Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Üldine arusaam on, et kui siduri vahekettad on kuuma saanud ja on pealt sinakad siis kuuluvad need vahetamisele. Kui ma aga netis sellele küsimusele vastust otsin siis tegelikku põhjust eriti ei suuda leida. Peaasjalikult suur hulk linnalegende ja "naised saunas rääkisid" infot aga ei midagi tõsiseltvõetavat. Oskab keegi põhjendatult öelda, miks on vaja sinised kettad ära vahetada?
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Googelda "tempering colours of steel", sealt saad teada kui soe see sinine detail olnud on. Juhul kui ta originaalis oli termiliselt töödeldud, siis sinise tooni järgi saab kuigipalju otsustada kuidas see kuumenemine tema omadusi (eelkõige kõvadust) mõjutanud on. Ja sealt siis otsustada kas on mõistlik vahetada või käib veel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Tsiklil pole neid küll kunagi siniseks saanud,aga pakun,et kui nad pole deformeerunud,siis ei ole seal midagi hullu. Kuidas ,aga kindlaks teha kas nad on deformeerunud(kuumusest) on iga remondimehe oma asi. Ma vahetaks ära,kui on sinised,sest on võimalus,et sidur hakkab libisema.
Võib olla hakkab sidur kohe libisema ja peab jälle sama töö ette võtma, aga võibolla ei hakka.
Autodel üldjuhul tõmbab sidurikorvi surveplaadi kaardu,kui on kuuma saanud.
Olen ka ise sellega kunagi ammu kokku puutunud ja silmaga metalljoonlaua abil kontrollides ei tuvastatud kõverust,kuid sidur hakkas ikkagi libisema.Kuna tellimise aeg oli siis üle kuu aja, sai Dvigateli treilaite poole pöördutud.Peale korvi surveplaadi üle treimist 0,5mm ja pinnad mis vastu hooratast maha võetud 1,5mm,töötas see veel paarsada tuhat km-t.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Ma hiljuti vaatasin seda ja väga mõnusalt seletatud mida tuleks jälgida ja vaadata:
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Minul jälle tekib küsimus, et kas austatud teemaalgataja tegeleb reaalselt hetkel või lähitulevikus siduriremondiga, või on see järjekordne "igaüks saab midagi arvata"-teema?
Kui esimene variant, siis siduriketaste värv kui selline on senikaua prioriteetide järjekorras üsna viiendajärguline nähtus, kuni pole kindlaks tehtud põhjus, miks nad sellise värvi omandasid.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Sai siduriremont äsja läbi viidud. Kõik kettad v.a. kaks sisemist olid sinise tooniga, ühtlaselt, ilma selgete punktide või esikerkivate kohtadeta. Mäletasin, et sinised kettad kuuluvad vahetamisele aga kui ma selle arusaama alust otsim hakkasin siis ei leinud ma ühtegi ratsionaalset põhjendust sellele. Tehasejuhend andis seevastu üsna selge ja üheseltmõistava juhise, kuidas kettaid kontrollitakse. Värvi kontollparameetrite hulgas polnud.
"Place the plate being checked on a clean and even surface plate and attempt to pass a feeler gauge of the maximum specified thickness between the steel plate and surface plate at several points around the plate. If the feeler gauge can be passed beneath the steel plate at any point, renew the plates as a set. Steel plate bend/warp: standard up to 0.15 mm; Service limit 0.20 mm"
Miks nad siniseks läksid? Sidur hakkas ühel hetkel tuntavalt läbi libisema, kusjuures see progresseerus ülikiiresti, ilmselt sealt see tuli. Samas võisid need kettad ka varasemast juba sinised olla, sest seda sidurit on kindalasti varem korra lahti võetud. Ja kui kedagi huvitab, siis kahel kettal sain ma mõõtmistulemuseks 0.10, enamuses 0.05 ja vähem.
-
- Postitusi: 3140
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.
Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes 20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis 40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda.
Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Nojah, kordan veelkord - asi pole sinises värvis kui sellises, see on lihtsalt raudoksiid, mis sealt mehaanilise kulumisega kiirelt jalga laseb. Põhiküsimus on, et miks see sidur sul libisema hakkas - kui remondi käigus see põhjus kõrvaldada, siis ongi kõik korras.
Ma isiklikult olen piisavalt igasugu poolkõvade siduritega igasugu koledates kohtades n***inud, et vähimagi kahtluse korral sinna uued kettad sisse osta, aga põhimõtteliselt ilmselt on õnneliku käe korral võimalik sidur ka nii läbi küpsetada, et kettad terveks jäävad...
