Järjekordne õliteema

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

jaan mmc kirjutas:

Küsijale suupihta löömisest, tunneb ära amatöörid.

Wow, proff ütles ka midagi asjalikku lõpuks.


jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

mx77 kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

Küsijale suupihta löömisest, tunneb ära amatöörid.

Wow, proff ütles ka midagi asjalikku lõpuks.

Mul veel mootorite poolelt siiski paljut nägemata, nagu universaalne klapi poolkuu ja väntvõlli tagumis kogemus aga tänan.

Kasutaja avatar

haade
Postitusi: 98
Liitunud: 29 Okt 2010, 09:24
Tsikkel: HD-d

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas haade »

Kus kohas meil saab v-rodi õli osta?
Vaja ära vahetada.


jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Sellele oskab paremini vastata ilmselt hr. Stän

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

haade kirjutas:

Kus kohas meil saab v-rodi õli osta? Vaja ära vahetada.

Sellele tsiklile läbi läheb kas "Harley Davidsoni Vrod õli" või eelpool põhjalikult käsitletud ülikvaliteetne "Honda õli". Julgemad mootorratturid ostavad mõne tuntud tootja (Shell, Mobil, Castrol, Eni, BP jne) sünteetilist või poolsünteetilist 10w40 4T mootorrattaõli (suvalisest motopoest).

Kui nüüd päris tõsisel moel rääkida, siis kõik 10w40 4T mootorrattaõlid sobivad (sünteetilised või poolsünteetilised) ühtviisi hästi.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Her. Macintos, miks soovitus mootoriõli põhjalikumalt valida ja isegi originaali kasutada, sind nii keema ajab? Kui sa tähele paned siis ma pole poolt halba sõnagi nö. tunnustatud leti õlide kohta öelnud, veelvähem, et need kuidagi ei kõlbaks. Arvad, et suunan meelega mingit ulmet ostma, mida võib olla polegi eestist osta. Riiulifirma all pidasin silmas brände mis tulevad ja lähevad, nagu rändkaupmehed, kui tootega mingi küsimus tekib, pole kelleltki küsida. Minu point oli/on pigem selles, et õlide valik nö. letil on vägagi kirju ja päris esimese ettejuhtuva viskoosusindeksi soovituse järgi mina küll seda ei teeks. Ma tean ka seda, et nii mõnigi pommikondel tsikkel võib ka üliodava automootori õliga probleemidette kogu ekspluatatsiooniaja kesta. Aga ma eeldan, et on ka vastupidiseid näiteid ja mitte nii kõigesööjaid mootoreid. Seega miks mitte panna kasvõi üheks hooajaks võimalusel originaal sisse.

Viimati muutis jaan mmc, 31 Jaan 2017, 23:30, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Suvalisel ajahetkel pole mõtet liiga head õli sisse panna korraks, võib kuskilt midagi lahti leotada. Pigem tarvitatakse neid manuaalis soovitatud margipõhiseid õlisi seni kuni siklil garantii kehtib. Peale seda perioodi on igaühe oma valik kas jääb sama äraproovitut kasutama või hakkab erinevate õlidega eksperimenteerima.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Seda jah, kehvade pesuomadustega või muul põhjusel nõgitunud mootorisse täis süntide valamine või enne vahetust pesuaine kasutamine on riskantne.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

jaan mmc kirjutas:

Kui sa tähele paned siis ma pole poolt halba sõnagi nö. tunnustatud leti õlide kohta öelnud, veelvähem, et need kuidagi ei kõlbaks. Arvad, et suunan meelega mingit ulmet ostma, mida võib olla polegi eestist osta. Minu point oli/on pigem selles, et õlide valik nö. letil on vägagi kirju ja päris esimese ettejuhtuva viskoosusindeksi soovituse järgi mina küll seda ei teeks. Ma tean ka seda, et nii mõnigi pommikondel tsikkel võib ka üliodava automootori õliga probleemidette kogu ekspluatatsiooniaja kesta. Aga ma eeldan, et on ka vastupidiseid näiteid ja mitte nii kõigesööjaid mootoreid. Seega miks mitte panna kasvõi üheks hooajaks võimalusel originaal sisse.

jaan mmc, miks sa arvad, et mas sinu suunas osundasin. Ma ei soovita "üliodavat automootori õli" kellelegi. Kasutaks tervet mõistust, äärmused on halvad. Ma soovitasin "õige viskoosusega mootorattaõli".Selle kirjelduse leiad sa igast mootorratta omaniku käsiraamatust. Sellest arusaamine võiks igale täiskasvanule jõukohane olla (isegi kui manual on inglise/saksa/itaalia/hispaania keeles). Mõned nopped:
Triumph Street Triple... engines are designed to use 10W/40 or 10W /50 semi or fully synthetic motorcycle engine oil that meets specification API SH (or higher) and JASO MA.
Kawasaki Ninja 1000 Recommended engine oil: API SG, SH, SJ, SL or SM with JASO. MA, MA1, MA2 rating. Viscosity SAE 10w-40
Honda ... check the label to make sure that the oil satisfies all of the following standards: JASO T 903 standard1: MA, SAE standard2: 10W-30, API classification*3: SG or higher

Mis neid kõiki ühendab? Seal on kolm selget komponenti: mootorattaõli, standard ja viskoosus. Ei tohiks väga raske ju olla aru saada, et kui lähed poodi, ostad õige viskoossusega (ntx 10w40) Shell Advance Ultra 4T või Valvoline Motorcycle Oil 4T või Castrol Power 1 4T või Mobil Extra 4T (jätka jada omade valikutega) siis on täiesti võimatu eksida. Ja kui sa tõesti ei saa sellest aru, siis mine mõnda motopoodi. Nad ei nõustu sulle seal lihtsalt midagi muud müüma. Äkki me suudame kuidagi olla üle hirmust foorumisse kogunenud idoootide ees (Jaan, sinu, mitte minu arvamus). No nende, kes on võimetud jälgima tootja ülilihtsat juhendit (10w40, mootorrataõli, standard), lähevad poes õliriiuli ees hulluks ning ostavd kindlasti kas Universaalõli traktorile STOU 15W40 (200L vaadis) või siis Hüdraulika-transmissiooni-märgpiduri Spetsiaalõli UNITRAC SAE 80W ning valavad selle oma tsiklisse. :wink:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas stev666 »

Standart võib ju täidetud olla, kuid õlid on siiski eri omadustega. Näide oma rattaga olemas,(m1800r) sellel selline traktori käigukast, aga belray õli kasutades läheb käiguvahetus tunduvalt paremaks, eriti esimeselt teisele. Proovitud sama asja mitmel intruderil...

dr800 2x
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

jaan mmc kirjutas:

[

Mul veel mootorite poolelt siiski paljut nägemata, nagu universaalne klapi poolkuu ja väntvõlli tagumis kogemus aga tänan.

Ma toon sulle kahe erineva ratta klappide poolkuud, kui suudad neil vahet teha toon sulle joogi sinu valikul.

ja keegi ei ole väntvõlli tagumisest midagi rääkinud - sõna-sõnalt oli juttu koputamisest. Kui sinusugune "proff" ei tee nendel kahle erineval mõistel vahet, siis on kasulikum suu kinni hoida.


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Tort »

stev666 kirjutas:

Standart võib ju täidetud olla, kuid õlid on siiski eri omadustega. Näide oma rattaga olemas,(m1800r) sellel selline traktori käigukast, aga belray õli kasutades läheb käiguvahetus tunduvalt paremaks, eriti esimeselt teisele. Proovitud sama asja mitmel intruderil...

Mitte et see ei võiks nii olla, aga see läheb külajutu uskumise tasandile. Kas uskuda silte ja standardeid või kellegi väidetavat kogemust? Kuidas hinnata mootoriõli sobivust muul moel peale standarditele vastavuse ja tootja usaldusväärsuse? Heli järgi? Kas võtab õli? Keegi mõõdab peale iga õlivahetust kulumist? Milline oleks siis otsustamise kriteerium, kas piisavalt palju takkakiitjaid margifoorumis?

