1. leht 1-st

Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 22:06
Postitas kristjan128

Tere!

Täna hakkasin naise tsiklil õli vahetama, lasin soojaks nagu ikka ja siis õli välja,,,,õli oli selline helepruun. Jahutusvedeliku tase normis. Igatahes panin uue filtri ja õli sisse, tegin väikese tiiru ajapuudusel (10min), andsin pähe ka korralikult, jahutusvedeliku tase normis. Kas võib kondentsi olla kogunenud nii palju sisse? ca 7 kuud seisnud, enne seda ka lühemaid otsi teinud linnas. Summutist ei tule ka mingit iseäralikku jahutusvedelikule viitavat lõhna, valget suitsu,,,Lähen teen homme pikema tiiru ja vaatan, mis saab, või mis? Välja tuli seda löga ka ca 3,8L nagu peakski olema.
Pilt


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 22:19
Postitas yeekim

Mina nimetaks seda emulsiooniks :(

Rattast ei tea miskit aga õlile pole palju jahutusvedeliku vaja....
Vaata, mis proov teeb.

edu


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 22:37
Postitas Macintosh

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 22:38
Postitas kristjan128

Rattaks on Kawa z750


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 23:02
Postitas Ardilla

Sorry, et iroonitsen, aga tundub nagu sul oleks cafferacer piimaga :shock:

See ei ole ühestki otsast normaalne. Ei usu, et tilk vedelikku sellist jama korraldab.

Kas ratas on teie käes mitmendat õli?
Mis õli enne sisse läks?

Jube kummaline. Kui mul mersul sai vedelik silindritega kokku, siis oli aur taga nagu oleks suitsupomm lahti.
Seega see väga imelik rike.

Kas z-il kontroll aken on? Või tal proovipulk?


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 07 Apr 2018, 23:12
Postitas Kauri

Olen näinud kuidas automootorisse tekib niimoodi kondensaadi lühikeste otstega et mootorit ei olnud võimalik ringi keerata, kuna oli õli täiesti jääs.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 00:08
Postitas Pezzi
Macintosh kirjutas:

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.

Vett tekib õlivanni põhja ka õhkjahutusega mootoril. Aga kuidas ta selliseks kreemikaks muutub, seda ma ei tea.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 01:39
Postitas simp

Minu banditil läks samasuguseks kreemikaks, kui seistes vajus karpadest kütus silindrisse ja siis käivitamisel segunes õliga. Esimene mõte oli samamoodi jahutusvedelik, aga noh banditil pole seda :)

Kõlab samamoodi, st talve jooksul kogunes kütus silindrisse ja käivitamisel lõi õliga sassi. Tegu on vist karparattaga?

Neeme ütleb, mis konkreetselt karpadel viga on kui kirjeldatud probleem on. Ma ei mäleta täpset diagnoosi enam.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 02:15
Postitas tramm66

Näikse, parima uskumuse ja romantika mõistes küll, nagu "eha ja koidu" kohting aga otseöelduna on, õli- ja jahutusvedeliku kokkusaamisel, 4T mootor omadega, kohe sajaprotsendiliselt täiesti p**s*. Kasutuskõlbmatu, kuusakoski, fucking neegerit, palalaika, puutin...


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 02:44
Postitas will111

soovitaks esmalt ikka keelega mekkida, siis tuli otsa panna. maitsemeel ja põlemisomadused ütlevad nii mõndagi õli kvaliteedi kohta :D

tegelikult ma väga üle ei hakkaks mõtlema kui uus õli püsib ok, jahutusvedeliku tase püsib ok. kuskil pole kirjas nagu ka, et kaua see kohvi piimaga seal mootoris on olnud, kes selle sinna on pannud ja mida sinna üldse on pandud. järeldusi tuleks teha nüüd sisse läinud uue õli värvi ja muude omaduste muutumise põhjal ikka pigem


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 07:53
Postitas kristjan128

Tere!
Tegu ikka pritsega rattaga. Õlitaseme kontrollaken on ka täiesti niiskusest läbipaistmatu ning isegi termomeetriga õlikork on kondents vett täis. Jahutusvedelik on erkroheline aga see krdi vesi on tavaline käbipaistvad tilgad klaaside taga. Ma teen ikkagi rahulikus tempos ühe tunnise tiiru ja siis vaatan, mis nüüd uus õli teeb, ning, kas õlitaseme aken läheb klaariks. Macile ka, et kondentsi ikka tekib mootorisse, kui lühikesed otsad ja talvel lõbu pärast lühikesed käivitamised.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 15:09
Postitas tarmoel

Ei ole häda midagi. Anna piitsa. Kui jahutusvedelik normis, siis tegemist kondentsiga. Need veetilgad sealt vaateaknalt kaovad paarikümne kilomeetriga. Viga võid otsima hakata siis, kui peale paaripäevast kasutamist õli uuesti vahule on löönud.
Päikest!


