õige õli märgsiduriga mootoris?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
õige õli märgsiduriga mootoris?
Andres
Kell hiline, jutt segane
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Ja ikka pakuks kulunud sidurit.Andres112 kirjutas:Mootor võeti ramos juppideks ja kõik kulunud osad vahetati. Asi ei tohiks kulunud siduris olla, aga mine tea.. Eelmine õli valati samuti ramos sisse, ju ta ikka tsikli õli oli.
Külmast peast on libisemine eriti hull, soojana annab veidi järgi, kuid järsult gaasi keerates libiseb ikka.
Mu omal oli eelmine suvi sarnane sündroom, ainult leebemalt.
Ehk siis külmast peast libises allates sellest hetkest, kui pöörded jõudsid 6000+ juurde. Kui mootor soojaks sai, lõppes libisemine ära (ca 10-15 km sõitu)
Oli selline terve suve (ca 18k km) lõpupoole vist pisut süvenes, sõitmist ei seganud. Talvel said sisse uued kettad ja uued vedrud. Vanad kettad olid silmnähtavalt õhemad (kulunud) kui uued. Uute ketaste ja vedrudega kadus ka probleem

üldiselt jah, nii vanale ja sellise töömahuga tsiklile paneks minagi poolsündi või mineraali sisse. kas pole mitte nii, et mida sündim õli, seda õhem on õlikiht ja vanema mootori puhul võib see kiht osutuda liiga õhukeseks.
äkki on see ka võti su sidurijama puhul, et sidur oli mõeldud töötama teise õlitüübi sees ja nüüd minestasid sidurikatted ära?
just guessing
-
Teema algataja
Niisiis, tagasi algse teema juurde. Viimati oli mootoris CASTROL GP 4T 20W-50 mineraalõli. Sõidetud sai sellega u 600km ja pidev siduri libisemine. Õli algne värv oli punane, täna välja lastes täitsa must. Mis õli soovitate? ja kuidas saaks mootori vanast õlist võimalikult puhtaks ilma pulkadeks kiskumata ?
Andres
Selline kogemus minul õlidega.
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Äkki need nii vinged õlid vajavad ka väga vingeid mootoreid


9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
ise kasutan nagu ette nähtud 10W-40 poolsünt tsikli oma
täissündiga pidi see jama olema et tihendid hakkvad vana tsikli puhul läbi laskma.
täissünti kasutatakse ise arvan et pole tarvis ja kallis ka teine ju mingi 150 eeki liiter
kui kindlalt teak ssõidaks ise ka tavalise autoõliga
mott
Oletatavasti oli Castrol heade pesemisomadustega. Uhtus vana s*ta mootorist lahti ja sellest ka õli must värvus.Andres112 kirjutas:Viimati oli mootoris CASTROL GP 4T 20W-50 mineraalõli. Sõidetud sai sellega u 600km ja pidev siduri libisemine. Õli algne värv oli punane, täna välja lastes täitsa must.

