ja kaitseplastiku külge kinni, saab lontis kaabli sirgeks ja viisakalt kahvli ligi - peaks saama WR-il ka kasutada. Plastiku külge analoogne kinnitus tekitada...
No olgu olgu, ma söön küpsist
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Eile õhtul käisin väiksel tiirul ja tundus, nagu mootori kõla oleks vähe muutunud. Kasutasin kõvatroppe ja arvasin, et lulud.
Kuna uuel nädalal oli (ON) plaanis paari ööbimisega tripp ette võtta viisin täna ratta Wild Ridersisse Vallo juurde. Palusin klapid üle kontrollida (5k hooldus), sidurit vaadata, pidurid üle käia ja soov oli ka diagnstika kaabel külge panna, et teada saada reaalsed töötunnid ning paika timmida tühikäik
ning võimalusel selle piirkonna segu/süüde.
Vahtusse läksi õli, filter, tagumised piduriklotsid ja tagumine ketisuunaja plastik.
Siduriõli vahetus ja hüdraulika osa kohendus. Heebel sai tummisem. Samas kostub alumise silindri juurest mingit "lirtsumist". Silinder ise kuiv ja lekkeid ei ole.
Diagnosti ei olnud võimalik teha. Tühikäigupöörded timmis tunde järgi paika. Käivitus külmast peast vähemalt paranes.
Aku soovitas originaali vastu vahetada mis on juba tehasest täidetud. Praegune pidi olema ise täidetav ja külili asendis. Veel ei leki aga...
Klapivahed jäid hetkel kontrollimata kuna tihendit ei olnud kohapeal ja ratas sai niigi vahele võetud - ei tahtnud pikemaks jalgu jätta.
Vallo aga mainis, et tema silma järgi pole just kõige heaperemelikumalt hoitud/hooldatud rattaga tegemist ja tema arust ei käi see ratas normaalselt - sama heli mis mind eile häirima hakkas. Oma kogemuste põhjal pakub, et tegemist võib olla kepsu kulumisest tekkinud heliga. Tõde selguks lahkamise käigus aga selleks pole see kuu aega.
See polnud küll uudis mida enne ~ 1300 kilomeetrist trippi kuulda tahaks.
Soovitas veel kodu juures paarutada ja vaadata kas asi progresseerub.
Lõikas lahti ka õlifitri ja otsis "kepsu laaste" aga ei leidnud.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Kas peale seda kohendust hakkas siis sidur nüüd lahutama? Kui nii kergelt pääsesid...siis võib küll öelda, et kergelt pääsesid Ju oli siis õhk sees. ma ise muidugi tegin ka kunagi suures lootuses ära full sidurihüdraulika hoolduse ja vedelikuvahetuse. Mis selgus oli see, et too osa toimis tegelikult ikkagi suurepäraselt ka enne seda protseduuri ja sidur ei lahutanud ikka auku kulunud korvi ning inner hubi tõttu. Aga nojah, mul oli samas ka heebel koguaeg täiesti piisavalt tummine ja tummisus ei muutunud ühele ega teisele poole.
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Sidurile läks Magura oma tagasi. Piduri oma ei ole sobivat leidnud. Kummilutt mis heebli peale käib hoiab teda norm kaugusel aga tahaks ikka uut.
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Üleelmine pühapäev sai relakaga veidi pakiraami "disainitud" ja teravaid servi maha käiatud. Raami puurisin kaks lisa auku kinntituste tarvis. Algne plaan oli kasutada raamis tõmbemutreid aga antud kohas ei olnud kõige parem mõte. Tuli kasutada ikkagi tavalisi polte/mutreid. Sabale sai ka pikem tõsterihm polditud.
Tegin rattaga ka 100km kruusaringi, et vaadata kas nö kõrvaline heli mootoritöös läheb hullemaks või püsib samal tasemel.
Ilm oli suhteliselt heitlik. Sain päikes, vihma, rahet, lund ja lörtsi. Vahepeal oli nähtavus suhteliselt kesine.
Kuigi see veider heli justkui läks vaiksemaks tahtsin olla kindel ja viisin ratta esmaspäeval uuesti Voltsi juurde. Võttis süütekaane maha ja erilist kepsu loksu ei leidnud, kui siis minimaalse. Andis tripile rohelise tule.
