TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Just enne reisiplaanide teostamist hakkas TDM jamama. Eks avaldus sõidul tahhomeetri ja spidomeetri osutite hüppamisega, hiljem ka süüte katkestamisega.... Tulede väljalülitamisel probleem kadus ja laadis taas juurde. Mingi aja sai siis taas tuledega sõita. Garaazis siis testriga kontrollides tühikäigul laadimisvool 13,2 , mingitel pööretel kuni 14,2 V, tulede sisselülitamisel hakkas aga klemmidel pinge järjest langema (aku tühjenemine). Võib olla probleem vaid pingeregulaatoris (selle klemmidelt ka ei saanud kuskilt suuremat voolutugevust kui istme all akuklemmidelt). Kui kodustes tingimustes ise jagu ei saa, pole palju Valgamaalt ka kaugemale mõne pädevama juurde liikuda. Tänud ette heade nõuannete eest!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Kontrolli kõik ühendused üle,vajadusel puhasta ja tee mingi kontakti parandava ainega kokku.Kaasaarvatud aku klemmid vaata üle .Siis mõõda uuesti ja kui paranemist pole,võiks pingekat vahetada ja jälle kontrollida.Koduste vahenditega rohkem ei oska soovitada
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Nõkitsesin täna siis masina kallal. Muuseas vaatasin ka pirni üle. Lähitulepirn oli 100 w. Panin 55w asemele, sellisel juhul olid näitajad ok aga eks katsetan, vb lihtsalt ajutine abi ja veidi leevendab probleemi, näis. Ikkagi on TDM hea massin . Plaan voltmeeter peale panna, siis ka pidev ülevaade olukorrast.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ainmeelis kirjutas:Nõkitsesin täna siis masina kallal. Muuseas vaatasin ka pirni üle. Lähitulepirn oli 100 w. Panin 55w asemele, sellisel juhul olid näitajad ok aga eks katsetan, vb lihtsalt ajutine abi ja veidi leevendab probleemi, näis. Ikkagi on TDM hea massin . Plaan voltmeeter peale panna, siis ka pidev ülevaade olukorrast.
Laadimise kontrolliks on ampermeeter õigem asi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Võid tõmmata manuali ja vaadata, palju täpsemalt peab laadimine olema (mingitel pööretel, mingite tarbijatega). Kas 14.2 on piisav või peaks olema 14.5 vms. Võimalik, et võimas pirn tõmbas liiga palju voolu või hakkab staator ära surema vaikselt ja nii võimsa pirni jaoks enam ei piisa. Selleks mõõda manuali järgi ka genekast tulevate juhtmepaaride vahelised takistused ära.
Igaljuhul on voltmeeter hea mõte. Panin omagi rattale peale, kuna olid ka laadimisprobleemid ja ülevaade on asine.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Lisan siia teada-tuntud elektrikala otsingu flow-chart'i, mind on mitmeid kordi aidanud, sh TDM-ga Jamas täpselt sama moodi, "vahelduvvooluga" laadides, asja parandas uue pingeka install.
Tel: 53453529
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Tegelikult ei tohiks ikkagi 100w pirn sul laadimist maha tõmmata,kui kõik korras oleks.TDM-l põleb kaugtule asendis nii lähi kui kaugtuli ja kokku teeb see110w,millega ei ole minu rattal mingit probleemi.
Mul on üks kord olnud jama ,et hakkas üle laadima.Pinge tõusis sinna 16-17V kanti.Siis piisas pingeka klemmide,aku klemmide,ja starteri relee juures olevate klemmide ning kõigi massi klemmide puhastamisest.Sama OEM pingekas töötab siiani.Tookord tundus,et kahtlased olid just pingeka pistiku klemmid ja mootori mass.
Minu ratas laeb tühikäigul mingi 13,5-14V ja pööretel 14,6V(juba natukene pöördeid lisades hakkab näitama seda) .
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Tort kirjutas:Võid tõmmata manuali ja vaadata, palju täpsemalt peab laadimine olema (mingitel pööretel, mingite tarbijatega). Kas 14.2 on piisav või peaks olema 14.5 vms. Võimalik, et võimas pirn tõmbas liiga palju voolu või hakkab staator ära surema vaikselt ja nii võimsa pirni jaoks enam ei piisa. Selleks mõõda manuali järgi ka genekast tulevate juhtmepaaride vahelised takistused ära.
