4. leht 7-st

Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 01:23
Postitas will111

lennuki kütust sai vene ajal ja peale selle lõppu maa seest tasuta, suht piiramatus koguses. voolas meil siin lausa jõena karjääri mitu aastat järjest. see käis ka võrri sees kui bensuga käima panna ja siis paaki lennuki oma peale valada. sõbral võrr tiksus niimoodi nädal aega järjest talvel...tasuta sõita oli tore. sapakas töötas see bensuga pooleks ka päris edukalt :D


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 07:12
Postitas TiitX11
koi kirjutas:

A 66 käis sääreväristaja paaki küll. Vahest pidi küll päris pikalt käima lükkama, aga kas bensu pärast, ei tea siiani. Vene soldatid tõid seda 200l vaadiga otse hoovile ja küsisid 3 rubla. Millest vene ajal bensiin tegelikult koosnes, ei tea, aga lehkasid need kõik räigelt.
Muide, lennuki kütusega on proovitud maja kütta, korraliku põletiga. Leek oli ilus, aga sooja andis väga vähe. Põlemis-põletamis tingimused igal kütusel ikka erinevad. Samuti oli mingil ajal ime tehnoloogia, et lisati mootori silindrisse pihustatud vett Oli ka õnnestunud juhuseid, kui mootor töötas enam-vähem normaalselt, aga sõi silindrid-kolvid auklikuks. Piiritus paagis seob vett. Sügisel, meie talvel, kevadel on niiskust õhus küllaga. Palju õnne meile!

:D Talvel kui temperatuuride kõikumised on 0C ümber üles ja alla siis pooliku paagiga tekkib sinna vett. Paratamatu nähtus.....selle eemaldamiseks on piiritus mis vee seob. Vanemad karburaatormootorid olid kütuse kohapealt vähenõudlikud, kui midagi ummistus sai ise hakkama. Otsepritse diislid on eriti nõrgad vee ja solkkütuse suhtes, remont on ulmeliselt kallis. Võsa Petsi saade kus MB sõitis alates uriinist kuni päevalille õliga on tänapäevastele diislitele utoopia. Bio komponendi lisamine bensiinile on EU nõue nagu banaani kõverus, neegrite maaletoomine ja muud lauslollused. Enam ei ole turumajandust vaid mingi subsideeritud "omajope" majandus kus võimulolijale lähedane saab eeliseid teistega võrreldes. Misso-sse on tekkinud hiiglaslik kitsefarm......endine minister (vist) omanik, tolknes seal. Kõik ümbrus unikiviga kaetud, hirmkallid tõsteseadmed seisavad....isegi maakaabliga on toodud uuele trafoalajammale 10KV pinge ja oh imet.......ka mõningaid kitsi oli näha! Kui on raha ja kõik on uued seadmed siis kõlbab ka uus kütus!


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 08:59
Postitas Kalts

Vaba turumajandust nagu ka demokraatiat pole kunagi olnud. On olnud ajupesu ja miraažide poole jooksvad inimmassid.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 09:00
Postitas urmas66
will111 kirjutas:

lennuki kütust sai vene ajal ja peale selle lõppu maa seest tasuta, suht piiramatus koguses. voolas meil siin lausa jõena karjääri mitu aastat järjest. see käis ka võrri sees kui bensuga käima panna ja siis paaki lennuki oma peale valada. sõbral võrr tiksus niimoodi nädal aega järjest talvel...tasuta sõita oli tore. sapakas töötas see bensuga pooleks ka päris edukalt :D

Lennukikütus mida "maa sees" leidus või mida kontrollimatult maha valati oli ikkagi reaktiivi kütus ehk petrool,aga autosse kõlbas bensiin,mida kasutasid metsavahid ja muud taolised lennukid.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 09:11
Postitas Maaks
urmas66 kirjutas:

Lennukikütus mida "maa sees" leidus või mida kontrollimatult maha valati oli ikkagi reaktiivi kütus ehk petrool,aga autosse kõlbas bensiin,mida kasutasid metsavahid ja muud taolised lennukid.

Kõik õige, aga segatuna bensiiniga käib bensumootor ka petroooliga kuidagi. Olen ise proovinud (UAZ buss, vedasime suhkrupeete).


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 09:19
Postitas urmas66
Maaks kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Lennukikütus mida "maa sees" leidus või mida kontrollimatult maha valati oli ikkagi reaktiivi kütus ehk petrool,aga autosse kõlbas bensiin,mida kasutasid metsavahid ja muud taolised lennukid.

Kõik õige, aga segatuna bensiiniga käib bensumootor ka petroooliga kuidagi. Olen ise proovinud (UAZ buss, vedasime suhkrupeete).

raskel(1989 ntks) ajal läks Volga ka diisli bensiini seguga liikvele,detoneeris küll julmalt,aga sõita sai.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 10:01
Postitas wicked

Sel ajastul jäi Mosse ellu ka seguga A76 + 1/3 isopropanooli oktaanarvu tõstmiseks.
Tutikas buumer sõitis ka nitrolahustiga ja kõige muuga mida garaazist leida võis. No mingi aja sõitis :D
Tänapäeval ma pigem väldiks selliste solkide, ka. E10, kasutamist.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 11:06
Postitas argoa

Soomes hakkas mitmes tanklas silma E85, see siis peaaegu piiritus. Silma jäi just hinna pärast 1,0XX liiter!


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 13:28
Postitas will111

saksas müüakse ka seda e85 minuteada. samamoodi jäi sima odava hinnaga. aga kuhu seda tangitakse? mingid spetsmootorid?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 13:49
Postitas argoa

Jep, FlexFuel oli vist nimetuses. Volvo, Ford ja küllap veel mõned...


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 13:54
Postitas Maaks

Tuleb omandada flex fuel auto ja sinna saad tankida
https://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_f ... nufacturer
Nõukaajal vist isegi oli mingi volga mudel, mis töötas piiritusega.
Tuleb meelde see kild vene kalapüügi eripärast: Ma tahaks selle inseneri silma vaadata kes sellise masina lõi :-)


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 13:57
Postitas Jesper

Hinna poolest pole mõtet erutusse sattuda, sest E85 kulu on kolmandiku võrra suurem. Põhiasi on ikka võimsus, peenemad autod keeravad automaatselt kruvisid peale, kui paagist võlujoogi avastavad.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 14:28
Postitas will111

ma hetkel ei teagi palju seal soomes see bensuliiter täpselt on, aga vist mitte oluliselt kallim enam kui eestis jah. nii et kokkuvõttes tuleb tõesti sisuliselt sama. ainult cng on vist endiselt päris soodne kraam, millega liikuda...ja kulub seda ka vähe.

vat oleks omal ajal kõik need ämari kütusebaasi paagid omale koju ümber pumbanud, küll nüüd segaks igasuguseid E'sid kokku ja sõidaks alles soodsalt igasuguste huvitavate sõidukitega :D


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 16:59
Postitas pühak
urmas66 kirjutas:
Spoiler
pühak kirjutas:

76 täpne marginimi oli A-76. Sellega sõites ei saanud vähemalt Lada ega uute Mossede ja Volgadega üldse eriti gaasi anda, kohe hakkas detoneerima ja laiali lendamise oht oli suur. A-76-ga sõideti küll, aga kas siis piisavalt lahjade autodega või deforsseeriti mootorit, et laiali ei laseks. Süüte hilisemaks keeramine aitas ka natuke, aga kõik need meetodid tegelikult muutsid auto lahjemaks, seega liiga madal oktaanarv on jälle saadanast. Liiga kõrge oktaanarv jälle teeb mineku lihtsalt kehvemaks. Need mootorid, millele on kõrgem oktaanarv ette nähtud, on ise võimsamad ja kõrgem oktaanarv lihtsalt annab võimaluse seda võimsust kasutada.

Mootorid Mossede ja GAZ-24 peal olid tehasest nii 76 kui 93 jaoks, sapakas oli ainult 76-le ja Žigulliga ilma deforseerimata 76-ga sõita ei saanud.Lihtsalt see oleks olenud sirge mootori lõhkumine. Lisati plokikaanele kahe tihendi vahele leht või pandi lühemad küünlad või pandi pikematele küünaldele puks vahele. Küünaldega oli selline lihtsam ja igamehe tehtav töö,mis aga ei olnud parim lahendus.Plokikaane tõstmine andis igati normaalse tulemuse ja mootor küll tuntavalt lahjemaks ei muutunud.

Mul isal oli sigullil 2mm leht vahel ja sõitis 76-ga. Kui auto Tallinnas sigulli esinduses kapremondis käis, võeti tal see vaheleht ära, et esindus sellist asja ei pane. Siis keeras lihtsalt süüdet hilisemaks ja sõitis ikka 76-ga, ainult gaasi ei tohtinud põhja vajutada, muidu hakkas kohe lagisema. Esimesel võimalusel sai uus vaheleht pandud, vana alumiiniumleht oli 200 tuhande kilomeetriga servast omajagu ära põlenud. Uus leht sai vaskplekist.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 17:19
Postitas tuman
will111 kirjutas:

ainult cng on vist endiselt päris soodne kraam, millega liikuda...ja kulub seda ka vähe.

Sõidan juba ca 2 aastat CNG passatiga, läbitud ca 60k kilomeetrit.
Praeguste kütusehindade juures tundub jah CNG-ga sõit suhteliselt tasuta sõitmisena.
Kes teab muidugi kaua see kestab...


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 19:52
Postitas TiitX11
argoa kirjutas:

Soomes hakkas mitmes tanklas silma E85, see siis peaaegu piiritus. Silma jäi just hinna pärast 1,0XX liiter!

Palju seal seda etanooli on? Rubla aja lõpus kui vaene aeg ja polnud mitte m----gi saada sai pobedasse kõiki solki valatud ja sõitis. Vanal kulunud mootoril oli surveaste 3 ja alla selle. Isegi kui mälu ei peta sai talvel vedelgaasi tangitud ja kork lahti jäetud....sõitis.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 20:50
Postitas RasmusL

85% on etanooli seal E85:s, mõned aastad tagasi maksis samapalju eurosente liiter, kuid on ka selle kütuse hind tõusma hakanud. Kusagilt jäi kõrvu, et Brasiilias müükse tanklates E100 kütust. Kes seal käind, võiks mainida kas tõsi v mitte.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 21:14
Postitas Stonekurg
urmas66 kirjutas:
Maaks kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Lennukikütus mida "maa sees" leidus või mida kontrollimatult maha valati oli ikkagi reaktiivi kütus ehk petrool,aga autosse kõlbas bensiin,mida kasutasid metsavahid ja muud taolised lennukid.

Kõik õige, aga segatuna bensiiniga käib bensumootor ka petroooliga kuidagi. Olen ise proovinud (UAZ buss, vedasime suhkrupeete).

raskel(1989 ntks) ajal läks Volga ka diisli bensiini seguga liikvele,detoneeris küll julmalt,aga sõita sai.

Bensukas Avdi A80 sõidab ka vabalt aga diisel ja auto peavad olema varastatud, et ära tasuks.(võimsus langeb ca 2x ja saad esimesse tanklasse ära tahmata)


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 22:04
Postitas stretch
TiitX11 kirjutas:
argoa kirjutas:

Soomes hakkas mitmes tanklas silma E85, see siis peaaegu piiritus. Silma jäi just hinna pärast 1,0XX liiter!

Palju seal seda etanooli on? Rubla aja lõpus kui vaene aeg ja polnud mitte m----gi saada sai pobedasse kõiki solki valatud ja sõitis. Vanal kulunud mootoril oli surveaste 3 ja alla selle. Isegi kui mälu ei peta sai talvel vedelgaasi tangitud ja kork lahti jäetud....sõitis.

Kuidas mootori kuludes surveaste väheneb?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 22:25
Postitas pühak
RasmusL kirjutas:

85% on etanooli seal E85:s, mõned aastad tagasi maksis samapalju eurosente liiter, kuid on ka selle kütuse hind tõusma hakanud. Kusagilt jäi kõrvu, et Brasiilias müükse tanklates E100 kütust. Kes seal käind, võiks mainida kas tõsi v mitte.

