1. leht 1-st

FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 16:36
Postitas lesko
Tere.

Esimene mootorrattas ning selline mure. Kuulsin, et mingi metallne hääl tuleb esi veohammasrattalt. Võtsin lahti ning nägin, et mutri keere on maha läinud:

Pilt

Sama lugu on stopperseibiga:
Pilt

Kahjuks veovõlli keere on samuti natukene kahjustada saanud:
Pilt

Küsimus on kuidas seda kõige paremini korda saada? Muidu saab keevitada nagu siin teemas: viewtopic.php?f=1&t=102104

Pähe tuleb mõte keermepuuriga seda korda teha, aga milline keerme siis sinna peab minema? Kas teen väiksemeks? Siis mis mõõdega sobib?

Andke palun nõu.

Re: FZS 600 Veovõlli keere kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 17:25
Postitas tarmoel
Uut mutrit on vaja. Ja stopperseibi. Võlliotsal paistab, et keere veel peab, vaja keermelõikuriga üle käia. Aidata saab praktiliselt iga metallitöökoda, kus treipink - nad teevad Sulle uue mutri kui juhuslikult mõnes kolakastis ei juhtu sellise keermega olema. Olemasolevast stopperseibist annab ka midagi aretada. Kui võlli otsal olev keere ikkagi ei pea, siis aitab ainult uue (või ka kasutatud korras keermega) tellimine.
Päikest!

Re: FZS 600 Veovõlli keere kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 17:47
Postitas ranel
Võllil on keere ju kenasti olemas. Igaks juhuks võid keermeliimi ka vahele panna, kui kardad, et lahti tuleb. Mine osta uus OEM mutter asemele ja naudi õigesti elatud elu. Kui satub näiteks võllist kõvema sulamiga mutter, siis keerab lihtsalt võlli tuksi. Praegu on sul õnneks läinud, et mutril vaid keere maas. Igasuguste idiootsustega keerad võlli tuksi nagu minu rattal mõni eelmistest omanikest on teinud.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 18:12
Postitas stretch
Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 18:19
Postitas Kauri
stretch kirjutas:Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest OEM mutter parem on näiteks Baltic Bolt-i omast?


Originaal on taga küljest ju süvendiga (see osa mis vastu hammakat läheb). Pildiltki on näha et hammakas on võllil ju nuudist tagapool. Minu vokkidel on veel lisaks Nailoc olnud kõik ketirataste mutrid.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 18:26
Postitas stretch
Nojah, hädapärast saaks seal mingit seibi kasutada. Samas kui hinnavahe just suurusjärkudesse ei ulatu, ei tasu muidugi ära.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 18:32
Postitas Riggs
Võlli saad keermeviiliga korda!

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 18:55
Postitas sepprait
Minul peaks vist isegi vedelema üks selline kasutatud mutter korraliku keermega ja täiesti uus veovõlli kui huvi on.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 19:08
Postitas ranel
stretch kirjutas:Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?

Juhul, kui materjalide kõvadus erinev. Hetkel näha, kuidas võll on kõvemast materjalist kui mutter. Kui oleks vastupidi, siis tuleks tegeleda juba võlli remondiga.
See muidugi ei tähenda, et odav lahendus seib+suvaline mutter ei töötaks.

Honda näitel igasugu OEM kraam on vahemikus 0.65-5 eur mutrid/poldid olnud.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 25 Mai 2017, 21:21
Postitas jaan mmc
stretch kirjutas:Kui tegemist on standardse peene meeterkeermega, siis mille poolest on OEM mutter parem näiteks Baltic Bolti omast?


Nt. selle poolest, et ühildub ratta võtmekomplektiga, on täpse vajaliku tugevusega, võimalik et omab täpset, nuudi peale ulatuvat serva hammasratta kinni pressimiseks, ei viska - pressib hammasrattale kogu küljega ja mitte ühe punktiga, keere ei ole liiga lobe ega tihe, jne.