Igaljuhul on voltmeeter hea mõte. Panin omagi rattale peale, kuna olid ka laadimisprobleemid ja ülevaade on asine.
Ega voltmeeter ega ampermeeter viga ei kõrvalda, aitab ainult ennetada äkilist jama (seismajäämist).
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Asi siis edasi arenenud. Sai möned päevad ringi sõidetud (ca 700 km). Ja sõidu teises pooles siis hakkas jälle laadimisprobleem tunda andma. Et kindel olla, ostsin möödaminne Oomipoest multimeetri ja sigaretisüütaja pistiku. Siis oli operatiivselt silma ees kogu aeg, mis toimub. Sõidu alustades oli siis pinge ka tuledega ja tühikäigul ikka üle 13 v. Ok. Mingil hetkel foori taga oodates kukkus ca12,5...12,6 peale. Maanteele jõudes pikka aega stabiilselt 12,8...12,9. Ka ok. Hiljem 12, 6..12,7. Minnes aga väiksele teele, kus kiirus aeglasem aga pöörded ikka kõrgemad (pingerelee jahutamine kehvem?) , langes pinge tunduvalt. Uuesti maanteel paranes. Ok, pingeregulaator tuleb vahetada. Esmaspäevast saan kaubandusest otsima hakata.... Aga kõige muuga kaasnes teine jama. Ühel hommikul sõitu alustades ei reageerinud enam spidomeeter. Digitaalne odomeetrinäit oli küll olemas aga ei liikunud. Enne lõpppunkti jõudmist aga loobus töötamast ka tahhomeeter ja odomeeter ka pime.... Tekitas nende jamadega kaasnevalt nn ajus ( kui on ikka selline asi? mingi Denso karp kka on) mingid kalad? Moistaksin, kui oleks tekkinud mingi ülepinge ja siis mingid ahelad kuskilt läbi põletanud....
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Kas ühendused on puhastatud ja kontrollitud? Sõidu ajal ei ole 13V ja vähem mingitpidi OK.Kui kõik erinevad signaalid kadusid,siis võib olla oli aku liiga tühi ja kui ka tahhomeeter kaob,siis see viitab geneka probleemile.Enne kui hakkad midagi pusima,siis mine lase kasvõi kellegi pädeval asi ära kontrollida.Aga kontrollija aja ning oma raha kokkuhoiu mõttes käi ikka kõik ühendused enne üle.Kontrollija peab seda niikui nii tegema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
urmas66 kirjutas:Kas ühendused on puhastatud ja kontrollitud? Sõidu ajal ei ole 13V ja vähem mingitpidi OK.Kui kõik erinevad signaalid kadusid,siis võib olla oli aku liiga tühi ja kui ka tahhomeeter kaob,siis see viitab geneka probleemile.Enne kui hakkad midagi pusima,siis mine lase kasvõi kellegi pädeval asi ära kontrollida.Aga kontrollija aja ning oma raha kokkuhoiu mõttes käi ikka kõik ühendused enne üle.Kontrollija peab seda niikui nii tegema.
Pädev "kontrollija" ei hakka ühendusi igaksjuhuks "ülekäima" vaid leiab mõõteriistade abiga probleemi ja lahendab selle.
Kui roobitseriga kraapides rikkuda klemmide kontaktpind siis võibki jääda edaspidi kontakte "ülekäima".
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Enne pigeka vahetamist mõõda siiski kindlasti staatori juhtmepaaride vahelised takistused üle. Ei pruugi 100% tõsi olla, aga minu kogemusel lendavad pingekad paugust. Sinul midagi ta ikkagi laeb. Vabalt võib genekas olla.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Kõikide juhtmepaaride takistus omavahel võrdselt 0,9 oomi. Ikka seisva mootori korral mõõtsin.
Ei andnud hing rahu, läksin veel garrazi mõõtmisi teostama. Panin aju ja pingeka taas külge ja tsikli käima. Ei tahtnud eriti hästi käia ka, kippus ühe pütiga tegelema ja vahepeal võttis teist ka takka. Pingekas läks ca 5 minutiga ikka kõrvetavalt kuumaks ja laadimine, mis käivitamise järel oli, kadu ka taas enam-vähem aku pingele 12,7 v. Mida aga seekord ei õnnestunud leida, oli norm voolutugevus ühest geneka juhtmest. Oli ca 1v ( ikka vahelduvvool), teistest ca 7..9 V.
Nädal tagasi kui hakkasin selle probleemiga tegelema ja nö püsikoormust väiksema tulepirni abil vähendasin, oli nagu ok, igast ca 10 V, oleneb muidugi pöörete arvust.
Homme pean sõiduautohaagisega nagunii Tartu sõitma. Oskab keegi soovitada asjatundjat, enne kui ma ise oma tarkusega kõik nässu jõuan keerata? Tel nr vm kontaktid oodatud. Tahaks ikka liikuri tööle saada . Parimat!
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ainmeelis kirjutas:Kõikide juhtmepaaride takistus omavahel võrdselt 0,9 oomi. Ikka seisva mootori korral mõõtsin.
Ei andnud hing rahu, läksin veel garrazi mõõtmisi teostama. Panin aju ja pingeka taas külge ja tsikli käima. Ei tahtnud eriti hästi käia ka, kippus ühe pütiga tegelema ja vahepeal võttis teist ka takka. Pingekas läks ca 5 minutiga ikka kõrvetavalt kuumaks ja laadimine, mis käivitamise järel oli, kadu ka taas enam-vähem aku pingele 12,7 v. Mida aga seekord ei õnnestunud leida, oli norm voolutugevus ühest geneka juhtmest. Oli ca 1v ( ikka vahelduvvool), teistest ca 7..8 V.
Nädal tagasi kui hakkasin selle probleemiga tegelema ja nö püsikoormust väiksema tulepirni abil vähendasin, oli nagu ok, igast ca 10 V.
Homme pean sõiduautohaagisega nagunii Tartu sõitma. Oskab keegi soovitada asjatundjat, enne kui ma ise oma tarkusega kõik nässu jõuan keerata? Tel nr vm kontaktid oodatud. Tahaks ikka liikuri tööle saada . Parimat!
Kui enne oli 10V ja nüüd kadunud ühest juhtmest ja pingekas läheb tuliseks siis on see 700km ring pingeka ära tapnud. Hea kui geneka mähis veel elus on. (Kui mähis täitsa ärapõleb siis sealt voolu ei tule ja pingekas oleks jahe.)
Nüüd tuleb vigased asjad välja vahetada, vea algpõhjus väljamõõta ja viga likvideerida.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Manuali järgi peab sinu ratta staatori juhtmepaaride vaheline takistus olema 0.23-0.35 oomi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ping kirjutas:urmas66 kirjutas:Kas ühendused on puhastatud ja kontrollitud? Sõidu ajal ei ole 13V ja vähem mingitpidi OK.Kui kõik erinevad signaalid kadusid,siis võib olla oli aku liiga tühi ja kui ka tahhomeeter kaob,siis see viitab geneka probleemile.Enne kui hakkad midagi pusima,siis mine lase kasvõi kellegi pädeval asi ära kontrollida.Aga kontrollija aja ning oma raha kokkuhoiu mõttes käi ikka kõik ühendused enne üle.Kontrollija peab seda niikui nii tegema.
Pädev "kontrollija" ei hakka ühendusi igaksjuhuks "ülekäima" vaid leiab mõõteriistade abiga probleemi ja lahendab selle.
Kui roobitseriga kraapides rikkuda klemmide kontaktpind siis võibki jääda edaspidi kontakte "ülekäima".
Loomulikult leiab,aga peab selleks ükshaaval kaableid läbi helistama hakkkama.Selle maksab kinni töö tellija,kes ei tihka vist eriti kuskile minna.Ma küll ei tea,et sisuliselt ilma elektroonikata rattal,mida TDM850 on,mingi muu diagnostika seade saab aidata.Pole aju,pole ka diagnostika seadet kuhugile ühendada.Reaalselt on sel rattal mõned kriitilised kohad,mida ka eelpool mainisin,mis võiks olla korraliku ühendusega.
Mina ei soovitanud midagi "kaabitseda" vaid puhastada.Selleks on tänapäeval pädevad ained,millega kontakt puhastatakse ja peale seda läheb peale kontakti parandav kaitsekiht.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
urmas66 kirjutas:Loomulikult leiab,aga peab selleks ükshaaval kaableid läbi helistama hakkkama.Selle maksab kinni töö tellija,kes ei tihka vist eriti kuskile minna.Ma küll ei tea,et sisuliselt ilma elektroonikata rattal,mida TDM850 on,mingi muu diagnostika seade saab aidata.Pole aju,pole ka diagnostika seadet kuhugile ühendada.Reaalselt on sel rattal mõned kriitilised kohad,mida ka eelpool mainisin,mis võiks olla korraliku ühendusega.
Mina ei soovitanud midagi "kaabitseda" vaid puhastada.Selleks on tänapäeval pädevad ained,millega kontakt puhastatakse ja peale seda läheb peale kontakti parandav kaitsekiht.
Õige, tulebki käsitööna kõik ühendused üle mõõta. Vajaduse testriga 20-30 mõõtmist teha, kusjuures tuleb arusaada et mida, kuidas ja kuskohast mõõta. Aga selleks peab suurt pilti aduma.
Kurb on see, et tänapäeval puudub ka erialakoolides sellise mõõtmise praktiline õpe (jõudsin ise vahepeal veel ühe selle ala kooli läbi käia), puudutatakse ainult väheke teooriat selles teemas. Eeldatakse, et garantii ajal (2aastat) kontaktide probleeme ei esine ja vanem masin on juba "vana".
Öeldakse, et: "vaata pistik üle", aga silmajärgi saab ainult nentida, et klemm on tõesti ära põlenud mitte hinnata sellel ühendusel tekkivat pingelangu.
Kui arvutit külge panna ei saa on pahatihti mõistus munadega triiki.
Kui kontakti materjal on aastatega sädeerosiooni poolt ärasöödud siis mingi lihtne keemiline ollus korrodeerunud metalli asemele uut metallikihti teha ei suuda. Keemiaga saab vana tõrva ainult lahti leotada.
Kui pistikut liigutades õnnestub isegi kontakti ühendust parandada, siis kuna korrodeerunud kontakti pind on rikutud, ei tööta selline ühendus kaua.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Kui mina oma ratta ostsin,siis oli see 12a vana ja reaalselt olid kõik ühendused põlemata,aga mootori mass oli kergelt korrodeerunud,vajas traatharja ja pingega pistik sai ka peale jamama hakkamist kontaktspreiga üle käidud.Nüüd teen seda iga kevadel hooldust tehes ja kõik töötab siiani.Aku klemmidele juurdepääs on muidugi keeruline,aga olen ikka ka sinna spreid peale pihustanud.
Vanal rattal kannatab pistikutes ka klemme natuke pingutada,sest aeg on oma töö teinud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ping kirjutas:Kui enne oli 10V ja nüüd kadunud ühest juhtmest ja pingekas läheb tuliseks siis on see 700km ring pingeka ära tapnud. Hea kui geneka mähis veel elus on.
Kui viitsid, selgita palun mõttekäiku. Hariduslikus mõttes. Ma ei ütle, et eksid, ma lihtsalt jõuan natuke teisele järeldusele.
Morse
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Tänud kõigile, kes siiamaani kaasa on aidanud mõelda. Ostsin täna teise pingeka ja tundub, et nüüd laadimisega igati ok. Ka täistuledega on pinge ilusasti 13,2 jne volti. Lasin masinal mingi aeg käia ka. Kui kõik detailid külge tagasi saan, katsetan pikema sõiduga multimeetrit jälgides. Aga järgmine mure on see, et näidikutepaneel on tumm. St spidomeeter-odomeeter ja tahhomeeter vahepealsete jamadega kannatada saanud ja pole nagu olemaski. Ainuke, mis armatuuris veel töötab, on kütusenäidik ja märgutuled. Kas nüüd vaja uued näidikud või käivad näidikud läbi süüteploki?
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
morse kirjutas:ping kirjutas:Kui enne oli 10V ja nüüd kadunud ühest juhtmest ja pingekas läheb tuliseks siis on see 700km ring pingeka ära tapnud. Hea kui geneka mähis veel elus on.
Kui viitsid, selgita palun mõttekäiku. Hariduslikus mõttes. Ma ei ütle, et eksid, ma lihtsalt jõuan natuke teisele järeldusele.
Morse
Selgitada lühidalt ei oska, pikalt selgitamiseks puudub motivatsioon.
Probleemi selgitamiseks peaks alustama algusest, ehk et kuidas selline generaator üldse töötada saab.
Pingeregulaatori läbipõlemine pole tavaliselt mitte põhjus vaid tagajärg.
Nagu eelnevast postistusest lugeda võid siis pärast uue pingeka paigaldust pinge küll stabiliseerus aga laadimine sugugi korras ei ole. (Näidikute paneeli "kadumine" on ka tagajärg.)
Pärast mõnesaja kilomeetrist trippi põleb ka see uus pingekas, antud juhtumil.
Kui teha edaspidi lühemaid sõite, siis hakkab tulevikus krooniliselt kuluma akusid ja startereid.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
TDMil võib pingeka maha põlemine vabalt ka põhjus olla. Vähemalt 97 aasta TDMil on pingekas peidetud raami külge esiplastide alla ja kui metsas piisavalt pikalt kohapeal jaurata, siis pingekas põleb puhtalt jahutuse puudumise tõttu maha. Järgi proovitud.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ainmeelis kirjutas:Ka täistuledega on pinge ilusasti 13,2 jne volti.
Palju ilma tuledeta on? Tundub vähevõitu natuke. Vaadates mõõdetud staatori mähise takistusi ja võrreldes neid manualiga, siis paistab teine vähe peetis olevat. Staator kusjuures võib tänu lühisele täiesti ära surra, misjuhul on output 0, aga võib ka kuskilt mähise keskelt pekki minna, misjuhul töötab osaliselt.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Eelpool mainitud ühendused käisid üle?Ma ei väida,et need on põjuseks,aga need võivad olla põhjuseks ja uus pinegkas läheb sinna kuhu vanagi viskasid.Norm laadimine peaks olema ka tuledeag üle 14V kindlasti ,minu rattal on 14,5-14,6V.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
ainmeelis kirjutas:Mida aga seekord ei õnnestunud leida, oli norm voolutugevus ühest geneka juhtmest. Oli ca 1v ( ikka vahelduvvool), teistest ca 7..9 V.
Nädal tagasi kui hakkasin selle probleemiga tegelema ja nö püsikoormust väiksema tulepirni abil vähendasin, oli nagu ok, igast ca 10 V, oleneb muidugi pöörete arvust.
Minu arust on selle lausega juba probleem leitud
3 faasilisest staatorist peaks iga mähise vahelt (valged või kollased juhtmed) väljuma 35-70V sõltuvalt pööretest.
Mähiste takistuse mõõtmine on üsna mõtetu tegevus - odavad testrid, halvad ühendused mõõtmisel annavad erinevaid tulemusi millega ei ole tehase tolerantside puhul midagi peale hakata. Alati on lihtsam mähistest väljuvat voolu mõõta, saab ka välistada hävinenud magnetud või lahtise rootori.
Praegusel juhul on suure tõenöosusega regulaator korras ja mähised õhtal.
Re: TDM850 aku laadimise probleem (2001)
Kalapea kirjutas:ainmeelis kirjutas:Mida aga seekord ei õnnestunud leida, oli norm voolutugevus ühest geneka juhtmest. Oli ca 1v ( ikka vahelduvvool), teistest ca 7..9 V.
Nädal tagasi kui hakkasin selle probleemiga tegelema ja nö püsikoormust väiksema tulepirni abil vähendasin, oli nagu ok, igast ca 10 V, oleneb muidugi pöörete arvust.Minu arust on selle lausega juba probleem leitud
3 faasilisest staatorist peaks iga mähise vahelt (valged või kollased juhtmed) väljuma 35-70V sõltuvalt pööretest.
Mähiste takistuse mõõtmine on üsna mõtetu tegevus - odavad testrid, halvad ühendused mõõtmisel annavad erinevaid tulemusi millega ei ole tehase tolerantside puhul midagi peale hakata. Alati on lihtsam mähistest väljuvat voolu mõõta, saab ka välistada hävinenud magnetud või lahtise rootori.Praegusel juhul on suure tõenöosusega regulaator korras ja mähised õhtal.
Kuni 70V tuleb mähistest välja kui pingeregulaator on lahti ühendatud.
Antud juhul on pingeregulaatoris 1 faas lühisesse põlenud ja seepärast sellel faasil puudub, lühise tõttu, ka suurem pinge.
Mähistest tuleva voolu mõõtmiseks on vaja ampertange, neid tavaliselt inimestel käepärast pole.
Mähise takistuse mõõtmine, tavalise testri oommeetri režiimis, on tõesti suht mõttetu tegevus aga kui mõõta takistust testriga volt/ampermeetri meetodil siis saab küllalt õiged numbrid, kahjuks enamik testriomanikest pole sellisest mõõteviisist kuulnudki.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.