Mõtlesin just, et Euroopas ei müüda 100%-list vist sellepärast, et muidu parmud hakkaks seda liitri kaupa pudelisse ostma.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 22:53
Postitas Jesper

Brasiilia on jah juba 1970ndatest seda asja ajanud, neil kasvab suhkruroog hästi, millest on lihtne etanooli teha. Hetkel vist kuskil pool sõidukikütusest on etanool ja ühtlasi on nad selle maailma suurimad eksportijad. Usun küll et seal on ka puhas piiritus tanklas müügil, mis imet seal enam ikka niiväga on - joomise vastu pannakse mürki sisse, meil on ka ehituspoes tehniline piiritus vabamüügis 3€ liiter.

E85 on kuni 85%, reaalselt kipub ikka natuke vähem olema.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 08 Aug 2018, 23:24
Postitas koi

Kiduraks kipub jah see kütuse värk. Farmides kasutavad juba kütusena lehma sita haisu. Kuivkäimla omanikud modivad ka varsti oma lampkasti ja saavad kaminasse leegikese võbelema. Kui rohkem külalisi käib, võib toa soojaks saada...


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 16:20
Postitas õemehe õemees

Sõitmine sõitmiseks aga kui nüüd meie kliimas ratas üle talve seisnud on, milline siis karburaator-mootoril igakevadine rutiin olema saab? Sügisene bensiin paagist ämbrisse, karburaator maha kakkuda ja läbi pesta? Rullist uus jupp kütusevoolikut ja mis veel?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 19:54
Postitas reimps

Mitte mulligi ei saa enam aru - mu rollu tahab 98-t, manualiski nii kirjas. Mis selle uus nimetus olema saab? Või jääb 98 siiski alles ja sama nime alla?


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 20:01
Postitas Ivoonu
õemehe õemees kirjutas:

Sõitmine sõitmiseks aga kui nüüd meie kliimas ratas üle talve seisnud on, milline siis karburaator-mootoril igakevadine rutiin olema saab? Sügisene bensiin paagist ämbrisse, karburaator maha kakkuda ja läbi pesta? Rullist uus jupp kütusevoolikut ja mis veel?

Viimase paagi tangid 98't (seni kui ta veel solkimata on)


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 20:10
Postitas zombi
reimps kirjutas:

Mitte mulligi ei saa enam aru - mu rollu tahab 98-t, manualiski nii kirjas. Mis selle uus nimetus olema saab? Või jääb 98 siiski alles ja sama nime alla?

Vot see huvitab mind kah- kas 98 siiski jääb alles või ei? Läksin isegi 98'le üle. Ja artiklist seda välja ei loe, kaoks nagu maa pealt see mark.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 20:23
Postitas yeekim

Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 21:18
Postitas Jesper
õemehe õemees kirjutas:

Sõitmine sõitmiseks aga kui nüüd meie kliimas ratas üle talve seisnud on, milline siis karburaator-mootoril igakevadine rutiin olema saab?

Ma isiklikult kavatsen kasutada sellist mega rutiini või nagu tänapäeval öeldakse lifehacki, et panen kevadel tsikli käima ja hakkan sõitma :wack:

Aga kindlasti ei tee kõige võimaliku läbipesemine, lahtivõtmine, aluspükste väel ümber tsikli karates nõiatrummi tagumine jms midagi halvemaks :)


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 21:40
Postitas reimps

Ouou, itaallase omanik siin, meil pole see värk nii lihtne :)
Isegi 2 generatsiooni tagasi RSV/Tuonod ei sallinud solki nimega 95.


Re: Biolisandiga kütus

Postitatud: 15 Aug 2018, 22:17
Postitas Kirs
reimps kirjutas:

Isegi 2 generatsiooni tagasi RSV/Tuonod ei sallinud solki nimega 95.

Ainult selle solgiga ma 4 aastat probleemideta sõitsingi. Proovisin korra ka 98 -t, aga mingit muutust ei tundnud.