Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5194
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 586 korda
Tänatud: 497 korda
Kontakt:

Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 16 Juul 2018, 21:09

Üldine arusaam on, et kui siduri vahekettad on kuuma saanud ja on pealt sinakad siis kuuluvad need vahetamisele. Kui ma aga netis sellele küsimusele vastust otsin siis tegelikku põhjust eriti ei suuda leida. Peaasjalikult suur hulk linnalegende ja "naised saunas rääkisid" infot aga ei midagi tõsiseltvõetavat. Oskab keegi põhjendatult öelda, miks on vaja sinised kettad ära vahetada?


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Pezzi
Postitusi: 232
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #2 Postitas Pezzi » 16 Juul 2018, 21:32

Googelda "tempering colours of steel", sealt saad teada kui soe see sinine detail olnud on. Juhul kui ta originaalis oli termiliselt töödeldud, siis sinise tooni järgi saab kuigipalju otsustada kuidas see kuumenemine tema omadusi (eelkõige kõvadust) mõjutanud on. Ja sealt siis otsustada kas on mõistlik vahetada või käib veel.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 742 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #3 Postitas urmas66 » 16 Juul 2018, 21:41

Tsiklil pole neid küll kunagi siniseks saanud,aga pakun,et kui nad pole deformeerunud,siis ei ole seal midagi hullu. Kuidas ,aga kindlaks teha kas nad on deformeerunud(kuumusest) on iga remondimehe oma asi. Ma vahetaks ära,kui on sinised,sest on võimalus,et sidur hakkab libisema.
Võib olla hakkab sidur kohe libisema ja peab jälle sama töö ette võtma, aga võibolla ei hakka.
Autodel üldjuhul tõmbab sidurikorvi surveplaadi kaardu,kui on kuuma saanud.
Olen ka ise sellega kunagi ammu kokku puutunud ja silmaga metalljoonlaua abil kontrollides ei tuvastatud kõverust,kuid sidur hakkas ikkagi libisema.Kuna tellimise aeg oli siis üle kuu aja, sai Dvigateli treilaite poole pöördutud.Peale korvi surveplaadi üle treimist 0,5mm ja pinnad mis vastu hooratast maha võetud 1,5mm,töötas see veel paarsada tuhat km-t.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kaheksa
Postitusi: 66
Liitunud: 19 Nov 2017, 21:42
Tänatud: 3 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #4 Postitas kaheksa » 16 Juul 2018, 21:49

Ma hiljuti vaatasin seda ja väga mõnusalt seletatud mida tuleks jälgida ja vaadata:

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 890
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #5 Postitas Jesper » 16 Juul 2018, 23:38

Minul jälle tekib küsimus, et kas austatud teemaalgataja tegeleb reaalselt hetkel või lähitulevikus siduriremondiga, või on see järjekordne "igaüks saab midagi arvata"-teema?

Kui esimene variant, siis siduriketaste värv kui selline on senikaua prioriteetide järjekorras üsna viiendajärguline nähtus, kuni pole kindlaks tehtud põhjus, miks nad sellise värvi omandasid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5194
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 586 korda
Tänatud: 497 korda
Kontakt:

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #6 Postitas Macintosh » 17 Juul 2018, 00:18

Sai siduriremont äsja läbi viidud. Kõik kettad v.a. kaks sisemist olid sinise tooniga, ühtlaselt, ilma selgete punktide või esikerkivate kohtadeta. Mäletasin, et sinised kettad kuuluvad vahetamisele aga kui ma selle arusaama alust otsim hakkasin siis ei leinud ma ühtegi ratsionaalset põhjendust sellele. Tehasejuhend andis seevastu üsna selge ja üheseltmõistava juhise, kuidas kettaid kontrollitakse. Värvi kontollparameetrite hulgas polnud.

