Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
xin
Postitusi: 60
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas xin » 26 Mär 2018, 21:52

Tere tsiklitest kõike teadev Biker.ee kaasvõitlejad. Ei julgenud "Rumalad küsimused" all postitada, kuna tundsin, et ehk minu rumalatest küsimustest oleks ka tulevastele põlvkondadele kasu.

Mul on Yamaha XT660X millel on õhufiltreid (Stage 1 & 2) ja välja lase (2 into 1) tublisti muudetud.
Arvatavasti on siis vajadus PoweCommander V järele. Kuid kas tasuks sinna juurde võtta ka AutoTune?

Surfates neid väheseid PCV teemasi siin foorumis, siis autotuneist väga juttu pole. Youtubei olen ohtralt vahtinud, erinevaid foorumeid sirvinud, kuid teema jääb siiski veits segaseks.
Mul on mingeid erinevaid PC mappe kogutud, mida saaks AutoTune aluseks võtta.

Kas AutoTune asendab dünostendi?
Kas tasub hunnik raha AutoTune alla panna või oleks mõistlik otsida mõni päris proff?
Kui jääb käik dünostendi, kes suudab seda Tartu kandis teostada?
Millise rahasummaga peaksin dünostendis arvestama?


Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660

Dusterx
Postitusi: 292
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 27 Mär 2018, 21:53

Kuna ma ei tea, kuidas ja millised andurid on peal tsiklil originaalis, siis 100% ei ütle, kuid kui tsikkel kasutab juba laia "vaateväljaga" või suisa lairiba andurit lambda näol, siis autondusega võrreldes oleks autotune vs düno nii väikeste modifitseerimiste puhul asjad autotune kasuks. Dünot on vaja siis, kui hobujõude poolitada ja süütegraafikus ka juba tõsiseid muudatusi teha, enam-vähem originaalrattal ja ilma turbota isendil peaks autotune igati hakkama saama. Parem hea autotune, kui s**t seadistaja :D
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 2785
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 130 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas franz125 » 27 Mär 2018, 22:19

Mingi sobiv map nende filtrite ja väljalaske jaoks on ikka tarvilik ja neid näitajaid siis hakkab autotune hoidma.Autotune ise väga palju teha ei oska nt.kiirendusel vajaminevat segu ta oma peast välja ei mõtle.Hakkama saab küll aga sellist tasapaksu et kotti ei lase aga mingi püss ka pole.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 28 Mär 2018, 02:18

Minul rattal on Autotune peal juba paar aastat.
Ise ta küll midagi välja ei mõtle - pead ikka tabeli talle ette andma, miss segu millistel pööretel ja mis gaasiga tahad saada. Ja mis veel on oluline - täpsema tulemuse saab kätte nendel pööretel mida enamasti kasutad. Teisi sõnu madalad kuni keskmised pöörded (kui just kogu aeg piirajas ei sõida). Aga suurema võimsuse saavutad just kõrgematel pööretel.

Samas õigemat segu enamasti kasutatavate pöörete peal on võimalik saavutada. Kuid kas see on vajalik - seda peab igaüks ise enda jaoks otsustada. Mina kasutan seda kui "mänguasja" millega saab koguaeg segu paremaks (või halvemaks) teha ja üritada saavutada "ideaalne" AFR (tõenäoliselt suht mõttetu asi). Samas, olen käinud (ja lähen ka varsti uuesti, peale väikest mootori muutmist) stendi, et ülemise otsa ja max võimsuse paika saada.

Stendi aeg pole odav, ja korralik tulemus võtab aega. Nii et võib juhtuda, et võrreldes Autotune ja Stendi hindasi, leiad et Autotune on kokkuvõttes soodsam :)

Dusterx
Postitusi: 292
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 28 Mär 2018, 23:13

Küsin enda harimiseks, ka antud autotune teeb reaalselt tabelis korrektuurid või muudab lihtsalt veidike reaalajas, kas on olemas mingi pikaaegne nn õppimisprotsess ning kui suures ulatuses ta muudatusi teha suudab?
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: RE: Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 29 Mär 2018, 00:15

Dusterx kirjutas:Küsin enda harimiseks, ka antud autotune teeb reaalselt tabelis korrektuurid või muudab lihtsalt veidike reaalajas, kas on olemas mingi pikaaegne nn õppimisprotsess ning kui suures ulatuses ta muudatusi teha suudab?
Protsess näeb välja nii:
Kõigepealt sisestad "target" tabelisse mis AFR väärtusi soovid erinevatel pööretel erineva gaasi asendiga (siisselaske siibri positsioon). Tabeli horisontaal on gaas 0-100%, vertikaalselt pöörded 250 rpm (vist) sammuga.
Laed selle tabeli PVC ja sõidad.
Kogu see aeg, mis sa sõidad, mõõdab Autotune lämbda andur tegelikku AFR, ja koostab oma "correction" tabelit. Mida kauem sõidad, seda täpsem see "correction" tabel peaks välja tulema. Kui oled piisavalt kaua sõitnud (300-500km) siis paned arvuti PCV külge, ja aktsepteerid selle "correction" tabeli, ja see omaette muudab PCV fuel tabelit, mis on kogu see aeg olnud, ja millega rattas sõitnud on.
Realajas mingit muutmist ei toimu, vaid salvestatakse soovitud tulemuse ja tegeliku AFR erinevus.

