Õli radiaator?
Kui mootoril puudub originaalis õli radiaator siis selle lisamiseks peaks õlifiltri alla vahetüki lisama. Yamaha warrior ja kawasaki vulcan 2000-le. Milline sobib??
Kui mootoril puudub originaalis õli radiaator siis selle lisamiseks peaks õlifiltri alla vahetüki lisama. Yamaha warrior ja kawasaki vulcan 2000-le. Milline sobib??
Hoi!
Kas õli on KONTROLLITULT/TÕESTATULT läinud liiga kuumaks/keema, et on kaotanud oma määrivad/libestavad/jahutavad KTMV omadused või milles on probleem
edu
yeekim kirjutas:Spoiler
Hoi!
Kas õli on KONTROLLITULT/TÕESTATULT läinud liiga kuumaks/keema, et on kaotanud oma määrivad/libestavad/jahutavad KTMV omadused või milles on probleem
edu
Stendi selle jaoks pole?
Selle jaoks on stend olemas küll. Laiemalt tuntakse sõna "termomeeter" all. Kümmekonna euro eest saab igale rondile margikohase õlikorgi asemele sobiva jublaka.
Päikest!
tarmoel kirjutas:Selle jaoks on stend olemas küll. Laiemalt tuntakse sõna "termomeeter" all. Kümmekonna euro eest saab igale rondile margikohase õlikorgi asemele sobiva jublaka.
Päikest!
Jutt on minu eelmisest rattast warrior. Talle on pandud dakota digital õli tempi näidik...temp läheb üle 100C, lisaks valetab -20C. 120C ei ole normaalne. Soome yamaha keskuses on pikalt uuritud ja puuritud, tulemus 0....pidi korras olema
Ja üks küünal lakkab töötamast (järsku pool?) Kõik testid on korras aga peale 50-60km sõitu probleem avaldub
Busa-l on õliradikas all, sinna ratas viskab sodi. Väike ja tihe alum.radikas ei kesta kaua .Leidsin pruugitud aga korras RV õliradikad Pikkus-300 Kõrgus-120 Paksus-100, tekkis uitmõte see panna, lisaks on maht 0,9l, õli hulk suureneb. RV radikas on lolli, soola, kivi ja isegi avarii kindel, sest suht paksuseinalisest torust kärg.....kurat teab kust on pärit, igatahes survet kannatab 16atm.
Ma panin oma vanale õli-õhkjahutusega Yamu FJ1200 õli temperatuuri näidiku,lihtsalt huvi pärast.See näitas pidevalt ka maanteel mingi üle 100 linnas palavaga130 ja ka polnud häda midagi.See sul mingi kuuma paisumise või takistuse muutumise teema.
Pole tsiklil õli tempi vaadanud,aga autodel on see üldjuhul ka talvel üle 90-ne.Just täna sõidu alal vaatasin autol ja näitas 103.Seda siis rahulikult 95-ga püsikaga kulgedes.Tegemist turbo bensu mootoriga.Õli temperatuur on pigem kõrgem kui madalam jahutus vedeliku tembist.
urmas66 kirjutas:Pole tsiklil õli tempi vaadanud,aga autodel on see üldjuhul ka talvel üle 90-ne.Just täna sõidu alal vaatasin autol ja näitas 103.Seda siis rahulikult 95-ga püsikaga kulgedes.Tegemist turbo bensu mootoriga.Õli temperatuur on pigem kõrgem kui madalam jahutus vedeliku tembist.
MB Sprinteril on vesi - õli radikas. Jahutusvesi jahutab õli, sellel küll on +10C kõrgem temp kui veel. Seal on kuumade ilmadega tühikäigul õli rõhk 0,7bari ja punane hoiatustuli vahel süttib, sees 5w-50 mobil rally formula. Täis sünt kannatab ka 120C aga muutub liiga vedelaks ja õlirõhk hakkab langema, see pole hea. MB originaal vee tempi "hoiatus tuli" ja õlirõhu signaallamp on mõtetus, kui vee tempi tuli süttib on plokikaan kõver
Sprinteril kui vesi on 100C siis tuleb peatus teha, olgugi, et räägitakse, et 120C ka "ei tee midagi"....teeb aga küll!
................
Warriori-il on üldse arusaamatu viga, miks õli temp läheb liiga kõrgele? Ja küünal rikneb.....see on poja jutust ise pole näinud. Cruiseritel on üldse harva õliradikad ja näitavad näidikud. Ju loetakse, et pole vaja, cruisitakse siis tasa targu ja soojade ilmadega hoitakse graažis jahedas?