"Place the plate being checked on a clean and even surface plate and attempt to pass a feeler gauge of the maximum specified thickness between the steel plate and surface plate at several points around the plate. If the feeler gauge can be passed beneath the steel plate at any point, renew the plates as a set. Steel plate bend/warp: standard up to 0.15 mm; Service limit 0.20 mm"

Miks nad siniseks läksid? Sidur hakkas ühel hetkel tuntavalt läbi libisema, kusjuures see progresseerus ülikiiresti, ilmselt sealt see tuli. Samas võisid need kettad ka varasemast juba sinised olla, sest seda sidurit on kindalasti varem korra lahti võetud. Ja kui kedagi huvitab, siis kahel kettal sain ma mõõtmistulemuseks 0.10, enamuses 0.05 ja vähem.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1614
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #7 Postitas ranel » 17 Juul 2018, 00:40

Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.

Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes ~20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis ~40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda. :bsmile:

Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 890
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #8 Postitas Jesper » 17 Juul 2018, 00:51

Nojah, kordan veelkord - asi pole sinises värvis kui sellises, see on lihtsalt raudoksiid, mis sealt mehaanilise kulumisega kiirelt jalga laseb. Põhiküsimus on, et miks see sidur sul libisema hakkas - kui remondi käigus see põhjus kõrvaldada, siis ongi kõik korras.

Ma isiklikult olen piisavalt igasugu poolkõvade siduritega igasugu koledates kohtades n***inud, et vähimagi kahtluse korral sinna uued kettad sisse osta, aga põhimõtteliselt ilmselt on õnneliku käe korral võimalik sidur ka nii läbi küpsetada, et kettad terveks jäävad...
Kasutaja avatar

koi
Toetajaliige
Postitusi: 1738
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: Honda CX 500ES
Asukoht: Saue
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #9 Postitas koi » 17 Juul 2018, 01:46

Hea oleks ikkagi teada põhjust, mis pani siduri libisema. Kas oled harrastanud aeglast sõitu ja ise libistanud pikalt ja pidevalt sidurit, või on ajamis (ma ei tea, kas sul seal tross või vedelikuga pump) mingi reguleering või pumba viga. Kuivsiduri ketaste siniseks laskmine pole suur kunst, aga õlis oleva siniseks saamine eeldab ikka korralikku libistamist, kuna õli suudab jahutada päris tugevat libistamist. Kui sidur on sinu arvates lahti käinud, peaksid ka vedrud üle kontrollima. Kas eelmine remondimees keeras need ikka õigesse pingsusesse, või olid need juba ka väsinud. Kuuma saanud siduril reeglina ka vedrud kuumusega kahjustatud ja pehmed-lühemad.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2137
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 62 korda
Kontakt:

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #10 Postitas StreetMoto » 17 Juul 2018, 11:04

Küsimus ei olegi niivõrd värvis, kuivõrd selles, et selliselt läbilibisenud sidur, mille vaheketaste temperatuur on küündinud suurusjärgus 350 kraadini on tekitanud nendele vaheketastele sisuliselt termotöötluse. Ja kuna selle tulemusena on muutunud vaheketaste pinnakihi omadused, siis on nad tulevikus altimad taas läbi libisema. Ehk siis mingi ajani töötavad nad sul korrektselt aga seal, kus uute vaheplaatidega süsteem veel tükk aega edasi toimiks hakkab tulevikus siniste vaheplaatidega sidur juba läbi libisema. Ja sidurite puhul ei ole tänapäeval üldse mõtet rääkida vaheplaatide ja siduriketaste paksusest - sidurid hakkavad ammuilma ennem libisema kui mõni mõõt kulumispiiri lähedalegi jõudma hakkab. 15 aastase remondikogemusega olen mina võtnud välja ainult ühe kulumispiirini jõudnud sidurikettapaki (KTM LC4) ja vastukaaluks on vahetatud suurusjärgus sada sidurit, mis libisevad remondimanuali tolerantse uskudes "täiesti põhjuseta". Ja siis muidugi need juhused, kus agara (aga oskamatu) rehvipõletamise eesmärgil on põletanud maha hoopis sidur :D

Kokkuvõttes ei saa olla nende sidurite libisemises muud põhjust kui üha paremaks ja libedamaks muutuvad mootoriõlid ning tsiklimootorite ühe kasvavad väändemomendid.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 208
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #11 Postitas stretch » 17 Juul 2018, 11:52

ranel kirjutas:Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.