Näide: Minu ratastel on esinenud mootoriprobleeme Castroli ja Motorexi õlide kasutamise ajal, samas pole esinenud mingisuguse XL õli kasutamise ajal. Järeldus - Castrol ja Motorex on pask?


jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

mx77 kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

[

Mul veel mootorite poolelt siiski paljut nägemata, nagu universaalne klapi poolkuu ja väntvõlli tagumis kogemus aga tänan.

Ma toon sulle kahe erineva ratta klappide poolkuud, kui suudad neil vahet teha toon sulle joogi sinu valikul.

ja keegi ei ole väntvõlli tagumisest midagi rääkinud - sõna-sõnalt oli juttu koputamisest. Kui sinusugune "proff" ei tee nendel kahle erineval mõistel vahet, siis on kasulikum suu kinni hoida.

Ja see 2 mootori poolkuude identsus tõestab mida, et poolkuu on soviv ka ülejäänud kümnetele mootoritele ja klappidele?
Ma seda koputamist ei lahkaks rohkem, üheselt vale töövõte pole vaidlus koht.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

jaan mmc kirjutas:

[
Ja see 2 mootori poolkuude identsus tõestab mida, et poolkuu on soviv ka ülejäänud kümnetele mootoritele ja klappidele?

Sinusuguse "profi" väide oli ju, et KÕIK on erinevad.


jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

mx77 kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

[
Ja see 2 mootori poolkuude identsus tõestab mida, et poolkuu on soviv ka ülejäänud kümnetele mootoritele ja klappidele?

Sinusuguse "profi" väide oli ju, et KÕIK on erinevad.

Vale väide, loe korralikult.viewtopic.php?f=74&t=71213&p=758691#p758691

Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

:| :|

Meelteseagduses tegin posti aga ei oska kustutada seega EDIT.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Madlobster is mad :wack:

Pilt

PiltPilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Ei ma nii väga mäd ei ole
Ma küll arvasin, et ma siia teemasse enam ei postita ja ei vaata aga uudisimu sai võitu. Ja peale lugemist sai ka kribamise ja paugutamise isu ka võitu. :wack:

Natuke mõeldes siis arvasin, et :-||| käib ilma minu õlitagi libedalt ja otsustasin viimase posti ära kustutada. Ei leidnud delete nupp (ei tea kas ongi :D ) ja siis lihtsalt tegin EDIT

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas stev666 »

Tort kirjutas:
stev666 kirjutas:

Standart võib ju täidetud olla, kuid õlid on siiski eri omadustega. Näide oma rattaga olemas,(m1800r) sellel selline traktori käigukast, aga belray õli kasutades läheb käiguvahetus tunduvalt paremaks, eriti esimeselt teisele. Proovitud sama asja mitmel intruderil...

Mitte et see ei võiks nii olla, aga see läheb külajutu uskumise tasandile. Kas uskuda silte ja standardeid või kellegi väidetavat kogemust? Kuidas hinnata mootoriõli sobivust muul moel peale standarditele vastavuse ja tootja usaldusväärsuse? Heli järgi? Kas võtab õli? Keegi mõõdab peale iga õlivahetust kulumist? Milline oleks siis otsustamise kriteerium, kas piisavalt palju takkakiitjaid margifoorumis?

Näide: Minu ratastel on esinenud mootoriprobleeme Castroli ja Motorexi õlide kasutamise ajal, samas pole esinenud mingisuguse XL õli kasutamise ajal. Järeldus - Castrol ja Motorex on pask?

Preili Tort, tõmba hinge nüüd. Ei maininud oma postis kusagil, et mõni õli on pask. Ja tegu ei ole külajutuka kui räägin oma rattast. Lihtsalt ütlein, et intruderi traktori kast toimib paremini mainitud õliga.

dr800 2x
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas pühak »

Aga millist õli tulle tohib valada?
Ma kunagi kallasin mingit emulsioonõli sodi tulle, aga see ajas jubedat haisu ja lõke kustus ära. :?

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

pühak kirjutas:

Aga millist õli tulle tohib valada?
Ma kunagi kallasin mingit emulsioonõli sodi tulle, aga see ajas jubedat haisu ja lõke kustus ära. :?

Siia teemasse kalla, mis õli tahad, kõik põleb särinal :mrgreen:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Tort kirjutas:
stev666 kirjutas:

Standart võib ju täidetud olla, kuid õlid on siiski eri omadustega. Näide oma rattaga olemas,(m1800r) sellel selline traktori käigukast, aga belray õli kasutades läheb käiguvahetus tunduvalt paremaks, eriti esimeselt teisele. Proovitud sama asja mitmel intruderil...

Mitte et see ei võiks nii olla, aga see läheb külajutu uskumise tasandile. Kas uskuda silte ja standardeid või kellegi väidetavat kogemust? Kuidas hinnata mootoriõli sobivust muul moel peale standarditele vastavuse ja tootja usaldusväärsuse? Heli järgi? Kas võtab õli? Keegi mõõdab peale iga õlivahetust kulumist? Milline oleks siis otsustamise kriteerium, kas piisavalt palju takkakiitjaid margifoorumis?

Näide: Minu ratastel on esinenud mootoriprobleeme Castroli ja Motorexi õlide kasutamise ajal, samas pole esinenud mingisuguse XL õli kasutamise ajal. Järeldus - Castrol ja Motorex on pask?

Tordi küsimuse püstitus on täitsa asine. Ma ütlleks nii, et silte ja standardeid tuleb uskuda aga aeg ajalt kontrollida, lihtsalt nime pole mõtekas osta, aeg ajalt tuleb praktikutelt küsida ja muul moel jälgida, kas nime taga kvaliteet ka on. Tänased arengud on küll sellised, et alatasa üllatab mõni hea mainega toode, halvas mõttes, alates autotootjatest, lõpetades jalanõudega. Ja kui keegi nimetu teeb kasvõi ühele mudelile parema õli, kui keegi nimega, siis miks mitte esimene ausse tõsta, asja eest siis ju. Hindamis kriteeriume on tõesti palju, kõik Tordi mainitud pluss veel kümneid.
Aga valgusta, mis probleem sul XLikasutades lahenes.


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Tort »

Küsimus oli retooriline, sest kuidas sa ise ikka õli kvaliteeti hindad, kui just mootorit laiali ei võta ja näiteks silindri kulumist ei mõõda, seejuures niiviisi mitme õliga, et neid võrrelda. Et üks onu youtubes kangi surub ei ole laborianalüüs. Jah, mõne õliga saab vanema siduri enne libisema kui teisega, aga see on ka kõik vist. XL ei ravinud midagi, lihtsalt sel ajal ei läinud midagi perse ja perse läheb asi esmalt ikkagi töötundide või defekti tõttu. Kallaks ikkagi tavarattasse nii Castroli, Motorexi või XL-i, täiesti suva.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tort kirjutas:

Küsimus oli retooriline, sest kuidas sa ise ikka õli kvaliteeti hindad, kui just mootorit laiali ei võta ja näiteks silindri kulumist ei mõõda, seejuures niiviisi mitme õliga, et neid võrrelda. Et üks onu youtubes kangi surub ei ole laborianalüüs. Jah, mõne õliga saab vanema siduri enne libisema kui teisega, aga see on ka kõik vist. XL ei ravinud midagi, lihtsalt sel ajal ei läinud midagi perse ja perse läheb asi esmalt ikkagi töötundide või defekti tõttu. Kallaks ikkagi tavarattasse nii Castroli, Motorexi või XL-i, täiesti suva.

Peale mootori laiali võtmist oleks veel võimalik, välba läbinud välja lastud õli, laborianlüüs ja võibolla ka düno võiks anda mingi aimduse.Eriti kui reklaamitakse midagi "eriti hästi määrivat" ja mootorile võimsust andvat toodet versus "tavaline" toode.
Isiklikult arvan,et kui õli vastab ikka nendele omadustele,mis seal pakendil kirjas ja kasutada õiget õli ,siis see lahti võtmise test võiks anda mingi adekvaatse tulemuse ainult pikema läbisõidu puhul.Sakslased teevad autoajakirjas autodele 100tkm testi ja seal võiks olla erinevat õli kasutades samal mootoril, mingit erinevust äkki täheldada,aga ei pruugi.
Ma pean kõigil mainitud juhtudel silmas eri tootjate ,aga ikka ainult antud mootorile ette nähtud, õli kasutamist.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Tort kirjutas:

Küsimus oli retooriline, sest kuidas sa ise ikka õli kvaliteeti hindad, kui just mootorit laiali ei võta ja näiteks silindri kulumist ei mõõda, seejuures niiviisi mitme õliga, et neid võrrelda. Et üks onu youtubes kangi surub ei ole laborianalüüs. Jah, mõne õliga saab vanema siduri enne libisema kui teisega, aga see on ka kõik vist. XL ei ravinud midagi, lihtsalt sel ajal ei läinud midagi perse ja perse läheb asi esmalt ikkagi töötundide või defekti tõttu. Kallaks ikkagi tavarattasse nii Castroli, Motorexi või XL-i, täiesti suva.

Retooriliselt vastates, ma ütleks, et kui oled harjunud veini jooma siis sul tekib ka kompetents, mille järgi joodavat hinnata. Mõnedele on ka mootorite siseelu iga kuine, nädalane või lausa päevane tegevus. Tähelepanekute kirjeldamine võib kohati olla samapalju ütlev kui veini juures, hoomamatu iseloomustus mingist täidlasest maitsest ja kui ma tahaks nüüd veinide kohalt mitte ainult asjatundmatu olla, vaid seda ka kõigile teada anda siis ma esineks mingi üldistusega veinide aadressil. Nii siis laboris surumine ei pruugi paljutki näidata aga mootor on suhteliselt täiuslik stend, sealt andmeid väljalugeda osates. Mind väga ei häiri kui mõni veiniekspert seda ei mõista. Ja kui keegi väidab, et kasutab mootoris X asja või mekib Y jooke siis samuti mitte- Mõnigi mootor võib diiselkütusega karteris, väga pikalt kesta ja mõnigi vend klaasipesuvedelikuga sama moodi. Asjatundmatu seisukohalt tuleb vahe võib olla ilmsiks alles lahkamisel, asjatundja näeb erinevusi varem.

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1487
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Ja nüüd teemale uus suund - miks soovitab Kawasaki oma VN1500 rattal õli iga 6 kuu tagant vahetada?


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Tort »

jaan mmc kirjutas:

Asjatundmatu seisukohalt tuleb vahe võib olla ilmsiks alles lahkamisel, asjatundja näeb erinevusi varem.

Räägi siis, et kui sa ei tee pidevalt krossikaga 40 tundi sõitu või tänavarattaga välpa ja siis mõõtma ei asu või kasutatud õliga laborisse ei lähe, mis need erinevused siis on? Näpu vahel katsud õli või vaatad värvust või nuusutad? Tahaks teada, oskaks isegi hinnata.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Siia foorumisse on ikka tõelised Kulibinid tekkinud :D


jaan mmc

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

Spoiler
Tort kirjutas:
jaan mmc kirjutas:

Asjatundmatu seisukohalt tuleb vahe võib olla ilmsiks alles lahkamisel, asjatundja näeb erinevusi varem.

Räägi siis, et kui sa ei tee pidevalt krossikaga 40 tundi sõitu või tänavarattaga välpa ja siis mõõtma ei asu või kasutatud õliga laborisse ei lähe, mis need erinevused siis on? Näpu vahel katsud õli või vaatad värvust või nuusutad? Tahaks teada, oskaks isegi hinnata.

Näiteks õli viskoosus madal (kütus satub õlisse) - õli lekked, hüdrotõukurid/pingutid ei tööta õieti, õlirõhk tavapärasest madalam,
Viskoosus kõrge (nt. õli pikaajalisest kasutamisest),- õlirõhk tavapärasest kõrgem või madalam, õli saavutab mootori seiskamisel taseme liiga pika aja jooksul, käivitamisel pöörded tavapärasest madalamad.
Jne. siia võiks Naamsi raamatugi ümber trükkida.


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Järjekordne õliteema

Lugemata postitus Postitas Tort »

Need on tehnilisest seisukorrast olenevad küsimused, mitte õli omadustest otseselt tulenevad. Kahe sama viskoossusega ja API JASO standardiga õli puhul oleks tulemus sama.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”