Seda kui palju muudatusi salvestatakse saab ise valida. Kui mälu ei petta, siis maksimum 20%. Kuid parem oleks 10% valid, ja pärast veel väiksemaks see muuta.

Nagu ma eelnevalt kirjutaksin - asja miinus on selles, et korrektsioon salvestatakse ainult nende pöörete ja gaasi asendiga, mida sa sõites enamasti kasutad.

Dusterx
Postitusi: 292
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 29 Mär 2018, 19:56

Suht ok lähenemine, kas rataste originaal targetmapid ka kusagil näha on, ehk siis kuhu sihiti ennem muudatusi? Kui näeb, siis olenemata modidest, ainult seguga mängimisest mingit trastilist võitu ei tule nagunii, peaasi, et nälgas pole ja ei detoneeri. Kui originaaltargetid kuidagi kättesaadavad on, siis klooniksin ise need ning autotunega ajaks asja nii paika kui vähegi kannatab. Autodega olen teinud nii, et lahtrid, mida sa igapäevasõite tehes nn ei puutu, saab kätte tihti meelega lisakoormust tekitades näiteks käru vedamise või vasaku jala piduriga, piduritega jännata kannataks ka tsikliga.
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 30 Mär 2018, 00:21

Dusterx kirjutas:kas rataste originaal targetmapid ka kusagil näha on, ehk siis kuhu sihiti ennem muudatusi? Kui näeb, siis olenemata modidest, ainult seguga mängimisest mingit trastilist võitu ei tule nagunii, peaasi, et nälgas pole ja ei detoneeri. Kui originaaltargetid kuidagi kättesaadavad on, siis klooniksin ise need ning autotunega ajaks asja nii paika kui vähegi kannatab.
Ei tea, kas sain õigesti aru sinust, kuid igaks juhukt täpsustan - PC ise pole aju-ECU, kuhu sa kütusekaardi sisse kirjutad. See on "seade" mis korrigeerib ratta enda ECU kütuse kaarti, ja erineva gaasi/pöörete ajal muudab pihusti lahtiolemise aja.
Ratta originaal targetmap leidmine on vist üsna raske, ja kas pigem annab ettekujutuse kuidas see asi peaks tootja arvates väljanägema. See kindlasti on mingi keskmine tulemus et oleks piisavalt võimas ja samas mitte kõige suurem kütuseröövel. Samas, tänapäeval on ka loodusekaitse mängus. Mina tean kindlalt, et mina selle ala proff pole, ja seepärast ongi see minu jaoks rohkem mänguasi.
Minu arvates, dyno peal seadistajad ka rohkem teevad asja oma teadmiste ja kogemuste põhjal, kui nii et uurivad tehase targetmäppe ja siis üritavad selle järgi paika ajada.

Dusterx
Postitusi: 292
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 03 Apr 2018, 07:53

Sul on kahtlemata õigus, eeldasin, et antud toode kirjutab kütusekaardi eos ringi, mitte ei modi seda veidi. Originaalkaart oleks hea koht, kust alustada.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8385
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 244 korda
Kontakt:

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Piipz » 03 Apr 2018, 08:01

Tsikli stend on 100€ (oli vähemalt paar aastat tagasi), mul oli eelmisel rattal ka PCV, kaalusin ka autotune ostmist, kuid räägiti siiski stendi kasuks.
Stendis soovitatakse käia kohe peale hooldust e. kui on tehtud klapiregull, uus õhufilter, uued küünlad jne, muidu on nii, et pead teoorias iga väiksema asja hoolduse tõttu uuesti pinki minema.
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 03 Apr 2018, 17:21

Kui ma õigesti mäletan Janek võtab (vähemalt eelmine kevad oli nii) 50€ alustatud tunni eest. 2 Tundi on vist miinimum millega peaks arvestama.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1195
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Ronk » 13 Juul 2020, 16:48

Vana teema, kuid kas Janek oli see Dynojet Estonia kes Kadaka tee alguses toimetas? Kas asi veel eksisteerib? Ei suuda kuidagi kontakti leida.

Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 202
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 800 XCa; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil » 13 Juul 2020, 17:31

Janek oli vahepeal kolinud MRT Tech ruumidesse (Tondi 92, Tallinn). Aasta tagasi seadistas minule seal ratast.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2102
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Küsimused: DynoJet PCV & AutoTune

Lugemata postitus Postitas korke » 03 Aug 2020, 20:36

Nüüd Pink meie juures ja Janek toimetab pingiga meie juures :bsmile:

Ronk kirjutas:
13 Juul 2020, 16:48

Vana teema, kuid kas Janek oli see Dynojet Estonia kes Kadaka tee alguses toimetas? Kas asi veel eksisteerib? Ei suuda kuidagi kontakti leida.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”