Samas pole midagi nö. aretamiste vastu.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 13:47
Postitas lesko
Tänud kõikidele vastanutele. Tellisin OEM mutri koos seibiga. Proovin keermelõikuriga üle kaia, aga eks keegi teab milline on originaal mutri diaameeter? M8?

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 13:58
Postitas Maaks
lesko kirjutas:Tänud kõikidele vastanutele. Tellisin OEM mutri koos seibiga. Proovin keermelõikuriga üle kaia, aga eks keegi teab milline on originaal mutri diaameeter? M8?

:shock: mutri diameeter on sama mis võlli otsa läbimõõt - kindlasti mitte M8!

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 14:01
Postitas tarmoel
Ajad vist M18 segamini? Mõõda võlli keeret, saad teada. Ja keerme samm ei ole ka normaalmõõdus. Pildi järgi vaadates 1,25 või 1,5.

Päikest!

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 14:02
Postitas Kalapea
M8 ta kindlasti ei ole, ja keermelõikuriga pole ka seal midagi teha. Selleks on keerme viil, millega käid keerme põhjad üle ja taastad alguskoha - thats it.

Ja see keermeliimi jutt... jälle mõni Edeki õpetus? Selleks on stopperseib, ei mingit keermeliimi.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 14:09
Postitas will111
eeldatavasti sa mõtled ikka selle keerme mõõtu? kahjuks ma ei oska öelda, mis ta täpselt on, kuid m8 ei ole see kohe päris kindlasti. m8 on pisike poldinäss, mille "sisu" läbimõõt keerme põhjast mõõtes on vähem kui 7mm. seal võib olla midagi sellist nagu m14, m16 äkki.

aga seal pole midagi üle käia, keermelõikur ei sünnita uut keeret...kõige paremal juhul keerab see olemasoleva keerme põhja ÕIGE PISUT sügavamaks, aga ma kahtlen selleski. lahendus on võtta järgmine mõõt, käiata vajadusel maha olemasolev keere ja siis proovida keermestada. aga ega see võll väga pehmest materjalist just olla saa. seega on sul vaja äärmiselt kvali lõikurit, suure mõõduga. ilmselt see maksab suurusjärku ~20eur või rohkem.
kui aus olla, mina paneks uue mutri olemasolevale keermele. vb keermeliimi natuke vahele. kui tundub, et ei jää ikka hästi hoidma siis ehk puuriks risti augu läbi ja pulk sisse. sinna ei mõju sedapidiselt mingeid kohutavalt suuri jõude. muidugi ei pruugi võll ka puuritav olla.
igatahes, uut keeret lõikama hakates peab arvestama, et kui sa seda otse ei keera siis sul on probleem:D

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 14:44
Postitas Tort
will111 kirjutas: seal võib olla midagi sellist nagu m14, m16 äkki.


Aga äkki ei ole?

Internet ütleb, et see on M18 ja 1,0 keermega.

https://www.cmsnl.com/yamaha-fzs600-200 ... SgTXZKLSJA

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 15:42
Postitas Lembit
will111 kirjutas:aga seal pole midagi üle käia, keermelõikur ei sünnita uut keeret...kõige paremal juhul keerab see olemasoleva keerme põhja ÕIGE PISUT sügavamaks, aga ma kahtlen selleski. lahendus on võtta järgmine mõõt, käiata vajadusel maha olemasolev keere ja siis proovida keermestada. aga ega see võll väga pehmest materjalist just olla saa. seega on sul vaja äärmiselt kvali lõikurit, suure mõõduga. ilmselt see maksab suurusjärku ~20eur või rohkem.
kui aus olla, mina paneks uue mutri olemasolevale keermele. vb keermeliimi natuke vahele. kui tundub, et ei jää ikka hästi hoidma siis ehk puuriks risti augu läbi ja pulk sisse. sinna ei mõju sedapidiselt mingeid kohutavalt suuri jõude. muidugi ei pruugi võll ka puuritav olla.