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 08 Apr 2018, 21:34
Postitas Cado

Üldiselt on lugu nii ,et sellist mootorit puhtaks saada nii ,et õli puhas kulub nii 3-4 õlivahetust jutti.
Pesemiseks võib mingit odavamat õli kasutada.

Kogemused endurokatega mida uputatud.
Ühe vahetusega ei saa kunagi puhtaks ja välja tuleb ikka piimakohv.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 07:45
Postitas kristjan128

Nonii, eile tegin 150km tiiru, kontrollaken sai puhtaks, õli tundub ilus nagu olema peaks. Õlikorgi all oli paksemat valget löga. Jahutusvedeliku tase ei langenud. Kas peaks veel õlivahetuse otsa tegema? Pole sellise probleemiga enne kokku puutunud...


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 07:52
Postitas Macintosh

Kõik sõltub sinu riskivalmidusest. Kui usud, et risk mootori tuksiminekuks puudub siis anna aga minna. Samas õli ei maksa kuigi palju. Mina sinu saabastes vahetaks ühe korra veel õli ära veendumaks, et valget emulsiooni rohkem kuhugi ei ilmu.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 08:24
Postitas kristjan128

Üks asi veel...jahutusvedeliku temp oli maanteel lastes koguaeg 65-67 kraadi, vanadest bike aegadest mäletan, et oli ikka 80 ringis. Termostaat? Ja kas seda niiskuse teemat võib karterituulutuse mittetoimimine põhjustada?


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 08:43
Postitas bitter

Jah. Mu kogemus küll R4 automootoritega aga valge tatt (emulsioon) õlikorgi all on selge ja üksühene märk puudulikust (või sootuks puuduvast :twisted:) karterituulutusest! Enne selle korda tegemist pole mõtet rohkem õli vahetada. Väsinud termostaat, mis ei lase õlil korralikult soojaks minna, tasub ka vahetada.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 08:56
Postitas Krl
bitter kirjutas:

Jah. Mu kogemus küll R4 automootoritega aga valge tatt (emulsioon) õlikorgi all on selge ja üksühene märk puudulikust (või sootuks puuduvast :twisted:) karterituulutusest! Enne selle korda tegemist pole mõtet rohkem õli vahetada. Väsinud termostaat, mis ei lase õlil korralikult soojaks minna, tasub ka vahetada.

Mul ka sellised kogemused.
Lisaks automootorite puhul, tavaliselt kui tuulutus päris ära ummistub, siis pressib õli mootorist välja ka, kas läbi tihendite, õlivarda torust, või filtri vahelt.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 09:23
Postitas kristjan128

Õnneks välised lekked puuduvad. Ok, vaatan põhjalikult asja üle.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 12:11
Postitas mx77
Macintosh kirjutas:

Õlisüsteem pole ju lahtine, et sinna piisavalt vett sisse kondenseeruks. Pigem on ikka jahutussärgist vedelik õliga kokku sattnud.

On ikka, karterituulutus on reegline ikka täitsa vaba.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 14:25
Postitas tarmoel

Karterituulutus peab vaba olema jah. Samas kui ise ei ole tuulutusvoolikut valesti ühendanud või montaazi/demontaazi käigus kuhugi vahele pitsitanud, siis iseummistumise võimalus praktiliselt puudub. Õhufiltri/korpuse võib üle vaadata (ei tea kuidas antud isendil lahendatud), et sealt vihmaga sõites liigset vett sisse ei lahma. Ei ole eriti tõenäoline aga kontrollimine ei maksa midagi. Kondentsi teke on rattal seistes tavaline. Tekib ka niisketel suveilmadel, kui rattas paar nädalat seisab aga keegi ei pane seda tähele - peale paarikümmet km sõitu on vesi kadunud.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 14:37
Postitas kristjan128

