Osram pirnid laternasse.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Osram pirnid laternasse.
Tervist. Ehk sai õige alafoorum.
Kuna K6 gixxeri esituli jättis ikka sügisepoole hätta mõtlesin ennem Xenonit kangemaid pirne katsetada.
Guugel andis vastused, et lähituli on H7 ja kaugtuli HB3.
Pirnideks mõtlesin panna Osram nightbreakerid.
Lähitulega on suhteliselt lihtne aga kaugtulega leidsin sellised pirni valikud: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... bu_110_2tk ja
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 3_60w_p20d
Kumb nendest variantidest etem võiks olla kaugtule sisse? Miskipärast eelan ikkagi, et nightbreaker?
Kogemuste jagajatele juba tänud ette
Re: Osram pirnid laternasse.
Sobiva pirni tüübis ei oska kaasa rääkida aga Osrami eluiga pole just kiita ja H7 on niigi lühikse elueaga, võrreldes nt. H4ga. Kui paned Osrami saad sõiduajal pidevalt põlevaga vast u. par kuud.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
H7 pane Osrami nb laser, minu zrx-i fanaarikus on küll H4, aga vs nb unlimited on eredam veidi.
Jah kulub kiiremini küll, aga so what, selle papi ikka leiab. Unlimited pidas mul terve hooaja.
Kalli kaasa fz6-s on nii H7, kui ka H4 (modina kogu aeg põleb) nb unlimited ja hooaja püsis igatahes säravana, see hooaeg vahetan laserid.
Ma vahetan kogu pirni ringi ratastel iga hooaja algul ära nii ehk naa.
Tõenäoliselt sõltub eluiga pigem käivituskordadest, voolu stabiilsusest jms.
Katsetamise küsimus.
HB3 unlimited on väga hüva - kasutasin neid hornetis - seal mõlemad hb3-d - lähituli pidas igatahes 2 hooaega.
Cool blue on see, mis nimi ütleb .... äge sinine
Laias laastus siiski enamik annab laterna reflektor, ega sa seal väga vingemaks saa, aga isegi see natuke on tublisti etem kui mingi narova käkerdisega möllata.
Osram teeb ka spets ratastele pirne, racer 90, 110 jne - ilmselt tegu samade pirnidega, aga teistsuguses karbis .... tsikli pildiga noh. Neid ma pole proovinud.
Philipsi vision on ka pädev.
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
AzA kirjutas:Jah kulub kiiremini küll, aga so what, selle papi ikka leiab.
Kui tänaval autosid vaadata, siis ei leia inimesed ikka seda raha küll. Isegi mendid lasevad vahel ühe silmaga ringi.
Muidu ma ei saa nendest nightbreakerite fenomenist väga aru, filter on ju vahele topitud ja seetõttu külmem valgus. Ilmselt sellest osa valguse blokeerimisest tuleb ka lühem eluiga, sest muutub see ju soojuseks. Autole ostsin peale, aga täiesti tavalised narva halogeenpirnid küll midagi väga kehvemat polnud. Halvad pirnid pole, aga saada 3x lühem eluiga H4 näitel on liiast.
Tundub nagu mingi vaese mehe odav xenoni värvusega sarnane pirn. Pigem investeerida korras reflektorisse.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
ranel kirjutas:Tundub nagu mingi vaese mehe odav xenoni värvusega sarnane pirn. Pigem investeerida korras reflektorisse.
Kahel käel nõus.
Ma unustasin mainida, et esimese asjana peale pidurite remo pöördun ebay poole ja tellin uued reflektorid ... siiani olen kasutatud ratastega nii teinud.
Zrxi-l terve uue laterna, sest klaas oli kriibitud.
Seejärel .... siiski on pirnil ja pirnil vahe. Tehniliselt ei tea, võibolla aju lihtsalt töötleb seda ära katkutud lainega valgust teisiti, aga mina näen vahet, samamoodi mu kaasa.
Aga meibi on ka psühho värk, 50 rubla ikka pirnide alla taotud, siis peab parem olema
Enivei, isegi kui on niiiii vähe parem, siis valgustuse pealt kokku hoida ei ole hea mõte.
reaalseid teste on terve juutuub täis, isegi pime näeb vahet.
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Googeldasin korra seda, niit põleb siiski kõrgema temperatuuriga ja värvide filter vahel. Tulemus on külmem valgus ja seetõttu kontrast suurem.
Peaks huvi pärast koolis korra ära mõõtma, et palju see tegelik vahe siis "tavalise" halogeeniga ikka on SI ühikutes
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Panin just sügisel naise autosse nii lähi kui kaugtulesse Osrami NB-d ja valgust sai teele kõvasti rohkem.Suht kehvadest tuledest sai täitsa head tuled.Reflektorite viga ei olnud,sest tegemist kevadel uuena ostetud autoga,mille läbisõit hetkel 7000km.Lähituli H7 luup ja kaugtuli H7 reflektor.
Eelmisel naise autol olid ka NB-d ja kestsid täitsa normaalselt.7-8000km aastas sõitval autol olid need ikka üle kahe aasta sees ja ei põlenud seal midagi läbi.
Samas enda tsiklil ei saanud neist NB-st suurt abi.Lähituli H1 luup, ei muutunud oluliselt paremaks,aga kaugtuli H3 reflektor on talutav.Lähitulest ei saanudki ilma xenonita asja.Samas nüüd on igati hea.
Sama lugu on ka firma Volvo veokatega,seal luup tules H7 ja pane sinna ükskõik mis halogeen,valgust sealt teele ei tule.Vahetasin veel reflektorid ja luubid ka ära(OEM),aga see ei muutnud midagi.Nii kui xenonid panime sai ka valgus teele.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 133
- Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
- Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Osram pirnid laternasse.
Lisatud pildil Varadero, millele paigaldatud 2x55w H4 Osram Night Breakerid. Ei, antud pildi tegemise hetkel ei põlenud kaugtuled. Night Breakerid valgustasid hästi, kuid eluiga oli neil suhteliselt lühikene. Õhtuti hämaras lähituledega sõites, vilgutasid vastu sõitvad autod tulesid, andes märku, et (kaug)tuled maha võtaksin.
Night Breakerid öösel, kottpimedas metsas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Varaderol on ka ilma nende Osram NB-ta suht head tuled,võrreldes enamuse tsiklitega.Kui TDM ja Varadero pimedas kõrvuti sisselülitatud lähitulega seisma panna,siis TDM-i tuli sadulas istudes vaadates justkui ei põlekski.
Kuna NB hõõgniit natuke teise kohapeal ja põleb heledamalt,siis tuled vajasid naise autol igaljuhul maha keeramist võrreldes eelnevatega.Sul Ojamaa oli äkki asi selles,et vilgutama kippusid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
urmas66 kirjutas:Sama lugu on ka firma Volvo veokatega,seal luup tules H7 ja pane sinna ükskõik mis halogeen,valgust sealt teele ei tule.Vahetasin veel reflektorid ja luubid ka ära(OEM),aga see ei muutnud midagi.Nii kui xenonid panime sai ka valgus teele.
Mul õnnestus mazda kuuega rallida pool aastakest, polnud seal samuti vahet, mis pirn sees, üks sama luupvihk.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Enda R1 -hel on 2xH4 juba umbes 5 aastat ees . Kumbki pole läbi põlenud ja käin tavaliselt igapäevaselt tööl rattaga suvel ehk läbisõit suht palju .
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Cado kirjutas:Enda R1 -hel on 2xH4 juba umbes 5 aastat ees . Kumbki pole läbi põlenud ja käin tavaliselt igapäevaselt tööl rattaga suvel ehk läbisõit suht palju .
Osrami night Braker siis
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Nightbreakereid on vähemalt kolm erinevat - plus, unlimited, laser.
Eks nad järjest vähem vastupidavaks ole läinud.
-
- Postitusi: 133
- Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
- Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Osram pirnid laternasse.
AzA kirjutas:Eks nad järjest vähem vastupidavaks ole läinud.
Oma kogemusest tagasiside Osram X-RACER pirnide eluea kohta.
Käisin täna esitule pirni ostmas/vahetamas ning kuna eelmine vahetus oli kuupäeva ja läbisõidu täpsusega kirjas, siis nüüd hea teada, kaua pirnid kestsid.
Pirnid: Osram X-RACER H4.
Need mida müüakse "motokiivri sisse pakendatult". Väidetavalt on need spetsiaalselt mootorratastel kasutamiseks "with vibration resistant technology, the lamps are tested under real conditions for the unusually high loads caused by speed and changing road surfaces."
Maksumus: 20 eurot, 2tk. Mõlemad esitule pirnid said samal ajal vahetatud.
Ratas: Honda Varadero XL1000V, 2007.
X-RACERi pirnipaarist üks pirn kestis 10740km (4 sõidukuud) ning nüüd täna läks läbi teine pirn läbisõidul 17496km (7 sõidukuud).
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
oojamaa kirjutas:Oma kogemusest tagasiside Osram X-RACER pirnide eluea kohta.
Tänud sulle.
Mul on zrx1200r - klassikaline tsikkel, Osram Laser on ees alates 2016 kevadest, kilomeetreid selle ajaga umbes 8-9 tuhat. Aga seal on nõks sees, maanteed vast pelk tuhat, julgelt 7-8 tuhat linnas ja teinekord 10+ käivitamist päevas.
Vahetasin see kevad preventatiivselt, kuigi ta töötas. Lihtsalt ostsin topeltpirni ja nö. vedeles.
Eks nii äärmuseni timmitud pirnide eluiga sõltub stabiilsusest, käivitustest ehk kuuma-külma teemast jms.
Aga laias laastus vastupidavus vs. valgusjõud on imetluväärne. Igaljuhul pisikest lisaraha väärt. See pool meetrit pikem valgusvihk tähendab poolt meetrit pikemat pidurdusmaad ja olgem ausad see on suuuuur asi.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Osram pirnid laternasse.
Need imepirnid tõesti põlevad heledamalt ja ühtlasi ka külmema valgustemperatuuriga (sinisemalt). Teatud piirini on külmem valgus sõites parem (halogeen seda piiri ei ületa niikuinii).
Eluea kohta ütleks, et ühepütasel on sellised lambid naljategu. Ma hea meelega ei vahetaks üldse lampe - rääkimata sellest, et ma keset suve pean lampi vahetama. Siledamatele pillidele võib selliseid lampe isegi proovida. Kui testida tootjate seeriast erinevaid lampe, siis on näha, et üldiselt need, mida turustatakse KÕIGE heledamatena, kestavad ka kõige vähem (laias laastus). See on füüsika. Samal võimsusel on hõõgniidist rohkem välja võetud - järelikult kulub kiiremini.
Lisaks juba mainitud reflektorite ja klaaside kvaliteedile ei tasu alahinnata ka juhtmete/lülitite kvaliteeti. Rataste laternate kaabeldus on juba tehasest tihtipeale aladimensioneeritud. Kui juhtud konkreetselt sellise mudeli otsa sattuma, siis mõõtmistulemused enne ja pärast on ikka uskumatud...
Kõigepealt tuleks mõõta pinget lampide pistiku juures (täis akuga ja näiteks seisva mootoriga). Kui see on kõvasti alla 12V, siis tuleks kaaluda, mida edasi teha. Lihtne variant on lülitid ja pistikud Contact Cleaneriga üle käia. Teine variant on lihtsalt kaablid paksemate vastu vahetada. Kolmas variant on tuua akult 1mm2 juhtmega (kaitse aku juurde) uus kaabel tulede lähedusse ning olemasolevat tulede kaabeldust kasutada relee(de) lülitamiseks. Viimasel juhul peaks aku pinge praktiliselt kadudeta tuleni jõudma. Lisaks väheneb koormus ülejäänud kaabeldusele (süütelukk jne).
Sellist "porri" originaalsesse elektrisüsteemi tasub teha siiski ainult juhul, kui pinget lambi klemmidel kuidagi kätte ei saa. Näiteks LC4 ADV, millele sellise lahenduse tegin, andis täis aku ja seisva mootoriga tulede juures 9.5V - no see on ikka haige!!! Panin releed armatuuri alla ja sain pinge ilusti 12V juurde (töötava mootoriga rohkem). Tulemus oli kõvem kui misiganes nightbreakerid. Halogeni puhul toimib pinge langetamine sisuliselt üks ühele heleduse dimmimisena (LEDi ja Xenoni puhul ei pruugi päris nii olla).
Ja kui siis IKKA väheks jääb (eeldame, et reflektorid ja klaasid on konditsioonis), siis võid uuesti "night scbreikereid" ja "excshtriim brightnesse" proovida.
Edit: Jesperi kommentaarist lähtudes mainin, et kui releed paigaldasin, siis andsin tuledele ka korraliku massi.
Re: Osram pirnid laternasse.
Lihtsalt ääremärkus - pingelangu on palju lihtsam mõõta nii, et paned voltmeetri ühe karva aku plussklemmile ja teise uuritava tule või vile plussklemmile. Ei pea arvutama ja lisaboonusena näeb ka kohe ära, ega viga maanduse poolel pole (maanduspoole mõõtmiseks tuleb siis mõõta pinget aku ja tule miinusklemmidelt)
Mu Hondal ntx oli tehas just maandusjuhtmega koonerdanud, ilmselt uuena töötas see kenasti, aga veerand sajandit hiljem enam mitte niiväga...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.