1. leht 1-st

Africa Twinniga mure.

Postitatud: 09 Aug 2017, 22:31
Postitas sinilind123

Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 10 Aug 2017, 13:00
Postitas urmas66

Minu rattal oli eelmsel aastal ka suht samad sümptomid va see ,et toorest ma ei näppinud. Viga oli minu rattal selles,et segu nõelad-kaevud+ujukinõelad olid kulunud ja lihtsalt uputas üle.Sain Karu käest Streetmotost uued ja töötab nagu siidi.Kuna esimest korda hakkas puterdama vihmasajus,siis kahtlustasin algul niiskust,aga ikkagi olid ainult karpad kulunud.


Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 14:34
Postitas Rasmusk

Õhuvõtuga on kõik hästi?


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 15:38
Postitas Divikas

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...seal pole ju sellist mehaanikat, kus mingi hõõrdumine toimub? Ja veel, kuluvate detailide hädad ei teki lambist vaid pikema aja jooksul. Vaatasin kontrolliks oma ratast, 180559 km, kulunud on ainult kuluosad....aga see selleks.

Sinilind_kontrolli, kas mõlemad siibrid liiguvad vabalt...lase neile W40 vahele ja ära kokku hoia ja suru neid sõrmega edasi tagasi niikaua kuni nad täiesti vabalt ilma hõõrduva hääleta liiguvad. Kui ei aita, kontrolli membraane, need on ainukesed asjad, mis seda tüüpi karpades võivad katki (mikropraod) minna, aga seegi on suht harv nähtus.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 16:06
Postitas sinilind123
Divikas kirjutas:

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...seal pole ju sellist mehaanikat, kus mingi hõõrdumine toimub? Ja veel, kuluvate detailide hädad ei teki lambist vaid pikema aja jooksul. Vaatasin kontrolliks oma ratast, 180559 km, kulunud on ainult kuluosad....aga see selleks.

Sinilind_kontrolli, kas mõlemad siibrid liiguvad vabalt...lase neile W40 vahele ja ära kokku hoia ja suru neid sõrmega edasi tagasi niikaua kuni nad täiesti vabalt ilma hõõrduva hääleta liiguvad. Kui ei aita, kontrolli membraane, need on ainukesed asjad, mis seda tüüpi karpades võivad katki (mikropraod) minna, aga seegi on suht harv nähtus.

Ma nüüd ei teagi, mis teda korda tegi. Võtsin karpad maha, piilusin sisse, tundusid ideaalselt puhtad. Võtsin siibrid välja, membraanid olid terved. Puhastasin siibrid brake cleaneriga, tegin siibrid mootoriõliga kokku ja panin sisse tagasi. Sõitma pole veel jõudnud minna, sest ootan uut pingeregulaatorit, kütusepumpa ja ketijooksu. (ei viitsi enne asju kokku lapata, kui need ka uued küljes). Aga garaažis rutskat keerates tundub et toimetab ilusasti. Läbisõitu ma natuke arvaks, et on originaal 76000km. Selle järgi, et originaal kütusepump sai täpselt seal maal otsa, kus ta kõigil teistel alati saanud on. Eesti ajalugu ca 10 aastat klapib kõik ja on väga vähe sõidetud siin eelmise omaniku poolt. Õli võtab 100ml 1000km peale ja seda väga raske koormaga, aga tagumise silindri klapikambrikaane tihend on hapu ja sealt ajab päris palju välja, et ma ei tea, kui palju see mootor põletab reaalselt.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 16:48
Postitas Divikas

hi, ma arvan, et üks siibritest ei liikunud vabalt, mul on omal paaril korral sama häda olnud. Ka see, et teine silinder hakkab klapi kambri tihendist jooksma on tüüpviga (jala poolsest küljest) Siin aitab väga hästi silikoon, arvan, et siis lõpeb ka õlikulu. 76 t läbisõidul on mootor veel sisuliselt uus. Ei viitsi otsima hakata aga kuskilt lugesin, kus oli 100 t pealt TA mootor lahti võetud ja kõik tolerantsid üle mõõdetud. Näitajad olid samad, mis tehasest konveierilt tulnud rattal.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 17:02
Postitas Hr.Nõel

Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?

99 % samad sümtomid olid minu vanal 1100 gessul. Ma võtsin gaasitrossi maha, et õlitada enne pikemat reisu. Pärast läks tagasi ja regull toimus silma/persetunde järgi. Vaja oli sõita ca. 2 km sõbra juurde et sünkida. See 2 kilti toimetas täpselt nagu rääkisid. Olid kõvasti erinevad. Pärast regulli kõik toimetab nagu enne.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 17:10
Postitas sinilind123
Hr.Nõel kirjutas:

Twinniga mure.
Algas nii, et hakkas puterdama mingitel hetkedel. Ühtlaselt maanteel 100ga sõites ja möödasõite tehes oli kõik norm. Kui aga pidurasid käiguga hoogu maha mingit aega ja siis uuesti keerasid gaasi, hakkas puterdama veits ja siis läks edasi. Hiljem hakkas nii ka, et foori all olid seisnud mõne sekundi ja kohalt ära minnes ei läinud pöördesse eriti. Gaasiga mängides sai pöörde üles ja sõit võis sujuvalt jätkuda. Päris lõpus ei läinud enam üldse pöördesse. Toore peale tõmbasid siis sai enamvähem okeilt pöörde üles, niisama puterdas ja paukus. Leekigi lõi vahepeal summutist. Ja nüüd peale proovimist ja katsetamist ei lähe käimagi enam.
Säde on, küünlad ilusad pruunid, kütet voolab peale, karpamembraanid korras, mustust karpades pole. Milles võib mure olla?

99 % samad sümtomid olid minu vanal 1100 gessul. Ma võtsin gaasitrossi maha, et õlitada enne pikemat reisu. Pärast läks tagasi ja regull toimus silma/persetunde järgi. Vaja oli sõita ca. 2 km sõbra juurde et sünkida. See 2 kilti toimetas täpselt nagu rääkisid. Olid kõvasti erinevad. Pärast regulli kõik toimetab nagu enne.

Eelmine hooaeg sai tehtud karpade sünk.
Ta vist nii lambist järsku paigast ei lähe ära?


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 20:35
Postitas morse
Divikas kirjutas:

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt. Oleneb väga palju muidugi konkreetsest rattast. Sujuval nelirida motol kuluvad ilmselt palju aeglasemalt.

Minu DR kulutab nõela ja kaevu mingi 30-50K km-ga läbi.

Ilmselt on asi gaaside edasi-tagasi liikumises.

Karu vahetas oma XTZil jupid ära ja sai kyttekulu kõvasti alla. Mul oli kunagi sama lugu. Lisaks hakkab moto paremini käima. Vanal nõelal oli silmnähtav kulumine.

Lisaks kulub ka ujukinõel ja tolle kaev. Väga levind viga. Lihtsalt kulub ära (nõela kummist osale randid peale ja kaevu terav sulgev serv kulub ümaraks).
See põhjustab igasugu jama. Ujutab üle suvaliseltel hetkedel. Ajab bensu õli sisse jne

Ja siis kuluvad veel O-ringid.

Karburaatoris on ikka palju kuluosasid. Jummel, isegi laadimisrelee/alaldi, mis on täiega "solid state", kulub kuna teeb suurt tööd.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 20:54
Postitas ranel
morse kirjutas:
Divikas kirjutas:

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt.

Kas twinil on üldse nõelakaev vahetatav?


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 21:15
Postitas sinilind123
ranel kirjutas:
morse kirjutas:
Divikas kirjutas:

Lihtsalt repliik_huvitav kui suurte läbisõitudega teil need rattad on, et karpad on kulunud? Mis seal üldse kuluda saab...

Nõel ja nõelakaev kuluvad tsiklil väga kiirelt.

Kas twinil on üldse nõelakaev vahetatav?

Nõela saab minuteada vahetada. Kaevu mitte.
EDIT: ma mingist foorumist lugesin, et saab kaevu ka idee poolest ja keegi kuskil kunagi tegi ka seda. aga catweesist küsides, ei ole need kaevud mõeldud eraldi vahetatama ja lihtsalt kruvides nad küljest ära ei käi ja catwees müüb neid ka ainult koos karburaatoriga 650eur/tk.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 22:32
Postitas morse

DRi Mikunile sai kusagilt normaalse hinnaga (Ramost või Ebayst) soetatud. Vahetus käis nii, et koksasid vana välja ja uus läks samuti istuga (haamri abil).

PS! Jawal olen vahetanud ainult nõela, sai ka vähe tihedam, vanal olid kulumisjäljed ja loksus rohkem sees.

Edit: Tartus Mõmmik on oma Twiniga julmalt kilomeetreid õginud. Ma ei mäleta täpselt aga tema vahetas nõela oma 2-3x harvem kui mina. Suurusjärk oli kusagil 80-100K, kus tal karpa kulumismärke andis. Täpselt ei mäleta aga pikaealine on see moto kyll.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 12 Aug 2017, 22:56
Postitas ranel
morse kirjutas:

DRi Mikunile sai kusagilt normaalse hinnaga (Ramost või Ebayst) soetatud. Vahetus käis nii, et koksasid vana välja ja uus läks samuti istuga (haamri abil).

Ma küsisin siiski konkreetselt mudelipõhiselt. See, et osadel ratastel vahetada annab ilma probleemideta, ei tähenda, et teistel nii oleks. Üks selline suzuki ka omal garaazis, millel kaevusid vahetada ei saa.


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 17 Aug 2017, 14:18
Postitas sinilind123

JOUJOUJOU

huvipärast sattus võimalus kätte, et mõõta kompressioone silindrites. Ei olnud rõõmustav uudis.
Tegu küll täiesti mitu nädalat seisnud külma mootoriga, aga ikka vähe. ühes ca 9bar, teises ca 10bar. Õli sisuliselt ei võta pill, kas võib eeldada, et mõni klapp lekib sellisel juhul?


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 17 Aug 2017, 14:42
Postitas yeekim
sinilind123 kirjutas:

JOUJOUJOU

huvipärast sattus võimalus kätte, et mõõta kompressioone silindrites. Ei olnud rõõmustav uudis.
Tegu küll täiesti mitu nädalat seisnud külma mootoriga, aga ikka vähe. ühes ca 9bar, teises ca 10bar. Õli sisuliselt ei võta pill, kas võib eeldada, et mõni klapp lekib sellisel juhul?

Törts õli silindritesse ja kui siis surve tõuseb, on kolvikgrupp, kui ei siis....
Kõik siibrid olid ikka avatud, kui testisid?

edu


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 17 Aug 2017, 15:18
Postitas sinilind123

Gaasi hoidsin põhjas. Tooreklapi oleksin pidanud ka avama?


Re: Africa Twinniga mure.

Postitatud: 17 Aug 2017, 15:25
Postitas urmas66

Ei pea,toores tõmbab just õhu kinni.Tegid õigesti