1. leht 1-st

CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 27 Juun 2018, 21:20
Postitas kalamees1

2001 Honda CB600FS PC34E

Viimastel päevadel läks käivitamine päris keeruliseks, eile sain mõõta pinget, andis 11.3V 3500rpm peal.
Käisin täna multimeetriga küljes, tundub et R/R (pingeregulaator) on terve (aga kehv originaal, teiste foorumite jutu järgi), aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Vaatasin ka ühendused üle, midagi imelikku silma ei hakanud, teen nendele eraldi puhastuse lähipäevil.

Seega otsin esmakorras uut staatorit, kuid paha ei tee ka R/R vahetus. Kust otsida, kust mitte tellida? On lootust seda saada Eestist või pigem otsida eBay-st?

R/R kood 31600-MV4-010
Staator peaks olema 31120-MBZ-611, kindel ei ole.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 28 Juun 2018, 08:26
Postitas Macintosh

Hornet on väga levinud ratas, kiika Viljandi lammutust. Sama staator on kasutusel 1998 kuni 2006 ratastel, saadavus peaks väga hea olema. Varuosakood 31120MBZ611 on korrketne.
Kui kohalikust lammutusest ei leia siis on eBay lihstam, aega läheb natuke rohkem. Kohaletoimetmiseks kasuta seda: https://www.eshopwedrop.ee/. Saad kätte nii saksast, kui UK-st.
Saksa keeles on generaator "Lichtmaschine".


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 28 Juun 2018, 09:26
Postitas Piipz

Väga kvaliteetsed RR-id ja staatorid on siin: https://www.electrexworld.co.uk/ - siit olen neid just hondadele tihti tellinud.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 28 Juun 2018, 10:02
Postitas diugu

Rahvamotos ka päris palju Horneti detaile müügis: https://rahvamotoparts.ee/?s=hornet&pos ... ct&lang=et


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 28 Juun 2018, 16:22
Postitas grahv
kalamees1 kirjutas:

tundub et R/R on terve, aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Mitu volti otse staatori mähiste lahtistelt otstelt mõõtes said?


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 01 Juul 2018, 12:33
Postitas kalamees1
grahv kirjutas:
Spoiler
kalamees1 kirjutas:

tundub et R/R on terve, aga staator on vigane ning ei anna piisavalt voolu.

Mitu volti otse staatori mähiste lahtistelt otstelt mõõtes said?

Volte ei mõõtnud too hetk, kuna paak oli maas. Küll aga sai mõõdetud takistust faaside vahel, 1 väärtus oli palju suurem teisest kahest, täpseid numbreid hetkel peast ei mäleta.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 05 Juul 2018, 21:05
Postitas kalamees1

Sai voldid ka mõõdetud. Üks faas kõikus 12-35V, teised olid 30-35V, vahepeal korraks kukkus 26-27V peale. Sai proovitud ka teist R/R'i, ei muutnud midagi.
Proovisin staatori katet maha saada, aga see oli nii kõvasti kinni, et tuleb lasta kuskil ära vahetada see. Uue staatori sain Rahvamoto'st kätte, seega ainult vahetamise vaev veel.

Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.

Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 05 Juul 2018, 22:17
Postitas Macintosh
kalamees1 kirjutas:

Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.
Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?

See pole keeruline töö. Vaja on uut pingutit, tihendit ja viite mutrivõtit. Peaks olema 45 min töö mehel/naisele, kes seda varem teinud pole. Automaatse pinguti võid asendada ka manuaalsega.

Siin üksikasjalik juhend. Mootor on küll CBR oma aga see on põhimõtteliselt sama mootor.
https://cbrforum.com/forum/stickies-91/ ... er-104184/


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 06 Juul 2018, 11:20
Postitas kalamees1
Macintosh kirjutas:
Spoiler
kalamees1 kirjutas:

Kuid tundub, et nukaketi pinguti hakkab ka läbi minema, tühikäigul on tiksumine tekkinud.
Kus neid Tartus kõige mõistlikum vahetada oleks, kus järjekorrad kõige lühemad?

Automaatse pinguti võid asendada ka manuaalsega.

Netist lugedes paistab, et manuaalse puhul peab lihtsalt ise iga 500-1000km tagant üle vaatama, et oleks pingul, sain ma õigesti aru?


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 06 Juul 2018, 11:35
Postitas Macintosh

Sõltub oluliselt sõidustiilist. Kui sa ikka pidevalt piirajas lased siis kontrollid jah 1000 km takka. Kui oled tasakaalukas tänavasõitja siis iga õlivahetuse korral, mis on suurusjärgus 5000 km.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 06 Juul 2018, 13:11
Postitas franz125
kalamees1 kirjutas:

Netist lugedes paistab, et manuaalse puhul peab lihtsalt ise iga 500-1000km tagant üle vaatama, et oleks pingul, sain ma õigesti aru?

