Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
joosep
Postitusi: 6
Liitunud: 09 Juun 2018, 20:55
Tänanud: 1 kord

Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas joosep »

Tere
Veepumba küljel pisike ava kust tilgub mingit mootoriõli ja jahutusvedeliku segu tundub. Saan aru, et veepumbal midagi häda. Keegi oskab nõu anda mis täpsemalt ja kas selliselt edasi sõita mõnda aega on ohtlik?




Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Ahoi,

kui jutt käib 2008 ja edasi FE-st, ehk siis see 70kraadi pada...siis olen enda omal korra tegelenud laadse probleemiga.
See auk seal ongi jah nagu heaks "indikaatoriks", kui simmer või siis simmerid on mingil põhjusel otsa saanud. Mul siiski tuli sealt august puhtalt jahutusvedelikku...st oli ainult pealmine simmer esimese hooga otsa saanud, aga ju siis sul alumine ka tüma, kui juba mingid mootoriõliga segunemised seal aset leiavad?
Mul muidugi eelnes sellele (või äkki hoopis kaasnes sellega, kuna ilmselt oli vedelikupuudusest tingituna viivuks ka pisut kõrgem temperatuur seal, ennem kui märkasin...?) lisaks veepumba plastikpropelleri purunemine: esmapilgul tundus terve, aga tegelikult oli võlli peale fikseeriva koha ära äestanud ja näpuga keerutades sain aru, et asi pole õige...ning maha võttes irduski sealt ka pisut plastisodi. Mingi hägune garaazipilt kah, mis nägu mul see asi seal oli:

IMG_20180228_214702.jpg

Nüüd sõitmisisest enda kogemuse baasil: kuna mina märkasin tekkinud olukorda alles mootori kuumenemise tunnuste peale, siis lisasin jahutusvedelikku ja sõitsin jäärajal mingid u.5-10min kestvad satsid ikkagi ära, lihtsalt hoolsamini satside vahel edasist jahutusvedeliku taset ja tempi jälgides. Aga noh, nagu jäärada viitab, siis leidis mul vahejuhtum aset talvel miinuskraadidega...ja päris sirinal sealt ei tulnud ka. Ning eriti seda õli asja ei tahaks kindlas kõneviisis kommenteerida...kuigi loogika ütleb, et kui ühelt poolt tulev jahutusvedelik peaks saama ennem õlisimmeri survestama hakkamist vabalt sealt "kontrollaugust" lahkuda, siis ei tohiks nagu selle mootori õlisse segunemise jama tekkida...õlisimmer siis loodetavasti ikka seal enamvähem kujus ja alles ja lekib lihtsalt pisut, andes vaid omakorda lahkuvale jahutusvedelikule tooni?

Ja parandamisest: kuna tol ajahetkel kellelgi õiget varuosakomplekti riiulis polnud ja tellimine võttis nädalapäevad aega, aga mul oli kange isu nädalavahetusel üks võistlus ikka kaasa teha, siis HÄDAABINA (loe: ei anna mingit soovitust ega garantiid sellise lähenemise kestvusele) lisasin enda omal peale pisikest detailide kohendamist tiiviku alla ülal pildil näha oleva sakilise servaga seibimajanduse, mis oli hädavajalik, et propeller ikka koos võlliga pöörleks ja jahutusvedelik ringi käiks. Ning uue simmeri ostsin Tihendikeskusest ligilähedase- originaal oli vist 10245,5, aga võtta oli 10247...mille siis lihtsalt julmalt välisservast poolteist milli õhemaks lõikasin (loomulikult ainult välisküljest, õnnestus täpselt simmeri huult vigastamata). Pumba korpuse tihendit asendas ka ilusti korralik mootori sil, seega kulu oli siis kokku mõni euro ja see kooslus pidas mul nädala ilusti vastu ka...aga hingerahu huvides vahetasin selle loomulikult hiljem esimesel võimalusel tehase uue komplekti vastu välja!

Valmistajatehase poolt pakutav komplekt, mis sisaldab siis nii veepumba tihendit, kahest osast koosnevat plastratast koos uue mutriga ja kahte simmerit (teine oli vist 10244, st. polnud ka väga üldlevind mõõt just ), ei maksnud ülemäära palju ka: Freetimes (Husqvarnade ja Bergide pood nüüd) oli vist isegi suts alla neljakümne...aga kuna sel mootorilgi mingid kattuvused KTMiga, siis ka antud veepumba asja oleks saanud vajadusel KTMst osta, lihtsalt kümmekond ööri kallimalt vms.
Ja võibolla kuksilt netipoest ajab veel odavamalt välja, midagi sellist siis:
https://www.trevorpopemotorcycles.co.uk ... ts_id=9521

EDIT! Mäletan, et ise enda loo ajal netist pisut informatiivset tuge otsides, sattusin teema otsa, kus väideti, et selle veepumba poolse simmeri lekkima hakkamine ongi neil pisut nagu "tehase möödalask" (kuna mingitel KTM-l pidi seda mõnikord isegi pelgalt vaid mõnekümne töötunni järel juhtuma) ja sooviti selle veepumba poolne simmeri hoopis teistpidi sisse panna, kuna siis jahutusvedeliku surve mitte ei suru simmeri huult, vaid hoopis toetab seda tagant!?
Ise esialgu eksperimenteerima ei hakanud, aga kui nüüd uuesti lähiajal ära peaks kustuma, siis ilmselt juba prooviks...

:bsmile:

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2190
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma võin nüüd mööda panna, sest mul on kõik need rootslased sassis nagu körtpärtli särk ja kapsad, a kuskilt nagu on meelde jäänud kuulutus suure kirjaga et "veepump vahetatud uuema mudeli vastu" vms. Et noh, kui kuulutaja juba pidas vajalikuks seda ära märkida, siis äkki on tehas vigadeparanduse-jupi välja lasknud.


Teema algataja
joosep
Postitusi: 6
Liitunud: 09 Juun 2018, 20:55
Tänanud: 1 kord

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas joosep »

Tänan vastuste eest, katsun pigem siis kohe asjaga tegeleda. Märkasin seda leket jahutusvedeliku vahetamise käigus. On see mingi väga töömahukas ettevõtmine või laseks kuskil ära teha selle? Omal aega ei ole üleliia palju.


Teema algataja
joosep
Postitusi: 6
Liitunud: 09 Juun 2018, 20:55
Tänanud: 1 kord

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas joosep »

Ja kas piisab lahti võtta ainult see veepump, mis on kolme mutriga või tuleb terve külg koos ülejäänud tavaariga lahti võtta?


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas Loadära »

No kuna seal oligi vist jah kolm polti ning üks voolikuklamber vaja lahti päästa, siis mul see veepump ise käis umbes viie minutiga maha ja koos puhastuse/tihendamisega kümne minutiga uuesti peale.
Simmerite asja päris täpselt enam pool aastat hiljem ei mäleta, aga mootori poolitamiseks küll ei läinud, seega ega oluliselt rohkem aega vast nendegagi ei läinud:
pealmine õnnestus vist isegi suruõhuga välja puhuda ja kui sisemisega läks pisut rohkem, et sinna mingit kruvi "korgitsaks" sisse istutada, siis läks...aga kokku kulus kogu operatsioonile kindlasti oluliselt vähem aega, kui läheks mootorratta kuhugi remonti ja tagasi organiseerimisega :mrgreen:

NB! Takkajärgi täpsustuseks veel, et teemaalgataja kirjutas vahepeal ka ps, milles selgus, et tal VIN järgi tegu siiski 2007, ehk kuni 2008 aasta rattaga! Ehk selle puhul see minu kirjeldatu ilmselt ei kehti, kuna 2008- (või pigem isegi 2009-) on see mootor ikka sootuks teise tegumoega seal...

Viimati muutis Loadära, 30 Aug 2018, 11:20, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Husaberg fe450 2008 veepumba leke

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

joosep kirjutas:

Ja kas piisab lahti võtta ainult see veepump, mis on kolme mutriga või tuleb terve külg koos ülejäänud tavaariga lahti võtta?

Kaas tuleb siiski maha võtta. Igaks petteks pead arvestama ka "suure tihendi" vahetusega aga tihti jääb ilusaks.
PS! - mõistlik on tulevikuks paigaldalda sinna pessa väike vask või alu toruke ja selle otsa peenike voolik - probleem nende avaustega oli see, et kui sealt teoreetiliselt peaks välja lekkima veepumba lekkevedelikku - siis tegelikkus on see, et esiratta alt viskab selle ava liiva ja pori täis ja see sööb veepumba ära.
Mõistlik modifikatsioon on siis panna sinna väike toruke avausse ja selle külge väike voolikujupp.
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”