Elektrimootorrattad.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Elektrimootorrattad.
Ei leidnud sobivat teemat kusagilt. Otsin või soovin omale ise ehitada elektri mootorratta. Idee on selles, et suvel ei maksa elekter miskit ja mul oleks ülejääk ehk siis sõitmine oleks poolmuidu või üldse tasuta. Olen proovinud miskit leida, kuid mõistliku rahaeest ei leia eriti midagi. Igasugused peaaegu mootorrattaid on, kuid mingi surroniga ei hakka 50km+ otsi sõitma ja poleks lõpuni legaalne kah. Mõte liigub selles suunas, et ise miskit kokku vorpida. Kas keegi meist on teinud või teab, kui keeruline oleks selline asi pensukalt elektriks ümberehitusena teha? Mida nad nõuavad jne, ma ei ole eriline seadustes tuhnija. Plaan oleks umbes 10-12kw nominaal võimsust, rummumootor, 96v või kõrgem pinge ning üritaks 100AH mahtu kokku saada lifepo4 elementidest. Saan aru, et liiga kerge too asi ei tuleks, kuid idee oleks töölesõidu tarbeese, mitte elektrirakett, mis omaks ka mingitki autonoomiat sõiduulatuse suhtes, samuti peab ta suutma meie a klassi maanteedel mind liiklusvoolus hoida, üldiselt tippkiirus ei koti. Võite muidugi pakkuda ka mingeid ostetavaid asju, kui hinnasilt kosmos ei ole, äkki on miski 2 silmavahele jäänud.
-
- Postitusi: 472
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Kui ego lubab rolleri nime kandva riistaga sõita, siis midagi sellist: https://www.veltmotocenter.ee/elektriso ... oco-tc-max
...
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Ego ei sega, kuid antud isend ei suuda meie a klassi maanteel tempos püsida, 3kw on pigem selline mopeediline ja põhjagaasiga lastes on läbisõit tõenäoliselt 30km, sellega ma tööle ära ei jõuaks.
Re: Elektrimootorrattad.
Kui palju tavapäraselt suve jooksul mootorratta bensiini peale raha kulub, et see asi selle vaeva ja raha tagasi teeniks?
Re: Elektrimootorrattad.
Mootori ja kontrolleri komplekt maksab kuskil nii alates 700eur (aga muidugi mitte 12kw komplekt, vaid selle eest saab ikkagi vähe lahjema) vast ja umbes 1500ga peaks saama juba väga asjalikud asjad. ~10kw mootor on tegelikult minumeelest täiesti piisav, et maanteel 90ga sõita ja jääb veel pisut ka varu. Ilmselt isegi nom 7.5/ max 15kw ajaks asja ära. Aku tuleb juurde ja hind sõltub puhtalt sellest mis keemia võtad ja kui suurt mahtuvust vaja on. Lifepo on raske ja suur aga tänasel päeval selle maht on tõesti juba ulmeliselt odav. Aga eks muidugi turvaliselt ja kindlalt kuskil nii 50-60km läbimiseks maanteel on ikka natuke seda mahtu vaja ka. Motenergy mootoreid soovitan uurida. Kindlasti tuleb pöörata tähelepanu sellele, et asi töötaks efektiivsetel pööretel selles kiirusvahemikus mida peamiselt kasutama hakkad. Ülekannetega saab mängida aga no mitte lõputult.
Mul on sõpradel nö. poest ostetud elektritsiklid (pigem küll rolleri moodi asjad ja nad ei ostnud neid poest, vaid juriidiliselt isikult vähekasutatuna). Nendel peaks olema vist midagi 3-4kw Boschi rummumootor ja kui piirajad maha võtta siis kuskil nii 55-60 jookseb see pill välja ilusa ilmaga. Oleksin peaaegu omalegi sellise ostnud kuna neid oli hulgi saadaval ja hinnad tegelikult päris head. Aga just see tippkiiruse puudulikkus peletas mind eemale. Maanteel ikkagi alla 80 ei tahaks kuidagi kulgeda ja võimalus peaks olema ka ~100 välja venitada.
Mul on sõpradel nö. poest ostetud elektritsiklid (pigem küll rolleri moodi asjad ja nad ei ostnud neid poest, vaid juriidiliselt isikult vähekasutatuna). Nendel peaks olema vist midagi 3-4kw Boschi rummumootor ja kui piirajad maha võtta siis kuskil nii 55-60 jookseb see pill välja ilusa ilmaga. Oleksin peaaegu omalegi sellise ostnud kuna neid oli hulgi saadaval ja hinnad tegelikult päris head. Aga just see tippkiiruse puudulikkus peletas mind eemale. Maanteel ikkagi alla 80 ei tahaks kuidagi kulgeda ja võimalus peaks olema ka ~100 välja venitada.
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Isegi ei huvita, mainisin, et mul elektri ülejääk, kui pärast liikumine tasuta, siis kasutad ka rohkem, hetkel sõidan tööle enamasti üldse autoga, sest km hind on sama või soodsam.
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Aastaid tagasi oli siin foorumis elektriratta ehitamise teema viewtopic.php?t=51901
Eks aeg on muidugi edasi läinud ja tehnoloogiad sellest ajast arenenud (ja kahjuks ka teemas viidatud pildid aegade hämarusse kadunud).
Eks aeg on muidugi edasi läinud ja tehnoloogiad sellest ajast arenenud (ja kahjuks ka teemas viidatud pildid aegade hämarusse kadunud).
Joel
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elektrimootorrattad.
21,5 kw/h lipo akut koju osta...Võiks siis juba mingit kodukootud tuumareaktorit katsetama hakata...
Point: lipo akud ei kesta, tõsi, annavad välja metsikud amprid, kuid sellega käib kaasas ka nende ohtlikkus-kõige süttivam akukeemia, mis laial turul täna eksisteerib.
Point: lipo akud ei kesta, tõsi, annavad välja metsikud amprid, kuid sellega käib kaasas ka nende ohtlikkus-kõige süttivam akukeemia, mis laial turul täna eksisteerib.
Re: Elektrimootorrattad.
Kui ma paar aastat tagasi uurisin veidike teemat sain ark-ist sellise vastuse
Elektrimootori paigaldus kui ka ühe istekoha eemaldamine on võimalik. Ümberehitaud sõiduki tühimass määratakse kaalumise teel. Kandevõime on sõiduki valmistaja poolt määratud täismassi ja kaalumistulemusena saadud tühimassi vahe.
Aga edasi ei liikunud selle projektiga, niiet kas lõpuks saab ikkagi mootorivahetuse legaalseks ei oska kommenteerida.
Küll aga mõned teised tähelepanekud. Rummu mootor on väga raske ja teeb vedrustamata massi väga suureks. Seepärast enamus mootorrattaid on ikkagi keti või rihmaga ja eraldi mootoriga. Lifepo elemendid on ikka väga rasked võrreldes LiIon elementidega.
12kw(27kw peak) QSfirma mootorid toimivad 120voldi peal, ehk siis oleks vaja lifepo4 teha 38seerias, vähemalt 280ah 1C tühjakslaadimisvooluga(38*3,2=121,6V * 280A =34kW max võimsust). Selline akumoodul kaalub kokku 38*5,35kg=203kg
Lisaks veel juurde mootori kontroller, akulaadija
Mõistlik oleks mõne pistikhübriidi LiIon akut vaadata, need on pigem väikse mahutavusega/suurusega/kaaluga, aga seejuures suure tühjakslaadimis vooluga. Mitsu Outlander PHEV akupakis olev Yuasa LEV46 näiteks kannatab 200A
Elektrimootori paigaldus kui ka ühe istekoha eemaldamine on võimalik. Ümberehitaud sõiduki tühimass määratakse kaalumise teel. Kandevõime on sõiduki valmistaja poolt määratud täismassi ja kaalumistulemusena saadud tühimassi vahe.
Aga edasi ei liikunud selle projektiga, niiet kas lõpuks saab ikkagi mootorivahetuse legaalseks ei oska kommenteerida.
Küll aga mõned teised tähelepanekud. Rummu mootor on väga raske ja teeb vedrustamata massi väga suureks. Seepärast enamus mootorrattaid on ikkagi keti või rihmaga ja eraldi mootoriga. Lifepo elemendid on ikka väga rasked võrreldes LiIon elementidega.
12kw(27kw peak) QSfirma mootorid toimivad 120voldi peal, ehk siis oleks vaja lifepo4 teha 38seerias, vähemalt 280ah 1C tühjakslaadimisvooluga(38*3,2=121,6V * 280A =34kW max võimsust). Selline akumoodul kaalub kokku 38*5,35kg=203kg
Lisaks veel juurde mootori kontroller, akulaadija
Mõistlik oleks mõne pistikhübriidi LiIon akut vaadata, need on pigem väikse mahutavusega/suurusega/kaaluga, aga seejuures suure tühjakslaadimis vooluga. Mitsu Outlander PHEV akupakis olev Yuasa LEV46 näiteks kannatab 200A
Re: Elektrimootorrattad.
Lev46 arvutus peaks olema siis järgnev, et saada pinge ja võimsus kätte oleks vaja 32 järjestikku panna. Ehk siis akupaki kaaluks tuleks 48kg, seejuures aga saavutatav max võimsus oleks 24kw
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Mina arvutasin nii: 374g on element, neid läheb jah 32 jadasse ja 5 paralleeli, saan aku kaaluks vähemalt 60kg, kast ja bms ja muu sodi ilmselt 10+kg veel. 300A ja üle 100V peaks veits rohkem ikka saama, kui 24kw. Üks element annab 60A.
Keegi mu ark küsimuse kohta ei tea miskit kosta?
Keegi mu ark küsimuse kohta ei tea miskit kosta?
-
Teema algataja - Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elektrimootorrattad.
Kui hinnaskaala juba selline on, siis alla 10 kw/h akut ei taha, selle raha eest võtaks pigem sellise: https://rgnt-motorcycles.com/product/th ... oom-model/
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.