(28.04.2021, LS 5175, 18h)
Lasin ära vahetada veel kiige ketikaitse ja hammakad ning keti. Ülesõitudele mõeldes läks külge 14/47 kombo.
Ratta sain kätte alles kolmapäeva õhtul mis tuli seetõttu veeta garaažis, et järgmise päeva hommikul saaks startida.
Motohoovist sai ligi võetud ja külge poogitud originaal lühike piduriheebel, tagumised suunad, peegli kinnitus, 3.3A kahene USB laadija.
Voltsi käest sain Magura sidurile sobiva peegli kinnituse. Külge läksid ka esimesed suunad, pasun ja klapitavad peeglid.
Pagasi lahenduseks Motokaupmehest Kriega OS-18 kott ning Motohoovist telgi jms kraami tarvis torukoti ja Thule rihmad. Külge läks ka Kriega esimene tõste/tõmbe rihm.
Neljapäeva hommikul 7:30 sai siis lörtsis alustatud teed saartele. Seltskonnas 4 KTM'i, Huski, KLE ja minu WR.
(Hilisem pilt Orissaarest)
Olin sõbraga kontvõõrasteks selles grupis aga saavutasime kiiresti klapi ja oli fun.
Päeva peale ilm paranes ja tegelikult selle nelja päeva vältel saime nautida super ilma. Täna ei ole tahtnud koergadki õue minna. Ilmaga joppas täiega.
Kulgesime valdavalt kõrvalisi kruusateid Pärnuni. Vahepeal sai omajagu aega veedetud Halliste jõe kaldal. Põhjustest võib õnnesärgis sündinu ise ehk pajatada
Pärnust lasime mööda trassi raudteetammini. See sadul on ikka kuradi kitsas ja hakkas endast varakult märku andma. Kuna saba peal olid kotid + seljas veel vee jms kraamiga kott siis sadulas väga liikumisruumi ei olnud - kann on tänagi veel hell. Tuleb leida veidi laiem sadul või olemasolevat töödelda.
Neljapäeval jõudsime läbi sõita Muhu ja osa Saaremaa TET'st.
Reedel kulgesime mööda Saaremaa radu Ninanukini. Tehnika pidas ilusti vastu kuni 675nda kilomeetrini kus peale ühte ristmiku tühjaks vajutamist käis kõvem pauk ja rattal tekkisid erektsiooni probleemid ning hääl lukustas kõrvu ka troppe kasutades.
Sumpa kinnituspolt ja puks olid jalga lasknud ning "custom" väljalase neetidest lahti vibranud.
Nipuka tuuninguga sai pütt enam vähem oma kohale tagasi sätitud ning vaikselt Leisile ära töristatud. Kell lähenes juba kaheksale õhtul kui sain kontakti kohaliku töökoja omanikuga kes nõustus oma abikäe ulatama. Sa pütt tagasi needitud ning uus hülsiga puks asemele fabritseeritud.
Sai nagu uus. Kiitus Leisi Autoteenindus OÜ mehaanikule
Kergendus hinges laagriplatsile jõudes silm lausa puhkas vaatel.
Laupäeva hommikul tõmbasime esimese praamiga Hiiumaale mille rajad olid mulle veel rohkem meelt mööda.
Tõsine katsumus oli muidugi see Kõpu poolsaare liivane lõik.
Läksime peale lääne poolt ja kohe sügava liiva sisse. Varasem kogemus puudub ja suht aukartust äratav katsumus oli. Sügavas liiva käis esiots pidevalt vasakule/paremale ja esimese paari kilomeetriga olid käed pinges ning nahk seljas märg. Kitsas rada, mõlemal pool teravad murtud oksad mille otsa end vardasse ajada.
Peale paari km läbimist läks grupp kaheks. Leppisime kokku, et saame Pallil kokku. Mina kahe vapra/lolliga? jätkasin mööda rannajoont. Tasapisi sain krambist lahti ja enamuse ajast läks ratas sinna kuhu tahtin. Enesetunne paranes ja hakkasin asja nautima. Ilm oli ilus ja sai ka vaateid nauditud.
Mida Palli poole seda kiiremaks/lihtsamaks läks rada.
Ehk oleks pidanud sealt poolt peale minema ja järk järgult kitsamatele ja sügavama liivaga radadele liikuma. Siis oleks vast oludega paremini kohanenud ja oleks see nö lõpuboss, millest meie alustasime, ka lihtsamini läbitav olnud.
