Karpade reguleerimine - mis teeb mida?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Karpade reguleerimine - mis teeb mida?

Lugemata postitus Postitas uuggu »

karpades saab kruvida nii mõndagi asja:
1) eri suurusega dyysid
2) segukruvi
3) ujuki kõrgus
4) nõela kõrgus

kas keegi oskaks seletada, et mille muutmine kuhu mõjub? et mis yldisele minekule, mis madalatele pööretele jne.
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Soovitan soojalt:
http://mikuni.com/pdf/hs40_manual.pdf

Väga hea lugemine ja annab paljudele küsimustele vastuse. Praktiliselt on muidugi asjad veidi kerulisemad.
Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
Kasutaja avatar

rinks
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Mai 2005, 14:19

Lugemata postitus Postitas rinks »

Segukruvi reguleerib eelkõige madalatel pööretel töötamist (siiber on suletud)
Nõela kõrgus reguleeerib üleminekupöörete kütusesegu (mida kõrgemal nõel, seda rohkem on düüs avatud). Kui segusiiber on täitsa üleval, siis nõel ka enam rolli ei mängi ja küttesegu koostis sõltub ainult peadüüsist - so. kõrgetel pööretel. Veel mängib rolli ka segusiibri kalle - selles mõttes, et kuivõrd ta läbi jooksvat õhku kokku surub aga seda sa vaevalt muutma hakkad. Kütuse tase ujukiruumis mõjutab küttesegu koostist kogu pöördevahemikus.

Kui su eesmärgiks on nn. hea minek siis tõsta nõela. Kui eesmärgiks on ka lõppkiirus siis võid kaaluda ka düüsi vahetust.
Muidugi mõjutab kõik see otseselt ka kütusekulu.
Kondid kasvavad ju kokku ja tsikkidele meeldivad armid.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Karpade reguleerimine - mis teeb mida?

Lugemata postitus Postitas mella »

uuggu kirjutas:
karpades saab kruvida nii mõndagi asja:
1) eri suurusega dyysid
2) segukruvi
3) ujuki kõrgus
4) nõela kõrgus

kas keegi oskaks seletada, et mille muutmine kuhu mõjub? et mis yldisele minekule, mis madalatele pööretele jne.
Netis on muukeelset materjali selle kohta piisavalt. ja eri karpadel võib see erineda.
lühidalt -
tühikäigudüüs ja segukruvi kuni 1/4 pööretest või sibra avamisest
nõel 1/4 kuni 3/4
peadüüs 3/4 kuni täisauk
ujuk - kõike.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

aga mis poole ja mida kruvida, kui sooja mootoriga kohalt minnes töriseb ja nagu pole jõudu? tundub nagu yks pütt ei töötaks. kui pööre töuseb, siis püssib kenasti.

segukruvi? lahti või kinni?

joel
Postitusi: 1829
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Minul näiteks oli selliste sümptomite korral ühe karpa juures õhulekk, nii et ühe püti segu jäi madalatel pööretel lahjaks. Kui gaasi juurde keerata, siis lekkis võrreldes õigest kohast mineva õhuga nii tühiselt vähe, et kõrgemal pöördel käis päris kenasti.
Joel
Kasutaja avatar

rinks
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Mai 2005, 14:19

Lugemata postitus Postitas rinks »

uuggu kirjutas:
aga mis poole ja mida kruvida, kui sooja mootoriga kohalt minnes töriseb ja nagu pole jõudu? tundub nagu yks pütt ei töötaks. kui pööre töuseb, siis püssib kenasti.

segukruvi? lahti või kinni?
mitme karpaga masina regullimisest on siin juttu enngi olnud ...otsingu abil leiad. Kui keeruliseks ei taha ajada siis ühenda lihtsalt kordamööda kumbki silinder välja (maandades kindlasti ära) ja proovi need samamoodi tööle saada. See torude ja vedelikuga süsteem on muidugi juba kõrgem tase.

No selle segukruvi lahti/kinni kohta ei ole nii kindlat reeglit - küttesegu peab paras olema - seega sõltub tegutsemine hetkeolukorrast.
Oskused ja teadmised tulevad katsetades ja proovides. Muidugi soovitaks mõnd "motopiiblit" lugeda. Neis on enamasti karpade tööpõhimõte ja reguleerimine väga hästi lahti seletatud.

Esialgseks lahenduseks pakuks segu kangemaks keeramine ja kui rahakotile ei hakka siis lase nii edasi.

Muidugi oleks vastajatele suureks abiks, kui ütleksid, mis rattaga ja karpaga tegu :?:
Viimati muutis rinks, 11 Aug 2006, 14:36, muudetud 1 kord kokku.
Kondid kasvavad ju kokku ja tsikkidele meeldivad armid.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

no asi ikka nii, et see torude ja vedelikega asi imelihtne ja see on mitme karpa omavaheline synkroniseerimine. see on tehtud ja sellega saan hakkama.
Kasutaja avatar

rinks
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Mai 2005, 14:19

Lugemata postitus Postitas rinks »

No kui karpadega on asi võrdne, siis otsi probleemi süütest. Võibolla on madalatel pööretel üks küünal veidi laisk ja ei süüta korralikult.
Kondid kasvavad ju kokku ja tsikkidele meeldivad armid.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=22557

seal kõik mu hädad ja tehtud asjad kirjas.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”