Selles välismaakeelses tekstis postituses nr 6 on mainitud lehtkaliibrit. Nihikuga on natuke keeruline kõverust mõõta...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5194
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 586 korda
Tänatud: 497 korda
Kontakt:

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #12 Postitas Macintosh » 17 Juul 2018, 12:38

StreetMoto kirjutas:sidurid hakkavad ammuilma ennem libisema kui mõni mõõt kulumispiiri lähedalegi jõudma hakkab.

Märkasin ka ise seda ja imestasin pisut. Uue ketta paksuseks on 3.0mm ja maksimaalne kulumispiir tehase andmetel 2.85. Vahetust vajanud kettad aga 2.94 mm. Seega oleks tehase juhendit jälgides pidanud sellel kettal veel piisavalt jaksu sees olema. Paki enda mõõdud on palju rangemad, seal lubatakse kõikumiseks ainult +0.34/-0.66 (42.20mm) ja pakk oli 41.64 mm.

StreetMoto kirjutas:Kokkuvõttes ei saa olla nende sidurite libisemises muud põhjust kui üha paremaks ja libedamaks muutuvad mootoriõlid ning tsiklimootorite ühe kasvavad väändemomendid.

Kui sa siin õli mainid siis pean ütlema, et (võimalikku) libisemist hakkasin tunnetama pärast viimast õlivahetust aga päris kindel kohe alguses polnud.

ranel kirjutas:aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.

Mõõtmiseks lehtkaliiber neh. Paned ketta siledale alusele (klaasplaat on hea) ja proovid lehtkaliibrit ketta ja klaasi vahele erinevavates ketta punktides lükata.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 38
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #13 Postitas Hipponen » 17 Juul 2018, 15:01

ranel kirjutas:Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.

Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes ~20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis ~40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda. :bsmile:

Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.


Väike vahemärkus:
Oleneb rattast, paljudel siiski ei pea õli välja laskma, kui ratas toetab külgmisele jalale saab sidurikettad kenasti kätte ilma vedelikke väljastmata. (XJR1200)
Honda CB600FA '09 -> Yamaha XJR1200 '97
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #14 Postitas Boobush » 17 Juul 2018, 18:17

Hipponen kirjutas:
ranel kirjutas:Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.

Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes ~20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis ~40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda. :bsmile:

Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.


Väike vahemärkus:
Oleneb rattast, paljudel siiski ei pea õli välja laskma, kui ratas toetab külgmisele jalale saab sidurikettad kenasti kätte ilma vedelikke väljastmata. (XJR1200)


Sama trikki olen kasutanud ka Ninjade puhul (ZX6R, ZX636), igaks petteks olen tagarehvile mingi lauajupi alla pannud, et ratas natuke rohkem kaldu oleks.
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 208
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #15 Postitas stretch » 17 Juul 2018, 23:36

Macintosh kirjutas:
stretch kirjutas:aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.


Siinkohal ma tahaks siiski toonitada, et mina ei ole ülaltoodut öelnud :nono:
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 286
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?

Lugemata postitus #16 Postitas TiitX11 » 18 Juul 2018, 08:37

Kas vedrude küsimus haakub teemasse? Kust võiks leida tugevamaid siduri vedrusid? Kui vedrud on õiged siis kaob ka see probleem. Ketas läheb siniseks kui on kuuma saanud ehk läbi libisenud, enne läheb õhtale friktsioonketas kui vaheketas. Seal on mingid õli lohud, kui need korras siis ei tohiks probleemi olla, aga järsku uuesti karestada?
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist