Yamaha TDM 900 keti pinge
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1
- Liitunud: 08 Aug 2015, 12:22
- Tsikkel: Yamaha TDM 900
Yamaha TDM 900 keti pinge
Tere,
Nagu pealkirjast näha, sooviks näpunäiteid selle kohta kuidas reguleerida õigeks keti pingsus. Mototehnika ja kettülekannetega varasemalt praktiliselt kokkupuudet ei ole, seega ei oska hinnata ka keti ja hammasratta seisukorda. Ratas ostetud kaustatuna, salongist,toodud Itaaliast, ls 36 000. Vla 2002
Eeldasin, et müüja on ratta üle vaadanud ja keerasin vaid võtit ning gaasirulli. Üsna varsti panin tähele, et kõrgema käigu ja aeglase kiiruse peal (on vist niimoodi) hakkab kett "plaksuma". Vaatasin asja nii nagu oskasin: ketti oli võimalik hammasratta pealt näppudega üles kergitada, ketti alt kokku tõstes võis tõusumaa olla ehk 5 cm. Et mul kedagi endale appi võtta ei ole siis ei oska öelda kas keti pingsus muutub siis kui ise sadulas olen. Kas sellega peaks pingutamisel arvestama? Ühesõnaga upitasin ca 500 km järel ratta keskhargile, mis arvestades minu kehakaalu on alati paras vaev ja närvipinge. Pingutasin ketti selliselt, et alt tõstes võis tõusu jääda ehk cm. Peale ca 200km hakkas kett madalamatel käikudel kolksuma. Vbl. suuremal kiirusel seoses muu müraga seda lihtsalt ei kuule aga jalatallas on tunda, et midagi toimub. Ketti olen määrinud ca 3-400 km järel Motul C`3 ga. Lugesin kuskilt 3 sõrme reeglist aga ei saanud aru, mida sellega mõeldi. Igaljuhul olen tänulik igasuguse õpetuse eest. Kannatan välja ka nöökavad märkused kui need õigele teele juhivad. Kui on mõistlik võin ka tagumisest hammasrattast pildi üles riputada - ehk saab selle järgi öelda - vbl. on lihtsalt vahetuse aeg käes. Esialgu keskenduks siiski keti õigele pingsusele!
Tänud ette, kes ilusast ilmast hoolimata kaasa mõelda jaksab! Järgmist sõitu ei tahaks ennem ette võtta kui mingi selgus asjas saadud on!
Re: Yamaha TDM 900 Keti pingsus
tavaliselt peaks kett keskelt liikuma andma kokku umbes 3cm, sellest vist ka see kolme näpu teema.
hammasratastest tasub viga otsida ilmselt ikka enne esimesest ja siis tagumisest. esimesel on ju hambaid kuskil 3 korda vähem, seega hammakas kulub kiiremini, jõud ühele hambale on mitmekordselt suurem.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Yamaha TDM 900 Keti pingsus
Kui ketti saab hammaka pealt nö üles tõsta,siis on kett juba üsna veninud ja ka hammakas ilmselt kulunud.Selline kett tuleb koos hammakatega välja vahetada.Müüakse komplektina ja kui sa pole ise vastavate tööriistadega vaustatud,siis pöördu mõne remondi ettevõtte poole.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha TDM 900 Keti pingsus
Kui kett pole kulund väga aga ikkagi plaksub tasub viga otsida hammakate valest paigutusest.
TDM-il(vähemasti 850 mudelil) on tagumine hammaksa ofsetiga, eht valepidi pannes ei jookse kett otse. Siis soob kett hammaka serva, hakkab sinna kinni jääma ja miskil kiirusel plaksuma. Mul tegi linnasõidul just gaasi maha lastes.
Mingi saksmanni töökojast kus ratstoodud sai installiti ketiratas valepidi. ca 10 000 joost kett ja hammakad läksid vahetusse.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Yamaha TDM 900 Keti pingsus
KKKKKK kirjutas:Kui kett pole kulund väga aga ikkagi plaksub tasub viga otsida hammakate valest paigutusest.