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Hea oleks ikkagi teada põhjust, mis pani siduri libisema. Kas oled harrastanud aeglast sõitu ja ise libistanud pikalt ja pidevalt sidurit, või on ajamis (ma ei tea, kas sul seal tross või vedelikuga pump) mingi reguleering või pumba viga. Kuivsiduri ketaste siniseks laskmine pole suur kunst, aga õlis oleva siniseks saamine eeldab ikka korralikku libistamist, kuna õli suudab jahutada päris tugevat libistamist. Kui sidur on sinu arvates lahti käinud, peaksid ka vedrud üle kontrollima. Kas eelmine remondimees keeras need ikka õigesse pingsusesse, või olid need juba ka väsinud. Kuuma saanud siduril reeglina ka vedrud kuumusega kahjustatud ja pehmed-lühemad.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Küsimus ei olegi niivõrd värvis, kuivõrd selles, et selliselt läbilibisenud sidur, mille vaheketaste temperatuur on küündinud suurusjärgus 350 kraadini on tekitanud nendele vaheketastele sisuliselt termotöötluse. Ja kuna selle tulemusena on muutunud vaheketaste pinnakihi omadused, siis on nad tulevikus altimad taas läbi libisema. Ehk siis mingi ajani töötavad nad sul korrektselt aga seal, kus uute vaheplaatidega süsteem veel tükk aega edasi toimiks hakkab tulevikus siniste vaheplaatidega sidur juba läbi libisema. Ja sidurite puhul ei ole tänapäeval üldse mõtet rääkida vaheplaatide ja siduriketaste paksusest - sidurid hakkavad ammuilma ennem libisema kui mõni mõõt kulumispiiri lähedalegi jõudma hakkab. 15 aastase remondikogemusega olen mina võtnud välja ainult ühe kulumispiirini jõudnud sidurikettapaki (KTM LC4) ja vastukaaluks on vahetatud suurusjärgus sada sidurit, mis libisevad remondimanuali tolerantse uskudes "täiesti põhjuseta". Ja siis muidugi need juhused, kus agara (aga oskamatu) rehvipõletamise eesmärgil on põletanud maha hoopis sidur
Kokkuvõttes ei saa olla nende sidurite libisemises muud põhjust kui üha paremaks ja libedamaks muutuvad mootoriõlid ning tsiklimootorite ühe kasvavad väändemomendid.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
ranel kirjutas:Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Selles välismaakeelses tekstis postituses nr 6 on mainitud lehtkaliibrit. Nihikuga on natuke keeruline kõverust mõõta...
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
StreetMoto kirjutas:sidurid hakkavad ammuilma ennem libisema kui mõni mõõt kulumispiiri lähedalegi jõudma hakkab.
Märkasin ka ise seda ja imestasin pisut. Uue ketta paksuseks on 3.0mm ja maksimaalne kulumispiir tehase andmetel 2.85. Vahetust vajanud kettad aga 2.94 mm. Seega oleks tehase juhendit jälgides pidanud sellel kettal veel piisavalt jaksu sees olema. Paki enda mõõdud on palju rangemad, seal lubatakse kõikumiseks ainult +0.34/-0.66 (42.20mm) ja pakk oli 41.64 mm.
StreetMoto kirjutas:Kokkuvõttes ei saa olla nende sidurite libisemises muud põhjust kui üha paremaks ja libedamaks muutuvad mootoriõlid ning tsiklimootorite ühe kasvavad väändemomendid.
Kui sa siin õli mainid siis pean ütlema, et (võimalikku) libisemist hakkasin tunnetama pärast viimast õlivahetust aga päris kindel kohe alguses polnud.
ranel kirjutas:aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Mõõtmiseks lehtkaliiber neh. Paned ketta siledale alusele (klaasplaat on hea) ja proovid lehtkaliibrit ketta ja klaasi vahele erinevavates ketta punktides lükata.
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
- Tsikkel: Yamaha XJR1200
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 10 korda
- Kontakt:
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
ranel kirjutas:Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.
Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes 20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis 40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda.Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Väike vahemärkus:
Oleneb rattast, paljudel siiski ei pea õli välja laskma, kui ratas toetab külgmisele jalale saab sidurikettad kenasti kätte ilma vedelikke väljastmata. (XJR1200)
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Hipponen kirjutas:ranel kirjutas:Kuumaks lastud kettad võivad kõveraks jääda. Võivad, aga ei pea. Lisaks veel võimalikud mikromõrad. Muud põhjust seal pole. Silmaga sa neil mingit vahet ei tee.
Kuna ketaste hind on võrreldes töö ja muuga suht olematu raha, siis kindluse mõttes tasub korraga välja vahetada, et hiljem sama tööd kaks korda tegema ei peaks.
Kahe ketta arvelt säästsid hetkel umbes 20 eur ... Kui järgmine kord sidurit vaja lahti võtta, siis 40 eur eest saab õli välja lasta.
Aga noh, kui ta nüüd kenasti töötab, siis mis tast enam ikka lahti kiskuda.Mõõtmise osas ma ei tea, millega mõõtsid, aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Väike vahemärkus:
Oleneb rattast, paljudel siiski ei pea õli välja laskma, kui ratas toetab külgmisele jalale saab sidurikettad kenasti kätte ilma vedelikke väljastmata. (XJR1200)
Sama trikki olen kasutanud ka Ninjade puhul (ZX6R, ZX636), igaks petteks olen tagarehvile mingi lauajupi alla pannud, et ratas natuke rohkem kaldu oleks.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Macintosh kirjutas:stretch kirjutas:aga parimatel nihikutel on täpsusklass 0,02mm. Odavamatel on täpsusklass siiski 0.1mm.
Siinkohal ma tahaks siiski toonitada, et mina ei ole ülaltoodut öelnud
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Küsimus: sinised siduri vahekettad?
Kas vedrude küsimus haakub teemasse? Kust võiks leida tugevamaid siduri vedrusid? Kui vedrud on õiged siis kaob ka see probleem. Ketas läheb siniseks kui on kuuma saanud ehk läbi libisenud, enne läheb õhtale friktsioonketas kui vaheketas. Seal on mingid õli lohud, kui need korras siis ei tohiks probleemi olla, aga järsku uuesti karestada?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.