Jah, neljap on aega, lähen garaazi ja kisun paagi ja airboxi jne maha, pole ka ise seda ratast lammutanud enne, eks annan teada, kui midagi selgub, vblla kellegil kunagi veel sama jama. Selline õli ehmatab ikka korralikult ära :-D esimene mõte oli ka, et raudselt mahlad segamini.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 14:47
Postitas Krl
tarmoel kirjutas:

Karterituulutus peab vaba olema jah. Samas kui ise ei ole tuulutusvoolikut valesti ühendanud või montaazi/demontaazi käigus kuhugi vahele pitsitanud, siis iseummistumise võimalus praktiliselt puudub. Õhufiltri/korpuse võib üle vaadata (ei tea kuidas antud isendil lahendatud), et sealt vihmaga sõites liigset vett sisse ei lahma. Ei ole eriti tõenäoline aga kontrollimine ei maksa midagi. Kondentsi teke on rattal seistes tavaline. Tekib ka niisketel suveilmadel, kui rattas paar nädalat seisab aga keegi ei pane seda tähele - peale paarikümmet km sõitu on vesi kadunud.

Ratastelei tea, aga autodel on vahest sellest samast kondentsvee ja õli segust pmslt nagu tavotti täis olnud ja nii umbes, et enne on õlifiltri nagu õhupalli ümmarguseks surunud, kui sealt tuulutusest midagi välja.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 14:59
Postitas franz125

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 18:36
Postitas mx77
franz125 kirjutas:

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.

Kas see filtrikorpus ja filter takistab kondensaadi kogunemist karterisse ja õliga segunemist pikemaajalisel seismisel?


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 19:20
Postitas jaan mmc

Kui küsimus on, kondents versus jahutusvedelik siis emulisiooni kuumutades, peaks see, esimesel juhul suht kiiresti õli karva tagasi minema. Jahutusvedelik õlist nii lihtsalt minema ei aurustu. Ehk, et kui sõites ära kaob, on kondents, kui mitte siis on jahutusvedelik. Aga pigem praadida vesi välja pannil kui mootoris, saalede vahel.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 09 Apr 2018, 20:52
Postitas franz125
mx77 kirjutas:
franz125 kirjutas:

Mis mõttes vaba?Karteri tuulutus läheb filtri korpusesse ja sealt igale tsikkli margil-mudelil erinevad lahendused õli kogumiseks.Õliudu põletatakse silindris ära.

Kas see filtrikorpus ja filter takistab kondensaadi kogunemist karterisse ja õliga segunemist pikemaajalisel seismisel?

Seda ma ei tea kas takistab või mitte aga mu neljast rattast ühel avastasin(VTR1000F) ühel kevadel filtrikorpusest ka sellist halli pasteeti ja uurides selgus et veepumba keraamiline tihend oli praguline ja sealt pääses vesi karterisse.Rattad seisavad sara all katetega ja mingid erilist tuult seal ka pole,sellest hoolimata pole kunagi kondensi tekkinud.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 10 Apr 2018, 12:00
Postitas Tsikkelröövel

Noh jah. Sügisel poleemitsesime siin kellegagi kondensi teemal - siis oli põhiteemaks küll talvine käivitamine - ma rohkem ei viitsinud...
Loomulikult on see kondents. Mul pole elus olnud vesijahutusega ratast, aga need aastad, mil lõpetasin sõidud (reeglina lühikesed otsad) väga külmal aasta-ajal, oli pilt täpselt samasugune. Külmaga käivitades-sõites tekib see niikuinii ja see, kui vaid mootori pooleks tunniks soojaks lased, ei keeda õlis absorbeerunud niiskust sealt välja ning see muudkui koguneb ja koguneb. 150 kilomeetrit on just selline distants, millega enam vähem õli kuivaks saad. Aga ka veel mitte päris. Ma pidin kevadel Tartust Tallinna ja tagasi ära sõitma, et aknast normaalne kraam paistma hakkaks. Rike välistatud, ratas oli jumala uus ja nagu öeldud, õhkjahutusega. Üldiselt taastub see õli ära, st kui välba mõttes asi korras, ma ei tormaks isegi vahetama. Silmale on asi koledam, kui tegelikult.


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 10 Apr 2018, 12:55
Postitas reimps

Misuke see kuivanud õli välja näeb?


Re: Õli kreemikat värvi

Postitatud: 10 Apr 2018, 13:05
Postitas kristjan128

Nigu merevaik