terv, sokk
-
Teema algataja
Castrol GP 4T 20W-50 on täiesti mõeldud kasutamiseks märgsiduritega. See, et ta sul kohe mustaks läks, pole ka miski imeasi, ju oli mootoris ports vana õli alles, mis uue ära määris. Kasuta teinekord miskit mootoripesuvahendit (näit. Valvoline Engine Flush) enne õlivahetust (või vaheta tihemini õli).Andres112 kirjutas:CASTROL GP 4T 20W-50 mineraalõli. Sõidetud sai sellega u 600km ja pidev siduri libisemine. Õli algne värv oli punane, täna välja lastes täitsa must. Andres
Ise olen kogu aeg Viragol kasutanud Pennzoil 20W50 Motorcycle Oil'i ja pole põhjust olnud kurta.
Kunagi aasta tagasi postitasin uudisegruppi ee.motolist siukse uurimuse 4T õlidest:
06.02.2004 ee.motolist
P.S. See kommentaar ei tähenda, et Castrol oleks s**t õliVäike uurimus 20W50 4T tsikliõlide kohta nende andmete põhjal, mis
õnnestus tootjate veebidest leida
Pennzoil 20W50 Motorcycle Oil
SAE 20W50; API Service SH/SG; Gravity (API) 27,8; Specific Gravity @
15,6C 0,89; Pour point C <-24; Vicosity @ 40 C cSt 159,4;
Vicosity @ 100 C cSt 17; Viscositu Index 122, Low temperature
Viscosity at -10C <4000; Flash point ei tea
_____________________
Valvoline 20W50 Motorcycle Oil
SAE 20W50; API Service SG; Specific gravity (API) ei tea; Specific
Gravity @ 15,6C 0,89; Pour point C -24; Vicosity @ 40 C cSt 151;
Vicosity @ 100 C cSt 17,5; Viscositu Index 124, Low temperature
Viscosity at -10C <4000; Flash point 234
_____________________
Valvoline Durablend 20W50 Motorcycle Oil
SAE 20W50; API Service SG, JASO MA; Specific gravity (API) ei tea;
Specific Gravity @ 15,6C 0,88; Pour point C -27; Vicosity @ 40 C cSt
159; Vicosity @ 100 C cSt 18,2; Viscositu Index 124, Low temperature
Viscosity at -10C ei tea; Flash point 224
_____________________
Mobil V Twin 20w50
SAE 20W50; API Service SH, SG/CF JASO MA; Specific gravity (API) 29,4;
Specific Gravity @ 15,6C ei tea; Pour point C -51; Vicosity @ 40 C cSt
130; Vicosity @ 100 C cSt 17,7; Viscositu Index 152, Low temperature
Viscosity at -10C 2930; Flash point 270
_____________________
Castrol GP 20w50
SAE 20W50; API Service SG; Vicosity @ 40 C cSt 175; Pour point C -27;
Flash point >180
Nendest Valvoline Durablend ja Mobil on sündid, Pennzoil, Valvoline ja
Castrol mineralkad.
Mõlemad Valvoline margid ja Pennzoil on suht sarnaste näitajatega. .
Mobil aga hiilgab oma viskoossusindexiga ja 40C viskoossusega, s.t
madalatel temperatuuridel kõige vedelam õli, samuti on ta kõrgetel
temp. paksem, kui teised. Seega konkurenstitult esimene nende
näitajate põhjal.
Ja Castrol jääb viimaseks kui kõige sitemate näitajatega.

Muide, lisaks õli, kui sellise näitajatele on väga olulised ka mootoriõli lisandid, peam. fosfori, tsingi, magneesiumi ja kaltsiumiühendid.
Lisaks tasub mootorratta õlide nn sidurilisanditest, autoõlide kasutamisest tsiklites lugeda sellist suht asjalikku saitti: Motorcycle Consumer News - Motorcycle Oils vs. Automotive Oils
Bottom Line
It could appear from this data, then, that there is no validity to the constantly-used argument that motorcycle-specific oils provide superior lubrication to automotive oils when used in a motorcycle. If the viscosity drop is the only criterion, then there is certainly no reason to spend the extra money on oil specifically designed for motorcycles. There does, however, appear to be a legitimate argument for using synthetic and synthetic-blend oils over the petroleum based products.
MCN's Conclusions
In speaking to a number of people involved in the production, marketing and distribution of motorcycle-specific oils, we could not find anyone who could present a valid argument for discrediting the testing done by Dr. Woolum. In general, they all tried to turn the conversation another direction by bringing up other possible advantages to using their products, while ignoring the viscosity-retention question. Yet without exception it is their own advertising that consistently brings the subject up, touting the special shear-stable polymers as the primary reason motorcyclists should purchase their products.
It is this practice to which we take exception, as we have been unable to find evidence to support these claims. In short, it seems to be nothing more than a clever marketing ploy designed to enhance their products' image and separate motorcyclists from their money.
See küll siduri tööd ei mõjuta. Loe kasvõi Amsoil kodukalt selleteemalist juttu:sang kirjutas:kas pole mitte nii, et mida sündim õli, seda õhem on õlikiht ja vanema mootori puhul võib see kiht osutuda liiga õhukeseks.
äkki on see ka võti su sidurijama puhul, et sidur oli mõeldud töötama teise õlitüübi sees ja nüüd minestasid sidurikatted ära?
just guessing
Synthetics, Slipperiness and Wet Clutches in Motorcycles
Many people have the perception that since synthetics are more slippery than petroleum oils (which simple don't reduce friction as well), that wet clutch packs in either their automotive automatic transmission or motorcycle transmission will slip when using super slippery synthetics.
Look at it this way. Wet sandpaper removes paint as well as dry sandpaper does. The slipperiness of the water does not impede the sandpaper's ability to function. The same applies to the slipperiness of synthetic lubes in wet clutches.
It is simply not an issue. However, just as rinsing the sandpaper keeps it cleaner longer so it functions better longer, so the synthetic lubricant keeps wet clutch plates cleaner longer so they function better.
-
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Mõtlesin juba et sidur peetis...tellisin neemelt uued kettad..lasin Gustafil need ära vahetada....ja siis pani Gustaf mu kroomi Castroli sisse...ja mootortemperatuur langes taas normaalseks, kui mitte isegi rohkem sidur ei libisenud ja kui vana siduri kettaid vaadata siis need oli tegelikult täitsa kobedad.
Ja mina olen selline "idioot" kes kasutab oma 10 aastat vanas kroomis täissünti.
2000 km seljataga, ei libise, ei tilgu