Pühapäeval sai siis esimese praamiga mandrile liigutud ja sealt mööda kõrvaldteid koju uhatud.
Ratas pidas ennast tegelikult hästi ülal ja mida aeg edasi seda paremini ma end selle seljas tundsin (kui tuld lööv istmik välja arvata).
Lõpu poole muutus Magura jälle pehmeks (peasilinder lekib?) ja viimasel päeval sain käima ainult vändast. Muidu aga kõik ok.
Paar km enne kodu sai ka küte otsa aga õnneks sain peale paarisadat meetrit lükkamist paaki veidi kütust ning ilusti koju ära.
Kilomeetreid kogunes juurde 1200 ja töötunde 21,7.
Suured tänud nii TET'i rajameistritele kui ka kaasvõitlejatele kes võõrad punti võtsid. Te tegite selle tripi meeldejäävaks, teine kordki
Nüüd tuleb anda tagumendile veidi puhkus ja saada Strommi laadimisprobleemidele jälile. Seejärel läheb WR uuesti Voltsi juurde ja võtab teise lahti ning vaatab mis seisus see mootor siis ikkagist on.
Mõtteid mida ratta juures veel teha võiks on teisigi aga nendest siis kui aeg käes.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Uue sadula asemel võiks esmalt kaaluda ka küljekottide kasutamist. Näiteks sellised nagu su fotol kamraadide ratastel on. OS-Base +2X OS-18.
Sabale on juba see 18L kott üksinda natuke suur, rääkimata sellest, kui lisakott veel peal on. Saba hakkab antitiivana tööle ja teeb suuremal kiirusel esiotsa kergeks. Küljekottidega on kaalujaotus õigem, saad magamisasjad alla ära panna näiteks.
Lisaks saad seljakotist lahti või seljakoti väiksemaks.
See peaks istumist ja liival sõitmist ikka väga palju muutma. Muidugi on seal Hiiumaal raske, kui sa keha raskust tahapoole liigutada ei saa, sest seljakott käib vastu tagumist kotti...
Muidugi selle kõige juures ei saa üle ega ümber sellest, et sellised rattad on parajad kivipurustajad ja nii mõnigi teeb endale istumise pehmemaks. Mul eelmisel LC4jal oli tehasest haigelt ebamugav sadul - ma kasutasin hoopis jalgrattapükse. Nüüd sõidan 690ga ja sellel on alates 2019 väga mugav sadul juba tehasest.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Pikematel sõitudel, ja eriti kui sõidud hõlmavad ka nagu mõningast füüsilist tegevust ehk ratta seljas liikumist/liigutamist siis on minumeelest väga hea mõte saada seljakotist lahti, eriti aga veel juhul kui see seljakott on ka arvestatava massiga. Ma mõtlen muidugi elutut seljakotti praegu
Mis see magura sul on, sidur või pidur? Minul on (pidur) pehmeks läinud tavaliselt siis kui korralikult kuuma saab. Selleks ei pea muidugi pikalt sõitma, pooletunnise või isegi lühema sõiduga. Oleneb kus parasjagu sõidan, kui karmilt peale keeran ja pidurit kasutan. Aga ma kasutan muidugi esipidurit päris agressiivselt ja ilmselt rohkem kui sedatüüpi rattal seda kasutama peaks tagumise suhtes. Järgmiseks korraks ehk peale maha jahtumist on jälle tavapärane. Mul ei ole asi peasilindri lekkimises, lihtsalt teatud kogus õhku oli sees pidurites. Nüüd peale üht suurt hooldust arvan, et sain selle lõpuks sealt kätte aga pole veel ühtegi tõsisemat sõitu jõudnud teha...et eks näis kuidas käitub
-
- Postitusi: 8415
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Kuigi see veider heli justkui läks vaiksemaks tahtsin olla kindel ja viisin ratta esmaspäeval uuesti Voltsi juurde. Võttis süütekaane maha ja erilist kepsu loksu ei leidnud, kui siis minimaalse. Andis tripile rohelise tule.
Pagan, seda tahaks teada, kuidas läbi süütekaane kepsu loksu määrata saab
-
- Postitusi: 696
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
No kurja, sa jätsid ju nipukatuuningu pildid välja!
(Peaks oma ratta teemat uuendama, seda sai see tripp isegi kõige rohkem vist remonditud... Jah, mina olin see huskyvend seal)
Selle aftermarket sumpa taga sõites siis kui ta veel terve oli, oli tunne, et mu ratas on vist üldse seisma jäänud, see mürises nii üle. Ja kui end välja oksendas sisikonna, siis oli täiesti kohutav, kilomeetri kaugusele kuulda.
-
- Postitusi: 84
- Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
- Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 18 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Tere!Kas viisite ratta tohtri juurde ja mis üllatused mootori lahtivõtmisel ilmnesid?(Mäletetavasti oli selline plaan)
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Morse, selle tripiga läks kiireks ja ei jõudnud kuskilt OS rakmeid prooviks sebida, et kas sobivad. Suure küsimärgi all oli ka see kas üldse selle rattaga minna saan. Väljaminekuid seoses ratta soetamise ja kõige muuga oli märkimisväärselt ja ei tahtnud pimesi veel pagasi lahenduse peale kulutada. Tellisin ära ühe koti võimalusega hiljem rakmed ja teine OS-18 juurde osta.
Magamiskott sai tripiks väiksem ostetud aga telk ikka OS-18i ei mahuks ja seda ei hakka lähiajal väiksema vastu vahetama.
Plaanis proovida rakmed ära ja sobivusel teine kott juurde osta. 100-140km range on ka näotu. Tripi ajal sai nii mõnigi kord kamraadi rotopaxi tühjendanud. Arvatavasti vaatan pikemate sõitude tarvis omale ka kanku sabale ja kui OS-18 sobib siis saab kanistrile lihtsalt telgi tõmmata, kartmata sumpa kuumust.
Seljakotiks oli tegelikult suhteliselt väike Osprey hydration pack. 10L kott kolme liitrise põiega, snackide ja mõningate tööriistadega. Ei midagi hullu.
Iste on ikka suht liistak ja võiks olla tagant poolt veidi laiem. Käisin enne trippi ka Rademari ukse taga kolistamas aga selles kaupluses ei olnud ratturite pükse müüa ning tol hetkel olid ju kauplused ka tegelikult kinni, seega jäi ost ära.
Will, Magura on sidur, eelmine gen. Siim vist kuskil lahkas ka, et neil on peasilindri kolb kuidagi nurga all ja tihendid väsivad ära . Remondikomplekt peaks aitama mingiks ajaks. Hetkel pole kindel kas jään selle juurde või lähen tagasi trossi teed.
MX77, ei oska kahjuks kommenteerida.
Prets, 10 pildi limiit ei võimaldanud nipukatjuuninguid esitleda
KXBTVL, ei ole veel jõudnud tohtri juurde viia. Doktor on olnud hõivatud ja ise olen maadelnud teise ratta probleemidega.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Selle Magura siduri töösilindri kohta oskan öelda vaid seda, et nad ei tööta. Olen kolme aasta jooksul kolm uut silindrit ostnud.
Vanal LC4 mootoril kulus O-ring ära ja vahetasin kogu silindri välja.
Nüüd uuel 690l pidas tehasest tulnud silinder u. 6000km. Garantii korras paigaldatud tutikas silinder pidas ka umbes 6000km ja andis aprillis uuesti saba...
Nüüd panin Oberoni oma - kolb ja tihend nägid väga tummised välja. Loodame, et järgmine aasta ei pea jälle vahetama...
Ja kui keegi nüüd mõtleb, et mul kuidagi eriliselt halb õnn, et kahel rattal kokku kolm sidurit olen remontinud, siis ma pole üldse ainuke.
Magura on selle asja põhimõtteliselt valesti disaininud. Kummitihend, mis on ümber kolvi, kulub ebanormaalselt kiiresti. Ma ise olen käes hoidnud kahte erinevat tüüpi tihendiga varianti - mõlemad on halvad.
Sümptom on see, et link läheb pehmeks, sest õli jookseb mootorisse - kui nii juhtub, siis on loetud korrad sidurit vajutada enne kui päris otsas on asi.
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
hmm, siin muidugi üks nüüd räägib justkui peasilkust ehk MC'st ja teine töösilindrist ehk slave'st.
peasilindril on osadel tõesti ehitus selline, et "pulk" või pushrod või misiganas see asi on, surub kolvile takka mitte niivõrd otse vaid nurga all.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Ah jaa õigus. Sorry, OT Siin teemas räägiti enne ju peasilindrist.