Siit aga küsimus tsiklimeestele palju on õige õli temp? Poolsündiga ja täissündiga palju on max. normaalne mis mootorile halba ei tee?
TiitX11 kirjutas:Siit aga küsimus tsiklimeestele palju on õige õli temp? Poolsündiga ja täissündiga palju on max. normaalne mis mootorile halba ei tee?
Mul on nii nutikas ratas, et paneb vendid ise tööle, kui radikas palavaks läheb ja kui ikkagi suudab kriitilise piiri (mingi 108+ celsiust) ületada mingi tõrke korral, lülitab ratta lihtsalt välja.
Maanteel 75-77 celsiust, linnas pendeldab 97-103 vahel, sest palav on ja kohati on read nii kitsaks joonitud, et ei mahu kohe läbi. Ühesõnaga mingil määral on toredalt muretu "mitte-IZ'iga" sõita, mis kuumaks saades lihtsalt kinni kiilus ja mahajahtumist tahtis. Soovitan ka normaalane ratas võtta ja vähem pseudoprobleemidega pead vaevata. Õlitemperatuur ei koti mind põrmugi, las toimetab omapäi, jahutusvedelik ilmselt natsa olulisem, kui tolle näit lausa kellaplokile toodud on.
Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Peet kirjutas:Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Seda warriori probleemi pole veel leitud Minu kasutuses olles see probleem täiesti puudus.
MB Sprinteril on tehases juba seatud nii, et peab lagunema.....eks saab osi müüa. Seetõttu tänapäevastel masinatel enamuses näidikud on asendatud lampidega.
TiitX11 kirjutas:Spoiler
Peet kirjutas:Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Seda warriori probleemi pole veel leitud Minu kasutuses olles see probleem täiesti puudus.
MB Sprinteril on tehases juba seatud nii, et peab lagunema.....eks saab osi müüa. Seetõttu tänapäevastel masinatel enamuses näidikud on asendatud lampidega.
Tänapäeval pole tõesti palju näidikuid võrreldes näiteks 60-ndate võidusõidu tehnikaga,aga see ei tähenda,et neid näite üldse vaadata ei saaks.Enamuse digitaalse displeiga autodel,mida on toodetud juba 10-15 või enam aastat on see näit ikkagi saadaval,kui otse kelladel pole.
Üldjuhul on õli temp alati normis ,kui mootor korras ja jahutusvedelik normis.Alati ei kannata ka liiga "peent" õli lihtsamatel mootoritel kasutada.Sisse panna ikka see õige,mis tehas ette näeb,mitte ,et panen maailma parima täissündi. Efekt võib olla kohati vastupidine.
Kui mootorit on järele aidatud, siis teed juba kõike ise kateeksituse meetodil kaine mõistusega asja kaaludes. Kui siis läheb õli liiga kuumaks,peab hakkama midagi tegema. Alustaks ikkagi õli temp näidiku paigaldusega ja sealt juba vastavalt vajadusele.
Kui probleemi pole, tekitame ise.
Ah jaa- Sõdalase puterdamise vastu aitas selline lihtne asi nagu ECU reset!
Saadetud kettaga lauatelefonilt.
Üldiselt on ju nii, et tehasest tulnul tehnikal on tagatud juba piisav jahutus? Kui lisada sinna juurde veel mingi radikas, mis pidevalt temperatuuri alla toob, kas siis pole mitte ohtu teha hoopis kahju tehnikale? Muidugi, kui ratas ühe koha peal peab käima, siis on asi teine. Odavam ja targem on algne põhjus korda teha, mitte remontida tagajärge.
Õige arusaamine, palju Itaalia tsiklid nagu Ducati
ja osaliselt Aprilia on temperatuuri(delta) nii hääestatud, et tehase poolt paigaldatud õliradikas jahtub mootor pigem maha. Juba veelõigust piisab, et õlitemperatuur muutub nii palju, et isegi andurid häälestavad küttesegu ümber.
Lahendus pakub õlitermostaat.
Palju termoklapp maksab? Ja kust saada? Jtaalia on soe maa ja seal +40C on suvel igapäevane, cruiseril kui forsseeritud mootor ja ilma radikata on midagi muud.