Ma soovitaks selle ülaloleva jutu järgi mitte käituda.
Võlli keerme keermelõikuriga ülekäimine on parem, kui viiliga, kuna see lõikab võllil keerme kahjustatud osa ühtlasemalt õige kujuga, mis omakorda tagab suurema kontaktpinna mutri ja võlli keermete vahel.
Keermepõhja sügavus ei ole mingi argument, kui sa just ei plaani lasta treialil sinna teha M17,5 x 1,0 mutrit.
Kindlasti ei tohiks minna selle võlli kallale mingi näpuvahel hoitava käiaga ja siis hakata sinna võlli mootorist välja võtmata uut keeret lõikama.

Lisaks soovitaks ka selle väikse hammaka ära vahetada. Sellel tundub olema nuutide peal päris arvestatav lõtk ja sõites edasi-tagasi nõksutades kerib see mutrit lahti ja sööb võlli ajapikku selliseks:
viewtopic.php?f=1&t=102104#p773325
FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 15:59
Postitas joekas
Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 16:02
Postitas Maaks
Lembit kirjutas:FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.

Mutrite Nm on tavaliselt antud "kuivale" olukorrale (vaatasin enda manualist aga ei leidnud sellele kinnitust). Nüüd kui paned vahele keermeliimi, siis keerad selle 60Nm-ga (~6kg 1m pikkuse sabaga) selle uue mutri tõenäoliselt jälle siledaks.
Võrdlesin poltide keeramise tabelit ja seal on suhe kuiv vs märg umbes 75%. Ehk siis liimiga keeraks mina enda rattal ~45Nm.
http://cncexpo.com/MetricBoltTorqueNm.aspx
EDIT: Minu manuaal (FZS600) ütleb, et see mutter tuleb kinni keerata jõuga 70Nm (määrdega siis ~53Nm)!
joekas kirjutas:Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa :wink:

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 17:13
Postitas jaan mmc
Maaks pani vist kümpi :) Kes veel sooviks nt. 12 tugevusega suvalist mutrit sinna osta, praegu jäi võll peaaegu terveks, siis mitte.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 17:56
Postitas Lembit
Maaks kirjutas:
joekas kirjutas:Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa :wink:

Ma pakuks, et sellist tulemust on veelgi lihtsam saada, kui mutter viltu otsa panna ja siis võtmega lõpuni keerata.
Õigesti paigaldatud 8.8 tugevusklassiga mutter annaks järgi alles kusagil 200++ Nm juures ja sellist väänet on sinna üsna keeruline kogemata rakendada.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 26 Mai 2017, 18:56
Postitas yeekim
Kunagi kasutasin sarnase probleemiga töökaaslase TDM'il miskit 2'e kompnentset keermetaastajat.
Lubatud tugevuseks oli vähemalt 8.8
Sai pandud ka uus mutter ja stopperseib, ning rohkem pole sellega muret olnud.

Keemia tootjat paraku ei mäleta, oli miskit militaarset (USCG) päritolu.

edu

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 04 Juun 2017, 10:09
Postitas lesko
Taaskord tere kõigile ning tänud sellise diskussiooni eest.

Hetkel sai see lahendatud üsna lihtsal moel: tellisin yamaha keskusest stobberseibi koos mutriga (oleks võinud ka ebay-st tellida, aga ei tahtnud oodata). Vahetasin kõik hammaskettad ning uue mutriga keerasin kõik kinni. Works like a charm! :)
Pilt

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 04 Juun 2017, 11:04
Postitas StreetMoto
Selle viimase pildi peal see löödud seib küll mutrit ei stoperda. Kas on Mutter vale või seib vale või on stoperdamismeetod vale. Stopperseibi serv peaks olema ikka vastu mustri kanti painutatud, et temast kasu oleks.

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Postitatud: 04 Juun 2017, 11:29
Postitas morse
kuidas võlli keermega käitusid? keermelõikurit või -viili ka vaja näidata oli?