Eks need ka kuluvad. Ma ei tea, kas Magural rohkem, kui teistel. Üks on mul remonti vajanud aga too oli ka väga vana.
Minu jutt töösilindrite kohta jääb kehtima. Oli lihtsalt hea koht, kus ventileerida sel teemal
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
Mootori poolne silinder tegi peale ülevaatamist ja õli lisamist (enne trippi) lirtsuvat häält aga õli kuskilt välja ei ajanud.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
See lirtsumine on vist OK, sest ta on mõlemast otsast õline. Peaasi, et ei lekiks.
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Yamaha WR450F '15 - Martinez
WR on peale trippi nüüd seisnud kuu aega kuna tegelesin Vstromi probleemidega ja ratas pidi minema nii ehk naa lahkamisele.
Eile sain teada, et ka see kuu ei õnnestu soovitud kohas seda tööd ette võtta.
Sõber kes pole 10 aastat lenksus olnud hakkab omale esimest ratast ostma ja pakkusin talle enda omasid prooviks / asjade meelde tuletamiseks.
Ajasin seega täna WR'i garaazist välja.
Selga istudes üllatusin kui lenksu üldse keerata ei saanud - nii rasek oli. Togisin rehvi ja see tundus enam vähem. Proovisin uuesti ja suure kangutamise peale sain lenksu keerama. Mida rohkem väntsutasin seda lihtsamalt käima hakkas kuni olukord normaliseerus.
Siduriheebel oli eos pehme kuid funktsioneeris.
Sõber tegi mõned tiirud ja ise ka veeresin veidi ringi.
Ratas soojaks sai ja võtsin ette õlivahetuse.
Õli aga masinast põhimõtteliselt välja ei tulnudki:
Õlilekkeid kui selliseid ei tuvastanud.
Samas tundub, et filtrikorpusest oli üks kolmest O rõngast puudu:
Korpuse küljes ei olnud, õlivanni ka ei pudenendu, võimalik, et kukkus kuhugi killu peale aga...
Puudus siis kinnituspoldi alune tihend, korpuses olevate õlikanalite omad olid olemas.
Läks hekel kokku tagasi ilma. Nagunii varsti jälle lahti vaja võtta. Vaatab kas hakkab lekkima.
Õlifiltri lõikasin lahti kuid sealt metalli puru/laaste ei leidnud.
Ratta ostes sain kaasa ka originaal väljalasek. Kuna "custom" lendas tripil laiali ja kiirremondi järgselt lõugas ning paukus siis viskasin originaali alla tagasi. Hääl nagu võrril nüüd.
See puks mida Saaremaal aretatud sai originaalil ei olnudki.
Originaalil oli küljes ka lambda andur(?) mida eelmisel ei olnud. Leidsin paagi alt pistiku kuhu ühendada.
Rata kokku sain siis vaatasin, et esirehv on tühi - eelnevalt maja ümber tiire tehes seda tunda ei olnud.
Lasin auto kompressoriga rehvi täis ja võtsin suuna Tartu. Mõnesaja meetri pärast juba käitus imelikult. Varsti oli rehv tühi. Lõunaka Statis lasin rehvi täis ja paarsada meetrit hiljem jälle tühi. Veeresin veel umbes kilomeetri sihtkohani ära. Seal sai keemia sisse valatud:
Käsipumbaga rõhk sisse ja esimesse tanklasse. Rehvis 0.4 bar. Uuesti rõhk üles ja järgmisesse tanklasse. 1.1 bar - rõhku juurde ja jõudsin koju tagasi.
Linnas sai käidud asju rattale proovimas. Võtsin ligi 2xOS-18 kotid (üks kott nüüd üle vist), rakmed, 3.8L rotopax ja selle analoog kinnituse.
Rakmete jaoks on vaja tekitada lisa kinnitusi ja kanistri kinnituse lahenduse peab üle vaatama. Päris bolt on ei ole.
Originaal sumpa on aga ulme kuum. 8.5km sõitu ja ainuüksi sumpa pealene plastik oli tulikuum. 10 min seismist ja püti kuumus oli ka pakiraami plaadi kuumaks kiiranud. Nii seda asja jätta ei saa. Sulatab kõik asjad üles mis saba peale panna. "Customiga" sellist probleemi ei olnud.
Eks näis kas enne mootori lahti võtmist on aega rattaga tegeleda/sõita.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.