Küsin termostaadi ees 90,- Euro / ametlik / koos arve ja hind sisaldab käibemaks. Palamusest täitsa laos olemas
Mul nagu selline maamehe arvamus füüsikast et poogen kas see mootor on järgi aidatud või ei.Mingi hulga töö tegemise jaoks tehakse mingi hulk tööd milleks kulub n kogus energiat ja mille juures eraldub teatud kogus soojust..Juhul kui ei kavatse rull põhjas sõita lugematu arv kilomeetreid või teha meeletuid kiirendusi ja siis stoppisi pole mingit mõtet higistada kas õli lööb vastu või ei.Mu nö.sport ratastel on küll õliradikad aga termostaati mitte millest võib järeldada et õli töötab kaunikesti suures temperatuuri vahemikus ja isegi ei viitsi mõelda selle peale.Ma eitea mis õli sul kones käib aga kui kardad et kuum teeb liiga siis pane mõni w50 või w60 sisse ja sõida.
franz125 kirjutas:Spoiler
Mul nagu selline maamehe arvamus füüsikast et poogen kas see mootor on järgi aidatud või ei.Mingi hulga töö tegemise jaoks tehakse mingi hulk tööd milleks kulub n kogus energiat ja mille juures eraldub teatud kogus soojust..Juhul kui ei kavatse rull põhjas sõita lugematu arv kilomeetreid või teha meeletuid kiirendusi ja siis stoppisi pole mingit mõtet higistada kas õli lööb vastu või ei.Mu nö.sport ratastel on küll õliradikad aga termostaati mitte millest võib järeldada et õli töötab kaunikesti suures temperatuuri vahemikus ja isegi ei viitsi mõelda selle peale.Ma eitea mis õli sul kones käib aga kui kardad et kuum teeb liiga siis pane mõni w50 või w60 sisse ja sõida.
Jutt jummala õige.....rattal on mootoris mingi viga. Eeldatavasti elektrooniline mida keegi ei leia. Yamu keskus väidab, et korras, samas aga korras ei ole. Täna tuleb posiis eestisse ja las kirjutab siia ise. Teise juttu ümberrääkida on jama.
eetarga kirjutas:Küsin termostaadi ees 90,- Euro / ametlik / koos arve ja hind sisaldab käibemaks. Palamusest täitsa laos olemas
Milliste temperatuuride vahemikuga on? Kas 82C on õige? Kohe lambist ei osta, enne vaja õlifiltri alune stuts leida.
Mina müün ainult termostaatid, mis avavad 87° kraadi juures. Sest minu klientuur on enamus Ducati mootori taltsutajad kellele Magneti Marelli M 1.6 sissepritsusüsteem vajab seda õlitemperatuur, et teada saada: nüüd algab "normaalne" mootoritöötemperatuur.
See kuskile poole võibolla valetav temp näidik tundub kahtlane alustuseks. On selles õlitemperatuuris üldse veendutud? Esindus uskus ka seda või?
Hoi!
Ma olen näinud ainult 1(ÜKS) kord. kuidas õhk-õlijahutusega mootoris õli keema on läinud:peale rämedat mudas puurimist, siduri libistamist ja üldse selleks mitte ettenähtud tegevusi
Teemaalgataja sellega probleeme ei ole ega tule!
Aga et oma sõiduvahendi toimimises täiesti kindel olla, soovitaks lisaks õli jahutusele järgmisi lahendusi:
Ei tasu välja mõelda probleeme, mida ei ole olemas!
edu
Aga hea on ikka kindel olla,sest kuuendaga slaidides võib õli minna kuumaks küll.
franz125 kirjutas:Aga hea on ikka kindel olla,sest kuuendaga slaidides võib õli minna kuumaks küll.
Siis tuleb installida 7'mes käik! Kõigest 2 hammasratast, selmet' voolikute ja vahestutsidega mässata
yeekim kirjutas:Siis tuleb installida 7'mes käik! Kõigest 2 hammasratast, selmet' voolikute ja vahestutsidega mässata
Mul oli kord velo, millel oli 18 käiku - kolm hammakat ees ja kuus taga. Kas see lahendus ei aitaks õli keemaminemise vastu?
Kindlasti aitab aga mul läheks selle väntamise peale s..t keema.
franz125 kirjutas:Kindlasti aitab aga mul läheks selle väntamise peale s..t keema.
Ou, tee oma teema siis s*ta keemaminemise kohta, ma pakkusin õli keemaminekuvastase lahenduse just ju.