See on nüüd see koht kus mingi tootja kaitseb oma tagumenti.Ma tegin VTR-l ise automaatsetest manuaalsed ja olen ühe korra vaadanud pingsust klapi vahede kontrolli käigus.See siis 7-e aasta jooksul,sõitnud erinevatel ringradadel ja maanteel.Km ei tea pole lugenud ülekanne niikuinii muudetud.Kui uus kett siis tasub ehk alguses rohkem tähelepanu pöörata.No ma ilmselgelt loll ja pohhuist kes ennetavat remonti ei viitsi teha. :wack:


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 06 Juul 2018, 14:13
Postitas kalamees1

Hästi, siis hea et sai üle küsitud. Tellin manuaalse ära, siis on hooleta selles osas.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 12 Juul 2018, 18:05
Postitas kalamees1

Nonii, staator ja pingeregulaator on mõlemad vahetatud, laadimispinge ikka madal (13,1). Peab kogu juhtmestiku veel kord üle vaatama.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 12 Juul 2018, 20:20
Postitas Tiitl

Proovi ka teist akut, nt kui 1 cell lühises siis ega üle 11,5V ei tõuse ka.
Kõige parem oleks ampertangidega voolud ära mõõta. Juhin tähelepanu, et enne R/R on AC.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 13 Juul 2018, 00:04
Postitas kalamees1

Tegin õhtul tiiru, et akut laadida. Peale sõitu oli tühikäigul 12.9V, 2k peal 14.1V ja edasi umbes 13.2-13.3V. Seega akut laeb veidi paremini, kuid tundub ikka vähe. Aku pinge sai 12.8V peale.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 13 Juul 2018, 01:09
Postitas Kauri

Lase aku näiteks H4 pirniga u. 10.8V peale ja tee mingi korraliku targa laadijaga elustamine. Võiks hetkeks ajada kuskile 15V kanti. Mitmeid juhtumeid kus korralik laadimine jääb aku taha kinni. Akus vedeliku tasapind paigas?


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 13 Juul 2018, 14:27
Postitas StreetMoto

Kauri jutus 1 õige point ja kaks üsna mittesooviatavat märkust.
Mina oleks kogu teemat alustanud kõige odavamast ja tõenäolisemast ehk aku vahetusest uue vastu. Mis mõte on vahetada kallist staatorit ja regulaatorit kui põhiline ja oluline komponent ehk aku on poolpidune.
Ära seda vedelikutaseme juttu nüüd liiga tõsiselt võta, sest Hornetil on peal suletud AGM aku, mille korgirivi ei käi lahti ja ei ole mõistlik tegu seda avada, millegi kontrollimiseks. Lisaks ei ole kuidagi mõistlik AGM tüüpi akut 10,8 voldini maha koormata, pigem tapab see aku jäädavalt! Seega - kui on väiksemgi kahtlus elektrisüsteemis laadimise osas, siis alustada tuleb uuest korralikust akust ja sealt edasi alles liikuda laadimisega seotud komponentide suunas.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 13 Juul 2018, 15:21
Postitas Kauri

Ma väga vabandan, ei ole kursis kõigil mudelitel kasutatavate akudega. Nii see internet juba korra on.
Klassikaliste happeakude korral see süsteem toimib. Aku pinget peaks multimeetriga samaaegselt monitoorima ja koheselt järgi laadima. Niisamuti on enamus happeakude puhul juba 12.1V klemmipinge pikemal seismisel ka põhimõtteliselt prügimägi, kuna sulfatiseerumine algab sõltuvalt temperatuurist enamvähem sellelt pingelt.
AGM tüüpi akude laadimiskarakteristika on juba samm omaette. Ma tõesti ei tea kuidas motomaailmas lood on, aga autode juures arvestatakse laadimispinge korral nii aku vanust kui ka välistemperatuuri, mõnedel ka aku enda temperatuuri jne.


Re: CB600FS Hornetile staator

Postitatud: 25 Juul 2018, 20:08
Postitas kalamees1

Uus aku pandud, laadimispinge oli 13.3-14.0V, olenevalt pööretest. Käisin täna sõitmas umbes 120km, kadus laadimine jälle ära. Põlva vahel suri välja üks hetk, aga sain uuesti käima. Tagasiteel hakkasid näidikud hüppama, kui suuna- või pidurituled sisse lülitusid. Koju jõudes aku pinge 11.5V.

Kas Tartus (või siin lähedal) tegeleb keegi elektriga ja viitsiks mõistliku hinna eest uurida, milles jama? Endal natuke kiired ajad tulemas, ei jõua nokitseda hetkel.