CB600FS 04a Ketipinguti

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

CB600FS 04a Ketipinguti

Lugemata postitus #1 Postitas oopisteinepoiss » 26 Juul 2018, 00:36

Tervist jälle

Eelmisest käivitamise teemast käis läbi mõte, pigeb hirm, et mootori ketipinguti hakkab ühepoolselt enda töölepingut lõpetama. Soovitus oli, et kindla vastuse saamiseks klapikambrikaas maha võtta. Ja kae perra, kui näpuga kahe ketiratta vahele vajutada, siis vajus kett ~5mm alla poole. Kui ketipingutile pool kuni kolmveerand ringi peale keerata, siis enam näpuga ketti alla vajutada ei jaksanud. Töötava mootoriga on tühikäigult gaasi keerates korraks metallne kõlks. Sama on ka siis, kui madala pöördega ristmiku peal lõkutada. Kui nüüd pingutist peale keerasin, siis kadus too kõlks gaasi andes ära. Küll aga kui kruvikeeraja pingutist välja võtsin, keeras pinguti ennast ise üsna varsti tagasi. Pingutit keerates oli tunda, et too pingutuse polt hästi kergelt "krõbises", mõlemale poole oli väga kerge keerata.

Tundub pisut kahtlane, mis?

Kõike head!


Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7804
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: CB600FS 04a Ketipinguti

Lugemata postitus #2 Postitas Piipz » 26 Juul 2018, 10:33

Ma olen hondadele ja suzudele selliseid asju hulgi paigaldanud, need automaatpingutid kipuvad ära väsima jah.

https://www.ebay.co.uk/itm/98-06-HONDA- ... 2135741380

Kahjuks pole veel eestist leidnud, kuigi mõni CNC mees suudaks selle siingi valmis treida, ilmselt mitte nii odavalt, kuid siiski kiiremini, kui netist tellides.

Paigaldamine on iseenesest päris lihtne.
1. Võtad vana pinguti maha, paned uue külge, keerad pika poldi sisse kuniks tunned, et läks vastu ketti.
2. paned motika käima, kett klõbiseb, keerad vaikselt polti sisse, kuniks klõbin ära kaob.
3. keerad kontramutri kinni.

Tekkis ainult küsimus, et mida sa sellel originaalpingutil keerata üldse said?
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Ketipinguti

Lugemata postitus #3 Postitas oopisteinepoiss » 26 Juul 2018, 10:59

Piipz kirjutas: Tekkis ainult küsimus, et mida sa sellel originaalpingutil keerata üldse said?

Tavapingutil keerasin tolle M5 poldi välja, mis otsas on. Seal sees on lapiku peaga väike polt, millest saab pinguti "tagasi" keerata, et mootori külge installida. Sealt sain peale ka keerata, aga toda asendit pinguti ei fikseerinud. Polti keerates tundus, et too libiseb mingit sorti rihveldatud pinnal("krõbises/krudises"), aga vedrupinge tundus pisut nõrk olema.

Motors24 videos väitis skymoto mehaanik, et ~4-5 mm on täiesti okey nukaketi lõtk. Lisaks peaks kett tegema häält hoopis pöörete langedes mitte tõustes.

Eks tellin tolle manuaalse pinguti ära. Usun, et saan seni veel rahulikult sõita kuni too mõne nädalaga kohale jõuab. Kui seni midagi ei muutu, ei hakka toda kohe vahetama.

Hornetipesast lugesin, et võib ka hoopis väljalaskekollektori vahelt sellist metalset "kõlksu" tulla. Vahetan tolle tihendi ka ära.

Kõike head!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2142
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 69 korda
Kontakt:

Re: CB600FS 04a Ketipinguti

Lugemata postitus #4 Postitas StreetMoto » 26 Juul 2018, 11:13

Mul on küll tunne, et sa remondid selle töötava asja katkiseks. Honda nukaketipinuti ei ole hammaslatt-tüüpi. Seal ei fikseeru midagi, vaid vedru pingutab ise peale vastavalt keti kulumisele. Ülalt nukarataste pealt vajutades sõltub lõtk sellest, mis asendis on väntvõll. Kui sisselaske nukkvõll end klapivedrude pinge mõjul päripäeva pinges hoiab ja väljalaske nukkvõll vastupidi, siis tekibki üles lõtk ja 5mm on täiesti normaalne. Kett ei saagi olla olematu lõtkuga, kui tahta lõtke vältida, siis peaks tegema hoopis hammasülekande väntvõllilt nukkvõllidele.

Manuaalse pingutiga teed sa endale karuteene, sest seda peab regulaarselt kontrollima / peale pingutama ja lisaks peab olema arusaamine, milline lõtk sinna jätta tuleb. Lõppkokkuvõttes endale tegevust juurde ja risk üle pingutada või liiga lõdvana hoida suurendab tõrke tõenäosust.

Selle rattaga tuleb sõita, mitte remontida sõlmi, mis töötavad ja toimivad ning ei vaja sekkumist :-) Liigne agarus on tead küll, mis... Venelastel on hea vanasõna, mis eestikeelsena nii hästi ei kõla aga mõte jääb samaks: "Ära takista tehnikal töötamast".
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
oopisteinepoiss
Postitusi: 31
Liitunud: 19 Mai 2018, 17:48
Tsikkel: CB600FS Hornet
Asukoht: Tööl
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: CB600FS 04a Ketipinguti

Lugemata postitus #5 Postitas oopisteinepoiss » 26 Juul 2018, 11:46

Rahu, selleks ma siin olengi, et põgus tervikpilt ilma mootorit laiali laskmata ette saaks. Hornet on esimene masin, mis on ketiga ning tolle süsteemiga kokkupuude puudub. Üleüldiselt koliseb, kõriseb ja pläriseb/väriseb tsikkel piisavalt, et pseudohirme vallandada. Ühesõnaga, kallan ja "tallan" edasi!




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist