A2 - A1

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

A2 - A1

Lugemata postitus Postitas 701 »

On tavaline, et A piiratakse A2 peale. Kas keegi on kokku puutunud A2 ümber ehitamisega A1 ks? Mudel millega seoses see idee fix tekkis on erinevus silindrimahus ja seoses sellega ka võimsuses natuke. Kuidas A ümber tegemine A2 käib? Oskab keegi kogemusi jagada?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 651 korda
Tänatud: 400 korda

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas yeekim »

125ccm on ju A1 piirang, mida seal veel?

Saadetud kettaga lauatelefonist!


hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas hmm »

nt Triumph bonneville T100 muutmine (900cc) A->A2 toimub ajju uue softijupi kirjutamisega, mis vähendab gaasirutska tundlikkust ja piirab läbi elektrooniliste andurite mootori suutlikkust selliselt, et A2 nõuded on täidetud. Seejärel väljastatakse vastav akt esinduse poolt millega mnt-s muudetakse registrikannet.

See, millel elektrooniliselt muuta ei saa, vaid mingi füüsikalise piirangu sättimisega, tuleb vastavad asjad paigaldada, vist ka n.ö. plommida, koostada akt ja sellega minna mnt registrikannet muutma.

Nüüd A1 on ju defineeritud silindri mahuga, ning lihtsalt piirajate paigaldamine ei päde, seega tehakse n.ö. sõiduki ümberehitus. Kui passis on märgitud 175cc ning ise paned 125cc mootori, tuleb ratas esitada ikkagi sama moodi nagu isetehtud sõiduki tüübikinnitusele (sest mootor kui selline, on muudetud). Seal vaadatakse masin üle, tehakse mõõtmised ning võetakse 125cc + <11kw arvele ning ongi A1.
Kas see ka ennast tasub... kõik oleneb vaatenurgast.

ma loodan, et olin oma soovitustega enam vähem õiges suunas. See esimene punkt on võetud triumphi ametlikust juhendist ;)
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas 701 »

yeekim kirjutas: 14 Veebr 2024, 18:39
125ccm on ju A1 piirang, mida seal veel?
No just, näiteks osadel hiina juurtega põrridel on 160 cc mootor. 125 cc on samasugune. Füüsiliselt mootorid ringi tõsta pole keeruline. Kuidas juriidiliselt? Ilmselt see nn "tunnustatud ekspert" ja siis aktiga arki? Äkki kellegil on isiklikku kogemust?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

mellpoiss
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 28 korda

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas mellpoiss »

Päris siin küsitud kogemust ei ole aga 70ne kuubisest L3e-A1st olen 50nese, L1e-B ehk mopeedi, olen teinud küll.
Esimese hooga väideti mission impossibleks (mis sa mees, tahad kategooriat muuta või? :shock: ) aga peale 50se mootori paigalduse ettenäitamist ark angaaris ja ark poolt orgunnitud Kehra varulennuväljal politseiradariga tippkiiruse mõõtmist, vastav reg.tunnistus väljastati. Aega läks ca 4 kuud. :evil:

Teema algataja
701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas 701 »

mellpoiss kirjutas: 14 Veebr 2024, 21:24
Päris siin küsitud kogemust ei ole aga 70ne kuubisest L3e-A1st olen 50nese, L1e-B ehk mopeedi, olen teinud küll.
Esimese hooga väideti mission impossibleks (mis sa mees, tahad kategooriat muuta või? :shock: ) aga peale 50se mootori paigalduse ettenäitamist ark angaaris ja ark poolt orgunnitud Kehra varulennuväljal politseiradariga tippkiiruse mõõtmist, vastav reg.tunnistus väljastati. Aega läks ca 4 kuud. :evil:

Kuna see oli? Mis aasta masin? Tegid ARKi mingi avalduse? Siis saadeti angaari? Mingid euronõuded ei tulnud jutuks? Või jäi väljalase samaks?
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

mellpoiss
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 28 korda

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas mellpoiss »

2023, 1978, avalduse tegin, peale mootorivahetust angaari, eurojuttu ei tulnud, väljalase jäi samaks.
Honda ST70 ehk Dax.
Pilt

Teema algataja
701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas 701 »

Mul, kui kõik klapib, piisab vaid silindri ja kolvi vahetusest. Kiirust vist pole kah tarvis mõõta. Tekkib vist tunne, et peaks proovima.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

mellpoiss
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 28 korda

Re: A2 - A1

Lugemata postitus Postitas mellpoiss »

Kardetavasti võivad väljalaskeaasta ja eurojamaga miski seose leida aga kui ei proovi - teada ei saa.
Nendega suhtlemisel kasuta kindlat kõneviisi!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”