BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
real
Postitusi: 195
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900
Asukoht: Põlvamaa, Värska
Kontakt:

BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Lugemata postitus #1 Postitas real » 03 Mai 2018, 20:54

Juhtus siis nii, et hakkasin vahetama oma rattal väntvõlli tagumisi simmereid. Üllatuseks ei ole nad seal vedruga, nagu tavaliselt, vaid sellised nn. kraega. Nende paigaldamiseks on vajalik spetsiaalne abivahend, mida mul muidugi ei ole.
Kui keegi hea inimene omab sellist tööriista ja oleks nõus mingi sümboolse tasu eest laenama, ma oleks väga tänulik.
Rattaks on BMW R1100S 2000.a.
undu.undu@gmail.com
tel. 5276497

Screenshot_20180503-175114.png
Screenshot_20180503-175114.png (72.89 KiB) Vaadatud 516 korda


Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 365
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 30 korda

Re: BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Lugemata postitus #2 Postitas Kauri » 03 Mai 2018, 22:40

Ilmselt tegu nn teflontihendiga. Minu jaoks täiesti saatanast materjal aga see selleks. Sisemise paigaldus hülsi võid vabalt teha mingist plastikpudelist või tugevamast joonestuspaberist. Autode puhul ei tohi seda tihendit õliga kokku teha, ja mootorit ei tohi ka teatud aja ringi lasta. Osadel mudelitel 4h, osadel lausa 12h.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Teema algataja
real
Postitusi: 195
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900
Asukoht: Põlvamaa, Värska
Kontakt:

Re: BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Lugemata postitus #3 Postitas real » 03 Mai 2018, 22:59

Manuaal ütleb, määri õliga. Youtube video näitab, määri õliga. Google ütleb, leota õlis. Automehed ütlevad, pane kuivalt :)
Panin kuivalt ühe korra, jookseb nagu mahlakask. Nüüd tellisin uued, proovin õliga... Päris lõbus on siklit pooleks lammutada...
Õllepurk on sobiva mõõduga, aga tahaks teha seekord korralikult õigete vahenditega. Liiga kalliks ja ajakulukaks läheb see katsetamine.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 365
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 30 korda

Re: BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Lugemata postitus #4 Postitas Kauri » 03 Mai 2018, 23:23

VAG grupp hakkas mingil hetkel seda ilma vedruta simmekat kasutama. Tulemuseks jõhkralt kahjustatud tihendipinnad.
Kui Bemm ütleb et leota, siis tuleb leotada. Võimalik et materjalid on muutunud.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 246
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: BMW väntvõlli otsasimmerite vahetamine

Lugemata postitus #5 Postitas tsiklonaut » 04 Mai 2018, 11:26

Kutsutakse ka radiaalseteks (teflon-) tihenditeks.

1996 ja edasi olid mälu mööda juba kahe tihendiga (üks seespool ja teine väljaspool, vahele jääb karteri õlitusava), mis palju lekke kindlamad kui enne-96 mudelid ühe tihendiga. Kumb sul on?

Pmst midagi keerulist pole, vana tihend tõmba kruvidega välja. Uus (või 2 tihendi puhul mõlemad uued) masseeri õliste näppudega eelkuju ette lihtsamaks paigalduseks, aga mitte liiga palju, tihend peab ikkagi tihedalt üle võlli olema, sest õli mootoris sees hoidmine ongi asja iva :]. Mina kasutasin vana kaablirulli kesktoru, mis mõõdult sobis. Võllile saamiseks kasutasin õliga kokku määritud klaaspudelist lõigatud riba, ehk pole mingeid eririistu kindlasti vaja. Sisemine tihend läks mälu mööda lõpuni välja, välimine siis täpselt niipalju panna, et ta seda õlitusava ära ei blokeeriks, või võid ka vana tihendi asendi enne ära fikseerida. On kõvasti üle 200 000 km praeguseks kestnud.

Leidsin vanad pildid oma "põlveotsas" tehtud tööst:

Pilt




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline