1. leht 1-st

Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 29 Aug 2018, 15:32
Postitas Melx

Ratast alla keerates sai avastatud, et pisike lõtk on laagrites. Kuigi lammutatud omajagu pole nende vahetusega kokku puutunud, seega tekkis küsimus kas vahepuksid peaks ka vahetusse minema või need ei ole kuluosad ?

Jutuks olevad laagrid number 1 kastis.
Pilt


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 29 Aug 2018, 15:51
Postitas will111

kui sa mõtled laagri rulle siis eks ikka jah. muidugi võib ju võtta ja nende olukorda enne hinnata. mina olen näinud selliseid, millel olid ikka korralikud lohud sisse kulunud.

aga oled kindel ikka, et lõtk tuleb just laagritest?


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 29 Aug 2018, 15:56
Postitas Snowhite
Melx kirjutas:

Ratast alla keerates sai avastatud, et pisike lõtk on laagrites. Kuigi lammutatud omajagu pole nende vahetusega kokku puutunud, seega tekkis küsimus kas vahepuksid peaks ka vahetusse minema või need ei ole kuluosad ?

Jutuks olevad laagrid number 1 kastis.
Pilt

Kui tahad heaks saada, siis üldjuhul kõik vahetusse.
Kui ratast offroad kasutatud või siis näiteks viimased 10a kuival olnud laagrid ja puksid, siis on randid sisse söönud ja vaja vahetada kindlasti niikuinii.
:bsmile:


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 29 Aug 2018, 21:25
Postitas Melx
will111 kirjutas:

aga oled kindel ikka, et lõtk tuleb just laagritest?

Kõigil laagritel on pisike näpuga tuntav, see peaks põhi süüdlane küll olema. Mujalt väga tulla pole ju, kuna see on just tõstes siis kiige saaks justkui välistada ja kiigel pole ka küljele grammigi tunda.


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 29 Aug 2018, 23:47
Postitas will111

mul ktm krossikal otseamort taga (linki ei ole). seal on sellegipoolest siis laagrid amordi otstes all ja üleval. tundsin ka väikest kiige loksu ükskord kui tagaratast vahetasin. lähemal uurimisel selgus, et see ei tule mitte laagritest vaid fiksaatorpoldi peal andis pisut liikuma justnimelt see nö. sisemine laagrirull. see loks ise oli muidugi väike aga eks pika kiige otsast liigutades ta on miskit nii 5-kordne vähemalt. poldi ümber sai pandud tiir 0.5mm seinaga vaskplekki. mingit kulumist seal nagu ei paistnud olevat, ju siis äkkiongi kogu aeg selline olnud. igatahes kiige loks sai sellega elimineeritud...selleks korraks. polehiljem väga huvi tundnud samas, kaua see lahendus vastu on pidanud. eks seal jõud ole meeletult suured. ideaalis võiks treida välja täpsema poldi aga ausalt öeldes pole ühtegi mõjuvat põhjust selliste peensustega tegeleda


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 30 Aug 2018, 11:24
Postitas StreetMoto

Poldid ongi hülsi sees väikese lõtkuga ehk tolerantsiga. Selle lõtku elimineerib mutri kinnitõmbamine, sest sellega tõmmatakse polt hülsi otstesse kinni ja hülsi ning poldi vaheline lõtk kaob. Alles saab pärast mutri pingutamist jääda ainult hülsi ja laagri vaheline lõtk. Seega ei ole vajalik elimineerida ei vask- ega alumiiniumplekiga seda ettenähtud polditolerantsi.


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 30 Aug 2018, 22:08
Postitas Melx

Niimoodi peaks see asi ilmselt toimima, autol samamoodi tõmbab õõtsa puksid lihtsalt kinni. Samas kas 40k on nende laagrite puhul normaalne, poleks arvanud, et need nii vähe vastu peavad :roll:.


Re: Tagavedrustuse laagrid

Postitatud: 30 Aug 2018, 22:30
Postitas will111

Minul mutreid seal ei ole. keere on raami kronsteini sees. Polt oli ilusti tihedalt kinni, aga väike lõtk oli sellegipoolest olemas. Ei väida, et sama on igal rattal, pigem pole oma teistel ratastel seda kohanud, aga lihtsalt märgin ära, et ka sellisest asjast võib mingi lõtk tekkida.