Jaamades ei müüda, laost saab suht soodsalt kätte
Hans
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Intruder kirjutas:Ja mina olen selline "idioot" kes kasutab oma 10 aastat vanas kroomis täissünti.
Siin üks veel... ST1100 on 13 aastat vana ja u 111000 sõitnud. Millest esimesed u 50000 usas 10 aasta jooksul eelmise omaniku ja viimased u 62000 minu käes kolme suvega.
Minu käes olnud aja jooksul olen kasutanud Mobili 4T täissünt 15w50 õli.
Välja ei tilgu ja õlikulu ei esine. 7000-9000 vahetuse (Honda ise lubab 12000 välpa) pole vaja õli juurde lisada ja tase püsib (seda ka lõunapoolsete reiside ajal) Ja siduri (11 ketast märg) vahetust pole siiani teinud.
Kuna aga Mobil tõstis oluliselt hinda, siis nüüd teen viimase vahetuse selle 15w50 õliga ja siis vahetan vist Liqui Moly täissündi vastu.
USA KZ foorumis on jaganud kogemusi, kus mitmeid aastaid on edukalt sõidetud ka autoõlidega ilma mingite (siduri jm) jamadeta ja seda California kliimas õhkjahutusega mootoriga.
Kõik oleneb ju teadagi koormustest ja mootori otstarbest.
Kk
-
Teema algataja
Üleeile sai uued kettad, vedrud ja õli-valvoline mineraal- pandud. Sidur enam ei libisenud, aga kohapeal oli vaba käiku pea võimatu leida. Eile sõitsin ja timmisin. Õhtul uuesti käima pannes, oli äkki sidur peal. Keerasin siis maha. Täna proovides asi toimis ja vaba leidmine oli ka palju lihtsam. Mina panin uued kettad sisse, valasin õli peale ja panin mootori käima, ega ma ei tea, kas oleks tarvis olnud kettaid ennem kuidagi töödelda vms. Peab paar päeva veel sõitma, et asi selgeks saada.
Siis, kui uued asjad juba sees olid, hakkasin mõtlema, et kui vana sidur libises, siis ma küll trossi ei timminud, ega sidurit maha keeranud:) Võib olla oligi asi selles, et sidur oli lihtsalt liiga peal ja kõik! Müstika, kui lihtsate asjade kontroll lihtsalt ei tule pähe ja vaja kohe uued kettad tellida

Igatahes on nüüd uus sidur, mis hetkel ei libise, ja väljas 25 kraadi sooja, niiet tuld !
Andres
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:


-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
suht vana teema küll ja ka palju arutatud ja vaieldud ,aga mis sellest.
sain amsoili kodukat lugedes teada, et selle firma õlid parimad.
ja veel selgus kellegi poolt korraldatud testidest, et castrol gps mootorratta õli väga agresiivne ja korrosiooni tekitav
. ja kuna õlivahetus just päevakorral ja pidin juba castroli kasuks otsustama, siis neid katsetuste tulemusi võrreldes ei oska kõigi nende teadmistega enam midagi peale hakata .
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.