TDM-il(vähemasti 850 mudelil) on tagumine hammaksa ofsetiga, eht valepidi pannes ei jookse kett otse. Siis soob kett hammaka serva, hakkab sinna kinni jääma ja miskil kiirusel plaksuma. Mul tegi linnasõidul just gaasi maha lastes.
Mingi saksmanni töökojast kus ratstoodud sai installiti ketiratas valepidi. ca 10 000 joost kett ja hammakad läksid vahetusse.
Kui ma nüüd ei eksi siis offsetiga on ikka esimene väiksem hammakas!
Ma pean raamatust järgi vaatama, ei mäleta enam seda protseduuri täpselt!
kui ketti saab tagumise hammaka peal tõsta niipalju, et hamba ots paistab siis on aeg vahetada ketti ja hammakaid.
Tasuks ka kontrollida hammaka laagrit see kipub esimesena järgi andma(ka häälitsema)
-
- Postitusi: 27
- Liitunud: 24 Juul 2012, 14:23
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: Tartu
Re: Yamaha TDM 900 keti pinge
Mul plaksus kett siis, kui hammakad olid viimase piirini haiuimedeks kulunud ja keti rullid jäid hamba nurka kinni. Lihtsalt, ka üks asi, mida vaadata - pinguta palju tahad, kui asjad kulunud on, siis tuleb ära vahetada.
Nojah, ainuke jama on selles, raisk, et, kuradi, kaua ei saa nii lasta - tõmbab... tõmbab aku tühjaks...
Re: Yamaha TDM 900 keti pinge
Olen ise ka üsna värske TDM900 omanik ja puutusin kohe alguses kokku sama teemaga.
Keti pigutus peaks olema 3-5cm (siis keskelt üles tõstes peaks andma nii palju liikuma).
Mul oli kett veninud ja lisaks madalatel pööretel plagisemisele oli ka tugevamal kiirendamisel tunda sellist pulsseerivat jõnksutamist -- see tekkib sellest, et kett on ebaühtlaselt veninud (nagu ka see, kui vaatad keti pingul olemist siis ratast pool meetrit edasi liigutades võib see olla täiesti erinev).
Ise vahetasin välja vaid keti kuna hammakad paistsid veel head olevat (ja kogu komplekti ei olnud kohe poest võtta).
Siiski TDM-i mootori eripärast ei meeldi talle väga alla 2000 pöörde sõita ja kipub ikka siis veidi ketiga rapsima. Üle 2000p ei tohiks probleemi olla.
Targemad, vaielge vastu kui ma eksin.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Yamaha TDM 900 keti pinge
Liiga madalte pöörete pärat katkumine ja kulunud kett on ikka kaks eri asja.Ma pakun,et isegi palju alla 3000 pöörde on nagu veidi imelik sõita, ega see TDM diisel ei ole
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha TDM 900 Keti pingsus
TDM kirjutas:Kui ma nüüd ei eksi siis offsetiga on ikka esimene väiksem hammakas!
Mulle meenub, et sa ikka veidi eksid.
Nagu ennist kirjutasin, oli 850-ga see valepidi lugu. Just esimene oli mu meelest savi kuda pidi panna. 900-st ei tunne.
Vaata hammakat- http://yambits.co.uk/tdm850-sprocket-re ... 40135.html
Kui see nüüd valepidi panna hakab seespoolt(ratta poolt) hammaka serva maha riivima, tekitab sinna siuksed nagad ja krt väljaspoolt pole näha ka. Hinnanguliselt mõni tuhat sõit kett kakkus kui kole. Enne viga ei avastandki kui sai uut ketikomplekt paigaldama hakatud. Siiber sai kakkumisest just vaikselt linnakiirusel lastes.
-
- Postitusi: 27
- Liitunud: 24 Juul 2012, 14:23
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: Tartu
Re: Yamaha TDM 900 keti pinge
Ma enda hammasratastest ei viitsinud pilte väga teha, vahetasin välja lihtsalt. Aga Google abiga üsna tõelähedane illustratsioon:
Nojah, ainuke jama on selles, raisk, et, kuradi, kaua ei saa nii lasta - tõmbab... tõmbab aku tühjaks...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.